1. Flipped learning approach in different academic courses in civil engineering, traffic and transportation engineering and architectureSabina Mulej, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: Flipped classroom approach is the educational method which was lately encouraged and supported by the University of Maribor and therefore implemented in certain courses at the Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture. As in any other novelty, only practical usage can show its real value. The teachers of discussed courses introduced flipped learning after they had experienced online teaching and returned to face-to-face lectures. The combination of both allows them to use already prepared online study materials and interact with students in the lecture room. Flipped learning encourages students to be involved in active learning activities, they can study at their own pace at any time that is suitable for them, through Moodle and MS Teams they always have access to literature and instructions. However, they should be mature, disciplined, and motivated for the individual work. Even though mastering learning management system and be available for students in the lecture room results in more obligations for teachers, face-to-face lectures prove higher engagement of students and easier educational process for all. Ključne besede: flipped learning, Moodle, MS Teams, online lectures, face-to-face lectures, active learning activities Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (175,82 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Zagotavljanje funkcionalnosti Web3 za okolje Moodle : magistrsko deloUrban Vidovič, 2023, magistrsko delo Opis: Čeprav se v sklopu tretje iteracije spleta pojavlja vse več decentraliziranih aplikacij, večina spletnih aplikacij še vedno ostaja na tradicionalnih tehnologijah Web2. Popolna rekonstrukcija aplikacije, le z namenom, da ustreza ideologiji Web3, ni vedno najbolj smiselna. To pa ne pomeni, da tradicionalnih aplikacij ne moremo vsaj delno nadgraditi. V našem delu predstavimo razvoj in integracijo vtičnika Web3v spletno aplikacijo Moodle. Vtičnik s pomočjo kriptografske denarnice MetaMask komunicira s pametnimi pogodbami na omrežju verige blokov EduCTX, ki omogočajo profesorjem izdajanje digitalnih preverljivih certifikatov, študentom pa prejemanje, pregled le-teh ter posredovanje in dokazovanje lastništva le-teh. V delu med drugim prikažemo prednosti takšnega pristopa in povratne informacije uporabnikov, ki so vtičnik testirali. Ključne besede: Ethereum, tehnologija veriženja blokov, Web3, Moodle Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 330; Prenosov: 44
Celotno besedilo (2,66 MB) |
3. Razvoj didaktičnega modela za neformalno in formalno izobraževanje, temelječega na sodobnih tehnologijah in mobilnih aplikacijahTine Pajk, 2022, doktorska disertacija Opis: Zavedati se moramo, da imamo samo eno naravno okolje, ki ga ne moremo brezmejno in brezobzirno izkoriščati. Zato potrebujemo trajnostne in okolju prijazne rešitve na vseh področjih, še posebej na področju pridelave hrane in varovanju okolja.
Ključni pomen pri tem je ozaveščanje in izobraževanje na področju pridelave hrane.
V doktorski disertaciji je bil razvit in preizkušen inovativni interdisciplinarni didaktični model predvsem za neformalno, lahko pa tudi formalno izobraževanje, ki temelji na interdisciplinarnem pristopu in na sodobnih tehnologijah ter mobilnih aplikacijah. Razviti didaktičen model in spletno okolje sta namenjena razvijanju novih kariernih in zaposlitvenih možnosti na trgu dela, predvsem na področju ekološkega kmetovanja. Pri tem smo dali poseben poudarek socialnemu podjetništvu, trajnostnemu razvoju in sonaravnim oblikam proizvodnje s poudarkom na ekologiji in varovanju okolja.
Razviti didaktični model na osnovi sodobnih in mobilnih tehnologij bo zagotovo vplival na doseganje višjih kompetenc učečih, kot bi uporaba tako imenovanih klasičnih metod poučevanja. S sodobnim pristopom poučevanja bomo v koraku s časom tudi na področju digitalne pismenosti, digitalnih kompetenc in s potrebami gospodarstva. Ključne besede: didaktični model, socialno podjetništvo, ekokmetijstvo, neformalno izobraževanje, sistem za upravljanje učenja, Moodle Objavljeno v DKUM: 17.05.2022; Ogledov: 924; Prenosov: 165
Celotno besedilo (6,61 MB) |
4. Izgradnja spletnega učnega okolja o globalnih standardih gs1Betka Fink, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja potek izgradnje učnega okolja o globalnih standardih GS1. Predstavljene so možnosti inovativnih pristopov v poučevanju z različnimi vrstami učenja kot so: navzkrižno učenje, učenje z argumentacijo, naključno učenje, kontekstno učenje, učenje z zgodbami in izkustveno učenje; različnimi tehnikami kot so: analitično razmišljanje, prikrito ocenjevanje, viharjenje misli, timsko delo in orodji kot so avdio, video, uganke, igre, virtualna resničnost, igrifikacija, mobilne aplikacije in e-učilnica. Podana je predstavitev sistema za podporo učenja Moodle in vtičnikov za inovativne načine priprave vsebin. Končni izdelek je prototip spletne učilnice za namene poučevanja kandidatov za prvo stopnjo certificiranja GS1 "Razume standarde GS1". V prototipu so uporabljene privzete funkcije Moodla kot so forumi, slovar, strani, povezave do video vsebin in vtičniki H5P, Igra, Level Up! ter BigBlueButton. Ključne besede: Standardi GS1, Moodle, spletna učilnica, inovativne metode učenja Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1047; Prenosov: 40
Celotno besedilo (2,30 MB) |
5. Kreiranje zbirke vprašanj in elektronskega testa pri predmetu Materiali : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnjeKaja Mateja Hafner, 2020, diplomsko delo Opis: Živimo v času, kjer več skoraj ni mogoče živeti brez informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT). IKT se vsak dan izboljšuje in razširja na vseh področjih ter po celem svetu. V diplomski nalogi je predstavljena IKT na področju izobraževanja, saj omogoča inovativen način študija in ne zataji v situacijah, ki smo jih bili deležni v letošnjem študijskem letu, zaradi koronavirusa.
V letošnjem študijskem letu so se študenti morali veliko bolj poglobiti v študij in snovi utrditi sami. V ta namen so jim pri predmetu Materiali bili v pomoč elektronski testi (e-testi) za samopreverjanje znanja. V kolikor želimo, da je elektronsko samopreverjanje znanja učinkovito, moramo skrbno kreirati zbirko vprašanj različnih tipov. Za kakovostno zbirko vprašanj je potrebno vložiti veliko truda, časa in natančnosti ter vprašanja ovrednotiti na podlagi Bloomove taksonomske stopnje.
V diplomski nalogi so prikazani e-testi za samopreverjanje znanja pri predmetu Materiali. Kreiranje zbirke vprašanj, elektronskega testa ter analiza so potekali v študijskem letu 2019/2020. Pri analiziranju smo ugotovili, da so elektronski testi za samopreverjanje znanja s strani študentov bili zelo dobro sprejeti in da so jim pomagali pri opravljanju izpitov, s tem je bil naš namen realiziran. Ključne besede: e-test, zbirka vprašanj, samopreverjanje znanja, Moodle, Materiali Objavljeno v DKUM: 21.08.2020; Ogledov: 1060; Prenosov: 85
Celotno besedilo (6,27 MB) |
6. Primer nalog za elektronsko utrjevanje frazeologijeNina Cvikl, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Primer nalog za elektronsko utrjevanje frazeologije smo predstavili primer dobre prakse uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem izobraževanju. Za frazeološke vsebine, ki jih pokriva predmet Besedoslovje in frazeologija na univerzitetnem študijskem programu 1. stopnje Slovenski jezik in književnost, smo v učnem e-okolju Moodle izdelali inovativno spletno učilnico, ki je namenjena strukturiranemu samostojnemu delu za utrjevanje znanja s področja frazeologije za 7. poglavij. Pripravljene naloge je preizkusilo 20 testirancev. Na podlagi njihovih rezultatov reševanja in odgovorov na vprašalnik smo pridobili podatke o potrebnih izboljšanjih nalog bodisi v vsebinskem ali tehničnem smislu. Hkrati pa prejeli povratne informacije o prednostih in slabostih takega dela v spletni učilnici. Odzivi študentov so pokazali, da jim je tovrstno delo zanimivo in dobrodošlo ter da si želijo, da bi ga pri svojih predmetih uporabljalo čim več profesorjev. Opažene pomanjkljivosti smo pri nalogah izboljšali in nove generacije študentov bodo spletno učilnico ob sprotnem posodabljanju uporabljale za utrjevanje, hkrati pa bodo pridobile pozitivno izkušnjo ter motivacijo za nadaljnjo uporabo v lastni pedagoški praksi. Ključne besede: frazeologija, paremiologija, e-izobraževanje, spletna učilnica Moodle Objavljeno v DKUM: 18.10.2019; Ogledov: 1190; Prenosov: 122
Celotno besedilo (2,81 MB) |
7. Razvoj vtičnika za spletno učno okolje moodleMarko Očko, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali področje učenja na daljavo, in sicer smo pod drobnogled vzeli sistem Moodle. Za učenje programiranja smo želeli ustvariti specializirane tipe vprašanj, za kar je bilo potrebno ustvariti nove Moodle vtičnike. Na začetku smo naredili splošni pregled sistema Moodle in predstavili njegov razvojni proces, v nadaljevanju pa smo obravnavali uporabo vtičnikov, njihovo strukturo in opisali različne tipe. Temu je sledil opis razvojnega procesa splošnega vtičnika in dejanska implementacija vtičnikov. Izdelali smo tudi spletno aplikacijo, v kateri lahko generiramo in uvozimo vprašanja neposredno v Moodle preko spletne storitve ali preko datoteke XML. Ključne besede: Moodle, vtičnik, učenje, programiranje, vprašanja Objavljeno v DKUM: 26.06.2018; Ogledov: 1660; Prenosov: 228
Celotno besedilo (2,44 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Analiza procesa izdelave e-lekcije pri predmetu Matematika v učnem okolju MoodlePrimož Meglič, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: V tem diplomskem delu je predstavljena analiza uporabe spletnega orodja Lekcija v učnem okolju Moodle za potrebe poučevanja matematike na Fakulteti za organizacijske vede (FOV) Univerze v Mariboru. Na osnovi analize samega orodja in primerov dobrih praks, smo pripravili tri lekcije za dodatno pomoč pri učenju matematičnega poglavja Algebra. Lekcije, kot pomoč pri učenju za prvi kolokvij, smo objavili v spletni učilnici za študente 1. letnika univerzitetne smeri, kamor smo dodali tudi forum za sporočanje morebitnih napak in ostalih komentarjev. Za evalvacijo lekcij smo pripravili anketni vprašalnik, na katerega so študentje odgovarjali ob koncu predavanj in vaj za predmet Matematika. Ugotovili smo, da je lekcija sicer primerno orodje za poučevanje matematike, vendar pa lekcije za dodatno pomoč niso doprinesle k boljšemu rezultatu na kolokviju. Ključne besede: E-študij, Moodle, Lekcija, Matematika Objavljeno v DKUM: 22.06.2017; Ogledov: 1489; Prenosov: 80
Celotno besedilo (1,87 MB) |
9. VKLJUČITEV KOMBINIRANEGA UČENJA V IZOBRAŽEVALNI PROCES NA FAKULTETAHPetra Furjan, 2016, magistrsko delo Opis: Kombinirano učenje vključuje kombinacijo tradicionalnega učenja in distribucijskega učenja, za katerega je značilna uporaba novih tehnologij za distribucijo komunikacije in interakcije. V magistrskem delu so razloženi modeli kombiniranega učenja, način njegove uporabe ter je pojasnjena njegova funkcionalnost. Osnovno področje raziskav magistrske naloge je uporaba kombiniranega učenja na fakultetah. V nalogi so ugotovljeni ter preučeni vsi faktorji, ki so vključeni v izvedbo kombiniranega učenja. Prav tako so spomočjo vnaprej pripravljene vsebine prikazani načini priprave učnih vsebin učne enote z različnimi orodji, s katerimi se kombinirano učenje opravlja, ter so preučeni in je narejena njihova primerjava. Ključne besede: Kombinirano učenje, one-size-fits-all, nov študent, modeli kombiniranega učenja, Edmodo, Moodle, TED-Ed, BlendSpace, LessonPaths Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1483; Prenosov: 326
Celotno besedilo (69,82 MB) |
10. RAZVOJ IN UPORABA MODELA E-IZOBRAŽEVANJA ANGLEŠKEGA POSLOVNEGA JEZIKAAlenka Tratnik, 2015, doktorsko delo/naloga Opis: V doktorski disertaciji so uvodoma predstavljeni teoretični vidiki e-izobraževanja, opredeljena različna pojmovanja e-izobraževanja, od splošnih do bolj specifičnih, opisujemo pa tudi poglavitne značilnosti in različne oblike e-izobraževanja. Nadalje predstavljamo začetke in razvoj e-izobraževanja od študija na daljavo do sodobnih oblik mobilnega izobraževanja ter ključne razlike med klasičnim načinom izobraževanja v učilnici in e-izobraževanjem. E-izobraževanje se pojavlja v različnih izvedbenih modelih, ki jih po posameznih fazah razvoja predstavljamo v poglavju o modelih izobraževanja, prikazujemo pa tudi prednosti in pomanjkljivosti e-izobraževanja ter vlogo in kompetence različnih udeležencev e-izobraževanja. Specifičnost tujejezikovnega poučevanja zahteva uporabo drugačne metodike. Razvoj različnih metod za učenje in poučevanje angleščine ter razlogi za prelom od klasičnega načina izobraževanja so pojasnjeni iz različnih zornih kotov, teoretičnega, praktičnega kakor tudi z vidika uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Eno od osrednjih poglavij naloge predstavlja razvoj modela e-izobraževanja angleškega poslovnega jezika, kjer se osredotočamo na opredelitev ciljev, pogojev in izhodišč za eksperimentalno uvedbo modela v pedagoški proces na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za organizacijske vede ter razčlenjujemo posamezne faze razvoja modela. Poglobljeno se lotevamo tudi predstavitve zgradbe modela z opisom vsebine, študijskih gradiv in posameznih učnih aktivnosti. V empiričnem delu naloge analiziramo rezultate raziskave o testiranju modela, kjer smo ovrgli dve od treh zastavljenih hipotez, saj smo ugotovili statistično pomembne razlike med skupino, ki se je izobraževala prek modela e-izobraževanja, in skupino, ki je imela le klasično izobraževanje. Podatke za raziskavo smo pridobili z anketo o zadovoljstvu, kakovosti in uporabnosti modela e-izobraževanja, o vplivih na učni dosežek, o motivacijskih dejavnikih za učenje in o odnosu do predmeta oz. učenja poslovne angleščine. Posebna pozornost je bila pri testiranju modela usmerjena na stopnjo zadovoljstva udeležencev z izvedbo izobraževanja, oceno udeležencev glede strukture modela, zanimivosti in privlačnosti učnih vsebin ter aktivnosti, odgovorili pa smo na tudi vprašanje, kako model izpolnjuje svojo funkcijo in kakšen je njegov vpliv na učinkovitost e-izobraževanja. Ključne besede: e-izobraževanje, model e-izobraževanja, klasično izobraževanje, poslovni angleški jezik, učno okolje Moodle Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 3268; Prenosov: 294
Celotno besedilo (3,21 MB) |