| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Nacionalnovarnostni sistem Republike Severne Makedonije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Oliver Presilski, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo nacionalnovarnostni sistem Republike Severne Makedonije, organizacijo in način njegovega delovanja. Naloge sistema nacionalne varnosti Republike Severne Makedonije so uspešno obvladovati morebitno ogroženost družbe in njenih sestavnih delov, uresničevanje interesov prebivalcev in zaščita njihovih osnovnih pravic in temeljnih svoboščin, zapisanih v raznih mednarodnih dokumentih. Dolgoročni cilji politike nacionalne varnosti Republike Severne Makedonije so ohranjanje ter razvoj varnosti države in ustvarjanje pogojev za uresničevanje nacionalnih interesov države. Po razpadu Jugoslavije je Republika Severna Makedonija postala samostojna po mirni poti, kljub temu pa se je soočila z ogromnimi izzivi na varnostnem področju. Dinamika varnostnih dogajanj v novonastali državi izhaja iz odnosov med različnimi etničnimi skupnostmi in političnimi dejavniki ter iz vpliva sosednjih držav, Združenih držav Amerike in Evropske unije. Novi varnostni sistem je že na začetku imel veliko nalog. Moral je namreč nevtralizirati različne grožnje, kot so grožnje teritorialni suverenosti in neodvisnosti, grožnje, ki bi lahko pripeljale do vojne, in podobno. Severni Makedoniji je na zunanjepolitičnem področju največji izziv predstavljal politični spor z Grčijo, ki je zahtevala spremembo imena države Republika Makedonija. Po bilateralnem dogovoru z Republiko Grčijo se je Republika Makedonija preimenovala v Republiko Severno Makedonijo in s tem izpolnila še zadnji pogoj za vstop v zvezo Nato
Ključne besede: diplomske naloge, nacionalna varnost, nacionalnovarnostni sistem, sistem nacionalne varnosti, mednarodne integracije, Severna Makedonija
Objavljeno v DKUM: 16.05.2022; Ogledov: 44; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (947,72 KB)

2.
Transferne cene - primerjava davčnih zakonodaj v Sloveniji, Severni Makedoniji in Bosni in Hercegovini ter analiza transakcije med povezanimi osebami iz energetske dejavnosti
Sofija Kovacheva, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko transfernih cen kot enega globalnih izzivov za multinacionalna podjetja in finančne uprave. Osredotočili smo se na davčne zakonodaje treh držav – Slovenije, Severne Makedonije, Bosne in Hercegovine, ter preko transakcij med povezanimi osebami iz energetske dejavnosti iz dveh različnih držav, Slovenije in Severne Makedonije, pokazali, katere so najbolj primerne metode za določanje transfernih cen za specifične transakcije. Analiza temelji na davčnih regulativah, ki veljajo v obravnavanih državah, na podlagi pridobljenih podatkov o tranakcijah, ki so se zgodile med povezanimi osebami, ter na informacijah s spleta. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo intervalnih razponov in primerjali z že določenimi transfernimi cenami. Na podlagi analize in raziskave smo ugotovili, da se obravnavane davčne regulative teh držav razlikujejo v dokumentaciji, ki je potrebna za obravnavo transfernih cen, v definiciji povezanih oseb ter pri kaznovanju kršitev. Pri izbiri metode za določanje transfernih cen je potrebno natančno analizirati in upoštevati dejstva in okoliščine, pod katerimi se transakcije izvajajo med povezanimi osebami, ter nato izbrati najprimernejšo metodo, ki bo uporabljena za določanje transfernih cen.
Ključne besede: transferne cene, neodvisno tržno načelo, Slovenija, Severna Makedonija, Bosna in Hercegovina
Objavljeno v DKUM: 02.09.2021; Ogledov: 282; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

3.
Javne finance v Republiki Severni Makedoniji
Goran Projkov, 2020, diplomsko delo

Opis: Ključni dejavnik za gospodarsko delovanje in razvoj vsake države predstavlja uspešno upravljanje njenih javnih financ. Te zajemajo različne aktivnosti, kot so zbiranje javnofinančnih sredstev, prerazdeljevanje ter poraba javnofinančnih sredstev z namenom zagotavljanja večje gospodarske rasti in s tem zagotavljanja višje kakovosti življenja njenih prebivalcev. Za uspešno upravljanje javnih financ se trudi tudi Republika Severna Makedonija (RSM). Namen diplomskega projekta je predstaviti položaj javnih financ v RSM pred globalno gospodarsko in finančno krizo leta 2008, stanje v letih krize in položaj javnih financ danes, predstaviti še posebej davčni sistem RSM ter orisati reformne procese na tem področju. V diplomskem projektu smo si zastavili eno hipotezo, in sicer da je davčni sistem RSM primerljiv z razvitimi državami. Z raziskovanjem smo postavljeno hipotezo ovrgli, saj se je izpostavilo, da ima RSM precej nizke davčne stopnje v primerjavi z državami EU, kjer so davčne stopnje zelo visoke in so za državo v razvoju, kot je RSM, težko dosegljive. Drugi dokaz so poročila mednarodnih organizacij, iz katerih razberemo, da je RSM delno pripravljena na področju obdavčenja in da ne izpolnjuje pogojev, ki naj bi jih razvit sodobni davčni sistem izpolnjeval. RSM se vse od leta 2007 srečuje tudi s težavo naraščanja javnega dolga. Naraščanje dolga je posledica dveh kriz, prve v letu 2008 in trenutne svetovne zdravstvene krize, povezane s koronavirusom.
Ključne besede: javne finance, Republika Severna Makedonija, davčni sistem
Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 402; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (871,91 KB)

4.
Ustanovitev in obdavčitev samostojnega podjetnika: primerjava med slovenijo in severno makedonijo
Aleksandra Kovacheva, 2020, diplomsko delo

Opis: Samostojni podjetnik je oblika podjetja, ki je velikokrat najprimernejša za začetek podjetniške kariere, predvsem zato, ker ni začetnega kapitala. Samostojni podjetnik je ena od pravnoorganizacijskih oblik, v katerih se lahko opravlja pridobitna dejavnost. Ta oblika podjetnika je najprimernejša za mlade ljudi, ki želijo samostojno začeti svojo karierno pot in postati del podjetniškega sveta. Ta diplomski projekt je na nek način pripravljen kot priročnik in je lahko zelo uporaben za pridobivanje osnovnih podatkov in informacij na poti pridobivanja statusa. Vsi ti podatki bodo primerjani med dvema državama: Slovenijo in Severno Makedonijo. Predvsem bodo primerjani podatki o načinu ustanovitve, o pravicah, obveznostnih in obdavčitvi s.p.
Ključne besede: samostojni podjetnik, ustanovitev, obdavčitev, davek od dohodka iz dejavnosti, Severna Makedonija
Objavljeno v DKUM: 17.11.2020; Ogledov: 358; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (911,22 KB)

5.
Rešavanje prethodnog pitanja u vanparničnom postupku Republike Makedonije
Arsen Janevski, Tatjana Zoroska-Kamilovska, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Reševanje predhodnih vprašanj v nepravdnem postopku Republike Makedonije Avtorja analizirata pravila za reševanje vprašanja za predhodno odločanje v nepravdnem postopku v Republiki Makedoniji in navajata, da se režim reševanja teh vprašanj v nepravnih postopkih razlikuje od režima v pravdnem postopku. Ker so nepravdni postopki zelo heterogeni, vsebuje Zakon o nepravdnem postopku Republike Makedonije iz leta 2008 poleg splošnih pravil za reševanje vprašanj za predhodno odločanje tudi posebna pravila v določenih postopkih. Splošno pravilo pooblašča nepravdno sodišče, da samo reši predhodno vprašanje, če o zadevnem vprašanju pristojni organ še ni dokončno odločil. Lahko pa tudi prekine postopek in počaka, da se vprašanje reši v sodnem ali upravnem postopku. Ker nepravdni postopek ni najbolj prilagojen reševanju sporov med strankami, je nepravdno sodišče v primeru spornih dejstev, povezanih s predhodnim vprašanjem, dolžno glede reševanje le-teh napotiti stranke na pravdo. Avtorja prav tako analizirata še posebna pravila Zakona o nepravdnem postopku Republike Makedonije za rešitev vprašanja za predhodno odločanje v lastninskopravnih razmerjih.
Ključne besede: civilno procesno pravo, pravdni postopek, nepravdni postopek, Makedonija
Objavljeno v DKUM: 23.07.2018; Ogledov: 755; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (99,78 KB)

6.
Organiziran kriminal v Republiki Makedoniji : magistrsko delo
Dame Krstovski, 2018, magistrsko delo

Opis: Organizirani kriminal se je teoretično in statistično izkazal za nevaren pojav za varnost družb po svetu. Tovrstna oblika kriminala neposredno zadeva tako velike države, kot tudi države v tranziciji. V primerjavi z drugimi oblikami kriminala zajema organizirani kriminal strateške načrte, ki vključujejo skupine, včasih tudi pomembne institucije. Velike države so razvile obsežne sisteme za preprečevanje in zatiranje organiziranega kriminala, vendar v teh državah obstaja veliko tveganje za pojav in razvoj tovrstnega kriminala zaradi gostote prebivalstva, velikih gospodarskih izzivov in še večjega števila kriminalnih profilov po državah. Male razvijajoče se države beležijo manjše tveganje za organizirani kriminal, vendar se z njim pogosto težko soočajo zaradi slabo razvitih sistemov za njegovo preprečevanje in zatiranje. Organizirani kriminal lahko, s svojimi temeljnimi pojavnimi oblikami, nastopa samostojno, lahko pa je močno prepleten tudi z drugimi viri ogrožanja in ga je potrebno celovito obravnavati. Pogosto presega državne meje, zaradi česar je razbitje dobro organiziranih združb velik izziv za policijo. Pri raziskovanju organiziranega kriminala, v okviru obstoječe magistrske naloge, je bil ugotovljen splošni sklep, da ima organizirani kriminal negativne učinke na splošno varnost v Republiki Makedoniji. Konkretni rezultati, do katerih smo prišli, kažejo, da je organizirani kriminal v porastu: težko ga je odkrivati in na splošno težko spremljati, saj pogosto temelji na dolgotrajnih načrtih, v katerih sodeluje večje število ljudi oziroma institucij.
Ključne besede: organizirana kriminaliteta, preprečevanje, odkrivanje, Makedonija, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 14.03.2018; Ogledov: 1026; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

7.
Makedonija i nejzinite sosedi
Dragi Stefanija, Lilijana Miodonska, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Makedonija med balkanskimi sosedi Danes ima Makedonija še vedno težek in nezavidljiv položaj – ne priznavajo ji imena, jezika, državotvornosti, politične integritete. Grki zavračajo ime za državo Makedonijo, makedonski jezik in makedonsko zgodovino od Aleksandra Makedonskega do danes; Srbi ne priznavajo makedonske cerkve (kot da je Makedonija poganska država); Bolgari želijo razlagati makedonščino kot bolgarsko narečje; Albanci želijo tretjino teritorialnega ozemlja (zahodne) Makedonije, kjer živi njihova manjšina, priključiti k svoji državi.
Ključne besede: makedonščina, Makedonija, mednarodni odnosi
Objavljeno v DKUM: 31.01.2018; Ogledov: 888; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (236,38 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Ustanovitev in obdavčitev družbe z omejeno odgovornostjo - primerjava med slovenijo in makedonijo
Sofija Kovacheva, 2017, diplomsko delo

Opis: Družba z omejeno odgovornostjo je najpogostejša in najbolj razširjena oblika gospodarske družbe v svetu. Dva glavna razloga, zakaj se mladi podjetniki odločajo prav za to obliko družbe, sta, da družbeniki niso osebno odgovorni za obveznosti družbe in da lahko ustanovijo družbo s precej nizkim ustanovitvenim kapitalom. Med posameznimi državami obstajajo podobnosti in razlike v načinih ustanovitve in obdavčitve družbe. V diplomskem delu sem predstavila, kako se ustanovijo družbe z omejeno odgovornostjo v Sloveniji in Makedoniji. Za ti dve državi sem med seboj primerjala ter nato izpostavila bistvene podobnosti in razlike pri ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo ter načine obdavčitve davka od dohodkov pravnih oseb.
Ključne besede: družba z omejeno odgovornostjo, Slovenija, Makedonija, davek od dohodkov pravnih oseb, ustanovitev, način obdavčitve
Objavljeno v DKUM: 23.11.2017; Ogledov: 892; Prenosov: 117  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Delovanje Nata na Balkanu - študija primera Makedonije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Ada Suljkanović, 2017, diplomsko delo

Opis: Zveza Nato se je preoblikovala po razpadu Varšavskega pakta, ker je s tem izgubila glavni vir ogrožanja. Pripravljati se je začela na reševanje konfliktov izven njenega območja. Prva misija, ki je sprožila vojaški mehanizem zavezništva po koncu hladne vojne, je bilo posredovanje na Kosovu. Zavezništvo je z mednarodnimi enotami in zračno podporo preprečilo etnično čiščenje Kosova. Enote so ravno tako nudile pomoč beguncem in ustanovile begunska taborišča v sosednji Makedoniji. Makedonija je poleg prostora za taborišča nudila tudi logistično podporo. Zavezništvo je čez nekaj let, leta 2001, nudilo pomoč tudi Makedoniji, ko so izbruhnili spopadi med oboroženimi silami Makedonije in Albanci. Albanci, kot manjšina, niso bili zadovoljni že od osamosvojitve Makedonije 1991. Z Ohridskim sporazumom se je spor rešil, in Albanci so pridobili pravice, katere so zahtevali. Poleg Albancev, je Makedonija že od osamosvojitve imela težave s sosednjo Grčijo. Ugotovili smo, da Grško-Makedonski spor sega že več kot stoletje nazaj, ampak, da se je problem zares pojavil ob njeni osamosvojitvi, saj je novo nastala država uporabila »Makedonija« v njenem imenu, kar je Grčija videla kot ozemeljsko težnjo in »Makedonsko provokacijo«. Po umešanju Meddržavnega sodišča, sta državi podpisali Začasni sporazum, kateri je navedel, da se Makedonija lahko prijavi za članstva v mednarodnih organizacijah pod imenom »bivša jugoslovanska republika Makedonija«, kar je tudi storila in kar je Grčija upoštevala vse do njene prošnje za članstvo v zvezi Nato. Po vsej prebrani literaturi vidimo samo dva scenarija; ali bo Grčijo umaknila veto in se bo Makedonijo sprejelo v zvezo Nato, ali pa bo Grčija še naprej ovirala vstop Makedoniji v Evro-atlantske integracije in Makedonijo bo zajela destabilizacija in naraščanje albanskega prebivalstva.
Ključne besede: NATO, Balkan, vzdrževanje miru, Makedonija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 635; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

10.
Makedonija, Evropska unija in preprečevanje financiranja terorizma : diplomsko delo univerzitetnega študija programa Varstvoslovje
Jovana Zdravevska, 2017, diplomsko delo

Opis: Terorizem je pojav, ki se je ustvarjal paralelno z ustvarjanjem prvih držav. Terorizem predstavlja orodje, s katerim določeni posamezniki ali skupine poizkušajo uresničiti svoje politične in družbene cilje in z uporabo strahu, nasilja ter zastraševanja vplivati na državljane, države in mednarodne organizacije. Za doseganje svojih ciljev teroristi in teroristične organizacije potrebujejo finančna sredstva, ki lahko izhajajo iz zakonitega ali nezakonitega izvora. Vsa ta dejstva, skupaj s delovanjem teroristov so me motivirala, da spoznam način spopadanja Republike Makedonije s preprečevanjem financiranja terorizma. Makedonija kot država, ki je kandidatka za članstvo v Evropski uniji, že nekaj let sprejema ukrepe s katerimi sledi in usklajuje svojo nacionalno zakonodajo z zakonodajo Evropske unije na vseh ostalih varnostnih področjih in tudi na področju preprečevanja financiranja terorizma. Glavni cilj diplomskega dela je bil predstaviti in analizirati sistem o preprečevanju financiranja terorizma v Makedoniji, ugotoviti njegov napredek ter pozitivne in negativne strani vpliva Evropske unije in Organizacije združenih narodov. V diplomski nalogi sem analizirala ukrepe in aktivnosti, ki jih je Makedonija sprejemala za preprečevanje financiranja terorizma od leta 2007 naprej, vse zakonske spremembe, strateške dokumente in mednarodne sporazume ter konvencije, ki jih je Makedonija sprejela, ter poročila Evropske komisije o napredku Makedonije, v katerih so jasno ocenjeni vsi njeni koraki. Prek analize zakonskih določb, obstoječe domače in tuje literature, ki obravnava financiranje terorizma, letnih poročil Urada za finančno obveščanje in Evropske komisije o napredku Makedonije sem ugotovila, da uspešno sprejema ukrepe in aktivnosti, ki jih zahteva Evropska unija in ostale mednarodne organizacije, ki aktivno sodelujejo v preprečevanju financiranja terorizma na svetovnem nivoju. Z opravljenimi intervjuji z organi, ki izvajajo ukrepe in aktivnosti ter intervjuji z nadzornimi organi, sem opazila, da obstajajo merebitne pomanjkljivosti v izvajanju in implementaciji teh ukrepov v praksi ter pomankanje znanja o samem kaznivem dejanju. Kot glavni predlog, ki bi izboljšal sistem, sem predlagala usposabljanja in ozaveščanja zaposlenih v institucijah, na vseh hierarhičnih nivojih, o posledicah in nevarnostih, ki izhajajo iz financiranja terorizma, kot tudi aktualizacijo tega problema v širši javnosti. Financiranje terorizma predstavlja globalno in težko grožnjo, ker poleg tega, da ogroža varnost držav, tudi ogroža njihov finančni sistem. Zaradi tega morajo države in mednarodne organizacije nenehno sodelovati, da bi skupaj obvladali to grožnjo.
Ključne besede: terorizem, financiranje terorizma, preprečevanje, nadzor, Makedonija, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 06.09.2017; Ogledov: 878; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici