| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1045
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Jan Stramec, 2024, magistrsko delo

Opis: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Ključne besede: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 90; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

2.
3.
Storilnostna motivacija in izgorelost pri delu policistov
Aleksander Koporec Oberčkal, Damir Kocjančič, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, policisti, policijsko delo, izgorelost, motivacija, pritožbe, delovna uspešnost
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (273,27 KB)

4.
Motivacija in zadovoljstvo z delom kriminalistov Policijske uprave Ljubljana
Leon Keder, Branko Lobnikar, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, kriminalisti, motivacija, zadovoljstvo pri delu, PU Ljubljana
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 64; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (224,68 KB)

5.
Primer sobe pobega pri pouku kemije v osnovni šoli : magistrsko delo
Katja Pogorelc, 2024, magistrsko delo

Opis: Soba pobega je zanimiv koncept miselne detektivske igre, ki se uporablja predvsem za zabavo in povezovanje udeležencev. Udeleženci morajo v določenem časovnem okviru rešiti vse uganke in poiskati izhod iz zaprtega prostora. Pomembno je, da udeleženci med seboj sodelujejo in uporabljajo pripomočke, ki so jim na voljo. Ustrezno zasnovano sobo pobega lahko uporabimo tudi kot učno metodo pri pouku. V magistrskem delu sem pripravila sobo pobega za 9. razred osnovne šole pri pouku kemije. Sodelovalo je 21 učencev Osnovne šole Gustava Šiliha iz Velenja. Želela sem izvedeti: kakšne strategije in načine uporabljajo učenci za reševanje nalog; ali sodelovanje učencev pripomore k reševanju nalog; ali so učenci bolj motivirani za učenje kemije kot pred sodelovanjem v sobi pobega; ali se zdi učencem soba pobega primeren način za učenje kemije in kako učenci doživljajo sobo pobega, kot izziv ali kot stres. Iz rezultatov lahko sklepamo, da sodelovanje pripomore k hitrejšemu reševanju nalog, da so učenci po obisku sobe pobega bolj motivirani in pri pouku sodelujejo. Soba pobega se jim zdi primeren način za učenje kemije, saj so jo doživeli kot izziv. Učencem je bil takšen koncept pouka všeč in bi si želeli več podobnih aktivnosti.
Ključne besede: kemija, soba pobega, sodelovanje, učna motivacija
Objavljeno v DKUM: 13.03.2024; Ogledov: 158; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

6.
Povezava med trajnostnim razvojem in motivacijo za podjetništvo
Mojca Ocepek, 2023, magistrsko delo

Opis: Vsako dejanje v podjetništvu se začne z notranjimi vzgibi posameznika, njegovimi osebnimi vrednotami, motivacijo in motivi, ki ga nato ženejo k doseganju svojih ciljev. Motivi in spodbude za vstop v podjetništvo se razlikujejo od posameznika do posameznika, kot tudi od okolja, v katerem živijo. Podjetništvo zahteva od podjetnikov različne veščine, znanje, inovativnost, predvsem pa drugačen pristop pri iskanju rešitev zase, za družbo okoli sebe in okolje, v katerem živijo. Prav tu se stikajo področja, ki jih proučujemo v pričujočem delu – podjetništvo, motivacija in trajnostni razvoj, ki jih lahko skupaj prepoznamo kot rešitev za ohranitev sveta, ki ga poznamo in želimo obdržati. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, zakaj se podjetniki odločijo stremeti k trajnostnem razvoju v podjetništvu, kaj jih pri tem motivira in kaj zavira. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili na posamezne koncepte in pripadajoče pojave. V empiričnem delu smo uporabili podatkovno bazo GEM za leto 2022 in s statističnimi testi ugotavljali povezanost med različnimi podjetniškimi motivi in upoštevanjem družbenih in/ali okoljskih vplivov poslovnih odločitev pri podjetnikih v celotni zgodnji podjetniški aktivnosti (TEA). Ugotovili smo, da pri nekaterih motivih ter upoštevanju družbenih in/ali okoljskih vplivov obstaja pozitivna povezava, medtem ko pri drugih ne.
Ključne besede: trajnostni razvoj, motivacija za podjetništvo, podjetništvo, trajnostno podjetništvo, GEM raziskava
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 210; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

7.
»KO JAKOBOVA POT POKLIČE« – Sodobna romanja skozi motive in identifikacijske procese: primer slovenskih romarjev poti El Camino : primer slovenskih romarjev poti El Camino
Eva Novak Svetič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo se ukvarja z romarskim turizmom. Dosedanje študije, ki so se ukvarjale z izkušnjo romanja, so se ločeno in partikularno ukvarjale bodisi z motivi za odhod na romanja na eni strani ali s spoznanji in transformacijami po prehojeni poti na drugi. V nasprotju s tem in na primeru slovenskih romarjev poti El Camino poskušamo zaobjeti kompleksno realnost romanj ter osvetliti različne vidike romanja kot procesa skupaj z njegovo reprezentacijo v javnih diskurzih. Zaključno delo skozi kombinacijo dveh analiz – kritične diskurzivne analize medijskih reprezentacij romanj v avtobiografskih knjigah in analizo intervjujev s slovenskimi romarji – ponuja vpogled v diskurze, ki osmišljajo romanje, in subjektivne procese romarjev samih pred, med in po romanju. Ugotavljamo, da se romanje v analiziranih tekstih upodablja skozi številne diskurze: diskurz poklicanosti na pot, diskurz odpovedi drugim identitetam in spojitev s potjo, diskurz umika in refleksije, diskurz razmejevanja med pravimi in nepravimi romarji, diskurz osebne transformacije in diskurz poti kot nekaj nedokončanega. Prav tako med ugotovitvami izpostavljamo ključne elemente procesa separacije (fizično dokazovanje, soočanje s spremembami, iskanje odgovorov, prekinitev rutine), izkušnje poti (fizični napor, čustva, terapevtska hoja in odnos s soromarji) in transformacije ob vrnitvi domov (ojačano samozavedanje, sprememba prioritet in opolnomočenje), kot jih prepoznavajo slovenski romarji El Camina.
Ključne besede: romanje, romarski turizem, identifikacijski procesi, motivacija, Jakobova pot, El Camino
Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 228; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

8.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 288; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (724,87 KB)

9.
Doživljanje sprememb na področju učne motivacije in počutja pri študentih v času študija na daljavo : magistrsko delo
Anastasija Pongračič, 2023, magistrsko delo

Opis: Kot večina učečih se v Sloveniji, so se tudi študenti v šolskih letih 2020/21 in 2021/22 prvič srečali s šolanjem na daljavo, pri čemer so nehote spoznali drugačen način učenja in usvajanja znanja, a hkrati so se spopadali s prej nepoznanimi spremembami na področju učne motivacije, počutja in doživljanja študijskega procesa. Skozi svoje magistrsko delo sem želela izvedeti, kako je šolanje na daljavo vplivalo na različne vidike študijskega procesa in življenja študentov, kakšne posledice je tak način šolanja pustil na področju učne motivacije in počutja ter katere pozitivne vidike je bilo moč zaznati in jih je možno implicirati na sedanje ter prihodnje oblike šolanja. V teoretičnem delu smo obravnavali stališča različnih avtorjev glede motivacije in njenih podvrst; učenja na daljavo ter doživljanja in izolacije. V empiričnem delu smo analizirali motivacijo učečih se med šolanjem na daljavo ter vzroke za spremembe na področju doživljanja, izolacije, motivacije in učenja. Ugotovili smo, da večini anketiranih študentov šolanje na daljavo ni predstavljala večje težave in so ga v splošnem dojemali kot dobrega, saj je bila znotraj fakultet vzpostavljena zelo dobra struktura poučevanja, hkrati pa so bili tudi profesorji dostopni in odzivni. Šolanje na daljavo je imelo svoje prednosti in slabosti, pri čemer so bile prednosti izražene v večjem obsegu. Študentom je ugajala večja količina prostega časa, kot negativno pa so dojemali pomanjkanje socialnih interakcij tako z vrstniki kot tudi s profesorji. Raven učne motivacije se je med posamezniki razlikovala: nekateri so izolacijo od šolanja v živo dojemali negativno, kar je vplivalo na znižanje ućne motivacije in tudi na druge vidike spremljanja učnega procesa na daljavo, pri posameznikih, ki do šolanja na daljavo niso čutili zadržkov ali jih je slednje celo ugajalo, pa je motivacija ostala enaka ali se je povečala v primerjavi s šolanjem v živo.
Ključne besede: Učna motivacija, študenti, šolanje na daljavo, počutje.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 266; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

10.
Terorizem in medijska reprezentacija teroristk v luči feminističnih teorij : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Valdona Gashi, 2023, diplomsko delo

Opis: V terorističnih organizacijah imajo ženske pomembne vloge, ki se med seboj razlikujejo glede na raven sodelovanja – simpatizerke, vohunke, bojevnice in dominantne članice – njihovo sodelovanje v terorističnih dejavnostih pa številčno narašča. Prisotnost ženskega spola je ključnega pomena v separatističnih gibanjih, kot sta LTTE in čečenske črne vdove, kjer so samomorilske napadalke sestavne članice skupin. Motivi teroristk za sodelovanje v terorizmu so lahko prisilni ali prostovoljni, pogosto pa se razlikujejo od motivacije moških teroristov. Analiza medijske reprezentacije teroristk skozi feministično ogledalo kaže, da stereotipne predstave o ženskah in terorizmu vplivajo na njihovo medijsko podobo. Ženske teroristke so prikazane skozi različne vidike, vključno z viktimizacijo, demonizacijo, seksualizacijo, poudarjanjem fizičnega izgleda, stereotipnih vlog, sodelovanja iz ljubezni in neuspešnih materinskih vlog. Pri poročanju mediji uporabijo kombinacije več vidikov ter s tem vplivajo na družbeno strukturo, javno mnenje in dojemanje tega fenomena. Medijsko poročanje se razlikuje glede na ženske in moške teroriste, tako kvantitativno kot tudi kvalitativno. Medijsko poročanje o njihovih dejanjih razkriva spolne predsodke, hkrati pa teroristične organizacije te stereotipe izkoriščajo. Obstaja potreba po prepoznavanju žensk kot aktivnih udeleženk terorizma ter kritičnem premisleku o medijskih reprezentacijah, ki ženske običajno podrejajo tradicionalnim vlogam. Medijske upodobitve pogosto služijo obnovi patriarhalnih konstrukcij ženstvenosti, z ogrožanjem tradicionalnega prikaza žensk. S stereotipno in viktimizirano upodobitvijo teroristk jim je odvzeta aktivna vloga delovanja.
Ključne besede: teroristke, samomorilske napadalke, motivacija, feminizem, medijska reprezentacija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 14.12.2023; Ogledov: 408; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.98 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici