| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, magistrsko delo

Opis: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Ključne besede: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 163; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA OBČINE:PRIMER OBČINE ORMOŽ
Karmen Špilek Štumberger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Trenutno vladajo v družbi nezavidljivi časi. Tako podjetja kot tudi javna uprava so podvrženi nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih in tudi javni upravi ter postavljajo pred management nove naloge, izzive in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih življenjskih in razvojnih ciklih. V procesih oblikovanja politik in strategij ter pri izvedbeni fazi planiranega je potrebno nenehno upoštevati vplive trenutnih sprememb. Tudi v javnem sektorju se je začela oblikovati nova ideologija o managementu (Novi javni management - New Public Management). Namen je bil, da bi v javni sektor - kljub njegovi specifični vlogi - vnesli več tekmovalnega duha in uporabili številna spoznanja in tehnike sodobnega managementa. Področje magistrskega dela z naslovom Posebnosti razvojnega planiranja občine: primer Občine Ormož sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti možnost prenosa uporabe modelov managementa, ki so bili razviti za potrebe podjetij, na področje javnega sektorja (občine). Za ta namen smo prilagodili Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja ter MERov model integralnega managementa. V teoretičnem delu smo opredelili občino kot nepridobitno organizacijo ter predstavili tri modele integralnega in strateškega managementa. Razvojne možnosti občine smo proučili tudi z vidika analize okolja. V empiričnem delu smo diagnosticirali razvojno stanje z določitvijo razvojne faze v življenjskem ciklu občine po Pümpinu in Prangeju. Ugotovili smo, da je razvojni cilj institucije postati dinamična institucija, kjer gre za kombinacijo pionirske in rastoče institucije. S tem morajo biti usklajeni tudi vodstveni cilji, kjer gre za povezovanje pionirskih elementov s prednostmi rastoče institucije. Drugi model, ki smo ga prilagodili in uporabili za potrebe javnega sektorja, in sicer za analizo razvojne vizije, politike in strategij ter izvedbeno planiranje, je bil MERov model integralnega managementa. V okviru MERovega modela smo obravnavali procesne vidike planiranja razvoja na treh ravneh, in sicer na ravni politike občine, strateškega managementa in izvedbeno uresničitvenega managementa. Navedli pa smo tudi predloge dopolnitve obvladovanja projektnega poslovanja. Tudi občina mora biti sposobna premagati razvojne ovire, spremeniti priložnosti v razvojne možnosti in te nato izrabiti za svoj razvoj.
Ključne besede: razvojno planiranje, občina, MERov model integralnega managementa, Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja, vizija, politika, strategija, uresničitveni plan, življenjski cikel občine
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 2439; Prenosov: 387
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici