1. Urjenje/učenje jezikovnih spretnosti med rutino z govornimi zgodbami in logopedsko lutko : diplomsko deloPia Pinter, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv uporabe logopedske lutke kot motivacijskega sredstva za sodelovanje predšolskih otrok pri logopedskih vajah, usmerjenih v razvoj govornih sposobnosti. Namen raziskave je bil preveriti, ali prisotnost lutke poveča zanimanje otrok, starih od 2 do 4 leta, za izvajanje logopedskih vaj in poslušanje zgodb v primerjavi s situacijami brez lutke. Raziskava je bila izvedena v Vrtcu Radlje ob Dravi na vzorcu 13 otrok, pri čemer so se dejavnosti izvajale v dveh pogojih: z lutko in brez lutke. Podatki so bili zbrani z opazovanjem, beleženjem odzivov in izpolnjevanjem ocenjevalnih listov. Rezultati kažejo, da logopedska lutka pozitivno vpliva na otrokovo motivacijo, saj spodbuja glasno ponavljanje zlogov, angažirano sodelovanje in boljše izvajanje vaj, še posebej pri ponavljanju gibov jezika. Lutka je delovala kot vizualni pripomoček, ki je otrokom olajšal razumevanje nalog in jih spodbujal k samozavestnejšemu sodelovanju. Na podlagi teh ugotovitev smo oblikovali priporočila za vključitev lutke v logopedske obravnave, saj lahko uporaba lutke pripomore k večjemu učinku terapije in hitrejšemu govornemu napredku otrok. Ključne besede: logopedska lutka, motivacija, razvoj govora, logopedske vaje Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
Celotno besedilo (4,09 MB) |
2. Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko deloUrška Kadilnik, 2024, diplomsko delo Opis: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov.
Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok.
Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti. Ključne besede: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,12 MB) |
3. Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accountingSaša Tanasković, 2024, diplomsko delo Opis: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira.. Ključne besede: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (969,15 KB) |
4. Vpliv življenjskega sloga na motive smučarskih turistov v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaJan Mladkovič, 2024, diplomsko delo Opis: Življenjski slogi imajo vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. Izbrana tema zaključnega dela v preteklosti še ni bila raziskana. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali imajo življenjski slogi vpliv na motive smučarskih turistov v Sloveniji. V teoretičnem delu smo predstavili pregled obstoječe literature na temo športnega turizma, športnega turizma v Sloveniji, smučarskega turizma, zimskega turizma, življenjskega sloga, motivacije in motivov. V empiričnem delu smo po zaključenem zbiranju podatkov s pomočjo anketnega vprašalnika najprej opravili opis vzorca. Sledila je faktorska analiza preverjanja življenjskih slogov in motivov anketirancev s pomočjo programa SPSS. Po končani faktorski analizi smo preverili tudi vse štiri hipoteze in zapisali ugotovitve našega zaključnega dela. Ugotovili smo, da po eni strani obstaja povezava med življenjskimi slogi in motivi smučarskih turistov v Sloveniji, po drugi strani pa ne obstaja razlika pri motivih za obisk smučarskih destinacij glede na višino osebnega dohodka in status posameznika. Z zapisom ugotovitev in zaključka smo tudi izpolnili vse zadane cilje diplomskega dela. Ključne besede: športni turizem v Sloveniji, zimski turizem, smučarski turizem, življenjski slog, motivacija Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,14 MB) |
5. Vpliv usposabljanja na motivacijo za delo v podjetju Stopanska banka AD SkopjeIva Ingilizovska, 2024, diplomsko delo Opis: Družbeno življenje ljudi, ki je prepleteno s finančnimi in gospodarskimi težavami, zagotovo prispeva h globalizaciji in množični mobilizaciji. Zaposleni v matičnih organizacijah se pri svojem delu vsak dan srečujejo z različnimi težavami, ki lahko ugodno ali negativno vplivajo na njihovo motivacijo in učinkovitost v procesu rasti. Programi usposabljanja so koristno orodje za večjo zavzetost zaposlenih, saj delavcem omogočajo pridobivanje novih kompetenc in sposobnosti. Zaposleni, ki so se udeležili izobraževanj, poročajo, da se glede na izkušnje počutijo bolj kompetentne in samozavestne glede svoje sposobnosti opravljanja poklicnih nalog. So zelo motivirani, da zadane naloge opravijo hitro in učinkovito, kar zagotovo vpliva na rast podjetja.
Ogledali smo si teoretične koncepte, povezane z usposabljanjem, metodami usposabljanja, motivacijo na delovnem mestu in teorijami motivacije. V diplomskem delu bo skozi raziskovalni del prikazano, kako programi usposabljanja vplivajo na motivacijo zaposlenih. V fazi raziskovanja smo izvedli anketo, ki nam je dodatno pomagala pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja in doseganju vseh ciljev diplomskega dela. V Stopanski banki AD – Skopje smo ugotovili, da usposabljanje pozitivno vpliva na motivacijo zaposlenih. Odkrili smo tudi dejavnike, ki negativno vplivajo na motivacijo zaposlenih, kot so slabo organizirani programi usposabljanja, neprimerni delovni pogoji in občasno tehnične težave, ter dejavnike, ki pozitivno vplivajo na motivacijo, kot so podpora vodstva, uspešnost in zadovoljstvo pri opravljanju delovnih nalog, ustreznost vsebine usposabljanja in možnosti za karierno napredovanje. Razvili smo tudi predlog modela usposabljanja, ki bo pomembno vplival na povečanje motivacije za delo in razvoj zaposlenih v Stopanski banki AD – Skopje. Ključne besede: usposabljanje, motivacija, uspešnost, razvoj Objavljeno v DKUM: 21.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (3,25 MB) |
6. Vpliv komunikacije na zadovoljstvo zaposlenihAna Mari Zobić, 2024, diplomsko delo Opis: Ena od značilnosti vsake organizacije je dobro komuniciranje med zaposlenimi. Dobro komuniciranje v podjetju predstavlja organizaciji uspeh, saj zaposleni tako bolje delajo in si medsebojno pomagajo, zaradi česar pride tako do uspešnosti podjetja kakor tudi medsebojnega dobrega odnosa. Tisti ljudje, ki opravljajo svoje delo z veseljem, so bolj uspešni in dosegajo boljše rezultate. Komunikacija je nujno potrebna tako v vsakdanjem življenju kot tudi pri delu Ključne besede: komunikacija, zadovoljstvo, zaposleni, motivacija Objavljeno v DKUM: 18.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (1,35 MB) |
7. Dejavniki notranje in zunanje motivacije pri generaciji ZJelena Micova, 2024, diplomsko delo Opis: Motivacija je ključen dejavnik, ki človeka žene k nekemu napredku. Spodbuja ljudi, da dosegajo najboljše rezultate in uresničujejo svoje zadane cilje. Sestavljena je iz treh prvin, to so potreba, dejavnost in cilj. Delimo jo na notranjo in zunanjo motivacijo. Notranja motivacija nastopi takrat, ko je posameznik motiviran zgolj zaradi lastne želje, kot je to npr. želja po novem znanju, po izzivu, užitku in raziskovanju samega sebe. Zunanja motivacija se deli na materialne in nematerialne nagrade. Materialne so npr. denar, darila in plača. Nematerialne pa so lahko pohvala, kariera in dobra ocena.
Pripadniki generacije Z spadajo v obdobje od leta 1997 do leta 2012. To je generacija, ki je bila prisotna pri hitrem digitalnem napredku, prav tako je bila prisotna razcvetu pametnih naprav. Značilno zanje je, da jih najdemo na družbenih omrežjih. Motivirajo jih njihove vrednote, zelo pomemben pa jim je tudi osebni razvoj.
Namen raziskave je bil raziskati in analizirati motivacijo generacije Z. V raziskovalnem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovore pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, kaj generacijo Z najbolj motivira in kakšen vpliv imajo nanje določeni dejavniki notranje ter zunanje motivacije.
Glavne ugotovitve izvedene ankete so, da so v večini odgovarjale ženske, stopnja izobrazbe anketiranih je v povprečju srednješolska. Izobrazba je anketirancem zmerno pomembna. V večini dajejo velik poudarek motivaciji, saj z njeno pomočjo lažje opravljajo zadane naloge. Glede zunanje motivacije je na prvem mestu denar, pri notranji motivaciji pa občutek dosežka. Ker so anketiranci rojeni v obdobje tehnologije, jim le-ta ne predstavlja večjih težav, tehnološko pa so podučeni do neke mere. Prav tako se anketiranci nekoliko strinjajo, da se nekaj stvari naučijo tudi od Youtuba. Povprašali smo jih tudi, ali so imeli njihovi starši vpliv pri izbiri njihove izobrazbene smeri, v večini niso imeli vpliva. Generacija Z se zaveda pomembnosti ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem. Povprečno so naklonjeni delu od doma. Velika večina anketirancev v prihodnosti želi postati samostojni podjetnik. Kljub teoretičnim izhodiščem smo s pomočjo analize podatkov pridobljenih z anketo ugotovili, da pripadniki generacije Z raje komunicirajo v živo. Ključne besede: motivacija, notranja motivacija, zunanja motivacija, generacija Z Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 112
Celotno besedilo (544,32 KB) |
8. Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju 3fs Nordic SI d. o. o.Eva Bajželj, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu v podjetju 3fs Nordic SI d.o.o. (v nadaljevanju 3fs). Namen dela je preučiti stopnjo zadovoljstva zaposlenih v obdobju petih let, od leta 2018 do 2022, ter identificirati glavne dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in posledično na uspešnost podjetja.
V teoretičnem delu se osredotočamo na obravnavanje različnih pojmov, ki se nanašajo na tematiko, kot je (ne)zadovoljstvo na delovnem mestu, obravnavali smo tudi elemente in dejavnike zadovoljstva. Nekaj besed smo namenili tudi delu od doma in pandemiji Covid-19.
Področje praktične raziskave zajema analizo ankete s 47 vprašanji, ki je razdeljena na več sklopov, ki so povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. To so pomen dela, delovni pogoji, odnosi med sodelavci, možnosti za izobraževanje in napredovanje ter splošno počutje zaposlenih. Želja podjetja je bila prejeti grafični prikaz obširne ankete in deskriptivni opis določenih vprašanj, kar smo tudi opravili.
V raziskavi so bile uporabljene različne metode, ki vključujejo pregled domače in tuje literature ter izvedbo anketiranja med zaposlenimi v podjetju. Pridobljeni podatki so bili obdelani s pomočjo pivotnih tabel in prikazani s pomočjo grafičnih prikazov, ki omogočajo vizualizacijo rezultatov in identifikacijo trendov v zadovoljstvu zaposlenih.
Preko raziskave ugotavljamo, da pandemija ni imela negativnega vpliva na zadovoljstvo, temveč v določenih situacijah prav obratnega. Za vzdrževanje zadovoljstva zaposlenih smo podjetju predlagali, naj nadaljujejo z dobrim delom kot doslej. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, zadrževanje kadrov, delovno okolje, motivacija, pandemija COVID-19 Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
Celotno besedilo (4,16 MB) |
9. Ukrepi za fleksibilno delo v družini prijaznem podjetju in zaposlovanje potencialno aktivnega prebivalstvaMaja Kuri, 2024, diplomsko delo Opis: Podjetja se vse bolj zavedajo, kako velik pomen imajo kadri na uspešnost organizacije. Zaradi tega želijo svoje zaposlene motivirati in jim izboljšati delovne pogoje, tako da bi bilo njihovo delo na delovnem mestu uspešnejše in učinkovitejše. Zagotoviti jim želijo tudi zadovoljiv in zadosten prosti čas, le-to pa lahko dosežejo z ustreznimi možnostmi in ukrepi, ki jih uvajajo za boljše in učinkovitejše usklajevanje družinskega in zasebnega življenja. Cilj diplomskega dela je bil raziskati, koliko potencialno aktivnega prebivalstva bi se raje zaposlovalo v podjetjih, ki uvajajo ukrepe fleksibilnega dela in se poslužujejo politike družini prijaznega podjetja. Diplomsko delo se nanaša na vpliv, ki ga imajo ukrepi, ki se prakticirajo v družini prijaznih podjetjih, na potencialno aktivno prebivalstvo. Ugotavljali smo, kako jih le-to motivira ter želeli ugotoviti, ali se želja po zaposlitvi v takem podjetju poveča. Za namen diplomske naloge smo naredili raziskavo, pri kateri smo uporabili anketni vprašalnik. Pri tem je sodelovalo 89 anketirancev, v celoti pa je vprašalnik izpolnilo 46 anketirancev. Poglaviten rezultat dela je bil, da večina potencialno aktivnega prebivalstva pozna pojem družini prijazno podjetje in bi se raje zaposlili v podjetju, ki le-te ukrepe ponuja. Ključne besede: fleksibilen delovni čas, družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in zasebnega življenja, motivacija Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (780,52 KB) |
10. Vodednje podjetja na primeru podjetja mcdonald´sMarina Vučićević, 2024, diplomsko delo Opis: V dinamičnih in negotovih pogojih poslovanja postanejo kadri ključni vir konkurenčne prednosti, učinkovito vodenje pa pogoj za preživetje in razvoj sodobne organizacije. Vodenje ima kot sestavni del upravljanja pomembno vlogo v vseh vrstah poslovnih organizacij, ne glede na njihovo velikost ali dejavnost. Pomen, vloga in vpliv vodenja narašča z vse večjo dinamičnostjo sprememb v sodobnem poslovnem okolju.
Namen naloge je teoretično prikazati pomen vodenja in njegov vpliv na delovno okolje, usposabljanje in podporo zaposlenih ter strategije za reševanje problemov, povezanih z delovno silo, kot sta fluktuacija delovne sile in pomanjkanje motivacije na delovnem mestu. Predstavljeno je vodstvo McDonald’s kot blagovne znamke, ki traja že več kot 50 let, in kaj jo dela uspešno in konkurenčno na trgu.
Eden glavnih ciljev tega dela je opredeliti model za celovitejši pregled vpliva sistema vodenja na kakovost poslovanja in doseženo poslovno uspešnost. Namen je raziskati in analizirati razmerje, skozi katerega sistem vodenja uspeva skozi svoje glavne procese (načrtovanje, zagotavljanje, razvoj, vpliv in izobraževanje človeških virov) generirati konkurenčnost ter ustvarjanje pogojev za njihovo uporabo z namenom, da uresničiti in ohraniti poslovni uspeh. Ključne besede: Vodja, vodenje, motivacija, vodstvene odločitve, MC Donald's Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (2,07 MB) |