| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA MESTNE OBČINE PTUJ MED LETI 1914 IN 1918
Damijan Grobelnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kakšna je bila vloga in delovanje Mestne občine Ptuj med prvo svetovno vojno in njen vpliv, ki ga je imela na življenje prebivalstva mesta Ptuj. Časovni okvir sega od začetka prve svetovne vojne v letu 1914 do konca leta 1918 s krajšim zgodovinskim pregledom, ki je nujen za boljši prikaz in razumevanje določenih dogajanj v obravnavanem časovnem obdobju. Pri pisanju mi je kot glavni vir služilo arhivsko gradivo, kot nenadomestljiv vir pa se je prav tako izkazal časnik Štajerc. Za podkrepitev naloge sem si pomagal z monografskimi publikacijami, delno pa tudi z internetnimi viri. Večinski del diplomske naloge je sestavljen iz pregleda različnih sfer takratnega javnega življenja, v zadnjem delu diplome pa sem prostor namenil vojaškemu taborišču v Strnišču pri Ptuju, čigar vloga je bila preveč pomembna, da bi ga izpustil iz obravnave. Za konec sem nekaj vrstic namenil spominskim obeležjem padlim vojakom v prvi svetovni vojni, postavljenim v Ptuju in njegovi okolici oz. v krajih, ki so bili del nekdanjega ptujskega okraja.
Ključne besede: Ključne besede: Mestna občina Ptuj, Josef Ornig, časnik Štajerc, vojaško taborišče Strnišče pri Ptuju.
Objavljeno: 25.10.2010; Ogledov: 1739; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

2.
METODE KOMUNICIRANJA MESTNE OBČINE PTUJ Z LOKALNIMI JAVNOSTMI
Tanja Srečkovič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali, kako Mestna občina Ptuj seznanja občane o svojem delovanju. Pri tem smo se osredotočili na učinkovitost modela odnosov z javnostmi in raziskali še nove poti posredovanja informacij občanom. Preučili smo več znanstvenih teorij s področja komunikacij, nato pa z anketo pridobili mnenja o tem, kako in na kakšen način so občani in novinarji seznanjeni z delovanjem Mestne občine Ptuj in dogajanjem v njej. Raziskali smo tudi nivo zadovoljstva občanov glede posredovanja informacij. Ugotovili smo, da so anketiranci kljub svojim kritikam dovolj informirani. Na Ptuju je 8 lokalnih medijev, ki skrbi za informiranje občanov in občank.
Ključne besede: informacije, lokalne skupnosti, komunikacijski modeli, metode komuniciranja, množični mediji, Mestna občina Ptuj, odnosi z javnostmi
Objavljeno: 16.06.2011; Ogledov: 10308; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (11,41 MB)

3.
SOCIALNA PODOBA PTUJA MED OBEMA VOJNAMA
Jasmina Krajnc, 2011, diplomsko delo

Opis: Gospodarsko in družbeno zaostalost ptujskega območja so v obdobju med prvo in drugo svetovno vojno, zaznamovali viničarstvo, razdrobljenost zemljiške posesti, nizka kmetijska produktivnost in skromno razvita industrija. Zaradi šibke ekonomske osnove, posledic prve svetovne vojne, nenehnih kriz in odpuščanja z dela je prišlo do posameznih socialnih nemirov. Posledica tega pa je bila gospodarska izčrpanost in porast življenjskih stroškov, kar pa je najbolj prizadelo mestne reveže, katerih številka je nenehno naraščala. Občino je obremenjevala velika brezposelnost in je le s težavo namenjala dodatna sredstva ubožnemu skladu. Poskusi izboljšave življenjskih pogojev socialno ogroženih so se kazali na različnih ravneh. Socialno politično delo je v glavnem obsegalo zaščito otrok in mladine, pomoč siromašnim in skrb za zaščito delavstva, sem pa moramo prišteti tudi pokojninsko zavarovanje. Izjemno veliko vlogo pa so igrala tudi dobrodelna društva, tako prosvetna kot cerkvena. Zdravstveno stanje občanov pa so nadzorovale ptujske zdravstvene institucije, kot je bila ptujska bolnišnica in hiralnica.
Ključne besede: mestna občina Ptuj, socialna politika, delavsko gibanje, ureditev zdravstva, bolnišnica, hiralnica, nalezljive bolezni, babiška služba, vrtec, sirotišnica, dobordelna društva.
Objavljeno: 18.05.2011; Ogledov: 1741; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (715,24 KB)

4.
Kolesarjenje na območju Mestne občine Ptuj
Uroš Cajnko, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kolesarjenje v Mestni občini Ptuj. Najprej so v uvodnem poglavju predstavljene prednosti kolesarjenja s poudarkom na okoljskem vidiku. V nadaljevanju je predstavljen kolesarski promet v Republiki Sloveniji ter njegova navezava na kolesarske poti v Mestni občini Ptuj. Predstavljene so tudi smernice razvoja kolesarskega omrežja. Prav tako so predstavljene najnovejše ureditve kolesarskega prometa iz tujine, njihovi izvedeni ukrepi in predstavljeni rezultati, na podlagi katerih bi lahko podobno načrtovali kolesarsko omrežje tudi v Mestni občini Ptuj. V jedru diplomskega dela so predstavljene značilnosti obstoječega stanja kolesarskih površin v Mestni občini Ptuj, ločeno za mestni in zunajmestni kolesarski promet. Analizirane so pomembnejše kolesarske ureditve in podani predlogi ter konkretni ukrepi za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti oziroma izboljšanje trenutnega stanja. Predstavljeni so tudi ukrepi za spodbuditev večje uporabe kolesa kot vsakodnevnega prevoznega sredstva. V zadnjem poglavju smo se posvetili še razvoju kolesarskega turizma v Mestni občini Ptuj, analizirali trenutno stanje ter predlagali izboljšave k večjemu razmahu kolesarskega turizma v Mestni občini Ptuj.
Ključne besede: kolesarjenje, kolesarski promet, Mestna občina Ptuj, kolesarski turizem
Objavljeno: 10.10.2012; Ogledov: 1423; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (7,24 MB)

5.
ANALIZA MIRUJOČEGA PROMETA V MESTU PTUJ
Tadej Zorec, 2013, diplomsko delo

Opis: Problematika mirujočega prometa v mestnih središčih predstavlja vedno večji problem zaradi porasta stopnje motorizacije in pomanjkanje mestnega prostora. V zadnjem desetletju smo priča velikemu porastu števila motornih vozil in podobno kot drugod, tudi pri nas takšnemu porastu prometa ni sledilo sorazmerno izboljšanje prometne infrastrukture. Le redka mesta se lahko pohvalijo z zadostnim številom urejenih parkirnih mest. Diplomsko delo temelji na analizi splošne problematike mirujočega prometa v središču mesta Ptuj. Prvi del diplomskega dela zajema teoretične in zakonodajne značilnosti mirujočega prometa. Drugi del vključuje predstavitev geografskih, gospodarskih in prometnih značilnosti mesta Ptuj ter podrobno analizo mirujočega prometa na podlagi štetja zasedenosti in ugotovljenega časovnega obrata vozil na posameznem parkirišču.
Ključne besede: mirujoči promet, vrste in načini parkiranja, zasedenost parkirišča, obrat vozil, Mestna občina Ptuj
Objavljeno: 15.10.2013; Ogledov: 1061; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

6.
Proučitev možnosti za uvedbo Park&Ride na Ptuju s povezavo do Maribora
Lucija Obran, 2014, magistrsko delo/naloga

Opis: Pričujoče magistrsko delo opisuje oziroma proučuje same možnosti za uvedbo sistema Park&Ride v Mestni občini Ptuj, od koder bi bila direktna povezava do mesta Maribor z javnim potniškim prometom. Sistem »Park&Ride« je eden izmed ukrepov prometne politike za zmanjševanje gneče v velikih mestih oziroma na širšem območju mest, kjer dan za dnem nastajajo prometni zamaški. Glavni namen je zmanjšati število prevoznih sredstev v mestu, saj so mestna središča danes popolnoma zasičena in je zelo težko najti prosto parkirno mesto. Sistem se nanaša na parkirišča na daljavi, ki so preko javnega prevoza povezana z mestnim središčem. V Evropi je bil program Park&Ride prvič uporabljen v zgodnjih 70-ih letih 20. stoletja kot način zmanjševanja prometnih zastojev. Bil je cenejša alternativa, ki je spodbujala ljudi k uporabi avtobusov. S tem se je spodbujalo tudi k večji okoljski osveščenosti. Sprva so bili ti prevozi drugačna vrsta javnega prometa. Prevozi so se opravljali hitreje, bili so bolj frekvenčni in tudi cenovno ugodni. Najstarejše parkirišče Park&Ride je bilo postavljeno v Oxfordu leta 1973 in deluje še danes. Skoraj vsa velika mesta po Evropi so že uvedla ta sistem in sicer: Amsterdam, Salzburg, Dunaj, Praga, München, Firence, Rim, Stockholm, Ženeva, Luksemburg, Berlin, Oslo, Budimpešta, Helsinki in Hamburg. Edino mesto pri nas v Sloveniji, ki ima že delno vzpostavljen sistem teh parkirišč, je Ljubljana. Preučili smo možnosti za uvedbo takšnega sistema v Mestni občini Ptuj. Pregledali smo, ali bi takšna umestitev sistema bila smiselna za samo razbremenitev mesta. Pri preučevanju smo pregledali tudi direktno povezavo mesta Ptuj z mestom Maribor z javnim potniškim prometom, torej celotno linijo Ptuj‒Maribor in pa tudi nekatere linije, ki so relevantne za mesto Ptuj, vozne rede ter tudi števna mesta na linijah. Začetna investicija uvedbe sistema je namreč dokaj velika, kar pomeni velik zalogaj za mesto Ptuj. Na podlagi anketnega vprašalnika smo tudi preučili možnosti ali se investicija splača in ali bi posledično z uvedbo tega sistema pripomogli tudi k izboljšanju oziroma povečanju uporabnikov javnega potniškega prometa. V MO Ptuj so se že odločili in naredili investicijski projekt za uvedbo Park&Ride parkirišča na Ptuju na Zadružnem trgu. Vendar v naši magistrski nalogi delamo na tem, da bi uvedli Park&Ride parkirišče na Ptuj z direktno povezavo do Maribora preko JPP in sicer po najboljših možnostih in sicer z minimalnimi stroški na začetku in tudi ob nadaljnji uporabi.
Ključne besede: Mestna občina Ptuj, Park&Ride, povezava Ptuj‒Maribor, Arriva Štajerska d.d., javni potniški promet
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 930; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

7.
Ureditev za trajnostno in sonaravno urbano mobilnost potnikov v Mestni občini Ptuj
Miha Širec, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Vse več mest se sooča z velikim porastom prometa na cestah, saj se veliko ljudi odloča za uporabo lastnih motornih prevoznih sredstev namesto trajnostnih. Zaradi vse več lastnih motoriziranih prevoznih sredstev na cestah je vse težje zagotavljati varnost in zdravje ljudi ter omejiti onesnaževanje zraka v mestih. Največji problem tipičnega srednjeevropskega mesta so močni prometni tokovi, slabo stanje cest, slaba kakovost javnega potniškega prometa in neprimerna infrastruktura za kolesarski in pešpromet. Kakovost bivanja v mestih se je tako poslabšala, saj povečano število avtomobilov in izpusti toplogrednih plinov ogrožajo varnost ljudi in onesnažujejo okolje. V diplomskem delu smo se posvetili prometni problematiki v mestni občini Ptuj. Z raziskavo obstoječega stanja smo ugotovili, da je v mestni občini Ptuj treba še veliko postoriti na področju trajnostnega razvoja. Na to kažejo tudi rezultati naše ankete, ki smo jo opravili med prebivalci mestne občine Ptuj. Nujno je treba urediti neposredne in varne kolesarske poti, ki so v zelo slabem stanju, obenem pa zagotoviti tudi vso potrebno infrastrukturo, kot so kolesarnice. Enako velja za pešpromet, ki je sicer v nekoliko boljšem stanju kot kolesarski, vendar je tudi na tem področju mogoče mnogo stvari popraviti. Pri tem mislimo predvsem na središče mesta in cono za pešce. Obvezna pa je tudi uvedba in ureditev javnega potniškega prevoza na območju mestne občine Ptuj, saj trenutno Ptuj ne pozna mestnega avtobusa.
Ključne besede: Ključne besede: mestna občina Ptuj, trajnostna mobilnost, kolesarske poti, pešpoti, javni potniški promet.
Objavljeno: 21.01.2015; Ogledov: 850; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

8.
RAVNANJE S KOMUNALNIMI ODPADKI V MESTNI OBČINI PTUJ
Daniela Braunstein, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Splošno znano je, da je današnja družba vedno bolj nasičena z materialnimi dobrinami in vse večjo potrošnjo. Premalo pa se zavedamo, da na koncu vsak izdelek oziroma proizvod zavržemo in postane odpadek. Vsi ti odpadki imajo ogromen vpliv na okolje in so delni vzrok za onesnaženost okolja in izpuste toplogrednih plinov, ki povzročajo podnebne spremembe. In če ne želimo škodovati okolju, moramo te nastale odpadke ustrezno zbirati, ločevati, obdelovati, reciklirati in predelovati v nove izdelke in pol izdelke. Varovanje okolja mora postati naš način življenja, na nas pa je, da se angažiramo in začnemo boljše skrbeti za okolje. V Mestni občini Ptuj so okoljske vsebine dobile pomemben prostor že pri najmlajših generacijah, saj že otrokom v vrtcih in šolah z raznimi projekti (npr. zbiranje starega papirja, nazivi eko šole, prireditve na temo ekologije) privzgajajo odgovornost do okolja. Trudijo pa se tudi pri ostalih populacijah Mestne občine Ptuj. V lanskem letu (9. in 10. aprila 2015) je na Ptuju potekalo strokovno posvetovanje »Kako do nič odpadkov v Sloveniji«, v letu 2015 je odprl svoja vrata tudi Center ponovne uporabe oziroma »reuse center«.
Ključne besede: Odpadki, Mestna občina Ptuj, center za ravnanje z odpadki CERO Gajke.
Objavljeno: 26.10.2016; Ogledov: 543; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (916,37 KB)

9.
ANALIZA KONCEPTA ˝SHARROW˝ IN MOŽNOST APLIKACIJE V MESTNI OBČINI PTUJ
Tadej Zorec, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena analiza koncepta ˝sharrow˝. Gre za souporabo voznega pasu, kjer so kolesarji enakovredni motoriziranemu prometu in vozijo po sredini voznega pasu. V delu je analizirano obnašanje udeležencev na že izvedenih odsekih ukrepa ˝sharrow˝ v Mestni občini Maribor. Predstavljeni so rezultati anketnega vprašalnika o poznavanju tega inovativnega ukrepa. Izdelana je bila prometno varnostna analiza na območjih ukrepa, ki je zajemala samo nesreče kolesarjev. Na podlagi analize izvedenih primerov v Mariboru smo izdelali analizo o možnosti aplikacije ukrepa ˝sharrow˝ v Mestni občini Ptuj. V okviru tega je bila izvedena analiza obstoječega stanja, analiza obnašanja udeležencev v prometu, izvedene so bile skrite meritve realnih hitrosti in podani so bili predlogi ukrepov za izboljšanje obstoječega stanja kolesarskih povezav na območju Ptuja. Predlagane izboljšave obstoječega stanja v Mestni občini Ptuj so poleg tekstualnega dela prikazane tudi grafično.
Ključne besede: sharrow, kolesarji, prometna varnost, Mestna občina Ptuj
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 520; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (17,38 MB)

10.
Zagotavljanje varnosti v lokalni skupnosti v Mestni občini Ptuj
Tomi Štumberger, 2018, diplomsko delo

Opis: Zagotavljanje varnosti v lokalni skupnosti je treba razumeti v najširšem pomenu, ki presega delovanje zgolj ene ali dveh služb, ampak temelji na »človekocentričnemu« pojmovanju in zaznavanju varnosti. Bistvenega pomena je torej, kako je varnost ocenjena v lokalni skupnosti. Slednje pa lahko pomeni tudi potrebo po angažiranju različnih služb, ki se ukvarjajo s policijskim delom. V diplomskem delu raziskujemo ogroženost varnosti občanov v lokalni skupnosti Mestne občine Ptuj (v nadaljevanju MO Ptuj), njihovo zaznavanje varnosti ter občutenje varnosti v okolju in vsakdanjem življenju. V nadaljevanju nato raziščemo še institucionalne zmogljivosti in njihove odgovornosti. Raziskava je pokazala, da se občani MO Ptuj v splošnem pogledu počutijo varne. Najbolj varne se počutijo doma in v soseski, najmanj pa med transportom. Vzroka, ki pripeljeta do ogrožanja varnosti, pa sta največkrat brezposelnost in revščina. Institucije, ki skrbijo za vzdrževanje in zagotavljanje varnosti v MO Ptuj, so policija, mestno redarstvo, Varnostni sosvet in Sveta za preventivno vzgojo v cestnem prometu MO Ptuj. Poleg teh pa še služba za zaščito in reševanje, gasilci in podjetja za zasebno varovanje. Pomembne institucije so še LAS, CSD in CIS. Ptuj je v splošnem pogledu varno mesto, vendar brez izgredov in problemov seveda ne gre. Velik člen pri zagotavljanju varnosti pa so prebivalci sami, ki morajo skrbeti za javni red in mir. MO Ptuj je leta 2014 prejela najvišje priznanje RS s področja varnosti RS z Varnostnim sosvetom, redarsko službo, policijskim nadzorom in vse večjo ozaveščenostjo občanov o večji varnosti. A vendar varnost ostaja tista kategorija, v katero je treba vlagati stalno in vedno. Varnosti na zalogo ni, je pa dovolj že prva napaka, da se stanje spremeni.
Ključne besede: diplomske naloge, varnost, ogrožanje varnosti, lokalna skupnost, Mestna občina Ptuj
Objavljeno: 16.10.2018; Ogledov: 254; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (979,85 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici