| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Notranje podjetništvo v družinskem podjetju
Anja Skodič, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej podrobno obravnavali koncept podjetništva, pri čemer je bil poseben poudarek na notranjem podjetništvu. Raziskali smo njegov razvoj, ključne dejavnike, ki vplivajo nanj, značilnosti notranjepodjetniškega okolja in kulture. Nato smo se posvetili družinskemu podjetništvu, kjer smo analizirali njegove specifične lastnosti, razlike med družinskim in poslovnim sistemom, vloge posameznih družinskih članov znotraj podjetja, prednosti in izzive ter proces prenosa podjetja na naslednje generacije. Prav tako smo raziskali vpliv notranjega podjetništva na rast in razvoj družinskih podjetij. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo podatkov iz raziskave, izvedene med slovenskimi družinskimi podjetji v letu 2015. Cilj te analize je bil preučiti, kako notranjepodjetniške aktivnosti vplivajo na rast in uspešnost družinskih podjetij.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, družina, podjetje, družinsko podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Stopnja notranjega podjetništva v izbranem podjetju
Sanja Selič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo teorijo o notranjem podjetništvu, njegovo opredelitev in njegov razvoj. Nadaljujemo z različnimi pristopi za uvajanje notranjega podjetništva v podjetju ter značilnostmi notranje podjetniškega okolja. V empiričnem delu, ki temelji na analizi podatkov anketnega vprašalnika, je predstavljeno izbrano podjetje Elektroinstalacije in trgovina Anton Selič s.p.. Osnovni namen je z raziskavo ugotoviti prisotnost notranjega podjetništva na različnih področjih v podjetju, pri zaposlenih preveriti kakšne so možnosti in pripravljenost za notranje podjetništvo v podjetju ter v kolikšni meri podjetje že ima karakteristike za notranje podjetništvo. Problem podjetja je, zaposleni nimajo interesa pa tudi ne spodbud za notranje podjetniško udejstvovanje, vizija podjetja in strategije niso jasne, organizacijska struktura pa ne omogoča uspešnega izvajanja notranje podjetniške kulture. Na podlagi rezultatov smo predstavili predloge za vpeljavo notranjega podjetništva v podjetju. Predlogi vključujejo podporo vodstva, ki že ima dobre karakteristike za uspešno implementacijo notranjega podjetništva, boljšo in bolj jasno vizijo, spremembo organizacijske strukture in razvoj ustreznega okolja.
Ključne besede: notranje podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 913; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

3.
Analiza notranjega podjetništva v podjetju ljubljanske mlekarne d. o. o.
Primož Mejal, 2021, diplomsko delo

Opis: Notranje podjetništvo postaja čedalje bolj pomemben del podjetij. Če želijo podjetja slediti spreminjajočim se trendom morajo sama znotraj svojih meja biti inovativna in prav tako spodbujati svoje zaposlene, da bodo inovativni. Notranje podjetništvo tako pripomore k uspešnosti podjetij in odpira nove možnosti rast in razvoj le teh. Diplomski projekt je razdeljen na teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu so preučeni, predstavljeni, opisani oz. opredeljeni osnovni teoretični pojmi diplomskega projekta, kot npr. okolje kot izhodišče za notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, posledice notranjega podjetništva na ravni podjetja, pristopi k uvajanju notranjega podjetništva, proces razvoja oz. planiranja notranje-podjetniških strategij, tipi struktur podjetja in njihova povezanost z notranjim podjetništvom, vpliv ustvarjalnih zaposlenih kot nosilcev notranje-podjetniške aktivnosti v podjetju. Empiričen del zajema opis in predstavitev izbranega podjetja, oceno stanja notranjega podjetništva v izbranem podjetju z metodologijo »Corporate entrepreneurship audit«, ter predlog za razvoj notranjega podjetništva v izbranem podjetju.
Ključne besede: notranje podjetništvo, inovativnost, uspešnost podjetij, »Corporate entrepreneurship audit«
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 963; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

4.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno v DKUM: 21.12.2020; Ogledov: 1235; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

5.
Analiza tipov podjetništva s poudarkom na notranjem podjetništvu
Kaja Vaš, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je pojem, ki nas spremlja na vsakem koraku. V današnjih kriznih časih preprosto ni več »varne službe«, prav tako pa so tudi vse manjše karierne priložnosti in možnosti zaposlitve. Posledično vse več ljudi razmišlja o samostojni poti – podjetništvu. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo sprva opredelili pojem podjetništvo in njegov pomen ter štiri najpogostejše oblike podjetništva, ki se pojavljajo v Sloveniji (družinsko, žensko, franšizno in notranje podjetništvo). Poseben poudarek diplomskega seminarja smo dali notranjemu podjetništvu in ga v nadaljevanju tudi podrobneje opisali. Raziskali smo razvoj notranjega podjetništva, navedli dejavnike, ki so potrebni za njegov nastanek, ustavili smo se pri njegovih vodstvenih značilnostih, navedli pomen inovativnosti v notranjem podjetništvu in njegovo uvajanje ter nazadnje raziskali notranje podjetništvo v Sloveniji. Empirični del diplomskega seminarja zajema analizo razvitosti notranjega podjetništva. Podatke smo analizirali s pomočjo raziskave GEM. Najprej smo raziskovali razvitost notranjega podjetništva v Sloveniji v zadnjih treh letih in na koncu še razvitost notranjega podjetništva na področju Evrope v enakem časovnem obdobju. Nazadnje smo opisali motivacijo in načine, kako spodbuditi večjo podjetnost zaposlenih.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, oblike podjetništva, razvoj notranjega podjetništva, raziskava GEM, inovativnost, Slovenija, Evropa
Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 1064; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (659,71 KB)

6.
Ocena korporacijskega podjetništva na primeru velikega logističnega podjetja
Anja Gjerek, 2019, diplomsko delo

Opis: Tehnološki razvoj, težje pridobivanje ustreznega kadra in iskanje okolju prijaznih poslovnih rešitev, je le nekaj dejavnikov, ki trenutno pomembno vplivajo na razvoj logistične panoge. Podjetje, ki uspešno obvladuje tovrstne dejavnike in zasleduje svojo konkurenčno prednost, pri tem pogosto v svoje poslovanje uvaja posamezne novosti. Le-te so lahko minimalne, kot je npr. manjša nadgradnja poslovnega procesa in vse dovečjega prevzema podjetja. V omenjenem je vidno, da mnoga podjetja (ne)vede udejanjajo korporacijsko podjetništvo. V prvo, nezavestno skupino, spada tudi izbrano podjetje DARS d.d., katerega smo zajeli v diplomskem projektu z namenom, da bi ugotovili njegov obseg uresničevanja korporacijskega podjetništva in njegove morebitne možnosti za nadaljnji razvoj. Ugotovili smo, da DARS d.d. v sorazmerno veliki ravni udejanja omenjen koncept, in sicer v obliki notranje-podjetniških dejavnosti, ki so v večji meri rezultat sprejetih odločitev vodstva in ustrezno oblikovane strategije.
Ključne besede: korporacijsko podjetništvo, notranje-podjetniške dejavnosti, Corporate Entrepreneurship Audit, avtocestno omrežje, DARS d.d.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2019; Ogledov: 1305; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

7.
Proces razvoja kariere notranjih podjetnikov
Nika Čeko, 2019, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo s teoretičnega vidika opredelili notranje podjetništvo, predstavili prednosti za organizacije pri sami uvedbi le tega ter navedli tudi možnosti nagrajevanja in motiviranja zaposlenih za notranje-podjetniško obnašanje. Ker so zaposleni ključni del pri doseganju poslovnih rezultatov, smo se usmerili tudi na proces razvoja kariere notranjih podjetnikov ter kakšno vlogo pri tem igrajo človeški viri v podjetju. Prikazali smo ključne prednosti notranjega podjetništva za organizacije, v katerih se v primeru uvedbe le tega, ustvari inovacijsko okolje tako za posameznike kot tudi za celotne delovne skupine. Ker je inovativnost eden od pogojev za ustvarjalnost, uvedbo novih izdelkov in storitev, posledično pa inovativnost doprinaša k večjemu uspehu in konkurenčnosti podjetja, bo v prihodnje čedalje več podjetij in organizacij strmelo k uveljavljanju notranjega podjetništva. Tudi za zaposlene uvedba notranjega podjetništva prinaše pozitivne spremembe, saj jim pušča prostor za kreativnost in ustvarjalnost, s tem pa se poveča tudi sama zavzetost pri delu in motivacija na delovnem mestu. Tisti zaposleni, ki v organizacijo prinesejo dodano vrednost, pa morajo biti za svoje obnašanje tudi primerno nagrajeni. Opisali smo možne oblike nagrajevanja ter tudi motiviranja zaposlenih za notranje-podjetniško obnašanje. Pri uvedbi notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v organizaciji, pobudnik pa mora biti samo vodstvo in kadrovska služba. Management človeških virov pri izbiri, identifikaciji ter tudi pri kariernem razvoju potencialnih notranjih podjetnikov igrajo ključno vlogo v organizacijah.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, korporacijsko podjetništvo, notranji podjetnik.
Objavljeno v DKUM: 10.12.2019; Ogledov: 999; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (517,92 KB)

8.
Analiza notranjega podjetništva na primeru podjetja v kozmetični industriji
Cornelia Štefanec, 2019, diplomsko delo

Opis: »Spremembe so edina stalnica v življenju« - plemenita misel, ki opozarja na zastarelost klasičnih načinov doseganja poslovne uspešnosti. Konkurenca je tista, ki »sili« podjetja v iskanje novih rešitev. Ena izmed teh je odločitev podjetja za uvedbo koncepta notranjega podjetništva. Notranji podjetnik je lahko že oseba, ki z močno prisotnim podjetniškim duhom v ustaljenem podjetju spodbuja razvoj podjetništva, ta pojav pa označujemo z besedno zvezo notranje podjetništvo. V diplomskem delu natančneje predstavljamo še dokaj neznan koncept, ga primerjamo s klasičnim podjetništvom in opredelimo njegove pojavne oblike – notranje-podjetniške podjeme in notranje-podjetniške aktivnosti. Proaktivno usmerjeno podjetje s pomočjo vzpodbudnega ozračja in razpoložljivih resursov vpeljuje notranje-podjetniške elemente v le-to. Najpogosteje lahko notranje podjetništvo zaznamo kot nenehno inoviranje novih izdelkov oziroma storitev, vstop na nove (tuje) trge, privzetje strategij podjetja, spremembe v procesih ali kot prilagajanje poslovnega modela. V diplomskem delu smo podrobneje raziskali, kakšna je prisotnost le-tega v izbranem kozmetičnem podjetju. Predvidevanja, da je notranje podjetništvo prisotno, vendar ne v vseh oblikah, so se izkazala za dejanska. Raziskavo notranje-podjetniške usmerjenosti preučevanega podjetja smo izvedli s pomočjo metodologije »Corporate entrepreneurship audit«. S pomočjo dobljenih rezultatov izbrane metodologije in s pripravo SWOT analize smo raziskali in predstavili predloge za nadaljnje uvajanje in razvoj notranjega podjetništva v proučevanem podjetju.
Ključne besede: notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, uspešnost poslovanja, konkurenčna prednost, inovativnost
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 1221; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (980,25 KB)

9.
Analiza prisotnosti notranjega podjetništva v izbranem srednje velikem podjetju
Martina Ferenčak, 2018, diplomsko delo

Opis: Izziv današnjih časov za srednje velika podjetja je uveljavljanje novih poslov, inovacij in drugih sprememb v proces podjetja. Veliko podjetij ima željo hitro uspeti, kar poskušajo doseči z nižanjem stroškov, odpuščanjem itd. Vendar se jih veliko ne zaveda, da rasti ne morejo vedno doseči samo s spreminjanjem obstoječe ponudbe, prevzemom in prestavitvijo podjetja v razvijajoče se države. Podjetja morajo ustvarjati, razvijati in vzdrževati nove inovacije ali posle. Vedno morajo biti pozorna na nove priložnosti, ki jih ponuja okolje. Osnovni namen diplomskega projekta je predstaviti določene elemente, ki so potrebni za podporo notranjega podjetništva in jih nato prikazati in analizirati v podjetju Kovis d. o. o. Diplomski projekt je sestavljen iz treh delov. Prvi del diplomskega projekta je sestavljen iz opisa problema, namena, ciljev in uporabljenih raziskovalnih metod. Drugi del je teoretičen in je razdeljen na dve poglavji. V prvem teoretičnem poglavju smo opredelili, kaj je notranje podjetništvo, zakaj se podjetja odločijo za notranje podjetništvo in katere elemente potrebuje podjetje za izvajanje notranje podjetniških aktivnosti. V drugem teoretičnem poglavju pa nadaljujemo s podrobnejšim opisom elementov za podporo notranjega podjetništva, opišemo kulturo, vodstvo in organizacijsko strukturo. V zadnjem delu diplomskega projekta, v empiričnem delu, najprej predstavimo podjetje, ki ga bomo analizirali. V prvi fazi smo podjetje preučili z vidika vodstva, zaposlenih, strukture, kulture in drugih elementov. Sledila je analiza glede na preučevane elemente, ki sestavljajo celoto notranjega podjetništva. Kot sintezo smo podali predloge za razvoj notranjega podjetništva v preučevanem podjetju.
Ključne besede: Notranje podjetništvo, inovativnost, notranji podjetnik, analiza prisotnosti notranjega podjetništva, elementi notranjega podjetništva
Objavljeno v DKUM: 14.11.2018; Ogledov: 1070; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
Prisotnost notranjega podjetništva in njegova povezava z uspešnostjo hitro rastočih podjetij
Barbara Klemenčič, 2017, magistrsko delo

Opis: Podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s hitrimi spremembami, ki se nanašajo na globalizacijo, krajše življenjske cikle proizvodov/storitev, kompleksnost proizvodov in intenziven tehnološki napredek. Zaradi dinamičnih in hitrih sprememb v okolju, v katerem podjetja delujejo, so le-ta postavljena pred izziv, da pridobijo in ohranjajo svojo konkurenčno prednost. Zaradi tega predstavljajo inovacije osnovno potrebo podjetja. Da bi podjetja dosegala in ohranjala konkurenčno prednost, lahko uporabijo različne pristope, strategije in orodja. Eden izmed njih je tudi notranje podjetništvo. Notranje podjetništvo je razširjeno povsod po svetu, vendar se poimenuje na različne načine. Podjetja ga uporabljajo kot orodje, da bi dosegala predvsem uspešnost, rast, inovativnost. Notranje podjetništvo je lahko pomemben dejavnik pri uvajanju novosti, ki predstavljajo odstopanje od obstoječih rutin delovanja podjetja na različnih področjih. Prisotnost notranjega podjetništva, njegova povezava z uspešnostjo, rastjo podjetja in inovativnostjo hitro rastočih podjetij predstavlja osrednjo temo magistrskga dela. Raziskava, ki smo jo izvedli v okviru magistrskega dela, ugotavlja povezave med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo v slovenskih hitro rastočih podjetjih. Na temeljno raziskovalno vprašanje, ki se glasi: »V kolikšni meri je notranje podjetništvo prisotno v hitro rastočih podjetjih in kako je notranje podjetništvo povezano z inovativnostjo in uspešnostjo hitro rastočih podjetij?« želimo poiskati relevanten odgovor. Dandanes ima v uspešnih, inovativnih podjetjih, ki hitro rastejo, ključno vlogo notranje podjetništvo. Seveda obstaja kar nekaj načinov, kako bo podjetje uvajalo notranje podjetništvo v svoje poslovanje. Vendar pa nekatera podjetja raje dajo prednost utečeni rutini, kot da bi vzpostavljala notranje podjetništvo. Pomembno je, da se vzpostavi takšno podjetniško okolje, ki bo vplivalo na razvoj notranjega podjetništva in obenem prispevalo k sami rasti in razvoju podjetja. Iskali smo tudi povezavo med notranjim podjetništvom in rastjo podjetja, uspešnostjo poslovanja in inovativnostjo. Inovativnost podjetja je pomembna, saj brez inovacij ni napredka, obenem pa predstavlja gonilo, da podjetja iščejo novosti na vseh področjih svojega delovanja. Obenem pa inovativnost pomeni tudi konkurenčno prednost pred drugimi. V magistrskem delu smo se osredotočili na proučevanje slovenskih hitro rastočih podjetij, ker so to podjetja, ki so inovativna, fleksibilna in imajo konkurenčne prednosti, zaradi česar se razlikujejo od drugih podjetij. Običajno gre za manjša, vendar visokotehnološka podjetja, ki so gonilo razvoja slovenskega gospodarstva, saj ustvarjajo veliko novih delovnih mest in nenehno iščejo možnosti in priložnosti na mednarodnih trgih. V raziskavi smo proučevali sedem oblik notranjega podjetništva, za katere se podjetja odločajo, med katerimi so novi posli, nove enote, inovacije izdelkov/storitev, tehnološke inovacije, samoprenova, prevzemanje tveganja in proaktivnost. Najpogosteje se podjetja odločajo za tehnološke inovacije kot eno izmed oblik notranjega podjetništva. Vendar smo tudi ugotovili, da hitro rastoča podjetja nimajo razvitih vseh oblik notranjega podjetništva, kar pomeni, da smo delno sprejeli hipotezo, ki pravi, da ima večina hitro rastočih podjetij razvito določeno obliko notranjega podjetništva. V analize smo ugotovili, da imajo podjetja razvite samo tehnološke inovacije, inovacije izdelkov/storitev in nove posle. To pomeni, da proaktivnosti, novih enot, prevzemanja tveganja in samoprenove nimajo prisotnih ali jih ne prepoznavajo. S prisotnostjo notranjega podjetništva v hitro rastočih podjetij je povezana tudi rast podjetja, inovativnost in uspešnost poslovanja. Predvsem lastno znanje in inovacijsko-razvojna usmeritev podjetja ustvarjata pogoje za vodilni položaj na trgu.
Ključne besede: rast podjetja, uspešnost poslovanja, hitro rastoča podjetja, inovativnost, notranje podjetništvo, konkurenčna prednost.
Objavljeno v DKUM: 12.12.2017; Ogledov: 1545; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici