| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ZADOVOLJSTVO KUPCEV Z MERCATORJEVO PRODAJALNO
Tanja Ramšak, 2009, diplomsko delo

Opis: Zadovoljstvo odjemalcev je eden izmed najpomembnejših ciljev organizacije ali podjetja, saj trg ponuja vedno več izdelkov, odjemalci pa postajajo vedno bolj zahtevni. Ker je v današnjem času konkurenca tako zelo močna, je spremljanje potreb in želja kupcev ključnega pomena za obstoj podjetja. Da pa podjetje ugotovi, kako so kupci zadovoljni z njihovimi izdelki oziroma storitvami, je nujno, da izvaja raziskave o zadovoljstvu odjemalcev. Saj le, če podjetje pozna potrebe in želje odjemalca, lahko ugotovi svoje prednosti in slabosti ter tako izboljša svoje poslovanje in s tem tudi zadovoljstvo svojih odjemalcev. Z diplomskim delom sem želela ugotoviti, kako so kupci zadovoljni z Mercatorjevo prodajalno na Dobrni, saj raziskava te vrste v tej prodajalni še ni bilo. Rezultati raziskave so pokazali, da so kupci v tej prodajalni na splošno zadovoljni, kar je za podjetje osnova za nadaljnjo uspešno poslovanje.
Ključne besede: djemalec, zadovoljstvo odjemalcev, merjenje zadovoljstva odjemalcev, anketa o zadovoljstvu odjemalcev, Mercator
Objavljeno: 24.12.2009; Ogledov: 3924; Prenosov: 1223
.pdf Celotno besedilo (294,21 KB)

2.
3.
ANALIZA POSLOVNIH MODELOV S PRAKTIČNO PRIMERJAVO POSLOVNIH MODELOV KLASIČNE IN SPLETNE TRGOVINE
Jernej Okrogelnik, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vsaka poslovna priložnost se odrazi v poslovnem modelu. Poslovni model definira idejo in strategijo, kako tržiti izdelke ali storitve, ki so predmet poslovne priložnosti. Stalno prilagajanje poslovnih modelov je nujno za uspeh, obstoj in konkurenčno prednost podjetja. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili teoretična spoznanja. Spoznali smo pojem poslovni model, ga primerjali s poslovnim načrtom, določili mesto poslovnega modela v podjetju, spoznali različne metode razdelitev in pokazali, kako poteka opis, ocenitev ter izboljšava poslovnega modela. Pri definiciji poslovnega modela smo spoznali, da si avtorji še niso povsem enotni glede definicije. Vsi pa se strinjajo, da je poslovni model kompleksen način, kako podjetje ustvarja dobiček. Kadar govorimo o mestu – vlogi poslovnega modela v podjetju, ugotovimo, da poslovna strategija, poslovna organizacija in informacijska tehnologija vplivajo na podjetje iz različnih smeri in različnih poslovnih nivojev. Poslovni model pa je tisti, ki povezuje vse nivoje. Ne smemo pozabiti tudi na zunanje dejavnike, saj zahtevajo stalno prilagajanje poslovnega modela. Avtorji zagovarjajo dva večja načina razdelitve poslovnih modelov. Prvi način je razdelitev na taksonomije, pri tem je potrebno poslovne modele razdeliti v več manjših poslovnih modelov. Zagovornika takšnega načina sta Michael Rappa in Paul Timmers. Drugi način razdelitve poslovnih modelov je razdelitev v manjše dele (gradnike) in analiza vsakega dela posebej. Zagovorniki takšnega načina so Alexander Osterwalder, Christopher Tucci, Rainer Alt in Hans Zimmerman. V drugem, praktičnem delu diplomskega seminarja smo primerjali klasično in spletno trgovino ter analizirali prednosti in slabosti spletnih trgovin, tako za kupce, kot za podjetja. Podrobneje smo si pogledali poslovna modela spletne in klasične trgovine pri Mercatorju, primerjali in ugotovili smo, da se na prvi pogled ne razlikujeta pretirano, vendar je teh razlik ob natančnem pogledu veliko.
Ključne besede: poslovni model, spletna trgovina, klasična trgovina, Mercator, strategija, poslovni načrt, informacijska tehnologija, poslovna organizacija
Objavljeno: 06.07.2011; Ogledov: 6172; Prenosov: 1128
.pdf Celotno besedilo (882,98 KB)

4.
MOTIVACIJA ZA IZOBRAŽEVANJE
Rok Zalar, 2011, diplomsko delo

Opis: Motivirati neko osebo, pomeni jo pripraviti do tega, da bo storila tisto, kar smo hoteli od nje, da stori. Za prav vsako delo človek potrebuje motivacijo. To velja tudi za izobraževanje. V okviru svoje raziskave sem ugotavljal, kako je z motiviranjem zaposlenih, za dodatno izobraževanje v podjetju Mercator d.d.. Na podlagi dobljenih podatkov sem prišel do sledečih rezultatov. Za anketirane osebe ženskega spola se je pokazalo, da jih za izobraževanje, najbolj motivira materialna vrednost. Moškim pa več pomeni izpopolnjevanje znanja, samo napredovanje, javno priznanje ali drug nematerialna nagrada. Glavna ovira oz. glavni zaviralec motivacije pri izobraževanju za korist podjetja je (pri anketirancih obeh spolov), povezana s časom (pomanjkanje časa ali časovno neustreznost izvajanja izobraževanja). Visok je odstotek anketirancev, obeh spolov, ki se zavedajo, da je dodatno izobraževanje koristno in potrebno za napredek znanja, ki ga zaposleni potrebujete za opravljanje svojega delovnega mesta. Vendar je slabše njihovo mnenje o koristi, ki ji jih takšno izobraževanje prinaša. Na podlagi rezultatov raziskave je mogoče oblikovati predloge za izboljšanje motiviranosti zaposlenih za izobraževanje. Takšen predlog je motiviranje z nagrajevanjem (materialnim ali nematerialnim), časovna prilagoditev izobraževanja, organizirati ali plačati prevoz itd.
Ključne besede: - motiviranje, - izobraževanje, - znanje, - podjetje, - Mercator.
Objavljeno: 13.02.2012; Ogledov: 1381; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
PRENOVA PROIZVODNEGA PROCESA V PODJETJU MERCATOR - EMBA D.D.
Maja Dolinar, 2011, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela bomo predstavili teoretične osnove in pomen načrtovanja tehnološkega delovnega procesa in notranje logistike. V drugem delu bomo prikazali obstoječe stanje v proizvodnem procesu priprave jagodnega preliva ter njegovo kritično analizo. Na osnovi analize bomo v tretjem delu predstavili, kako prenovljen proces proizvodnje prelivov vpliva na optimizacijo in kakovost vodenja procesa, izboljšuje izkoristek uporablejnih materialov in posledično zmanjšuje proizvajalne stroške. Zaključili bomo s kratkim prikazom pridobitev za podjetje in navedli razvojne usmeritve v prihodnosti.
Ključne besede: Proizvodni proces, prenova proizvodnega procesa, produktivnost, normativne izgube, Mercator-Emba d. d.
Objavljeno: 27.11.2011; Ogledov: 1981; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

6.
OGLAŠEVANJE MERCATORJEVE BLAGOVNE ZNAMKE ZDRAVO ŽIVLJENJE
Teja Antolič, 2012, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje v današnjem prostoru igra pomembno vlogo pri razvoju podjetja. Z njim lahko slednja dosežejo dolgoročno pozitivne učinke, ki se odražajo tako na povečanju prodaje, kot tudi pri nadaljnjem strateškem razvoju podjetja. Zaradi navedenih razlogov se podjetja odločajo za oglaševanje svojih izdelkov in storitev, saj želijo potrošnike prepričati da so njihovi proizvodi boljši od konkurenčnih, ter jih spodbuditi k nakupu. Tema diplomskega dela je oglaševanje Mercatorjeve blagovne znamke Zdravo življenje. Motiv za izdelavo dela je bil predvsem ugotoviti, kako učinkovito je oglaševanje blagovne znamke Zdravo življenje in ali oglaševanje vpliva na povečanje prodaje izdelkov ter na dvig prepoznavnosti izdelkov iz te linije. Teoretični del diplomskega dela predstavlja temeljna izhodišča oglaševanja in blagovne znamke, praktični del diplomske naloge pa predstavlja podjetje Mercator d.d. in oglaševanje njihove blagovne znamke Zdravo življenje. V praktičnem delu diplomske naloge sem spoznala različne segmente, povezane z blagovno znamko Zdravo življenje. Spoznala sem značilnosti same blagovne znamke Zdravo življenje, oglaševanje te linije izdelkov, kdo so ciljni potrošniki, kakšni so cilji, ki jih podjetje Mercator želi doseči s komunikacijo in katerih oglaševalskih medijev se v okviru komunikacije najpogosteje poslužujejo. Podjetje Mercator d.d. namenjajo veliko pozornosti oglaševanju blagovne znamke Zdravo življenje, saj želijo doseči jasno zastavljene cilje. Svoje izdelke in novosti ne le predstavljajo, ampak tudi seznanjajo potrošnike, da gre pri liniji blagovne znamke Zdravo življenje za zdravju prijaznejše izdelke. Sporočilo njihovih oglaševalskih akcij je, skrbite za svoje zdravje, ter se gibajte in zdravo prehranjujte. To sporočilo podajajo na zabaven in zanimiv način. V okviru raziskovanja sem se osredotočila na zadnjo, bolj odmevno oglaševalsko akcijo, ki je potekala meseca maja, leta 2008. Cilj omenjenih tržno-komunikacijskih aktivnosti je bil povečanje prodaje izdelkov linije trgovske znamke Zdravo življenje, dvig prepoznavnosti te linije ter utrjevanje ugleda Mercatorja kot trgovca, ki skrbi za zdravje svojih kupcev. Tržno-komunikacijske aktivnosti so vključevale oglase na televiziji, oglase v tiskanih medijih ter na internetu. Zaključne ugotovitve, do katerih sem prišla na podlagi rezultatov merjenja učinkovitosti oglaševanja blagovne znamke Zdravo življenje so bom na kratko povzela v nadaljevanju. Menim, da podjetje Mercator na pravilen in uspešen način spodbuja potrošnike k bolj zdravemu načinu življenja, kamor sodi tudi zdrava prehrana. Glede na podatke, pridobljene v podjetju Mercator, so z oglaševalsko akcijo iz leta 2008, zadovoljni z prodajnimi in komunikacijskimi cilji, razširili pa so tudi svojo ciljno skupino potrošnikov. Oglaševalska kampanja je bila torej učinkovita.
Ključne besede: oglaševanje, tržno komuniciranje, blagovna znamka Zdravo življenje, Mercator d.d., zdravje, potrošnik
Objavljeno: 06.07.2012; Ogledov: 1659; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (942,79 KB)

7.
RAZISKAVE ZADOVOLJSTVA ODJEMALCEV Z NOVIM TRGOVSKIM CENTROM MERCATOR V MARIBORU NA TABORU
Jan Rihtarič, 2012, diplomsko delo

Opis: Podjetje ne more biti uspešno v današnjem času, če njegovi odjemalci niso zadovoljni, saj so postali tako izbirčni in zahtevni s svojimi željami in potrebami, da jim podjetja komajda dohajajo s svojo ponudbo. Trgi so postali tako nasičeni s konkurenco, da je spremljanje želja odjemalcev edini način, da lahko podjetje na trgu obstoji. Izdelki in storitve se po navadi med podjetji bistveno ne razlikujejo, zato je potrebno ponuditi odjemalcem nekaj drugega, nekaj edinstvenega, to so tako imenovane dodatne storitve, ki prepričajo odjemalca, da pride nakupovat k vam in ne k vašem konkurentu. Podjetja se morajo začeti zavedati, da so nakupno odvisna od svojih odjemalcev in da če se ne bodo prilagajala njihovim potrebam in željam ne bodo obstala na trgu. Samo če podjetje pozna želje in potrebe svojih odjemalcev, lahko prepozna tudi svoje prednosti in slabosti in tako izboljša svoje poslovanje in obdrži odjemalce. Prav tako pa na ta način pridobi nove, saj poveča njihovo zadovoljstvo. Podjetje se mora zavedati, da na zadovoljstvo odjemalcev ne vpliva le cena in ponudba izdelkov, ampak nanj vpliva večja skupina dejavnikov. Zato je pomembno, da se podjetje teh dejavnikov zaveda in da jih upošteva pri grajenju pristopa do odjemalcev. Le tako si bodo zagotovili zadostno mero njihovega zadovoljstva, posledično pa bodo odjemalci ostali zvesti ponudniku. Z diplomsko nalogo sem želel ugotoviti, kako so odjemalci zadovoljni z Trgovskim centom Mercator na Taboru, saj je zelo nova prodajalna. Z raziskavo sem ugotovil, da so odjemalci na splošno zadovoljni s prodajalno Mercator na Taboru.
Ključne besede: Ključne besede:odjemalec, zadovoljstvo odjemalcev, merjenje zadovoljstva odjemalcev, anketa o zadovoljstvu odjemalcev, podjetje Mercator.
Objavljeno: 20.12.2012; Ogledov: 1264; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (665,69 KB)

8.
ANALIZA UGLEDA PODJETJA MERCATOR
Aljoša Cizl, 2012, diplomsko delo

Opis: V samem začetku diplomskega seminarja sem opredelil pojme, kot so identiteta, podoba in podrobneje raziskal ugled in njegove glavne značilnosti, postopke kako se ugled lahko gradi oziroma oblikuje, ter načine kako lahko podjetja z rednim merjenjem raziščejo šibke in močne kritične elemente ugleda. V nadaljevanju sem predstavil ravni ugleda najuglednejših slovenskih podjetij v letu 2012. Nato je sledila raziskava, kjer sem analiziral ugled podjetja Mercator. Organizacijo sem najprej na kratko predstavil in pojasnil metode zbiranja in vrednotenja podatkov. Izdelal sem vprašalnik, ki sem ga razdelil med uporabnike podjetja Mercator in z njihovo pomočjo zbral želene podatke, ki sem jih v naslednjih poglavjih s pomočjo tabel in grafov, grafično prikazal. V zaključku diplomskega dela pa sem napisal svoje ugotovitve, pri katerih sem spoznal, da so odnos zaposlenih, opremljenost prostorov in kakovost izdelkov in/ali storitev najpomembnejši dejavniki ugleda, kar prikazujejo tudi stopnje strinjanja s trditvami. Podjetje Mercator pa je po mnenju anketirancev najuglednejše slovensko podjetje.
Ključne besede: ugled, dejavnik ugleda, podoba, identiteta, analiza organizacije, Mercator d.d.
Objavljeno: 20.12.2012; Ogledov: 1978; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
PRIMERJALNA ANALIZA TRGOVSKIH BLAGOVNIH ZNAMK TRGOVSKIH VERIG MERCATOR, TUŠ, SPAR, HOFER, MERKUR IN BAUHAUS
Boško Miličković, 2012, diplomsko delo

Opis: Vsakdo pozna izdelke priznanih blagovnih znamk, pa tudi trgovske blagovne znamke večjih trgovcev. Zaradi vedno večjega števila trgovskih blagovnih znamk, smo poskušali primerjati tiste, ki jih najdemo v prodajnih programih izbranih trgovskih verig, ki poslujejo v Sloveniji. Zato smo v diplomskem delu opisali, kaj je blagovna znamka in trgovska blagovna znamka. Predstavili smo izbrane večje trgovce v Sloveniji ter njihove trgovske blagovne znamke. Osredotočili smo se na trgovske verige Mercator, Spar, Tuš, Hofer, Merkur in Bauhaus. Predstavili smo razvoj trgovske blagovne znamke in predstavili potrošniško percepcijo trgovskih blagovnih znamk. Primerjali smo kategorije prodajnih programov s pokritostjo trgovskih blagovnih znamk, ter jih razvrstili v cenovne razrede. Trgovske blagovne znamke predstavljajo močno konkurenco blagovnim znamkam proizvajalcev in povečujejo pogajalsko moč trgovcev. Potrošniki po svetu se vedno več odločajo za nakup izdelkov trgovskih blagovnih znamk, zaradi tega morajo biti izdelki blagovnih znamk proizvajalcev vedno boljši in inovativnejši.
Ključne besede: blagovna znamka, trgovska blagovna znamka, Mercator, Spar, Tuš, Hofer, Merkur, Bauhaus, proizvajalci, trgovske verige v Sloveniji, primerjava trgovskih blagovnih znamk, potrošnik
Objavljeno: 26.03.2013; Ogledov: 4248; Prenosov: 751
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

10.
RAST PODJETJA S POMOČJO FRANŠIŽE NA PRIMERU PODJETJA MERCATOR D.D.
Nuša Podgoršek, 2013, diplomsko delo

Opis: Podjetja lahko rastejo na zelo različne načine, vendar v podjetju lahko nastane rast na pasiven ali aktiven način. Možno je tudi da določena podjetja sploh ne rastejo. Rast podjetja pa predstavlja tudi ključen pomen, ki prispeva tudi k razvoju gospodarstva, ustvarjanju novih delovnih mest in dvigu nivoja družbenega blagostanja. V diplomskem seminarju smo poskušali pokazati, da podjetje lahko raste s pomočjo franšiznega sistema. Franšizing predstavlja metodo, kjer na osnovi franšizne pogodbe sodelujeta franšizij in franšizor, pri čemer franšizij posluje po že uveljavljenem poslovnem konceptu franšizorja. Podjetje Mercator d.d. je pričelo s franšiznim sistemom leta 1991, ko so začeli z vsakim letom odpirati več franšiznih poslovalnic in tako imajo danes odprtih že kar 224 enot v Sloveniji, prav tako pa imajo svoje franšizne enote tudi na Hrvaškem in v Srbiji. Razlog podjetja v sklepanju franšiznih pogodb je v ohranjanju in večanju tržnega deleža, prav tako pa je cilj Mercatorja s pomočjo franšiznega sistema pokriti čim več krajev, kjer še nimajo svojih lastnih ali franšiznih prodajaln. Znotraj franšiznega sistema Mercator dajejo precejšen poudarek na zagotavljanju primernega kandidata za franšizno enoto, ker s tem želijo zagotoviti uspešno poslovanje prodajalne. Pred samim poslovanjem prodajalne oba partnerja poskrbita za izgled prodajalne po pogojih franšizorja, prav tako pa mora franšizij izpolnjevati vse obveznosti, ki jih določa pogodba in sicer v času odpiranja poslovalnice kakor tudi v času poslovanja. Med razloge, zakaj se odločiti za franšizno prodajalno podjetja Mercator, sodi nedvomno uveljavljena blagovna znamka, dobri transparenti pogoji za sam vstop in obstoj v franšiznem sistemu, konkurenčna prednost v obliki kartice Mercator Pika, večja konkurenčnost na v okviru politike cen, razna izobraževanja za zaposlene, vključevanje v prodajne akcije in tudi ugodni sistem nabave blaga,… Na podlagi številnih prednosti, ki jih prinaša franšizni sistem podjetja Mercator, kupcu zagotavlja uspešnost poslovanja franšizne prodajalne.
Ključne besede: franšizing, franšizij, franšizor, Mercator.
Objavljeno: 12.11.2013; Ogledov: 1551; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (759,52 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici