| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Mednarodnopravno varstvo morja s poudarkom na predpisih, ki urejajo onesnaževanje morja z nafto
Jernej Rančnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavim mednarodnopravno varstvo morja s poudarkom na predpisih, ki urejajo onesnaževanje morja z nafto. Življenjsko okolje v katerem živimo je vedno bolj onesnaženo. Zaradi tega ohranjanje in varstvo morja ni več interes posameznika, ampak postaja problem celotne mednarodne skupnosti. Težav ni mogoče rešiti le z uporabo notranjega prava držav, zato v ospredje prihajajo pomembni dvostranski in večstranski dogovori držav ter akti mednarodnih organizacij. V začetnem delu naloge natančneje opredelim pojem in pomen mednarodnega pomorskega prava ter bralca seznanim z mednarodnimi organizacijami, ki sprejemajo akte in bistveno pripomorejo k varstvu morja pred onesnaževanjem. V osrednjem delu predstavim vse najpomembnejše mednarodne instrumente, ki se nanašajo na prepoved onesnaževanja morja z nafto, varovanje človeških življenj na morju, varno upravljanje ladij, usposabljanje pomorščakov, intervencije obalnih držav na odprtem morju v primeru onesnaženja z nafto in odgovornost za onesnaženje morja z nafto. Prav tako predstavim razloge in posledice nastanka mednarodnih instrumentov, ki urejajo onesnaževanje morja z nafto s posameznimi primeri nesreč tankerjev. Na koncu diplomskega dela navedem in opišem tudi najpomembnejše enostranske pravne akte držav in predstavim sklepno razmišljanje - ali vsi navedeni predpisi zagotavljajo potrebno pravno varstvo problema onesnaževanja morja z nafto ali pa bo potrebno sprejeti še nekoliko strožje predpise.
Ključne besede: Mednarodna pomorska organizacija, pomorsko mednarodno pravo, razlitje nafte, konvencija, onesnaževanje morja z ladij, protokol, odgovornost.
Objavljeno: 24.06.2016; Ogledov: 756; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (822,23 KB)

2.
Pravice in obveznosti pomorščakov pri zaposlitvi
Renata Hodošček, 2016, diplomsko delo

Opis: Delo pomoščakov, zaradi narave dela in specifike pomorskega prava, predstavlja posebno področje v delovnem pravu in delovno pravnih razmerjih. Pomorsko pravo je na podlagi različnih običajev ter zakonov močno unificirano in realativno enako veljavno na globalnem nivoju. Pomorščake lahko štejemo kot poseben poklic, ki se od drugih razlikuje po zahtevi za neprekinjeno prisotnost pri delu, po izpostavljenosti nepredvidenim vremenskim razmeram in morskim pogojem ter po pogojenosti različnim administrativnim in birokratskim ureditvam različnih držav. Iz teh razlogov so se mednarodne organizacije, kot so Mednarodna organizacija dela in Mednarodna pomorska organizacija, močno borile za enotno in ozko delovno pravno ureditev položaja pomorščakov in za njihove pravice iz delovno pravnih razmerji. Skozi ureditev Pomorskega zakonika in ratifikacije mednarodnih konvencij, je tudi Republika Slovenija svoje pomorsko pravo približala in izenačila z mednarodnimi pravnimi akti, veljavnimi na vseh morjih ter tako uredila in omogočila pravice in pogoje za opravljanje tega specifičnega poklica.
Ključne besede: pomorsko pravo - zaposlovanje pomorščakov - socialne pravice pomorščakov - Mednarodna organizacija dela (MOD) – Mednarodna pomorska organizacija (IMO) - Konvencija o delovnih standardih v pomorstvu (MLC) - Mednarodna konvencija o standardih za usposabljanje, pooblastilih in opravljanju straže pomorščakov (STCW) - pogodba o zaposlitvi pomorščakov
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 389; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Mednarodna pomorska organizacija s poudarkom na predpisih, ki urejajo varnost plovbe
Katja Vajksler, 2018, diplomsko delo

Opis: Morje pokriva 70% zemeljske površine in je z razvojem plovbe postalo pomembna prometna povezava. Zaradi številnih nesreč, ki so se zgodile na morju, je postalo jasno, da obstoječa pravila ne zagotavljajo zadostne varnosti na morju. Najboljši način za izboljšanje varnosti je z razvijanjem mednarodnih predpisov, ki jim sledijo vse plovne države. Iz tega razloga je bila ustanovljena Mednarodna pomorska organizacija (IMO), kot specializirana pomorska agencija v okviru ZN. Njena naloga je s sodelovanjem spodbuditi varen, okolju prijazen, učinkovit in trajnosten ladijski promet. To bo doseženo s sprejetjem najvišjih izvedljivih standardov pomorske varnosti in zaščite, učinkovitostjo navigacije ter preprečevanjem in nadzorovanjem onesnaževanja z ladij in tudi z učinkovitim izvajanjem instrumentov IMO, z namenom njihove splošne in enotne uporabe. Že od začetka svoje ustanovitve je razvijala nove konvencije, ko so se pojavile potrebe in zagotavljala, da so obstoječi instrumenti v koraku s spremembami v pomorski tehnologiji. Varnost na morju je bila in ostaja še vedno najpomembnejša naloga organizacije, zaradi česar je na tem področju razvila številne konvencije. Najpomembnejša med njimi je Mednarodna konvencija o varstvu človeškega življenja na morju (SOLAS), ki je v diplomskem delu podrobno predstavljena. Predstavljeni pa sta tudi Mednarodna konvencija o standardih za usposabljanje, izdajanje spričeval in ladijsko stražarjenje pomorščakov (STCW) ter na kratko Mednarodna pravila o izogibanju trčenj na morjih (COLREGs). V diplomskem delu so zajete tudi značilnosti pomorskega mednarodnega prava ter pomembne informacije o organizaciji IMO.
Ključne besede: pomorsko mednarodno pravo, Mednarodna pomorska organizacija, varnost plovbe, varstvo človeškega življenja na morju, standardi usposabljanja, izogibanje trčenju na morjih
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 186; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici