| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu : diplomsko delo
Barbara Trafela, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in projektnega dela. Teoretični del diplomskega dela je sestavljen iz opredelitve jezika in govora, gledališke umetnosti s poudarkom na lutkovni umetnosti in senčnih lutkah ter metodah dela z lutkami v vrtcu in glasbene umetnosti, kjer smo se posebej posvetili glasbenim dejavnostim v predšolskem obdobju: izvajanju glasbe (petje pesmi, igranje na glasbila), poslušanju glasbe, ustvarjanju v in ob glasbi ter glasbeno-didaktičnim igram. V projektnem delu smo po posameznih dnevih načrtovali dejavnosti, s katerimi smo pri otrocih razvijali glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja ter jim približali senčne lutke. V okviru izvedenega projekta smo načrtovali in ovrednotili izvedbo glasbene pravljice s senčnimi lutkami Hiška, majhna kakor miška. Otroci so ob zaključkiu projekta predstavili glasbeno pravljico Hiška majhna kot miška s senčnimi lutkami otrokom in vzgojiteljicam ostalih skupin iz vrtca, poznali so rokovanje z instrumenti in lutkami ter z veseljem predstavili to, kar smo skozi različne dejavnosti pripravljali v času projekta.
Ključne besede: glasbena pravljica, gledališče, senčne lutke, glasbene dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 215; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
Lutke in lutkovna predstava O povodnem možu : diplomsko delo
Špela Fajfar, Sara Rojs, 2023, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljene lutke (zgodovina, vrste lutk, učenje z lutko v predšolskem obdobju in načini dela z lutko v vrtcu). V praktičnem delu naloge je predstavljeno, kako lahko z dramsko umetnostjo integriramo področje družbe. Opisali smo načrtovanje, izvedbo in evalvacijo priprave za projektno delo v predšolskem obdobju. Cilji, ki smo jih dosegli, so, da otrok spozna različne lutke, da razvija veselje in pozitiven odnos do lutk, da si ogleda lutkovno predstavo O povodnem možu in spozna pomen vrednot, vezanih na družino, materialne dobrine in ljubezen. Ocenjujemo, da smo izvedli kakovostno lutkovno predstavo, ker smo pri končni evalvaciji opazili, da so otroci nadgradili svoje znanje o temah iz vsakdanjega življenja. Otroci so se v projektnem delu naučili tudi osnovnega bontona na lutkovni predstavi, spoznali novo ljudsko pravljico O povodnem možu, prikazano z dvodimenzionalnimi senčnimi in tridimenzionalnimi lutkami na palici, otroci so rokovali z različnimi lutkami in izdelali svoje lutke ter izdelali gledališče-akvarij. Otroci so s pogovorom o ljubezni, družini in materialnih dobrinah nadgradili svoje znanje o teh temah s področja družboslovja.
Ključne besede: lutke, družina, ljubezen, materialne dobrine
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 208; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

3.
Izdelava lutk iz recikliranih materialov v vrtcu : diplomsko delo
Neža Uršič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. To sta teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo ustrezne strokovne literature opredelili različne vrste lutk. Podrobneje smo opisali prstne, ročne, mimične, marionete, lutke na palici in senčne lutke. Vsaki vrsti lutk smo dodali tudi ročno narisano skico. Dotaknili pa smo se tudi področja ekologije. V teoretičnem delu je opredeljeno področje odpadkov, njihovega nastanka, onesnaženosti planeta ter recikliranja in ponovne uporabe. V praktičnem delu pa smo sodelovali z Vrtcem Krško in aktivnosti izvajali z otroki starimi od 4 do 6 let. Z otroki smo se seznanjali z odpadnimi materiali. Z njimi smo se igrali, jih animirali in jih bolje spoznali. Nato smo spoznali tri lutkovne tehnike. Te so bile lutke na palici, mimične lutke ter marionete. Ob vsakem srečanju so otroci spoznali eno od tehnik, njene posebnosti in način animacije lutk. Nato pa so, po svojih najboljših močeh, iz odpadnih materialov izdelali tudi svoje. Skozi praktično delo so spoznavali lutkovne tehnike in hkrati skozi lastno ustvarjalnost odpadnim materialom iskali nov pomen.
Ključne besede: lutke, reciklirani materiali, ponovna uporaba
Objavljeno v DKUM: 25.08.2023; Ogledov: 357; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

4.
Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk
Barbara Barat, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk temelji na teoretičnem, praktičnem in empiričnem delu, kjer nas je zanimalo, ali lahko s pomočjo lutk spodbudimo govorno-komunikacijski razvoj otrok, ki imajo avtistično motnjo. V teoretičnem delu predstavimo lutke in lutkovno umetnost v povezavi z delom s predšolskimi otroki, sestavine učinkovite komunikacije (asertivnost, aktivno poslušanje in empatijo) v povezavi z lutkami in značilnosti otrok z avtistično motnjo. V okviru praktičnega dela smo izvedli pet obiskov v enem izmed vrtcev v Podravski regiji, kjer smo v raziskavo vključili pet otrok z avtistično motnjo. Načrtovali in izvedli smo dejavnosti za spodbujanje komunikacijskih spretnosti (tj. navezovanje stika z opazovalcem, navezovanja stika z lutko, navezovanje socialnega stika s pomočjo lutke, asertivnost, empatija v komunikaciji in aktivno poslušanje). Vsak naš obisk sta spremljali lutki v obliki zajca in medveda, ki sta predstavljali povezovalno sredstvo med opazovalci in otroki. Za zbiranje podatkov smo uporabili opazovalno listo, ki smo jo izpolnjevali v času izvedbe praktičnega dela. Z rezultati opazovalne liste smo ugotovili, da smo spodbudili vidike komunikacije, kot so asertivnost in empatija, z uporabo lutke pa smo prav tako razvili odnos z vključenimi otroki in prispevali k njihovi motivaciji. Prav tako smo ugotovili, da vključenim otrokom ni ustrezala frontalna oblika dela, zaradi česar nismo mogli spodbuditi vidikov komunikacije, kot sta navezovanje medsebojnega stika pri otrocih s pomočjo lutk in omogočanje komunikacije s pomočjo lutk. Izsledki našega praktičnega in raziskovalnega dela dodatno dokazujejo uporabno vrednost lutk ne samo v umetniške namene ampak tudi kot motivacijsko sredstvo za spodbujanje vseh vidikov komunikacije, saj lutke predstavljajo stvarnost in otipljivost, ki jo besede pri otrocih z avtistično motnjo potrebujejo.
Ključne besede: lutke, komunikacija, otrok z avtistično motnjo, pogovarjanje skozi lutko, asertivnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 237; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

5.
Lutka in simbolna igra v drugem starostnem obdobju : diplomsko delo
Manca Ozimič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavimo lutke, kjer se osredotočimo na vrste lutk, ki smo jih uporabili v praktičnem delu, vlogo in pomen lutke za otroka, uporabo lutke v vrtcu in metode dela z lutko. Sledi predstavitev igre, kjer se osredotočimo na pomen igre za otroka in vrste iger, kjer se posebej osredotočimo na simbolno igro, ki je ključna za naše diplomsko delo. Sledi še področje narave, kjer se dotaknemo naravnega materiala, pomena naravnega okolja za otroke, gozda, listavcev in iglavcev. Predstavimo pa tudi posamezne drevesne vrste in njihove plodove, ki smo jih uporabili v praktičnem delu. Sledi praktični del, ki smo ga izvedli v vrtcu Šentilj v Slovenskih goricah v skupini Klobuki, kjer so otroci stari 5–6 let. V okviru diplomskega dela smo z otroki izvedli osem vodenih dejavnosti, kjer smo izdelovali lutke iz naravnega materiala, ki smo ga nabrali v gozdu in na poti v gozd. Otroke smo po vodenih dejavnosti opazovali pri simbolni igri z izdelanimi lutkami in simbolno igro dokumentirali s fotografijami in evalvacijami. Zanimalo nas je tudi, ali vodene dejavnosti izdelovanja lutk iz naravnih materialov pripomorejo k povečanju prepoznavanja posameznih drevesnih vrst. Pred začetkom dejavnosti in po koncu vseh dejavnosti smo s pomočjo predtesta in potesta preverili njihovo znanje o posameznih drevesnih vrstah in njihovih plodovih, ki smo jih uporabljali za izdelavo lutk.
Ključne besede: lutke, vrste lutk, igra, vrste iger, simbolna igra, otrok, gozd, naravni materiali.
Objavljeno v DKUM: 16.06.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

6.
Spoznavanje vremenskih pojavov skozi lutkovno-gledališke dejavnosti : diplomsko delo
Nastja Slemnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje vremenskih pojavov skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili, kaj je lutka, ter opisali vrste lutk, ki smo jih uporabili v praktičnem delu. Poudarili smo tudi pomen Kurikuluma za vrtec ter opisali možnosti povezovanja lutk z naravo. Opisali smo vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu in gledaliških dejavnostih ter vlogo otroka v lutkovnem procesu. Predstavili smo pomen zgodnjega srečanja z lutko, in sicer pomen lutke pri razvoju otroka, oblikovanju socialnih veščin ter razvoju domišljije, komunikacije in ustvarjalnosti. Na področju narava smo raziskovali vremenske pojave, ki smo jih v teoretičnem delu tudi opisali. Osredotočili smo se na dež, sneg, oblak, točo, mavrico ter veter in jih otrokom v praksi tudi predstavili. V praktičnem delu smo v več pripravah spoznavali vremenske pojave skozi lutkovno-gledališke dejavnosti. Namen projekta je bil, da otroci na zabaven in sodoben način uresničujejo vzgojno-izobraževalne cilje. Projekt smo izvedli v vrtcu pri Osnovni šoli Muta, v skupini otrok, starih od 3 do 5 let. Z različnimi lutkovnimi tehnikami, kot so ročna lutka, mimična lutka, lutka na palici, senčna lutka in ploska lutka, z gledališkimi predstavami in vremensko karto so otroci usvajali pojme vremenskih pojavov in se seznanjali z njihovim nastankom. Projekt smo zaključili s preverjanjem pridobljenega znanja o vremenskih pojavih skozi lutkovno-gledališke dejavnosti.
Ključne besede: lutke, narava, vremenski pojavi, lutkovne predstave, gledališke predstave, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 23.11.2022; Ogledov: 556; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (5,83 MB)

7.
Velika roka, majhni prstki v vrtcu : diplomsko delo
Lejla Kukuljčić, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil otroke v predšolskem obdobju spoznati s prstnimi in z ročnimi lutkami, jih spodbujati pri izdelavi in kasneje vodenju le-teh. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili igro, vlogo odraslih pri igri in motivacijo. Osredotočili smo se na to, kaj je lutka, katere so lutkovne tehnike in podrobneje spoznali prstne in ročne lutke. Raziskali smo tudi izdelavo lutke, komunikacijo z lutko in na koncu igro z lutko. V praktični del smo vključili sedem priprav usmerjenih dejavnosti, s katerimi smo predstavili, kako smo v vrtcu od spoznavanja prstnih in ročnih lutk prešli na izdelovanje lutk, se učili, kako jih animiramo in na koncu skupaj ustvarili še svoje gledališče. V dejavnosti je bilo vključenih 23 otrok, starih od 5 do 6 let. Otroci so na naših srečanjih razvili pozitiven odnos do lutk in se z improviziranim vodenjem urili v lutkovno-dramskem izražanju, nebesednem in jezikovnem izražanju.
Ključne besede: prstne lutke, ročne lutke, izdelava lutke, komunikacija z lutko, igra z lutko, gledališče
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 597; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

8.
Pomen antropometrije otrok in mladostnikov na izbiro simulacijskih lutk za poučevanje temeljnih postopkov oživljenja odrasle osebe
Linda Tot, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Strokovne smernice za učenje otrok in mladostnikov priporočajo uporabo komercialno dosegljive in cenovno dostopne simulacijske lutke. Namen zaključnega dela je raziskati stopnje posnemanja resničnosti simulacijskih lutk ter pomen antropometrije otrok ter mladostnikov na izbiro simulacijske lutke pri poučevanju otrok in mladostnikov TPO odrasle osebe . Metode: Pri pregledu literature smo uporabili opisno metodo dela, pri tem smo uporabili petstopenjski metodološki okvir. Literaturo smo iskali na podlagi iskalnega niza v angleškem jeziku v naslednjih podatkovnih bazah: PubMed, Medline, CINAHL, Cochrane Library in v iskalniku Google Scholar. Rezultati: Najbolj zastopane simulacijske lutke so bile z nizko stopnjo posnemanja resničnosti (19/22; 86,3 %). Najpogostejša vrednost indeksa telesne mase je bila od 16 do 21 (21/22; 95,4 %). V večini raziskav (19/22; 86,3 %) so glede na antropometrijo otrok in mladostnikov, ki je bila v nivoju premajhne ali normalne vrednosti izbrali simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Razprava: Simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti se dobro uporabljajo pri učenju TPO odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da so prav tisti otroci in mladostniki izvajali pravilnejše TPO odrasle osebe, ki so imeli višje antropometrične vrednosti in kjer je bila pri učenju ustrezno izbrana stopnja resničnosti simulacijske lutke.
Ključne besede: antropometrija, otroci, mladostniki, simulacijske lutke, temeljni postopki oživljanja odrasle osebe
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 426; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

9.
Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko delo
Ela Pečnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju. V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu. Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo. Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku.
Ključne besede: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 718; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

10.
Spoznajmo COVID-19 skozi lutke : diplomsko delo
Patricija Zobec, 2022, diplomsko delo

Opis: Lutka je veliko več kot le predmet ali igrača, ki pritegne otroke in tudi odrasle. Ne-le da se otroci z njo igrajo ali zaigrajo v predstavi, lahko se tudi preprosto pogovarjajo, se od nje naučijo novih stvari ali si jo celo sami izdelajo. Z lutkami lažje otrokom približamo probleme, s katerimi se srečuje današnja družba, in jih predstavimo na njim razumljiv način. Z lutko se lažje poistovetijo, se ji zaupajo in se ob njej prej sprostijo. Zato je odličen posrednik v komunikaciji in uporabna pri različnih dejavnostih. Njeno vsestranskost smo izkoristili za izvedbo projekta v Vrtcu Hoče, s katerim smo predšolskim otrokom približali dejstva o koronavirusu SARS-CoV-2, ki povzroča bolezen COVID-19. Otroci so spoznali značilnosti virusa, bolezni COVID-19 in ukrepe za preprečevanje širjenja novega virusa. Hkrati so se seznanili, se igrali in izdelovali lutke ter pripravili lutkovno predstavo. V njej so zaigrali s svojimi lutkami na zgodbo o pandemiji novega koronavirusa. S projektom so otroci pridobili nova znanja in se navdušili nad lutkovnimi dejavnostmi.
Ključne besede: Lutkovno-gledališka vzgoja, lutke, otrok, koronavirus.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 547; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici