| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjanje matematičnih bansov za predšolske otroke s pomočjo umetne inteligence : diplomsko delo
Tea Marčič, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni: matematika v predšolskem obdobju, matematične vsebine v vrtcu, matematični bansi, integracija različnih področij v predšolskem obdobju in uporaba umetne inteligence v izobraževanju. Poglobili smo se v povezovanju matematike z drugimi področij in želeli predstaviti, kako lahko otroci na drugačen način spoznavajo matematične pojme, in sicer preko matematičnih bansov. Izpostavili smo umetno inteligenco in predstavili, kako si lahko z njo pomagamo ter kako nam lahko različni viri umetne inteligence pomagajo pri ustvarjanju matematičnih bansov. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili proces ustvarjanja matematičnih bansov iz področja geometrije s pomočjo umetne inteligence. Z različnimi viri umetne inteligence smo se “pogovarjali” in jih usmerjali z različnimi vprašanji in navodili tako dolgo, da smo prišli do zadovoljive verzije bansa. Umetno inteligenco smo uporabljali predvsem pri ustvarjanju besedila in oblikovanju plesne koreografije, medtem ko smo izbiro melodije naredili sami. Pripravljena matematična bansa smo izvedli v vrtcu in ju evalvirali.
Ključne besede: matematika v vrtcu, matematični bans, geometrija, umetna inteligenca, integracija v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 145; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

2.
Bansi v predšolski matematiki
Anja Trajber, 2018, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge želimo predstaviti tri področja Kurikuluma v vrtcu. Matematiko, glasbo in ples. Pri vsakem izmed področij smo izpostavili njegove značilnosti, kako jih izvajati v vrtcu in kako jih smiselno medsebojno prepletati. Izpostavljamo gibalno-plesne dejavnosti, ki se precej pogosto pojavljajo v vrtcih, to so bansi. Z njimi smo predstavili nekaj idej in možnosti, kako to povezati z matematiko in posledično preko igre vplivati na otrokov razvoj matematičnih sposobnosti in spretnosti. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili nekaj bansov z matematično vsebino, ki smo jih vsakodnevno en mesec izvajali v vrtcu skupaj z otroki. Najprej smo s predtestom preverili matematično predznanje, nato smo vsakodnevno izvajali banse, ki so povezani z matematiko. Za banse smo pripravili posebne koreografije, ki smo jih natančno opisali, na koncu pa smo s potestom preverili ali so bansi vplivali na matematične sposobnosti in spretnosti vrtčevskih otrok starih od 1-6 let. Rezultati praktičnega dela so pokazali, da so bili vsi otroci na končnem testiranju uspešnejši kot pred izvajanjem bansov
Ključne besede: Bansi, matematika v predšolskem obdobju, predšolska vzgoja, glasba v vrtcu, ples v vrtcu.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2018; Ogledov: 3337; Prenosov: 706
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijo
Tjaša Dobnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv vrste vzorca na sposobnosti otrok povezovanja vzorca s slikovno reprezentacijo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena matematika v vrtcu. Otroci se v vrtcu pogosto srečujejo z matematiko. V igralnici opazijo različne simbole, števila, prikaze, ki so del matematike. Dejavnosti na področju matematike so lahko načrtovane ali nenačrtovane. V poglavju o vzorcih podrobneje spoznamo vrste vzorcev ter dejavnosti, povezane z vzorci. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, katere namen je ugotoviti, ali otroci znajo prepoznati različne vrste vzorcev in jih povezati z ustrezno slikovno reprezentacijo. Predvsem nas je zanimalo, ali ima vrsta vzorca vpliv na otrokovo uspešnost pri prepoznavanju in povezovanju vzorca s slikovno reprezentacijo. Preverili smo, ali obstajajo razlike pri povezovanju zvočnega vzorca, vzorca na konkretni ravni ter gibalnega vzorca. Posamezno vrsto vzorca smo predstavili s tremi najpogostejšimi shemami. Te sheme so AB, ABB ter ABC. V raziskavi je sodelovalo 50 otrok, starih od 5 do 7 let. Rezultate smo zabeležili ter ugotovili, da so bili otroci najuspešnejši pri prepoznavanju gibalnega vzorca s shemo AB ter ABB. Rezultati so pokazali, da so otroci najuspešnejši pri prepoznavanju vzorca na konkretni ravni pri shemi ABC. Največji izziv pa je otrokom, pri vseh shemah, predstavljal zvočni vzorec. Posamezne razlike pri prepoznavanju vzorcev so bile majhne.
Ključne besede: Matematika v vrtcu, učenje matematike, vzorec, vzorec na konkretni ravni, zvočni vzorec, gibalni vzorec.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1246; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

4.
Numicon pri matematiki v vrtcu
Andreja Slavic, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Numicon pri matematiki v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili matematiko v vrtcu, se osredotočili na pomen didaktičnih pripomočkov, jih nekaj opisali ter predstavili načine njihove uporabe. Pregledali smo tudi raziskave in podali dosedanje ugotovitve o uporabi pripomočkov na predšolskem področju. Poseben poudarek pa smo namenili Numiconu. Opisali smo njegove začetke, ga predstavili in poudarili njegovo vlogo pri prenašanju matematičnih vsebin, posebej tistih s področja aritmetike in algebre, na predšolske otroke. Zapisali smo matematične koncepte, katere lahko dosegamo z njim v predšolskem obdobju ter predstavili raziskavo o učinkovitosti pripomočka v prvem in drugem razredu osnovne šole. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo vodenega intervjuja, z vzgojiteljicami iz različnih vrtcev. Namen je bil prikazati pomen in uporabo didaktičnih pripomočkov vzgojiteljicam na področju matematike, večjo pozornost pa smo namenili Numiconu, kjer nas je zanimalo, na kakšen način in zakaj bi ga vzgojiteljice vključile v svoje delo in ali pri tem vidijo kakšne omejitve. Ker je v slovenščini malo gradiva za uporabo Numicona v predšolskem obdobju, smo v praktičnem delu podali nekaj primerov za uporabo tega pripomočka s predšolskimi otroki na področju matematike.
Ključne besede: Numicon, matematika v vrtcu, predšolska vzgoja, didaktični pripomočki, matematične aktivnosti
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 2179; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

5.
KAKO STARŠI GLEDAJO NA MATEMATIKO V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Rebeka Češarek, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo teoretično in empirično predstavlja področje starševskega vključevanja v otrokovo učenje matematike v predšolskem obdobju. Namen diplomskega dela je bil raziskati, kakšne izkušnje imajo starši predšolskih otrok z matematiko in kako kot starši gledajo na matematiko. V teoretičnem delu je predstavljeno, kako naj bi se že v vrtcu otroci seznanili z matematiko in kakšna je pri tem vloga odraslih. Predstavljene so tudi možnosti, kaj starši lahko naredijo in kako lahko pomagajo svojim otrokom do matematičnih začetkov. V empiričnemu delu s pomočjo narativne metodologije analiziramo in interpretiramo narativne intervjuje, ki smo jih opravili s šestimi materami otrok starejše starostne skupine. Tematska analiza intervjujev je pokazala pet ključnih tem: izkušnje staršev na področju matematike, opažanje, ali je otrok matematični ali ne matematični tip, matematične igrače, ki so otrokom na voljo doma, ukvarjanje z otroki na področju matematike ter komu pripisujejo vlogo, da otroka seznani z matematiko.
Ključne besede: matematika in predšolski otroci, sodelovanje s starši, matematika v vrtcu, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2013; Ogledov: 2510; Prenosov: 319
.pdf Celotno besedilo (662,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici