| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA OBČINE:PRIMER OBČINE ORMOŽ
Karmen Špilek Štumberger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Trenutno vladajo v družbi nezavidljivi časi. Tako podjetja kot tudi javna uprava so podvrženi nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih in tudi javni upravi ter postavljajo pred management nove naloge, izzive in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih življenjskih in razvojnih ciklih. V procesih oblikovanja politik in strategij ter pri izvedbeni fazi planiranega je potrebno nenehno upoštevati vplive trenutnih sprememb. Tudi v javnem sektorju se je začela oblikovati nova ideologija o managementu (Novi javni management - New Public Management). Namen je bil, da bi v javni sektor - kljub njegovi specifični vlogi - vnesli več tekmovalnega duha in uporabili številna spoznanja in tehnike sodobnega managementa. Področje magistrskega dela z naslovom Posebnosti razvojnega planiranja občine: primer Občine Ormož sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti možnost prenosa uporabe modelov managementa, ki so bili razviti za potrebe podjetij, na področje javnega sektorja (občine). Za ta namen smo prilagodili Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja ter MERov model integralnega managementa. V teoretičnem delu smo opredelili občino kot nepridobitno organizacijo ter predstavili tri modele integralnega in strateškega managementa. Razvojne možnosti občine smo proučili tudi z vidika analize okolja. V empiričnem delu smo diagnosticirali razvojno stanje z določitvijo razvojne faze v življenjskem ciklu občine po Pümpinu in Prangeju. Ugotovili smo, da je razvojni cilj institucije postati dinamična institucija, kjer gre za kombinacijo pionirske in rastoče institucije. S tem morajo biti usklajeni tudi vodstveni cilji, kjer gre za povezovanje pionirskih elementov s prednostmi rastoče institucije. Drugi model, ki smo ga prilagodili in uporabili za potrebe javnega sektorja, in sicer za analizo razvojne vizije, politike in strategij ter izvedbeno planiranje, je bil MERov model integralnega managementa. V okviru MERovega modela smo obravnavali procesne vidike planiranja razvoja na treh ravneh, in sicer na ravni politike občine, strateškega managementa in izvedbeno uresničitvenega managementa. Navedli pa smo tudi predloge dopolnitve obvladovanja projektnega poslovanja. Tudi občina mora biti sposobna premagati razvojne ovire, spremeniti priložnosti v razvojne možnosti in te nato izrabiti za svoj razvoj.
Ključne besede: razvojno planiranje, občina, MERov model integralnega managementa, Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja, vizija, politika, strategija, uresničitveni plan, življenjski cikel občine
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 2151; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
UPORABA KRALJEVE METODE ZA PRESOJO VODENJA POLITIKE PODJETJA V PROCESU OBLIKOVANJA POLITIKE PODJETJA
Lidija Jančič, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Presoja vodenja politike podjetja je metoda, ki omogoča temeljito analizo podjetja in njegovega položaja v okolju. Z uporabo Kraljeve metode za presojo vodenja politike podjetja lahko v vsakem podjetju ugotovimo, kakšno je obstoječe stanje in predlagamo ustrezne ukrepe za izboljšanje stanja.
Ključne besede: Kraljeva metoda za presojo vodenja politike podjetja, Kraljev model interesnega vodenja politike podjetja, MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja.
Objavljeno: 02.11.2010; Ogledov: 2295; Prenosov: 0

3.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Rok Krajnc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: "V družinskem podjetju si stojita nasproti dva močna sistema: družinski in poslovni, ki temeljita na zelo različnih vrednotah, se mešata in povzročata konflikte". (Klebl 2001) Družinska podjetja, ki veljajo za ena izmed najuspešnejših vrst podjetij, pogosto veljajo za uglednejša in močnejša kot podjetja, ki niso družinska. Kot je razvidno iz diplomskega seminarja, sta za tako uspešno podjetje potrebna dobro zastavljena vizija in poslanstvo podjetja ter sama politika podjetja. Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela, na teoretičen del ter na praktičen del. V teoretičnem delu smo opredelili različne poglede in mnenja strokovnjakov, medtem ko smo v praktičnem delu proučili razvoj podjetja Krim d.o.o. iz Ljutomera in njegove politike podjetja. V teoretičnem delu smo izhajali iz MER-ovega modela integralnega managementa. Na tej podlagi smo opredelili posebnosti družinskega podjetja ter posebnosti, ki se pojavijo v sami politiki družinskega podjetja. Ugotovili smo, da je velik poudarek na vrednotah družinskih članov, ki s svojo vpletenostjo v podjetje, prenesejo le te v politiko družinskega podjetja. Že v sami viziji in poslanstvu, ki ga podjetje zasleduje, so vidne glavne želje lastnikov oziroma družine. V sami politiki podjetja pa je viden miks vrednot vseh družinskih članov, pogosto tudi tistih, ki niso aktivno vključeni v poslovanje podjetja. Ugotovili smo, da je strogo ločevanje zasebnega in poslovnega življenja pri lastnikih družinskih podjetij praktično nemogoče. Zaradi tega prihaja do raznovrstnih interesov znotraj podjetja ter velikega vpliva na politiko podjetja s strani družine in njihovih medsebojnih odnosov. Praktični del diplomskega seminarja temelji na razvoju podjetja Krim d.o.o. in njegovi politiki podjetja. Podjetje, ki je v lasti prve generacije, še vedno vodita oče in mati, ki sta tudi ustanovitelja podjetja. V diplomskem seminarju smo proučili aktivnosti potrebne pri planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Našo proučevanje je temeljilo na prvem delu diplomskega seminarja. Po opredeljeni viziji in poslanstvu podjetja, smo s pomočjo raziskovalno-prognostičnih procesov proučili vrednote udeležencev družinskega podjetja, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti družinskega podjetja. Na podlagi dobljenih podatkov smo nato izdelali prognostično obdelavo podjetja in njegove politike. Podali smo še predlog politike podjetja in analizirali skladnost interesov družine s predlogom politike družinskega podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, družinsko podjetje, družinske vrednote, MER-ov model integralnega managementa, posebnosti politike družinskega podjetja, vizija podjetja, poslanstvo podjetja, snovanje in izbira politike podjetja, podjetje Krim d.o.o..
Objavljeno: 06.12.2010; Ogledov: 1820; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (882,96 KB)

4.
PROCESNE IN INŠTRUMENTALNE POSEBNOSTI PLANIRANJA POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Martina Vrzel, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja predstavljajo velik delež podjetij v gospodarstvu. Njihov uspeh pa je odvisen od vizije in politike podjetja. Izhajajoč iz razvojne vizije smo opredelili politiko podjetja (poslanstvo, smotre in temeljne cilje). Za podjetje so izrednega pomena vrednote (ključnih udeležencev) podjetja, poznavanje priložnosti in nevarnosti kot tudi prednosti in slabosti. Usklajeni interesi lastnikov in vseh zaposlenih so prav tako pomemben dejavnik uspešnega poslovanja, kajti za uspešno poslovanje je potrebno zadovoljstvo obojih. Naloga je strukturirana v šest poglavij. Uvodnemu poglavju sledi drugo poglavje, v katerem smo opredelili značilnosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti. Pojasnili smo tudi življenjski cikel podjetja in lastništvo. V tretjem poglavju smo predstavili MER-ov model integralnega managementa ter posebnosti procesa in metod planiranja politike družinskega podjetja. Poglavje se končuje z družinsko ustavo. V četrtem poglavju smo predstavili proučevano podjetje Stiv-Horvat d.o.o. V petem poglavju smo proučili vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje iz okolja. V tem poglavju smo tudi na osnovi raziskovalno-prognostičnih izhodišč oblikovali in zapisali predlog vizije in politike podjetja. Zadnje šesto poglavje pa je sklepno poglavje v katerem navajamo ključne ugotovitve magistrske raziskave.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, okolje podjetja
Objavljeno: 22.02.2012; Ogledov: 1447; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (737,17 KB)

5.
VIZIJA IN POLITIKA PODJETJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA MANAGEMENTA
Jasmina Žel, 2012, magistrsko delo

Opis: Podjetje je gospodarska tvorba, je neka enota, ki je samostojna v pravnem, ekonomskem, operativnem, notranjem in zunanjem pogledu glede svojega razvoja, odločanja o delu in organiziranju, razdeljevanju dohodka, v pogledu ciljev in v pogledu zagotavljanja svojega obstoja. Vedenje vsakega podjetja je usmerjeno k doseganju svojega cilja, pri tem pa se je prisiljeno vedno znova prilagajati spremembam v okolju. Okolje organizacij postaja vse bolj kompleksno. Cilj vsakega podjetja je obstoj in nadaljnji razvoj, zato je predvidevanje prihodnjih pojavov v okolju podjetja ključnega pomena za opredeljevanje uspešne politike vsakega podjetja. S povečevanjem turbolentnosti okolij podjetij postaja čedalje zahtevnejše tudi planiranje, še posebej snovanje, oblikovanje in izbiranje politike podjetja. Z oblikovanjem vizije in izbiro prave politike podjetja, to je poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev zmanjšamo razvojna tveganja podjetja in tako zagotovimo nadaljnji obstoj in razvoj podjetja. Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del. Osnovni namen magistrske naloge v okviru teoretičnega dela je bil pregled treh modelov integralnega managementa in izbira primernega modela za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev in nato najprimernejši model uporabili na konkretnem primeru podjetja. V praktičnem delu magistrske naloge smo opredelili temeljne značilnosti proučevanega podjetja, izvedli smo strukturno analizo proučevanega podjetja. Za podjetje smo opredelili dejavnostna področja in strukture podjetja. Naredili smo analizo poslovnih in upravljalnih funkcij v proučevanem podjetju. S pomočjo Pümpin - Prangejeve metode (1995) smo ugotovili fazo življenjskega cikla obravnavanega podjetja in ugotovili, da se podjetje nahaja med pionirsko fazo in fazo rasti. V sklopu raziskovalno – prognostičnih procesov smo proučili vrednote udeležencev obravnavanega podjetja, proučili konkurenco podjetja in na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo tudi okolje obravnavanega podjetja in določili možnosti in nevarnosti. Na osnovi raziskovalno – prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog vizije in politike podjetja HIP-HOP 3, d.o.o. ter za proučevano podjetje zapisali vodila o poslanstvu in smotrih.
Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, proučevanje vrednot ključnih udeležencev podjetja, analiza podjetja in okolja podjetja, razvoj podjetja, vodila o poslanstvu in smotrih.
Objavljeno: 23.10.2012; Ogledov: 1659; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
PLANIRANJE RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA Z OMEJITVIJO NA POLITIKO PODJETJA
Branka Lepej, 2012, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja predstavljajo čedalje večji delež v strukturi vseh podjetij in pomembno prispevajo k stabilnosti gospodarstva. Vse pogosteje so tudi predmet številnih raziskav, saj gre za podjetja z določenimi razvojnimi in upravljalno – vodstvenimi posebnostmi. Bistvena posebnost družinskega podjetja je prepletanje poslovnega in družinskega sistema, saj družina, ne glede na formalno vlogo v podjetju odločilno vpliva na vse sestavine politike podjetja. Zato so usklajene vrednote in interesi vseh članov podjetniške družine temelj za obstoj in razvoj družinskega podjetja. Njihove usklajene vrednote in interesi morajo biti natančno izraženi in zapisani v politiki družinskega podjetja, ki je izhodišče vsemu podjetniškemu planiranju. Naloga je razdeljena na teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu smo opredelili različne definicije družinskega podjetja in spoznali, da v literaturi pojem družinskega podjetja ni enotno opredeljen. Proučili smo posebnosti upravljanja in vodenja družinskega podjetja in izhajali iz zasnove razvojnega planiranja v okviru MER – ovega modela integralnega managementa. V družinskem podjetju pogosto prihaja do navzkrižja različnih interesov, ki jih je potrebno uskladiti. Usklajeni interesi se namreč izražajo skozi zavezanost družine podjetju, skozi družinsko poslanstvo in vizijo ter politiko družinskega podjetja. Politika podjetja je izhodišče za urejene odnose v družinskem podjetju. V aplikativnem delu smo teoretična spoznanja prenesli na družinsko podjetje Bell d.o.o., ki smo ga v skladu za potrebe planiranja razvoja družinskega podjetja z omejitvijo na politiko podjetja predstavili od ustanovitve do danes. V nadaljevanju smo z metodo za ugotavljanje faze življenjskega cikla podjetja presojali, na kateri stopnji razvoja se nahaja podjetje in ugotovili, da se nahaja v fazi rasti z nekaterimi zametki pionirskega podjetja. Sledila je proučitev interesov ključnih udeležencev podjetja, njihovih vrednot, prednosti in slabosti podjetja ter analiza trendov v razvoju okolja, na osnovi katerih smo določili priložnosti in nevarnosti za podjetje. Izidi raziskovalno – prognostičnih procesov v obliki prognoz (napovedi) so nam služili kot izhodišče za podan predlog politike družinskega podjetja Bell d.o.o., ki je usmerjena v izpolnjevanje interesov vseh udeležencev podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, politika podjetja, MER – ov model integralnega managementa, raziskovalno – prognostični procesi, politika družinskega podjetja, družinsko podjetje Bell d.o.o.
Objavljeno: 23.10.2012; Ogledov: 1292; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

7.
PRIMERJALNA PROUČITEV IZBRANIH INŠTRUMENTOV RAZVOJNEGA PLANIRANJA IN UPORABA V MER MODELU INTEGRALNEGA MANAGEMENTA
Jožica Štelcar, 2012, magistrsko delo

Opis: Trenutno vladajo v svetu nezavidljive razmere. Podjetja so podvržena nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih ter postavljajo pred management nove izzive, naloge in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih razvojnih in življenjskih ciklih. Uspešno podjetje je tisto, ki dosega zadosten dobiček, ki se mu veča premoženje in ki raste. Na uspešnosti podjetja vpliva več dejavnikov. Učinkovita in uspešna so tista podjetja, ki se znajo hitro odzivati na vplive iz okolja z organiziranjem svojih notranjih dejavnikov. MER-ov model managementa predpostavlja potrebno delovanje managementa v podjetju in njegovem okolju. Management je njegov delni sistem, kar pomeni, da je prisoten povsod v podjetju: v vseh procesih, inštrumentih in institucijah. Področje magistrskega dela z naslovom Primerjalna proučitev izbranih instrumentov razvojnega planiranja in uporaba v MER modelu integralnega managementa sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti, ali lahko izbrane instrumente, s katerimi analiziramo podjetje in okolje, uporabimo v MER modelu integralnega managementa. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opredelili značilnosti MER-ovega modela integralnega managementa in podali primerjalno proučitev izbranih instrumentov in sicer SWOT analize, TOWS matrike in analize PEST. V empiričnem delu bomo za izbrano podjetje izvedli ustrezne analize. Najprej bomo podali celovito analizo prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje. V okviru analize PEST bomo analizirali širše okolje, v katerem deluje podjetje. V zaključku bomo podali prihodnje strateške in razvojne usmeritve za podjetje.
Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, SWOT analiza, TOWS matrika, PEST analiza, strategija
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 1265; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

8.
VLOGA IN POMEN POLITIKE PODJETJA ZA RAZVOJNO OBVLADOVANJE PODJETJA: EMPIRIČNA ANALIZA SLOVENSKIH PODJETIJ
Jana Jakop, 2013, magistrsko delo

Opis: Cilj vsakega podjetja sta obstoj in nadaljnji razvoj, zato je opredeljevanje uspešne politike podjetja ključnega pomena. S tem lahko zmanjšamo razvojna tveganja ter zagotovimo nadaljnji obstoj in razvoj podjetja. Kot pravi Kralj (1999, 6): »Politika podjetja je orodje za obvladovanje podjetja, in izhaja iz upravljanja podjetja, v katerem se izoblikujejo smeri in sprejemajo za podjetje usodne odločitve, ter iz profesionalnega izvrševanja politike, ki je stvar managementa.« Magistrsko delo je razdeljeno na štiri poglavja. V uvodnem poglavju predstavljamo opredelitev področja in opis problema ter namen, cilje in osnovne trditve magistrske naloge. Navajamo tudi potek izvedbe raziskave, predpostavke in omejitve ter uporabljene metode raziskovanja. Drugo poglavje opisuje primerjalno proučitev politike podjetja v treh izbranih modelih managementa. S poudarkom na politiki podjetja smo opredelili MER-ov model integralnega managementa, nato Pučkov model procesa strateškega managementa ter nazadnje model strateškega managementa, ki sta ga izoblikovala dva ameriška avtorja, J. David Hunger in Thomas L. Wheelen. Nadalje še v tem poglavju povzemamo ključna spoznanja o politiki podjetja v izbranih modelih managementa, ki nam predstavljajo ogrodje našega aplikativnega dela. V tretjem, empiričnem delu predstavljamo analizo politike podjetja s pomočjo raziskave, ki smo jo proučevali. Z izbranim modelom predstavljamo raziskavo z vsemi pomembnimi značilnostmi. Zbrane podatke smo obdelali v računalniškem programu in jih ustrezno interpretirali. Ključne ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo raziskave, so prikazane v četrtem poglavju, ki predstavljajo zaključek magistrskega dela. Te ugotovitve kažejo rezultat, do katerega smo dobili med empirično raziskavo.
Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model procesa strateškega managementa, model strateškega managementa po Hungerju in Wheelenu, politika podjetja, empirična raziskava
Objavljeno: 14.01.2014; Ogledov: 1374; Prenosov: 258
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

9.
INFORMACIJE ZA PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA NA PRIMERU PODJETJA SLOVENSKE GOSPODARSKE PRAKSE
Mihailo Čolić, 2013, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji so minili časi, ko so na trgu prevladovala velika podjetja, ki so zaposlovala po več tisoč ljudi. Danes prevladujejo majhna in srednje velika podjetja in ravno ta podjetja dandanes najbolj vplivajo na razvoj slovenskega gospodarstva. Če podjetje hoče dosegati gospodarske in razvojne uspehe, mora imeti oblikovano vizijo in politiko podjetja. Cilj diplomskega seminarja je bil predstaviti, kakšen pomen ima poznavanje informacij, ter kako pomembne so le-te pri planiranju podjetniške vizije in politike podjetja. V diplomskem seminarju smo naša teoretična izhodišča podkrepili s primerom slovenskega podjetja IPURS d.o.o., ki se ukvarja s ponudbo informacijskih rešitev za eksterno in interno logistiko. Prvi del diplomskega seminarja se je nanašal na opredelitev teoretičnih izhodišč za planiranje podjetniške vizije in politike podjetja po MER modelu integralnega managementa. V drugem delu diplomskega seminarja smo na praktičnem primeru podjetja IPURS d.o.o. prikazali, kako lahko podjetje s pomočjo zbranih informacij in uporabljenih analiz oblikuje čim bolj ustrezno in realno vizijo ter politiko podjetja.
Ključne besede: Informacije, vizija, politika podjetja, MER model integralnega managementa, družinsko podjetje.
Objavljeno: 16.10.2014; Ogledov: 588; Prenosov: 65 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
IZBRANI MODELI INTEGRALNEGA MANAGEMENTA PRIKAZANI NA MODELU PODJETJA
Martina Borko, 2014, diplomsko delo

Opis: Podjetje ustanovijo lastniki z namenom, da bi učinkovito in uspešno dosegala njihove interese in cilje. S tem namenom vanjo vložijo tako finančna kot materialna sredstva, znanje in svoj ugled, v pričakovanju na dolgoletno uspešno delovanje organizacije. Realnost poslovanja še tako majhnega podjetja je preveč kompleksna, da bi jo lahko v celoti opisali. Zato raziskovalci in svetovalci s področja managementa snujejo modele, pri katerih zajemajo le tiste dejavnike, za katere menijo, da so pomembni za razumevanje organizacije in njenega okolja. Natančneje smo preučili Tavčarjev okvirni model politike podjetja, Kraljev model interesnega vodenja politike podjetja in Sanktgallenski model integralnega managementa . V praksi, skorajda ne srečamo čistih modelov managementa, ampak razne kombinacije njihovih značilnosti. Glede na pridobljene podatke o podjetju, smo povzeli bistvene povezave med politiko podjetja v integralnih modelih in politiko podjetja Var d.o.o.. Proučeno podjetje je oblikovalo odgovorno politiko, ki je usmerjeno v izpolnjevanje interesov vseh udeležencev, tako notranjih kot tudi zunanjih. Je primer dobro vodenega poslovanja in predstavlja njegovo jasno vizijo in obstoječo politiko podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, kultura podjetja, model integralnega managementa, podjetje Var d.o.o.
Objavljeno: 23.06.2015; Ogledov: 544; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici