| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 55
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Brezsenzorsko vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z uporabo programskega orodja scilab/ xcos
Dražen Baketarić, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta opisani načrtovanje in izvedba brezsenzorskega vodenja PMSM motorja z uporabo brezplačnega orodja Scilab/Xcos. Iz simulacijske sheme, ki je narejena v orodju Scilab/Xcos z uporabo brezplačnega vmesnika X2C, smo generirali C kodo ter jo uporabili v realnem času. Generirana C koda je v skladu z MISRA C pravili. Načrtovali in testirali smo prototip brezsenzorskega vodenja v simulacijski shemi in ga uporabili v realnem času. Za namen dokazovanja, da je Scilab lahko dovolj dobro nadomestilo za Matlab, smo dobljene simulacijske rezultate iz Scilaba primerjali z Matlab/Simulink-om. Za ocenitev vrednosti tokov in povratnih induciranih napetosti smo uporabili Luenbergerjev opazovalnik. Kot in hitrost smo izračunali iz povratnih induciranih napetosti z uporabo fazno zaklenjene zanke. Z eksperimentalnimi rezultati smo potrdili, da lahko z uporabo orodja Scilab načrtujemo dovolj dobre algoritme brezsenzorskega vodenja.
Ključne besede: vodenje, regulacije, hitro načrtovanje prototipov vodenja, brezsenzorsko vodenje, Luenbergerjev opazovalnik, sinhronski motor s trajnimi magneti, Scilab/Xcos.
Objavljeno: 07.12.2020; Ogledov: 182; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

2.
Diagnostika in prognostika elektromehanskih sklopov na podlagi mehanskih, električnih, vibracijskih in akustičnih signalov
Jernej Mlinarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen te magistrske naloge je razviti pametni sklop elektromotor-gonilo, ki bo zmožen samostojno postaviti diagnostiko delovanja ter na podlagi izmerjenih vibracij napovedati trend delovanja oz. prognostiko. To delo obsega ustrezno izbiro potrebnih senzorjev in podporne elektronike, njihovo ustrezno integracijo v sklop ter pripravo programa za zajemanje signalov in njihovo obdelavo, kar vključuje ustrezno filtracijo in obdelavo izmerjenih veličin ter njihovo shranjevanje v ustrezen format in datoteko. Naloga obravnava tudi vzpostavitev internetnega strežnika, kjer se objavljajo rezultati meritev, torej diagnostika sklopa in njegova prognostika oz. trend delovanja. Internetni strežnik je namenjen tudi alarmiranju uporabnika o kritičnem stanju sklopa.
Ključne besede: GOSTOP, pametne tovarne, trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, planetno gonilo, merjenje vibracij, prognostika in diagnostika sklopa, django, nizkopasovni filtri, pasovno prepustni filtri
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 144; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

3.
Zaznavanje začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Aljaž Komprej, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje načrtovanje in opis izdelave programskega dela zaznavanja začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s površinskimi trajnimi magneti po metodi vsiljevanja napetostnih vektorjev. Predstavljeno je teoretično ozadje sinhronskih motorjev s trajnimi magneti, princip vektorskega vodenja z orientacijo rotorskega polja in opis meritev veličin potrebnih za prikaz rezultatov. Opisan je postopek načrtovanja programske kode glede na podano strojno opremo podjetja MAHLE Electric Drives Slovenija d. o. o. Končni rezultat magistrskega dela je pravilno uporabljena in prilagojena metoda, ki deluje na realnem sistemu.
Ključne besede: začetna pozicija rotorja, mikrokrmilnik, programska oprema, sinhronski motor s trajnimi magneti, trajni magneti, vodenje.
Objavljeno: 03.02.2020; Ogledov: 441; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

4.
Razvoj matematičnih modelov v eksplicitni obliki za načrtovanje in analizo sinhronskih strojev s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom
Franjo Pranjić, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji je predlagana metodologija ta načrtovanje sinhronskih strojev s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom (SSTMAMP) brez feromagnetnega jedra statorja in z dvojnim zunanjim rotorjem. Metodologija načrtovanja temelji na razvitem modelu za izračun aksialne komponente gostote magnetnega pretoka v sredini statorja z obojestranski zračno režo oz. na sredini razdalje med nasproti ležečimi trajnimi magneti. Vrednosti aksialne komponente gostote magnetnega pretoka v sredini statorja z obojestranski zračno režo pri različnih geometrijskih parametrih predstavljajo vhodne podatke za razvoj matematičnega modela v eksplicitni obliki. Sami vhodni podatki so izračunani s pomočjo poenostavljene metode končnih elementov (MKE), kar pomeni, da so izračuni opravljeni 3D izračuni modela, ki ima namesto statorja samo zrak. Takšna poenostavitev je možna zaradi podobne vrednosti permeabilnosti zraka in bakra. Pri samem poenostavljenem izračunu s pomočjo MKE se aksialna komponenta gostote magnetnega pretoka analizira po črti, ki poteka skozi težišči nasproti ležečih trajnih magnetov ter skozi oba rotorska diska. Vrednost aksialne komponente na sredini razdalje med trajnimi magneti je izbrana za vhodni podatek, saj le-ta predstavlja najnižjo vrednost. Nabor vhodnih podatkov je sestavljen iz vrednosti aksialne komponente magnetnega pretoka na sredini razdalje med trajnimi magneti pri različnih debelina statorja, rotorskih diskov in trajnih magnetov. Takšni vhodni podatki omogočajo razvitemu matematičnemu modelu upoštevanje nelinearnosti materialov. Matematični model je razvit s pomočjo aproksimacije, in sicer s pomočjo metode najmanjših kvadratov, ki se je izkazala za najustreznejšo metodo. Predstavljene izvedbe SSTMAMP, numerične in analitične metode za izračun porazdelitve magnetnega pretoka, postopek za določitev matematičnih modelov v eksplicitni obliki za določitev vrednosti gostote magnetnega pretoka v sredini statorja z obojestransko zračno režo, postopek za določitev karakteristik SSTMAMP, načrtovanje in analiza SSTMAMP brez feromagnetnega jedra statorja in z dvojnim zunanjim rotorjem ter eksperimentalna potrditev karakteristik.
Ključne besede: Aksialni magnetni pretok, Analiza, Brez feromagnetnega jedra, Eksplicitna oblika, Matematični modeli, Metoda končnih elementov, Načrtovanje, Razvoj, Sinhronski stroj, Trajni magneti
Objavljeno: 23.12.2019; Ogledov: 877; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (5,13 MB)

5.
Izdelava programskega orodja za avtomatsko nastavitev parametrov vodenja sinhronskih motorjev s trajnimi magneti
Stjepan Škrnjug, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan postopek avtomatskega nastavljanja regulatorjev sinhronskih motorjev s trajnimi magneti za vodenje po toku in hitrosti. Nastavitev regulatorjev temelji na električnih in mehanskih parametrih sinhronskega motorja s trajnimi magneti (SMTM), zato so opisani postopki identifikacije teh parametrov. V prvem delu magistrskega dela je bil cilj opisati teoretično ozadje SMTM in njuno vodenje. V drugem delu je bil cilj zgraditi metode za identifikacijo parametrov SMTM in iz te identifikacije nastaviti vrednosti regulatorjev. Metode so implementirane na krmilniku emDrive in eksperimentalno potrjene na motorju EMRAX208.
Ključne besede: sinhronski motor s trajnimi magneti, identifikacija parametrov, vodenje, regulacije, vektorsko vodenje
Objavljeno: 25.10.2019; Ogledov: 392; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

6.
BREZSENZORSKO VODENJE SMTM S POMOČJO IMPLEMENTACIJE SMO V PROGRAMSKEM OKOLJU MATLAB/SIMULINK
Tilen Tajnik, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomskem projektu je predstavljeno vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z brezsenzorsko metodo vodenja. Podrobneje je predstavljen matematični model SMTM in algoritem za brezsenzorsko vodenje motorja. Opisano je tudi načrtovanje in izdelava opazovalnika v drsnem načinu (sliding mode observer – SMO) , ki je ključen za izvedbo brezsenzorskega vodenja. Model in algoritem vodenja je izdelan v programskem okolju Matlab/Simulink, nato pa je izvedena primerjava med SMO in merjenimi podatki na realnem motorju, kjer je za vodenje uporabljen komplet od TexasInstruments – InstaSpinMotion (F28069M, DRV8301).
Ključne besede: Sinhronski motor s trajnimi magneti – SMTM, vodenje SMTM, Matlab/Simulink, SMO, LAUNCHXL – F28069M
Objavljeno: 07.02.2019; Ogledov: 887; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

7.
Vpliv širine magnetov na karakteristike sinhronskega stroja s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom
David Ledinek, 2018, magistrsko delo

Opis: Vpliv širine trajnih magnetov na karakteristike sinhronskega stroja s trajnimi magneti in aksialnim magnetnim pretokom, predstavljene v magistrskem delu, je izveden z uporabo numerične analize izračuna magnetnega polja v programskem paketu ANSYS Maxwell. Vpliv širine trajnih magnetov na karakteristike stroja je izračunan z uporabo numerične metode končnih elementov (MKE), ki je primerjana z analitičnim izračunom karakteristik stroja. Predstavljena je tudi grafična metoda izračuna faktorja navitja.
Ključne besede: sinhronski stroj, trajni magneti, širina magnetov, numerični modeli, aksialni magnetni pretok, metoda končnih elementov, numerična analiza, analitični izračun
Objavljeno: 22.10.2018; Ogledov: 622; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

8.
Razvoj varnostnih sistemov za vodenje pogonskega sistema električnega kolesa
Jernej Mlinarič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen tega diplomskega dela je razviti varnostni sistem za vodenje pogona električnega kolesa, kar vključuje določanje in vgradnjo ustreznih senzorjev, ustrezno konfiguracijo le-teh ter zajemanje in obdelavo signalov v uporabne informacije. Drugi del diplomske naloge se nanaša na prenos vrtilnega momenta na pogonsko kolo, kar vključuje določanje ustreznega prestavnega razmerja, načrtovanje ustreznega gonila, naročanje mehanskih komponent (jermenic in verižnikov) in njihovo mehansko obdelavo, načrtovanje in izdelavo potrebnih delov (nosilca motorja in vmesne gredi, vmesno gred in celotno konstrukcijo). Ta diplomska naloga je nastajala vzporedno še z drugimi petimi diplomskimi nalogami s skupnim ciljem sestaviti električno kolo.
Ključne besede: trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, Hallove sonde, absolutni dajalnik zasuka, električno kolo, zaščite, vodenje, senzorji, TMS320F28335, dvostopenjski reduktor
Objavljeno: 04.09.2018; Ogledov: 760; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Razvoj in optimizacija motorja s feritnimi magneti za centralni pogon
Nejc Smolar, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na delovanje in konstruiranje električnega motorja. Poudarek je predvsem na modeliranju in optimizaciji motorja, ki deluje po principu preklapljanja magnetnega pretoka (flux switching machine), s feritnimi magneti na rotorju. V prvem delu je razložen postopek modeliranja v programu Flux. Opisani so problemi, ki se lahko pojavijo in naše rešitve za izpostavljene probleme. V drugem delu je prikazan postopek optimizacije motorja, njegovi parametri in izračuni modelov.
Ključne besede: Električni motor, električni pogon, centralni pogon, sinhronski stroj, flux switching machine, FSM, motor s feritnimi magneti, metoda končnih elementov, MKE, modeliranje električnega motorja, Flux
Objavljeno: 23.08.2018; Ogledov: 490; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

10.
Tehnike preprečevanja integralskega pobega pri vodenju enosmernega motorja
Eva Tratnik, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektnem delu je analiziran pojav integralskega pobega, ki nastane pri uporabi PI regulatorjev, kadar so v regulacijskem sistemu prisotne omejitve. Predstavljene so različne tehnike, ki jih lahko uporabljamo za preprečevanje integralskega pobega. Učinkovitost obravnavanih tehnik je preizkušena na podlagi simulacijske analize enozančne in kaskadne regulacije hitrosti enosmernega motorja s trajnimi magneti. Predstavljene tehnike smo poizkusili tudi na primeru vodenja enosmernega motorja s trajnimi magneti z uporabo industrijskega krmilnika SIEMENS S7-300, ki pa se je izkazal kot neprimeren krmilnik za izvedbo vodenja motorja.
Ključne besede: enosmerni motor s trajnimi magneti, integralski pobeg, kaskadna regulacija, PI regulator, regulacija hitrosti, tehnike preprečevanja integralskega pobega
Objavljeno: 30.01.2018; Ogledov: 1502; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (4,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici