| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1115
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Organizacijska kultura v malih podjetjih
Manja Ančevski, 2025, magistrsko delo

Opis: Organizacijska kultura je eden ključnih dejavnikov, ki pomembno vpliva na uspešnost podjetja, zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih ter dolgoročno stabilnost organizacije. Posebej izrazito se njen pomen kaže v malih podjetjih, kjer se zaradi manjšega števila zaposlenih oblikujejo intenzivnejši medosebni odnosi, vsak posameznik pa ima večji vpliv na kulturo podjetja. Mala podjetja se pogosto soočajo z omejenimi viri, kadrovsko fluktuacijo in izzivi pri oblikovanju spodbudnega delovnega okolja, kar lahko vodi v nestabilnost in zmanjšano produktivnost. V teh okoliščinah postane organizacijska kultura temeljni element, ki lahko bodisi prispeva k uspešnosti bodisi predstavlja oviro pri njenem razvoju. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni različni modeli organizacijske kulture in dejavniki, ki vplivajo na njen nastanek, oblikovanje in spreminjanje. Analizirani so tudi vplivi močne in šibke kulture ter posebnosti kulture v malih podjetjih v primerjavi z večjimi organizacijami. Poudarjena je vloga vodstva in zaposlenih pri oblikovanju skupnih vrednot, norm in vedenjskih vzorcev ter pomen skladnosti kulture s strateškimi cilji podjetja. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni v štirih slovenskih malih podjetjih, kjer je bil z anketnim vprašalnikom analiziran vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo, motivacijo, predanost, zavzetost, produktivnost in kakovost medosebnih odnosov. Rezultati kažejo, da močnejša in jasneje razvita organizacijska kultura pozitivno vpliva na motivacijo, zavzetost in predanost zaposlenih, hkrati pa prispeva k boljši kakovosti odnosov in večji učinkovitosti dela. Nasprotno pa šibka kultura pogosto vodi v nezadovoljstvo, pomanjkanje motivacije ter slabšo produktivnost. Na podlagi ugotovitev so oblikovani konkretni predlogi za izboljšanje organizacijske kulture v malih podjetjih, kot so krepitev komunikacije, spodbujanje sodelovanja, razvoj vodstvenih kompetenc ter ustvarjanje bolj spodbudnega delovnega okolja. Naloga tako ponuja praktične smernice, ki lahko malim podjetjem služijo kot podlaga za sistematično gradnjo in utrjevanje organizacijske kulture, kar prispeva k dolgoročni uspešnosti in stabilnosti poslovanja.
Ključne besede: organizacijska kultura, mala podjetja, zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost in predanost, motivacija, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 04.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

2.
Fluktuacija zaposlenih v zdravstveni negi v zdravstveni organizaciji javnega sektorja
Anja Kompara, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na fluktuacijo zaposlenih v zdravstveni negi ter motivacijske dejavnike, ki vplivajo na njihovo odločitev za ostanek ali odhod iz organizacije. Raziskava je bila izvedena v Splošni bolnišnici »dr. Franca Derganca« Nova Gorica, ki se podobno kot številne druge zdravstvene ustanove sooča s kadrovskimi izzivi. V teoretičnem delu smo na podlagi pregleda strokovne literature opredelili temeljna izhodišča raziskave, in sicer področje ravnanja z zaposlenimi, fluktuacijo s poudarkom na njenih stopnjah, vzrokih in posledicah, motivacijske dejavnike ter zadovoljstvo pri delu, kot tudi strategije za zadrževanje kadra, pri čemer smo poudarili pomen vloge srednjega in višjega managementa. Empirični del temelji na kvantitativni metodi (anketni vprašalnik) in kvalitativni metodi (intervjuji z vodjami zdravstvene nege). Rezultati so pokazali, da organizacija kljub aktivnemu zaposlovanju še ni dosegla števila zaposlenih iz leta 2019, kar potrjuje kadrovski primanjkljaj. Stopnja fluktuacije je bila najvišja v letu 2022, kar sovpada z obdobjem po pandemiji covida-19. Zaposleni kot najpomembnejše motivacijske dejavnike navajajo redno plačo, dobre odnose, občutek varnosti in spoštovanje s strani vodje. Razlike so bile zaznane glede na spol in generacije – zlasti pri pohvali in usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Vodje se zavedajo svoje vloge pri motiviranju, vendar poročajo o omejitvah, kot so pomanjkanje časa, sistemske omejitve in neustrezna orodja. Glede na zbrane rezultate raziskave naloga predlaga konkretne izboljšave na področju strukturiranih pogovorov z zaposlenimi, sistematičnega uvajanja mentorstva, krepitve vodstvenih kompetenc ter vzpostavitve bolj preglednih in pravičnih sistemov nagrajevanja. Predlagani ukrepi lahko bistveno prispevajo k večji kadrovski stabilnosti in boljšemu delovnemu vzdušju. Zaključno delo tako predstavlja uporabno izhodišče za učinkovitejše strateško upravljanje kadrov v zdravstvenih organizacijah.
Ključne besede: fluktuacija, motivacija zaposlenih, zadrževanje kadra, vodenje zaposlenih, zdravstvena nega.
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

3.
Organizacija dela na daljavo v podjetju x: analiza izzivov in priložnosti
Alen Bešić, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Organizacija dela na daljavo v podjetju X: analiza izzivov in priložnosti obravnava aktualno problematiko dela na daljavo, ki je v zadnjih letih, predvsem zaradi digitalizacije in pandemije COVID-19, postalo pomemben del sodobnega poslovnega okolja. Glavni poudarek je namenjen kadrovskemu vidiku, s posebnim ozirom na motivacijo zaposlenih, kakovost komunikacije in spremembe v organizaciji dela. Namen naloge je bil raziskati vpliv dela na daljavo na učinkovitost in zadovoljstvo zaposlenih ter ugotoviti, kako podjetje X obvladuje izzive in izkorišča priložnosti, ki jih ta oblika dela prinaša. Teoretični del predstavlja ključne pojme s področja fleksibilnih oblik dela, digitalne podpore in kadrovskega upravljanja na daljavo, empirični del pa temelji na kvantitativni raziskavi z anketnim vprašalnikom. Rezultati kažejo, da delo na daljavo prinaša številne prednosti, kot so večja prilagodljivost in boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, obenem pa razkriva izzive na področju timskega sodelovanja in občutka pripadnosti. Naloga ponuja konkretna priporočila, kot so krepitev digitalne podpore, usposabljanje vodij in uvedba hibridnega modela dela. Zaključki poudarjajo potrebo po strateškem pristopu k delu na daljavo, ki temelji na zaupanju, jasni komunikaciji in prilagodljivosti delovnih procesov.
Ključne besede: delo na daljavo, organizacija dela, kadrovski vidik, motivacija zaposlenih, komunikacija na daljavo
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

4.
Motivacija za izobraževanje zaposlenih v podjetju Akron d. o. o.
Katja Jug, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali motivacijo zaposlenih za izobraževanje v podjetju Akron d. o. o.. Podjetje Akron d. o. o. je eno izmed vodilnih podjetij v Sloveniji, ki se ukvarja z izdelavo pohištva in vgradnih omar. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljene osnove motivacije, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, osnove izobraževanja, cilji in vrste izobraževanja, značilnosti izobraževanja odraslih in oblike ter metode izobraževanja. V drugem, empiričnem delu pa so zaposleni rešili anketni vprašalnik. Z analizo odgovorov smo ugotavljali, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na izobraževanje ter kateri dejavniki jih ovirajo pri tem. Zanimala so nas tudi področja, na katerih bi se želeli dodatno izobraževati, kdaj bi jim časovno izobraževanje najbolj ustrezalo, katera oblika bi jim najbolj ustrezala ter kako so najpogosteje obveščeni o izobraževanjih.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 21.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

5.
Premostitev generacijskih vrzeli : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tajda Šabanov, 2025, diplomsko delo

Opis: V raziskavi je bila proučevana notranja motivacija mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Raziskava je temeljila na teoriji samodoločenosti, pri čemer so bili analizirani psihološki dejavniki, ki so povezani z notranjo motivacijo. Podatki so bili zbrani z uporabo prilagojenega vprašalnika "Inventar Notranje Motivacije", ki meri konstrukte, kot so zaznana izbira, kompetentnost, povezanost, vrednost, napor in pritisk. Uporabljena je bila kvantitativna metodologija na vzorcu 100 dijakov iz dveh gimnazij v osrednjeslovenski regiji. Statistična analiza je bila izvedena s pomočjo deskriptivne statistike, korelacijskih analiz, t-testov in enosmerne analize variance. Rezultati so pokazali, da so zaznana vrednost dejavnosti, kompetentnost, napor in povezanost pozitivno statistično značilno povezani z višjo notranjo motivacijo mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Pritisk pa se je izkazal za negativno povezanega z notranjo motivacijo, medtem ko povezava zaznane izbire ni bila statistično značilna. V kontekstu demografskih spremenljivk pa se je statistično značilna razlika pokazala le pri spolu, fantje so izkazovali višjo notranjo motivacijo. Ugotovitve potrjujejo pomen notranjih psiholoških dejavnikov pri spodbujanju prostovoljne medgeneracijske pomoči in nakazujejo smeri za nadaljnje raziskave in oblikovanje programov za spodbujanje digitalne vključenosti.
Ključne besede: medgeneracijsko učenje, notranja motivacija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 21.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

6.
Razvoj kadrov v podjetju X
Kaja Kuhar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen in vlogo razvoja kadrov kot ključnega dejavnika uspešnosti sodobnih podjetij. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako zaposleni v podjetju X doživljajo svoj karierni razvoj, kakšna so njihova pričakovanja, stopnja zainteresiranosti za razvojne aktivnosti ter ocena obstoječih aktivnosti in podpore nadrejenih. Teoretični del naloge zajema pregled literature s področja kadrovske funkcije, kariernega razvoja zaposlenih, motivacijskih dejavnikov in strategij razvoja kadrov. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava, ki je temeljila na anketnem vprašalniku, izpolnjenem s strani zaposlenih, ter na intervjuju z vodjo kadrovske službe. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v podjetju X sicer zainteresirani za razvojne aktivnosti, vendar se pri tem soočajo z ovirami, kot so pomanjkanje časa, omejena dostopnost informacij in nezadostna prepoznavnost koristi razvoja. Na podlagi ugotovitev so bila oblikovana priporočila za izboljšanje obstoječih pristopov k razvoju kadrov in spodbujanje aktivnejšega vključevanja zaposlenih.
Ključne besede: razvoj kadrov, karierni razvoj, izobraževanje in usposabljanje, motivacija
Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

7.
Organizacija izobraževanja v Hotelu Starkl
Bojan Savić, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo organiziranega izobraževanja zaposlenih v Hotelu Starkl in mnenja zaposlenih o njegovem vplivu na delovno uspešnost, motivacijo ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Namen dela je bil raziskati, v kolikšni meri izobraževanje prispeva k boljšemu opravljanju delovnih nalog, katerim motivacijskim in demotivacijskim dejavnikom so zaposleni najbolj izpostavljeni in kako vpliva na njihov pogled na lastno profesionalno rast. Predmet diplomskega dela je učinkovitost izobraževanja zaposlenih v hotelirstvu in turizmu ter področje upravljanja s človeškimi viri. Podatki osebja Hotela Starkl so bili v raziskovalni fazi študije zbrani z anketnim pristopom. Za analizo podatkov je bila uporabljena deskriptivna statistika, za vsako potrditev pa so bili izračunani odstotki odgovorov, povprečne ocene in standardni odkloni. Ugotovitve so pokazale, da večina zaposlenih ugodno ocenjuje usposabljanje, saj povečuje tako osebno rast kot delovno učinkovitost. Glavni motivatorji so bili pozitivno delovno vzdušje, sodelovanje, učenje novih veščin in vključitev v pomembnejše odgovornosti po izobraževanju. Vendar pa so naslednji elementi najbolj demotivirali delavce: slabo zasnovano usposabljanje, nezadostne povratne informacije, vrzel med usposabljanjem in delovnim mestom ter nestimulativno gradivo za usposabljanje. Na podlagi ugotovitev raziskave so bili podani tudi predlogi za povečanje učinkovitosti in privlačnosti programov usposabljanja v Hotelu Starkl. Med glavnimi priporočili so boljša organizacija usposabljanja, večja prilagoditev gradiva zahtevam dela, povratne informacije, napredovanje v karieri in spodbujanje kulture nenehnega učenja. Zaključki diplomskega dela lahko prispevajo k prihodnjim strategijam hotela na področju človeških virov in podpirajo dolgoročni razvoj tako delovne sile kot tudi njegovega poslovanja.
Ključne besede: izobraževanje, motivacija, demotivacija, razvoj, organizacija
Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
Vpliv različnih trenerskih pristopov na uspešnost športnikov
Urša Erjavec, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv različnih trenerskih pristopov na uspešnost športnikov, zlasti v povezavi z motivacijo, samoevalvacijo in pripravljenostjo za nadaljnje športno udejstvovanje. Poudarek je na razlikah med ekipnimi in individualnimi športi ter na tem, kako športniki zaznavajo trenerski slog. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri pristopi trenerjev so najučinkovitejši z vidika športnikov ter kako vplivajo na njihovo motivacijo in zaznano uspešnost. Uporabljena je bila kvantitativna metoda, podatki pa so bili zbrani z anketnim vprašalnikom med športniki in trenerji različnih disciplin. Rezultati so pokazali, da si športniki najbolj želijo holistični stil, ki vključuje tehnično, psihološko in čustveno podporo. Najpogosteje uporabljen pa je bil demokratični slog. Ugotovljena je bila tudi pomembna povezava med zaznanim slogom vodenja ter športnikovo notranjo motivacijo in oceno lastne uspešnosti. V zaključku delo predlaga večje vključevanje psiholoških in komunikacijskih vsebin v izobraževanje trenerjev ter prilagajanje sloga vodenja potrebam športnikov.
Ključne besede: športnik, trener, motivacija, uspeh, ekipa
Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
Digitalizacija in produktivnost v proizvodnem podjetju
Mia Kajzer, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv digitalizacije na produktivnost, motivacijo in zavezanost zaposlenih v proizvodnem podjetju ter izzive, s katerimi se organizacije soočajo ob uvajanju novih digitalnih orodij. Teoretični del naloge se osredotoča predvsem na predstavitev temeljnih pojmov digitalizacije, produktivnosti ter vplivov digitalizacije na produktivnost, motivacijo in zavezanost zaposlenih k podjetju. Empirični del vključuje raziskavo, v okviru katere so analizirani rezultati ankete. Ugotovitve raziskave kažejo, da ima digitalizacija izrazito pozitiven vpliv na produktivnost, nekoliko manj pa na motivacijo in zavezanost zaposlenih. Med ključnimi pozitivnimi učinki digitalizacije se izpostavljajo večja učinkovitost zaposlenih, hitrejše opravljanje nalog ter boljši pregled in avtomatizacija delovnih procesov. Kljub temu pa digitalizacija prinaša tudi številne izzive. Med najpogostejšimi izzivi so pomanjkanje ustreznega digitalnega usposabljanja, odpor zaposlenih do sprememb ter nejasno opredeljeni cilji digitalizacije. Da bi podjetja ohranila konkurenčnost, morajo zagotoviti ustrezno komunikacijo med zaposlenimi in vodstvom, nenehno vlagati v razvoj digitalnih rešitev in vedno znova ponujati možnost dodatnih oziroma stalna izobraževanj.
Ključne besede: Digitalizacija, produktivnost, motivacija, zavezanost zaposlenih, proizvodno podjetje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Vpliv organizacijske kulture na motiviranje zaposlenih
Lara Klemenc, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali vpliv organizacijske kulture na motiviranje zaposlenih. Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in vedenjskih vzorcev, ki oblikujejo vedenje posameznikov v organizaciji ter vplivajo na njeno uspešnost. Motivacija pa je ključen dejavnik, ki spodbuja zaposlene k doseganju organizacijskih ciljev in vpliva na njihovo zavzetost, zadovoljstvo in učinkovitost. V teoretičnem delu smo predstavili različne definicije organizacijske kulture in njene tipologije, s posebnim poudarkom na modelu Camerona in Quinna (OCAI), ter izpostavili ključne dejavnike, ki vplivajo na motiviranje zaposlenih. Empirični del temelji na raziskavi v izbranem podjetju, kjer smo z anketiranjem zaposlenih preučili dojemanje organizacijske kulture, raven njihove motivacije in povezanost med obema vidikoma. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni prepoznavajo vpliv organizacijske kulture na svojo motivacijo, pri čemer kot najbolj spodbudne izpostavljajo elemente klanske in adhokratične kulture, ki poudarjata sodelovanje, ustvarjalnost in razvoj. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšanje kulture v podjetju, ki vključujejo večjo odprtost komunikacije, spodbujanje timskega dela ter ustvarjanje spodbudnega in vključujočega delovnega okolja. Magistrsko delo potrjuje, da je organizacijska kultura pomemben dejavnik pri oblikovanju motivacijskega okolja in lahko bistveno prispeva k večji uspešnosti organizacije.
Ključne besede: Organizacijska kultura, motivacija zaposlenih, delovno okolje, instrument OCAI, tipologija Camerona in Quinna.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici