| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TEMELJI NASLEDSTVA DRUŽINSKEGA PODJETJA
Željka Kelhar, 2010, diplomsko delo

Opis: V svetu predstavlja družinsko podjetništvo eno pomembnih oblik podjetništva. Večina slovenskih družinskih podjetij je še mladih, saj zaenkrat večina le-teh deluje še vedno v okviru prve generacije. Ker vemo, da je prenos lastništva v drugo in nadaljnje generacije zelo težaven, sem mnenja, da bodo slovenska družinska podjetja kmalu spremenila način gledanja na poslovanje samega podjetja. Zavedati se bodo začela, da je vodenje družinskega podjetja zahtevnejše od vodenja nedružinskega podjetja. V prihodnosti bo zato odločilnega pomena uporaba družinske ustave. Glede na pomembnost družinskih podjetij, tako za družino, kot tudi za širšo družbo, bi bilo prav, da bi v družinskih podjetjih planirali nasledstvo že dovolj zgodaj in s tem zagotovili boljše možnosti za dobrobit družine in za vse širše družbe vnaprej. Žal se v družinskih podjetjih pojavlja odpor proti planiranju nasledstva, saj to pomeni soočanje z določenimi temami, kot so npr. staranje, zdravstvene težave in smrt. Pri družinskih podjetjih gre za združitev dveh sistemov, družine in podjetja, ki sta v osnovi povsem različna. Podjetje naj bi predstavljalo racionalno poslovno obnašanje, medtem, ko je družina zasnovana na emocionalnih vezeh med družinskimi člani. Prepletanje obeh je zelo pomembno, saj omogoča družinskim podjetjem prednost pred drugimi podjetji, ker je zavestnost družinskih članov in posledično tudi zaposlenih višja kot v ostalih podjetjih in s tem pripomore k večji konkurenčni prednosti. Namen moje diplomske naloge je bil predstaviti kaj je družinsko podjetje, vse njegove prednosti in slabosti, kaj je družinska ustava in kako le-ta vpliva na podjetje. V praktičnem primeru sem opisala podjetje TA-Regulator d.o.o. in vse dejavnike, ki so podjetje privedli do prodaje in celotnega preoblikovanja. Čeprav podjetje ni več v lasti družine, je uspešno in vodilno na trgih EU in po svetu. Ugotovila sem, da je za obstoj in nadaljnji razvoj ter možnost za uspeh družinskega podjetja ključnega pomena vnaprejšnje načrtovanje prenosa lastništva na naslednjo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje // družina // podjetje // nasledstvo // planiranje nasledstva // vodstvo podjetja // nasledniki // planiranje nasledstva // družinska ustava // podjetje TA-Regulator d.o.o
Objavljeno: 19.08.2010; Ogledov: 2162; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (646,82 KB)

2.
NASLEDSTVO DRUŽINSKEGA PODJETJA NA PRIMERU HARAMIJA & CO. K.D.
Katarina Haramija, 2011, diplomsko delo

Opis: Če hočemo, da podjetje preživi prenos z ene generacije na drugo, je zelo pomembno, da planiramo nasledstvo. Veliko je podjetij, v katerih tega niso naredili, in so bili potem primorani podjetja prodati ali pa so šla v stečaj (Vadnjal 1997, Glas 2003, Leah 1991). Pri planiranju procesa nasledstva lahko dodamo še, da gre za dolgotrajen in večstopenjski proces, ki se ne zaključi zgolj s prenosom moči predhodnika na naslednika, ampak lahko o uspešnem prenosu govorimo takrat, ko se novo vodstvo povsem integrira v poslovni proces družinskega podjetja. Pri pisanju diplomskega seminarja smo s proučevanjem družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., ugotovili, da je družinsko podjetje resnično nekakšna posebna organizacija, ki jo prepletata družinski in poslovni proces. Prav zaradi prepletanja teh dveh procesov oziroma sistemov lahko prihaja do različnih nesoglasij in konfliktov. V diplomskem seminarju smo dali največji pomen preučevanju nasledstvenih možnostih in nasledstvenem procesu družinskega podjetja Haramija & Co., k. d., saj lahko družinsko podjetje le s pravočasnim in pravilnim planiranjem nasledstva obstoji na trgu, deluje naprej, se razvija in raste. Le pravočasno planiranje lahko pomaga temu, da podjetje preživi prehod z ene generacije na drugo in da je ta prehod uspešen.
Ključne besede: Družinsko podjetje, Medgeneracijski prenos lastništva, Proces nasledstva, Lastniki podjetja, Nasledniki podjetja
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1526; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici