| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, magistrsko delo

Opis: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Ključne besede: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 94; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, magistrsko delo

Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 220; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

3.
Upravljalno-vodstveni proces družinskega podjetja Amon, d. o. o., s poudarkom na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Ines Debelak, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo upravljalno-vodstveni proces v podjetju Amon, d. o. o., s poudarkom na politiki podjetja in strateškem managementu. V podjetju se ukvarjajo s pridelavo domačih izdelkov, ki jih postrežejo v svoji restavraciji in ponujajo tudi v trgovini. Podjetje uvrščamo med mikro podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, upravljanje, MER model integralnega managementa, družinsko podjetje
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 348; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Pomen uveljavljanja verodostojnosti pri zagotavljanju uspeha podjetja
Adrijana Kos, 2018, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje je željno uspeha. Vendar ali imamo isto predstavo o uspehu podjetja? Ali lahko rečemo, da je poslovanje z dobičkom kazalnik uspešnosti podjetja ali pa je zadovoljstvo zaposlenih, njihovo zdravje, počutje tisti dejavnik, ki podjetje zares naredi uspešno? V magistrskem delu bomo obravnavali dejavnike uspešnosti po MER modelu integralnega managementa na primeru podjetja BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje. Podjetja njihovo uspešnost merijo na različne načine. Velikokrat se uspešnost omejuje zgolj na finančne kazalnike. Kultura, klima in vrednote podjetja pa so iz tega izvzete. MER model integralnega managementa predstavlja kulturo, klimo, filozofijo in verodostojnost podjetja kot ene izmed desetih ključnih uspešnostih dejavnikov podjetja. Ti so v raziskavi povzeti v dejavnike uveljavljanja verodostojnosti. S pomočjo raziskave v okviru magistrskega dela smo preučevali podjetje glede na njegovo kulturo, moč kulture, klimo, temeljnih vrednot in formalnih ter neformalnih ukrepov. Cilj magistrskega dela je; primerjati tako dejavnike uveljavljenja verodostojnosti, kot finančne kazalnike (čisti prihodki, čisti dobiček, sredstva, kapital in zaposleni) ter dejavnike zunanjega okolja. Na podlagi primerjave rezultatov raziskave, izvedene v okviru magistrskega dela, finančnih kazalnikov in dogajanja v zunanjem okolju podjetja, smo oblikovali sklep in predvideli trende v prihodnosti. V teoretičnem delu bomo predstavili pojem uspešnosti in različne dejavnike merjenja uspešnosti. Poudarek bo na dejavnikih uspešnosti po MER modelu integralnega managementa. Podrobneje bomo predstavili dejavnike: kultura, filozofija, etika in verodostojnost. V empiričnem delu bomo predstavili podjetje BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje, njegove finančne kazalnike, okoljske spremembe med letoma 2016 in 2018, in dobljene rezultate raziskave, izvedene leta 2016 in nato ponovno leta 2018. Rezultate smo med seboj primerjali ter pripravili predloge izboljšav.
Ključne besede: uspešnost podjetja, kultura podjetja, verodostojnost, MER model integralnega managementa, finančni kazalniki, izboljšave
Objavljeno: 19.10.2018; Ogledov: 517; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

5.
RAZVOJNO PLANIRANJE V PODJETJIH NA PODROČJU LESNOPREDELOVALNE DEJAVNOSTI
Nastja Pažon, 2016, magistrsko delo

Opis: Značilnost sodobnega svetovnega gospodarstva je turbulentno okolje z nenehnimi spremembami. Cilj vsakega delujočega podjetja je obstoj in nadaljnji razvoj, zato mora biti podjetje sposobno se hitro odzivati na te spremembe okolja in se tako prilagajati novim razmeram. Razvoj podjetja je življenjska nuja podjetja, saj služi večanju blagostanja vseh udeležencev podjetja. V teoretičnem delu magistrske raziskave ugotavljamo, da ima razvoj podjetja svojo procesno hierarhijo in, da je za dolgoročni razvoj podjetja potrebno razvojno planiranje na ravni politike podjetja, strateškega in izvedbenega managementa. Usmerili smo se na razvojno planiranje v podjetjih v lesnopredelovalni panogi. V tem delu naloge predstavljamo značilnosti panoge, v kateri se po dolgih letih upada prvič poslovni rezultati končno izboljšuje, saj je les naša domača strateška surovina in počasi pridobiva na pomenu. V praktičnem delu magistrske raziskave proučujemo razvojno planiranje v lesnopredelovalnih podjetjih Panles, d. o. o., in Panles oprema, d. o. o., na ravni politike podjetij ter na ravni strateškega in izvedbenega managementa. Raziskava je potekala na osnovi spoznanj MER modela integralnega managementa, saj nudi najprimernejše procesne in metodološke rešitve razvojnega planiranja podjetij. Na ravni politike podjetij smo obravnavali snovanje, oblikovanje in izbiro politike podjetij ter vanjo vgrajeno razvojno vizijo. Na ravni strateškega managementa smo se osredotočili na iskanje strateških možnosti in strategij ter njihovega vrednotenja, izbire in programiranja uresničitvenega planiranega razvoja podjetij. Na ravni izvedbenega managementa smo opredelili potrebne strukture in procese za uresničitev programiranega razvoja podjetij. Skozi raziskavo smo potrdili zastavljene hipoteze, da je za nadaljnji razvoj potrebno razvojno planiranje na vseh treh ravneh managementa ter, da je za uspešno razvojno planiranje pomembno poznavanje okolja podjetja in panoge, v kateri deluje.
Ključne besede: razvojno planiranje, MER-model integralnega managementa, politika podjetja, strategije, programiranje uresničitvenega plana, lesnopredelovalna panoga.
Objavljeno: 22.08.2016; Ogledov: 643; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

6.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA IN PRIMERJAVA Z NEDRUŽINSKIM PODJETJEM
Manja Žunko, 2016, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo dandanes pomembno vlogo v svetu, saj »dajejo« gospodarskemu razvoju razmeroma visok delež. V celotni Evropi družinska podjetja označujejo 70% do 80% vseh podjetij, zaposlujejo pa okrog 50% do 60% vseh ljudi v Evropi. Da je družinsko podjetje v svetu lahko uspešno, potrebuje predvsem dobro oblikovano vizijo in politiko podjetja (sem so vključeni poslanstvo, smotri, temeljni cilji). Magistrsko delo vsebuje dva sklopa, teoretičen in aplikativen del. V teoretičnem delu smo definirali pojem družinsko podjetje, navedli, kakšne so posebnosti in značilnosti družinskega podjetja ter pogledali prednosti in slabosti samega družinskega podjetja. Opredelili smo še politiko podjetja, kjer smo izhajali iz MER-ovega modela ter posebnosti politike v družinskem podjetju. Vse to nas je pripeljalo do spoznanja, da morajo biti vizija, poslanstvo, smotri in temeljni cilji dobro opredeljeni in skladni med seboj, sicer se v njih ne morejo odražati vrednote in interesi družine. V aplikativnem delu smo se omejili na družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o., kjer smo ugotavljali bistvene spremembe v razvoju in uspeh podjetja danes. Bistvena sprememba v razvoju podjetja je njegova širitev. Podjetje je odprlo novo poslovalnico v Ljubljani, saj se želi še bolj približati kupcem iz celotne Slovenije ter tudi tujine. Družinskemu podjetju smo okoljsko proučili razvojne možnosti, analizirali smo tudi prednosti in nevarnosti, ki prežijo na družinsko podjetje ter podjetje primerjali z drugimi podjetji glede prednosti in slabosti. Ugotovili smo, da ima družinsko podjetje veliko prednosti, ki mu omogočajo nadaljnji uspeh. Na osnovi naših predvidevanj s področja raziskave o podjetju, smo navedli predlog izboljšave politike podjetja (dopolnili smo poslanstvo, oblikovali smotre in temeljne cilje družinskega podjetja).
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, politika družinskega podjetja, MER-ov model integralnega managementa, družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o.
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 696; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

7.
IZBRANI MODELI INTEGRALNEGA MANAGEMENTA PRIKAZANI NA MODELU PODJETJA
Martina Borko, 2014, diplomsko delo

Opis: Podjetje ustanovijo lastniki z namenom, da bi učinkovito in uspešno dosegala njihove interese in cilje. S tem namenom vanjo vložijo tako finančna kot materialna sredstva, znanje in svoj ugled, v pričakovanju na dolgoletno uspešno delovanje organizacije. Realnost poslovanja še tako majhnega podjetja je preveč kompleksna, da bi jo lahko v celoti opisali. Zato raziskovalci in svetovalci s področja managementa snujejo modele, pri katerih zajemajo le tiste dejavnike, za katere menijo, da so pomembni za razumevanje organizacije in njenega okolja. Natančneje smo preučili Tavčarjev okvirni model politike podjetja, Kraljev model interesnega vodenja politike podjetja in Sanktgallenski model integralnega managementa . V praksi, skorajda ne srečamo čistih modelov managementa, ampak razne kombinacije njihovih značilnosti. Glede na pridobljene podatke o podjetju, smo povzeli bistvene povezave med politiko podjetja v integralnih modelih in politiko podjetja Var d.o.o.. Proučeno podjetje je oblikovalo odgovorno politiko, ki je usmerjeno v izpolnjevanje interesov vseh udeležencev, tako notranjih kot tudi zunanjih. Je primer dobro vodenega poslovanja in predstavlja njegovo jasno vizijo in obstoječo politiko podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, kultura podjetja, model integralnega managementa, podjetje Var d.o.o.
Objavljeno: 23.06.2015; Ogledov: 884; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
PLANIRANJE RAZVOJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA IN APLIKACIJA V SREDNJE VELIKEM PODJETJU
Anita Lazar, 2015, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje si prizadeva dosegati obstoj in nadaljnji razvoj, zato podjetju pri soočanju s spremembami v okolju pomaga predvsem učinkovito planiranje politike podjetja. Pravilno oblikovana in zasnovana vizija in politika podjetja z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji, podjetju omogoča dolgoročno učinkovitost in uspešnost. Sledijo priložnostim in se poskušajo izogniti nevarnostim, ki jim pretijo. Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in aplikativni del. Osnovni namen magistrskega dela v okviru teoretičnega dela je bila proučitev razvojnega planiranja v izbranih modelih integralnega in strateškega managementa. Proučili smo MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model strateškega upravljanja in vodenja v podjetju, Hill in Jones-ov model strateškega planiranja in model strateškega managementa po Pearceu in Robinsonu. Izbrali smo najprimernejši model za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča in spoznanja različnih avtorjev, nato smo izbrani model aplicirali na konkretnem primeru podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge smo opredelili osnovne in temeljne značilnosti proučevanega podjetja, podali smo strukturno analizo proučevanega podjetja in analizo poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij v proučevanem podjetju. V sklopu raziskovalno-prognostičnih procesov smo proučili obravnavano podjetje in največjega možnega konkurenta ter na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo okolje obravnavanega podjetja ter določili možnosti in nevarnosti. Proučili smo tudi vrednote udeležencev obravnavanega podjetja. S pomočjo raziskovalno-prognostičnih izhodišč smo podali planirano vizijo in planirano politiko podjetja.
Ključne besede: razvoj podjetja, MER-ov model integralnega managementa, vizija, poslanstvo, politika podjetja, temeljni cilji, analiza podjetja in okolja podjetja, proučevanje ključnih udeležencev podjetja
Objavljeno: 11.03.2015; Ogledov: 877; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

9.
INFORMACIJE ZA PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA NA PRIMERU PODJETJA SLOVENSKE GOSPODARSKE PRAKSE
Mihailo Čolić, 2013, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji so minili časi, ko so na trgu prevladovala velika podjetja, ki so zaposlovala po več tisoč ljudi. Danes prevladujejo majhna in srednje velika podjetja in ravno ta podjetja dandanes najbolj vplivajo na razvoj slovenskega gospodarstva. Če podjetje hoče dosegati gospodarske in razvojne uspehe, mora imeti oblikovano vizijo in politiko podjetja. Cilj diplomskega seminarja je bil predstaviti, kakšen pomen ima poznavanje informacij, ter kako pomembne so le-te pri planiranju podjetniške vizije in politike podjetja. V diplomskem seminarju smo naša teoretična izhodišča podkrepili s primerom slovenskega podjetja IPURS d.o.o., ki se ukvarja s ponudbo informacijskih rešitev za eksterno in interno logistiko. Prvi del diplomskega seminarja se je nanašal na opredelitev teoretičnih izhodišč za planiranje podjetniške vizije in politike podjetja po MER modelu integralnega managementa. V drugem delu diplomskega seminarja smo na praktičnem primeru podjetja IPURS d.o.o. prikazali, kako lahko podjetje s pomočjo zbranih informacij in uporabljenih analiz oblikuje čim bolj ustrezno in realno vizijo ter politiko podjetja.
Ključne besede: Informacije, vizija, politika podjetja, MER model integralnega managementa, družinsko podjetje.
Objavljeno: 16.10.2014; Ogledov: 811; Prenosov: 81 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
VLOGA IN POMEN POLITIKE PODJETJA ZA RAZVOJNO OBVLADOVANJE PODJETJA: EMPIRIČNA ANALIZA SLOVENSKIH PODJETIJ
Jana Jakop, 2013, magistrsko delo

Opis: Cilj vsakega podjetja sta obstoj in nadaljnji razvoj, zato je opredeljevanje uspešne politike podjetja ključnega pomena. S tem lahko zmanjšamo razvojna tveganja ter zagotovimo nadaljnji obstoj in razvoj podjetja. Kot pravi Kralj (1999, 6): »Politika podjetja je orodje za obvladovanje podjetja, in izhaja iz upravljanja podjetja, v katerem se izoblikujejo smeri in sprejemajo za podjetje usodne odločitve, ter iz profesionalnega izvrševanja politike, ki je stvar managementa.« Magistrsko delo je razdeljeno na štiri poglavja. V uvodnem poglavju predstavljamo opredelitev področja in opis problema ter namen, cilje in osnovne trditve magistrske naloge. Navajamo tudi potek izvedbe raziskave, predpostavke in omejitve ter uporabljene metode raziskovanja. Drugo poglavje opisuje primerjalno proučitev politike podjetja v treh izbranih modelih managementa. S poudarkom na politiki podjetja smo opredelili MER-ov model integralnega managementa, nato Pučkov model procesa strateškega managementa ter nazadnje model strateškega managementa, ki sta ga izoblikovala dva ameriška avtorja, J. David Hunger in Thomas L. Wheelen. Nadalje še v tem poglavju povzemamo ključna spoznanja o politiki podjetja v izbranih modelih managementa, ki nam predstavljajo ogrodje našega aplikativnega dela. V tretjem, empiričnem delu predstavljamo analizo politike podjetja s pomočjo raziskave, ki smo jo proučevali. Z izbranim modelom predstavljamo raziskavo z vsemi pomembnimi značilnostmi. Zbrane podatke smo obdelali v računalniškem programu in jih ustrezno interpretirali. Ključne ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo raziskave, so prikazane v četrtem poglavju, ki predstavljajo zaključek magistrskega dela. Te ugotovitve kažejo rezultat, do katerega smo dobili med empirično raziskavo.
Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model procesa strateškega managementa, model strateškega managementa po Hungerju in Wheelenu, politika podjetja, empirična raziskava
Objavljeno: 14.01.2014; Ogledov: 1945; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici