1. Raziskava potrošniških navad v prodajnem kanalu konceptualnih trgovinVanessa Žekš, 2024, magistrsko delo Opis: Zaključno delo preučuje nakupno pot in nakupno vedenje potrošnikov v konceptualnih trgovinah s poudarkom na izdelkih podjetja Chipolo. Namen raziskave je bil ugotoviti, katere funkcionalnosti potrošniki pri iskalnikih predmetov dojemajo kot najprepričljivejše in podati predloge za ustrezno marketinško komunikacijo v prodajnem kanalu konceptualnih trgovin. Uporabljena je bila kvalitativna metoda polstrukturiranih intervjujev in analiza s pomočjo tematske mreže. Rezultati so pokazali, da potrošniki cenijo zanesljivost, enostavnost uporabe in vizualno privlačnost izdelkov in trgovin. Zaključki poudarjajo potrebo po bolj ciljno usmerjeni marketinški komunikaciji in prilagoditvi strategij glede na tip trgovine in stopnjo prepoznavnosti blagovne znamke v tistem okolju. Ključne besede: nakupna pot, nakupne navade, iskalniki predmetov, konceptualne trgovine, prodajni kanal Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13 Celotno besedilo (2,87 MB) |
2. Zaznavanje blagovnih znamk športne opreme med študenti EPF in njihove nakupne navadeDomen Bevk, 2024, diplomsko delo Opis: Trg športne opreme, ki vključuje športna oblačila, obutev in pripomočke, je eden najhitreje rastočih globalnih trgov. Njegova rast temelji na trendih zdravega življenjskega sloga, popularnosti telesnih aktivnosti in naraščajoči vključenosti žensk v šport. V tem konkurenčnem okolju se proizvajalci soočajo z naraščajočo konkurenco novih, inovativnih znamk, kar od potrošnikov zahteva odločitev glede izbire blagovne znamke.
Blagovne znamke, še posebej športne, predstavljajo simbol potrošniške družbe in imajo močno čustveno in simbolično vrednost. Uspešne blagovne znamke, kot je Nike, ne temeljijo zgolj na kakovosti svojih izdelkov, temveč tudi na zgodbah in vrednotah, ki jih blagovna znamka predstavlja. To ustvarja čustveno povezanost z odjemalci, kar je ključno za zvestobo in dolgoročni uspeh blagovne znamke.
Cilj diplomske naloge je bil razumeti, kako študenti zaznavajo blagovne znamke športne opreme in kako lahko proizvajalci dosežejo konkurenčno prednost pri tem segmentu. Raziskovali smo razvoj blagovnih znamk, specifičnosti trženja športnih izdelkov in povezave med zaznano podobo znamke in njenim uspehom na trgu. Na podlagi vprašalnika, ki sem ga oblikoval sam pa smo v drugem delu del raziskovali zaznavanje športnih znamk med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete, njihove nakupne navade ter najpomembnejše značilnosti športnih oblačil, ki vplivajo na njihovo izbiro. Ključne besede: blagovna znamka, blagovna znamka športne opreme, trženje v športu, zaznana podoba blagovnih znamk, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,36 MB) |
3. Vpliv situacijskih dejavnikov na obseg prodaje v trgovini Židana marela Kranjska GoraInes Zajc, 2024, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kakšen in kolikšen vpliv imajo situacijski dejavniki na obseg prodaje v trgovini Židana marela v Kranjski Gori. Predmet raziskovanja so bile nakupne navade potrošnikov trgovine Židana marela v Kranjski Gori v času nepričakovane epidemije covida-19, kjer smo skušali ugotoviti, ali so se nakupne navade potrošnikov spremenile in v kolikšni in kakšni meri so vplivale na poslovanje. Za pridobitev kar največ podatkov o nakupnih navadah in vplivu na poslovanje smo v okviru diplomskega dela analizirali podatke dveh anketnih vprašalnikov v različnih situacijskih obdobjih, intervjuja z lastnico trgovine ter izkazov poslovnega izida. Za odgovore na naša raziskovalna vprašanja smo pridobljene podatke preverili z opisno statistiko in Hi kvadrat preizkusom enake verjetnosti. Raziskava je pokazala, da epidemija covida-19 ni neposredno spremenila poslovnega modela trgovine Židana marela v popolno spletno prodajo. Kljub temu so se pojavile prilagoditve glede na razmere, kot je delna uvedba spletnega nakupovanja. Diplomsko delo nam je dalo vpogled v to, da ohranitev in izboljšanje poslovanja nista bila dosežena izključno s prehodom na spletno prodajo, ampak bolj z nenehnim prilagajanjem in pristopom, ki je vključeval tako klasično trgovinsko kot spletno prisotnost. Ključne besede: situacijski dejavniki, vpliv na obseg prodaje, neposredna prodaja, spletna prodaja, spremenjene nakupne navade Objavljeno v DKUM: 16.04.2024; Ogledov: 329; Prenosov: 21 Celotno besedilo (3,13 MB) |
4. Nakupne navade potrošnikov v digitalni dobiViktorija Đukić, 2022, diplomsko delo Opis: Nakupovanje preko spleta je ena najbolj priljubljenih dejavnosti, saj potrošnikom omogoča hiter in enostaven nakup. Kljub možnim tveganjem pri nakupovanju preko spleta je spletnih potrošnikov čedalje več. Diplomsko delo obravnava nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi in je natančneje osredotočeno v proučevanje vedenja potrošnikov pred nakupom, med nakupom in po nakupu. Raziskali smo, ali je pandemija Covid-19 vplivala na pogostost nakupovanja preko spleta in kako se nakupne navade razlikujejo glede na starost in digitalne kompetence potrošnika. V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, cilje, zadane hipoteze ter uporabljene tehnike in metode dela. Pri teoretičnih osnovah smo predstavili osnovne pojme, kot so nakupne navade potrošnikov, kdo je digitalni potrošnik in dejavniki, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika. Empirični del predstavlja naš raziskovalni pristop, v rezultatih pa predstavljamo ugotovitve naše raziskave. Ugotavljamo, da je imela pandemija Covid-19 velik vpliv na nakupne navade potrošnikov in da obstajajo statistično značilne razlike med potrošniki z minimalnimi znanji in naprednimi znanji. Na koncu diplomskega dela razpravljamo o rezultatih raziskave in podajamo zaključne ugotovitve. Ključne besede: Nakupne navade, digitalizacija, potrošnik, digitalne kompetence Objavljeno v DKUM: 14.11.2022; Ogledov: 869; Prenosov: 157 Celotno besedilo (4,00 MB) |
5. Nakupne navade odjemalcev glede živil, oblačil in tehničnih izdelkov v času epidemije COVID-19Nuša Robnik, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu obravnavamo, kako je epidemija COVID-19 vplivala na nakupne navade odjemalcev. V diplomski nalogi smo analizirali panogo živil, oblačil in tehničnih izdelkov. S pomočjo literature smo v teoretičnem delu predstavili nakupno vedenje in navade odjemalcev, dejavnike nakupnega vedenja ter kakšen je proces nakupnega odločanja. V teoretični del smo zajeli tudi marketinško komuniciranje z odjemalci in digitalno oglaševanje, ki je predvsem v času med epidemijo igralo pomembno vlogo, predvsem zaradi povečevanja zanimanja za spletne prodajalne, ter navsezadnje predstavili epidemijo COVID-19, njene ukrepe in spremembo nakupnih navad odjemalcev v Sloveniji.
V empiričnem delu naloge smo prikazali rezultate raziskave nakupnih navad odjemalcev glede živil, oblačil in tehničnih izdelkov v času epidemije COVID-19. Ker je gospodarstvo presenetilo množično zapiranje prodajaln, se je trg temu moral prilagoditi. Z analizo smo ugotovili, da so odjemalci več kot v fizičnih prodajalnah posluževali spletnega nakupovanja, vendar če imajo možnost, še vedno radi nakupujejo v fizičnih prodajalnah. Ugotovili smo, da odjemalci radi posegajo po kombinaciji spletnega in fizičnega nakupovanja v prodajalnah. Ključne besede: Nakupne navade, odjemalci, COVID-19. Objavljeno v DKUM: 10.10.2022; Ogledov: 834; Prenosov: 76 Celotno besedilo (1,43 MB) |
6. Vpliv gaming Youtuberjev na nakupne navade generacije ZMatevž Ograjenšek, 2022, diplomsko delo Opis: Informacije o nakupnih navadah so pomembne za podjetja, ki želijo svoje izdelke uspešno oglaševati. Podjetja se danes v večji meri poslužujejo promocije izdelkov na družabnih omrežjih in s pomočjo vplivnežev, ki imajo veliko število zvestih sledilcev. Eno najpopularnejših družabnih omrežji je Youtube, kjer ustvarjalci objavljajo svoje videoposnetke, da si jih lahko gledajo njihovi sledilci. Youtuberji torej predstavljajo nov način priporočanja izdelkov odjemalcem. Hkrati pa kot hobi vedno bolj popularno postaja igranje iger ali po angleško gaming. V zadnjih dvajsetih letih je gaming kot hobi zelo napredoval, saj to ni več samo igranje družabnih iger ali pa igranje neke vloge, ampak se je s pomočjo tehnologije igranje iger digitaliziralo. Igranje videoiger je eden najbolj priljubljenih hobijev ljudi, še posebej mladine, saj omogoča vstop v svet kot ga v realnosti ni. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj je gaming najbolj gledana kategorija na Youtubu. Mnogo gaming Youtuberjev ima več kot milijon sledilcev, nad katerimi imajo precejšen vpliv in to poskušajo lastniki in upravljalci blagovnih znamk izkoristiti.
V svojem delu sem se osredotočil na to, kako gaming Youtuberji vplivajo na svoje odjemalce. Ali se generacija Z kot odjemalci zavedajo, kdaj in s čim gaming Youtuberji vplivajo na njih, in kakšni so pripadniki generacije Z kot odjemalci. S pomočjo ankete sem poskusil pridobiti te odgovore, ki sem jih nato analiziral v empiričnem delu raziskave. Zanimal me je vpliv, ki ga imajo gaming Youtuberji nad generacijo Z. Ključne besede: Youtuberji, gaming, nakupne navade, promoviranje, generacija Z Objavljeno v DKUM: 26.05.2022; Ogledov: 817; Prenosov: 165 Celotno besedilo (1,39 MB) |
7. Analiza nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčkeJanja Črnko, 2021, diplomsko delo Opis: Delo diplomskega projekta preučuje nakupne navade potrošnikov izdelkov za dojenčke. Zaradi širokega trga izdelkov za dojenčke se marsikateri starši težko odločijo za »pravilen« izdelek. Tudi nakup v specializiranih trgovinah za otroke ni več samoumeven, saj se je pojavilo mnogo nizkocenovnih in diskontnih trgovin, ki nudijo izdelke za dojenčke po dostopnejših cenah. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature predstavili nakupno vedenje, model zadovoljstva potrošnikov, zvestobo potrošnikov, dejavnike, ki vplivajo na proces nakupnega odločanja, ter proces nakupnega odločanja. V empiričnem delu diplomskega projekta so prikazani rezultati raziskave nakupnih navad potrošnikov izdelkov za dojenčke. Ugotovili smo, da so potrošnikom najbolj pomembni dejavniki kakovost izdelkov ter predhodne izkušnje. Cena in blagovna znamka nista tako pomembna dejavnika, saj so starši pripravljeni narediti/kupiti vse, da bi uspešno zadovoljili potrebe svojih otrok. Zvestoba blagovnim znamkam izdelkov za dojenčke ni tako prisotna pri potrošnikih, kot smo pričakovali. Potrošniki še zmeraj v večini nakupujejo izdelke za dojenčke v specializiranih trgovinah zaradi dostopnosti vseh izdelkov na enem mestu, se pa zvišuje delež potrošnikov, ki kupujejo v trgovinah s splošno ponudbo ali pa rabljene izdelke predvsem zaradi nižjih cen. Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, proces nakupnega odločanja, dejavniki, izdelki za dojenčke Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 1238; Prenosov: 154 Celotno besedilo (1,11 MB) |
8. Vpliv covida-19 na nakupne navade potrošnikovEva Kovačič Miklavec, 2021, diplomsko delo Opis: Trenutno se cel svet spopada z eno izmed najhujših kriz v zgodovini. Virus je v roku enega leta po svetu terjal že mnogo žrtev, pustil pa je tudi velik pečat na mnogih panogah, ki si še dolgo ne bodo opomogle. Globalno epidemijo je Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) razglasila 11. marca 2020. Vse od takrat se mnogo držav spopada z premnogimi okužbami ter se z uvajanjem mnogih ukrepov trudijo zajeziti širjenje virusa. Zaradi veliko časa preživetega doma, je veliko podjetij oglaševanje svojih izdelkov usmerilo ravno na televizijo in družbena omrežja. Nakupne navade potrošnika so odvisne od njegovih potreb, ki se pa v različnih okoliščinah spreminjajo, na navade pa vplivajo tudi mnogi dejavniki, posledično je virus vplival na nakupne navade mnogih. Z pojmom nakupne navade opredeljujemo razloge, načine in vzorce nakupovanja in zanimanja po določenih izdelkih. Virus je imel pozitiven vpliv na okolje, saj se je zaradi mnogih zaprtih tovarn in manjše uporabe motornih vozil zmanjšal delež toplogrednih plinov v zraku. Nasprotno pa je vplival na družbo, saj so se mnogi ljudje soočali s strahom, paniko in mnogimi duševnimi boleznimi. Veliko ljudi se je v tistem času zatekalo k povečani uporabi družbenih omrežij, povečalo pa se je tudi zanimanje za spletne trgovine. Mnogi ljudje pa so čas doma izkoristili za povezovanje z družino, urejanje doma in skrbi za svoje telo.
V uvodu diplomskega projekta bom predstavila cilje, hipoteze, problemsko tematiko in namen raziskave. V drugem poglavju bom predstavila osnovne pojme nakupnih navad, dejavnike, ki nanje vplivajo ter faze nakupnega procesa. Drugo poglavje bo zajemalo še predstavitev nakupnih navad v času Covida-19. V tretjem poglavju se bom posvetila virusu na splošno in predstavila njegove vplive na družbo, gospodarstvo in okolje. V zadnjem, četrtem poglavju bom predstavila lastno raziskavo o vplivu Covida-19 na nakupne navade. Ključne besede: covid-19, virus, nakupni proces, potrošniki, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 1648; Prenosov: 437 Celotno besedilo (1,14 MB) |
9. Vpliv oglaševanja v tiskanih medijih na nakupne odločitve starejših odjemalcevPetra Slana, 2018, magistrsko delo Opis: V današnjem času nam je oglaševalska industrija vse bližje, pa če se zavedamo tega ali ne. Konkurenca na trgu je velika, zato vsak na svoj način apelira, nagovarja posameznike oziroma ciljne skupine. Tako smo vsakodnevno obdani s številnimi oglasnimi sporočili, kamorkoli seže naš pogled. Ljudje smo postali premišljeni odjemalci, odjemalci, ki vedo, kaj hočemo, zato se morajo podjetja potruditi, da nas prepričajo, prepričajo posamezne ciljne skupine, da se le-te odločijo za nakup prav njihovega izdelka ali storitve. Vsako ciljno skupino pa ni mogoče prepričati k nakupu na enak način. Mlajše generacije so bolj dovzetne za spremljanje informacij preko tako imenovanih sodobnih medijev, kot so spletne strani, družabna omrežja, mobilna telefonija, medtem ko starejše še vedno pritegnejo mediji, kot televizija, tisk, radio, vse bolj pa tudi internet.
Glede na vse večji trend staranja prebivalstva pa so postali tudi pomembna ciljna skupina mnogih podjetij. Z leti število starejših narašča, medtem ko število rojstev upada. Zato je pomembno, da podjetja v ospredje ne postavljajo zgolj mladih, kateri so še vedno najbolj izpostavljena skupina odjemalcev, ampak začnejo večjo pozornost prenašati tudi na starejše odjemalce in njihove želje in potrebe po določenih izdelkih ali storitvah.
V magistrski nalogi bomo s pomočjo raziskave poskušali ugotoviti, kako oglaševanje v tiskanih medijih vpliva na nakupne odločitve starejših odjemalcev. Raziskali bomo, kako dejavniki na podlagi tiskanih medijev (cena, kakovost izdelka ali storitve, privlačnost tiskanega oglasa), vplivajo na njihove nakupne odločitve. Prav tako bomo poskušali ugotoviti, kakšne prednosti oziroma slabosti predstavljajo tiskani mediji za starejše odjemalce in kakšno mnenje imajo o oglaševanju izdelkov ali storitev v samih tiskanih medijih. Ključne besede: oglaševanje, tiskani mediji, starejši odjemalci, izdelek ali storitev, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 14.06.2018; Ogledov: 1521; Prenosov: 160 Celotno besedilo (1,52 MB) |
10. RAZISKAVA NAKUPNEGA VEDENJA ŠTUDENTOV NA PODROČJU ZDRAVE PREHRANEAnita Torkar, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Človek se vsak dan nahaja v različnih vlogah, bodisi v vlogi matere oz. očeta, sina ali hčere, prijatelja, sodelavca ipd. Kadar pa je v vlogi potrošnika, nas zanima njegovo potrošniško vedenje. V magistrskem delu smo raziskovali nakupno vedenje študentov na področju zdrave prehrane. Opravili smo raziskavo na vzorcu 100 slovenskih študentov, kot končnih potrošnikov. Zanimalo nas je, kaj menijo o svojem načinu prehranjevanja, kakšnega tipa prehranjevanja se poslužujejo, kolikokrat si privoščijo obrok v restavracijah, kateri dejavniki vplivajo na njihov nakup ter kaj menijo o biološki pridelavi pri posamezni skupini izdelkov.
Skozi delo smo ugotovili, da se biološko pridelanih živil bolj poslužujejo tisti z boljšim socioekonomskim položajem. Prav tako smo ugotovili, da na mnenje študentov o zdravem prehranjevanju vplivajo starost, letnik študija in mesečni prihodek, spol in lokacija bivanja študentov pa ne vplivata. Ključne besede: - raziskava, - študenti, - zdrava prehrana, - socioekonomski položaj, - nakupne navade. Objavljeno v DKUM: 30.11.2016; Ogledov: 1919; Prenosov: 181 Celotno besedilo (5,16 MB) |