1. Družbeno omrežje LinkedIn kot učinkovito orodje za oglaševanje v B2B podjetjihAlja Drovenik, 2022, magistrsko delo Opis: Digitalizacija je povečala razširjenje različnih vrst spletnega trženja B2B-podjetij, vključno s trženjem na družbenih omrežjih. Dragoceno orodje korporativnega komuniciranja B2B-podjetij je postalo tudi družbeno omrežje LinkedIn. Z njegovo pomočjo podjetja ustvarjajo v povprečju 46 odstotkov svojega prometa in dostopajo do 80 odstotkov potencialnih odjemalcev.
V teoretičnem delu magistrske naloge najprej na kratko predstavljamo osnovne pojme tradicionalnega in digitalnega marketinškega komuniciranja ter oglaševanja na družbenih omrežjih. Slednje nadalje prenesemo na poslovanje B2B-podjetij in predstavimo osnovne značilnosti družbenega omrežja LinkedIn. Teoretični del zaokrožimo z že obstoječo literaturo o uporabi družbenega omrežja LinkedIn kot tržnega kanala za marketinško komuniciranje B2B-podjetij.
V empiričnem delu teoretično predstavljena izhodišča implementiramo na primer, in sicer predstavljamo LinkedIn profil naključno izbranega B2B-podjetja Infinum ter podrobneje analiziramo učinkovitost izvajanja ene izmed njegovih marketinških kampanj, izvedenih na LinkedInu. Kot zunanji opazovalci merimo dejavnike učinkovitosti, in sicer angažiranost, rast podjetja po številu zaposlenih ter število novih sledilcev. Skozi pozitivno povezavo med objavo marketinške kampanje ter navedenih dejavnikov učinkovitosti skušamo predstaviti družbeno omrežje LinkedIn kot učinkovito orodje za oglaševanje B2B-podjetij. Ključne besede: oglaševanje na družbenih omrežjih, LinkedIn, B2B-podjetja, učinkovitost marketinške kampanje Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 901; Prenosov: 132 Celotno besedilo (2,36 MB) |
2. Družbena omrežja kot orodje kadrovanjaMaša Mlakar, 2017, magistrsko delo Opis: Z razmahom informacijsko-komunikacijske tehnologije so se za organizacije odprla nova obzorja. Predvsem družbena omrežja so tista, ki so prinesla nove dimenzije in nove načine poslovanja, komuniciranja ter tudi zaposlovanja. Družbena omrežja niso zgolj spletne strani, aplikacije in platforme, ampak so živa omrežja, ki v virtualnem svetu ustvarjajo nove skupnosti in gradijo socialne odnose med ljudmi. So interaktivna, enostavna za uporabo, dostopna, vir informacij, medij za komunikaciranje, povezovanje in ohranjanje stikov, vse bolj pa služijo tudi za marketing in promocijo.
Ena od dimenzij družbenih omrežij, ki vse bolj stopa v ospredje, pa je njihova vloga pri zaposlovanju. Delodajalci imajo možnost, da s pomočjo družbenih omrežij objavijo oglase za prosta delovna mesta, da iščejo morebitne ustrezne kandidate za zaposlitev ali pa preko družbenih omrežij morebitne kandidate tudi preverjajo. Na drugi strani pa družbena omrežja z vidika iskalcev zaposlitve nudijo možnost ustvarjanja lastne blagovne znamke in s tem priložnost za samopromocijo ter za iskanje in kreiranje novih poslovnih priložnosti.
V magistrski nalogi smo raziskovali povezavo med kadrovanjem in družbenimi omrežji. Osredotočili smo se na družbeni omrežji Facebook in LinkedIn ter raziskali, ali podjetja v Sloveniji prepoznavajo omenjeni družbeni omrežji kot nov kanal za pridobivanje kadrov. Uporabili metodo spraševanja, kot merski insturment pa anketni vprašalnik. Statistično obdelani vzorec je predstavljajo 110 izpolnjenih anket, ki so jih izpolnjevali managerji iz podjetij v Sloveniji.
Ugotovili smo, da manj kot 70 odstotkov podjetij v Sloveniji prepoznava družbeni omrežji Facebook in LinkedIn kot novo orodje za kadrovanje. Nadalje smo ugotovili, da je za managerje iz podjetij v Sloveniji pridobivanje kadrov s pomočjo Zavoda RS za zaposlovanje enako ustrezno kot pridobivanje kadrov s pomočjo družbenega omrežja Facebook in LinkedIn. Ugotovili smo tudi, da managerji iz primarnega in sekundarnega sektorja enako ustrezno ocenjujejo pridobivanje kadrov s pomočjo družbenih omrežij Facebook in LinkedIn kot managerji iz terciarnega in kvartarnega sektorja. Ključne besede: management človeških virov, kadrovanje, družbena omrežja, Facebook, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 26.01.2018; Ogledov: 3048; Prenosov: 295 Celotno besedilo (1,35 MB) |
3. Pridobivanje kadrov s pomočjo spletnih družbenih omrežijJanja Rušin, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Spletna družbena omrežja so vtkana v vsakdan posameznika. Število uporabnikov se iz dneva v dan povečuje, prav tako število aplikacij povezanih z njimi ter možnosti uporabe le-teh. Uporaba spletnih družbenih omrežij v namen zaposlovanja doživlja vse večji razcvet, vse več podjetij ter posameznikov prepoznava možnosti uporabe spletnih družbenih omrežij v namen kadrovanja ter iskanja zaposlitve.
V diplomskem delu smo raziskovali, kako se spletna družbena omrežja kot velik vir informacij uporabljajo v namen zaposlovanja v podjetjih in med posamezniki v Sloveniji.
V teoretičnem delu najprej govorimo o pridobivanju kadrov in načinih iskanja zaposlitve, nato predstavimo najpomembnejša spletna družbena omrežja. V nadaljevanju predstavimo pridobivanje kadrov preko spletnih družbenih omrežij ter iskanje zaposlitve s pomočjo le-teh. V nalogi torej obravnavamo povezanost spletnih družbenih omrežij s procesom zaposlovanja in procesom kadrovanja. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskav o uporabi spletnih družbenih omrežij v namen zaposlovanja v podjetjih ter rezultati raziskav o uporabi le-teh pri iskanju zaposlitve.
Rezultati raziskave, izvedene med podjetji, so pokazali, da le-ta uporabljajo spletna družbena omrežja v namen kadrovanja, vendar sta njihova uporaba in znanje o tem, kako jih uporabiti v procesu kadrovanja, v veliki meri še pomanjkljiva, da bi lahko izkoristili vse možnosti, ki se kadroviku ponujajo pri uporabi spletnih družbenih omrežij.
Rezultati raziskave, izvedene med uporabniki, pa dajo slutiti, da uporabniki razumejo uporabnost podatkov o njih samih, dostopnih na spletnih družbenih omrežij, vendar še premalo pazijo na podatke in vsebino, ki jo objavljajo. V primerjavi obeh raziskav je mogoče naslutiti, da uporabniki – potencialni iskalci zaposlitve - spletna družbena omrežja pri iskanju zaposlitve uporabljajo na bolj kompleksen način kot pa podjetja v procesu zaposlovanja. Ključne besede: spletna družbena omrežja, kadrovanje, iskanje zaposlitve, Facebook, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 26.02.2016; Ogledov: 2345; Prenosov: 217 Celotno besedilo (749,98 KB) |
4. ENOTNA SPLETNA AVTENTIFIKACIJAMarko Meden, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo preučili ter opisali delovanje, prednosti, slabosti, uporabnost, varnost, vrste in konfiguracije sistema enotne spletne avtentikacije. V praktičnem delu smo se omejili na razvoj aplikacij, ki uporabnikom omogočajo prijavo v družbena omrežja Google+, Facebook, Twitter in LinkedIn z dodatno funkcionalnostjo glasovanja za najljubše družbeno omrežje ter ogled rezultatov glasovanja. Aplikacije so razvite v razvojnih orodjih Microsoft Visual Studio in Eclipse v programskih jezikih C# in Java. V te aplikacije smo vključili knjižnice, ki nam olajšajo delo z avtentikacijo uporabnikov z avtentikacijskim in avtorizacijskim protokolom OAuth. Ključne besede: enotna spletna avtentifikacija, družabna omrežja, Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn, OAuth Objavljeno v DKUM: 14.10.2015; Ogledov: 1325; Prenosov: 136 Celotno besedilo (2,42 MB) |
5. UPORABA OMREŽJA LINKEDIN V POSLOVNE NAMENEMatija Rečnik, 2015, magistrsko delo Opis: Družbeni mediji so se razvili v zadnjih desetletjih in so postali del vsakdanjika milijonov ljudi tako v zasebnem kot tudi poslovnem življenju. Družbeni mediji so spletne aplikacije, ki temeljijo na spletu 2.0 in uporabnikom omogočajo ustvarjanje ter izmenjavo vsebine. Obstaja več različnih vrst družbenih medijev, ki jih lahko razvrstimo v šest skupin (projekti sodelovanja, blogi, družbena omrežja za deljenje vsebine, družbena omrežja, virtualne spletne igre in virtualni družbeni svetovi). Tako kot vsi mediji imajo tudi družbeni mediji svoje prednosti in slabosti, ki se jih morajo zavedati njihovi upravljavci. Mnoga podjetja so že spoznala pomen uporabe družbenih medijev pri povezovanju, razvijanju in vzdrževanju odnosov s svojimi deležniki kot ključni vidik poslovanja. Pri tem jim lahko v veliki meri pomagajo trenutno najbolj priljubljeni družbeni mediji, kot so Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, blogi, Google+, Pinterest in Instagram. V poslovne namene se največ uporablja LinkedIn, ki je največje profesionalno omrežje na svetu z več kot 364 milijoni uporabnikov v več kot 200 državah. Z njegovo pomočjo lahko posamezniki ustvarijo, upravljajo in delijo svojo profesionalno identiteto v spletu z namenom profesionalnega mreženja. LinkedIn prav tako uporabljajo podjetja za grajenje blagovnih znamk s profili podjetij, medtem ko jim LinkedInove poslovne rešitve zagotavljajo močan kanal za zaposlovanje, marketing in prodajo. Ključne besede: internet, splet 2.0, družbeni mediji, družbena omrežja, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 27.08.2015; Ogledov: 2422; Prenosov: 330 Celotno besedilo (1,46 MB) |
6. NAČINI UPORABE SPLETNIH DRUŽBENIH OMREŽIJ ZA PROMOCIJO MALIH PODJETIJRobert Ribič, 2013, diplomsko delo Opis: Zaradi zniževanja stroškov in ogromnega števila ljudi, ki imajo profil na spletnih družbenih omrežjih, Facebook profil ima kar 750.000 Slovencev, vidijo podjetja spletna družbena omrežja, kot preprosto rešitev za doseganje njihovih marketinških ciljev. To tehniko uporabi veliko malih podjetij, ki nima velikih vsot namenjenih izključno za promocijo, saj jim predstavlja stroškovno učinkovito rešitev. Vendar se hitro pojavijo problemi, kot so ogromno vloženega časa brez konkretne prodaje, malo število sledilcev, itd.
Problemi se pojavljajo večino časa zaradi nepoznavanja delovanja spletnih družbenih omrežij in nedovršene strategije digitalnega marketinga, saj velja narobno prepričanje med podjetniki, da bodo ljudje kar sami prihajali do njih in jim sledili, kadar se pojavijo na spletnih družbenih omrežjih. Realnost je, da morajo podjetja vložiti ogromno časa in kvalitetnega dela za, ter da se veliko direktne prodaje ne zgodi preko spletnih družbenih omrežij. Ta nam bolj služijo kot vir informacij za naše stranke in kot način komuniciranja z njimi.
Z tem diplomskim seminarjem smo želeli predstaviti osnove digitalnega marketinga in delovanja spletnih družbenih omrežij za manjša podjetja in podjetnike, ki se srečujejo z problemi pri promociji na njih. Predstavili smo strategije digitalnega marketinga in kakšne možnosti promocije imajo podjetja na svetovnem spletu. Prav tako smo pregledali različna spletna družbena omrežja in njihova delovanja. Izpostavili smo spletna družbena omrežja Facebook in LinkedIn, ter smo jih natančneje analizirali in predstavili prednosti in slabosti le teh.
Prav tako smo praktično prikazali vzpostavitev spletnih profilov podjetja TARROS d.o.o. na spletnih družbenih omrežjih LinkedIn in Facebook, ter naredili primerjavo profesionalnosti izgleda profilov. Ključne besede: spletna družbena omrežja, socialna omrežja, digitalni marketing, TARROS d.o.o., promocija podjetja, Facebook, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 06.08.2014; Ogledov: 2853; Prenosov: 688 Celotno besedilo (3,29 MB) |
7. KOMUNICIRANJE S ŠTUDENTI PREKO DRUŽBENIH OMREŽIJ-PRIMER KOMUNIKACIJE S ŠTUDENTI NA SMERI ELEKTRONSKO POSLOVANJE TER MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA NA EKONOMSKO POSLOVNI FAKULTETI UNIVERZE V MARIBORUJerneja Kušenić, 2014, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je spoznati, približati in preučiti uporabo družbenih omrežij za namen komuniciranja v relaciji profesor – študent in obratno, ter relaciji študent – študent. Uporaba družbenih omrežij je v Sloveniji in tudi drugod po svetu v velikem razmahu, in njihova uporaba nas spremlja že skoraj na vsakem koraku. Slovenske literature na to temo skoraj da ni, je pa zato na voljo nekaj tuje literature, ki smo jo uporabili. V prvem, teoretičnem delu smo predstavili teoretična izhodišča delovanja družbenih omrežij, njihovo vpletenost v življenje, po bližje pa bomo spoznali tudi nekatera najbolj priljubljena omrežja. V drugem, praktičnem delu bomo spoznali dejansko stanje in dogajanje na družbenih omrežjih, kjer sta prisotni študijski smeri Elektronsko poslovanje in Management informatike in elektronskega poslovanja, ki ju izvaja katedra za e-poslovanje.
V teoretičnem delu smo opredelili zgodovino družbenih omrežij in njihovih zametkov ter obravnavali splošni pregled in delovanje le teh. Podrobneje smo obravnavali Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Google+, blog, wiki, podcast ter forum. Dotaknili smo se tudi teme komuniciranja preko družbenih omrežij, Martinških dejavnosti in odnosa z javnostjo. Poslužili smo se domače in več tuje literature, saj večina slovenskih avtorjev povzema tujce, ter temo obogati s slovenskimi primeri. Podali smo izhodišča uporabe, splošne usmeritve in predloge.
V drugem delu magistrske naloge smo ta teoretična izhodišča primerjali z praktično prisotnostjo študijskih smeri na družbenih omrežjih. Tako smo preverili, kako poteka komuniciranje preko naštetih družbenih omrežij, kakšne so priložnosti ter nevarnosti in zakonske podlage. Podali smo predloge in možne rešitve. Prav tako pa smo pogledali katera druga omrežja še obstajajo, a jih nismo posebej predstavljali. Na kratko smo opisali njihov namen in ponujene možnosti posameznega omrežja.
Obravnavana tema je odziv na vsesplošno uporabo družbenih omrežij, ki nas vsakodnevno spremljajo na vsakem koraku. Razumevanje družbenih omrežij in spoznanje, da se za njimi skriva več, kot pa samo povezovanje in igranje iger, je tisto, kar lahko pripomore k popolnemu izkoristku potenciala, ki nam je na voljo. Ključne besede: Ekonomsko-poslovna fakulteta, E-poslovanje, Managent informatike in elektronskega poslovanja, komunikacija, družbena omrežja, Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Google+, blog, wiki, podcast, forum Objavljeno v DKUM: 29.07.2014; Ogledov: 2055; Prenosov: 214 Celotno besedilo (3,13 MB) |
8. VKLJUČEVANJE PODJETIJ V SPLETNA SOCIALNA OMREŽJAPetra Puklavec, 2013, diplomsko delo Opis: Spletna socialna omrežja zagotovo veljajo za najbolj popularni spletni trend v zadnjem desetletju. Že leta 2003 se je pričela revolucija na področju spletnih socialnih omrežij, ki traja še danes. V tem obdobju se je pojavilo ogromno različnih spletnih socialnih omrežij, namenjenih različnim ciljnim skupinam, nekatera so še danes med najbolj priljubljenimi. Spletna socialna omrežja uporabnikom ponujajo način za ohranjanje stikov s prijatelji ali sodelavci, obenem pa ponujajo tudi način za strokovno povezovanje. Podjetjem z manjšimi oglaševalskimi proračuni predstavljajo spletna socialna omrežja priložnost imeti svoj glas v oglaševalskem prostoru. To jim ponuja nove načine strateške komunikacije s ciljno publiko.
V diplomskem seminarju smo opisali in pojasnili najpomembnejša spletna socialna omrežja, ki zasedajo vrh spletnih socialnih omrežij glede na popularnost. Opisali smo pomen vključevanja podjetij na spletna socialna omrežja, ovrednotili prepoznavnost podjetij z vključevanjem v spletna socialna omrežja in predstavili načine oglaševanja podjetij preko spletnih socialnih omrežij. Omenili smo nekaj najpomembnejših socialnih omrežij in izpostavili Twitter, Facebook in LinkedIn. Ugotovili smo, da spletna socialna omrežja prinašajo več prednosti kakor slabosti. Kljub temu moramo neprestano paziti na slabosti: ena napaka namreč lahko uniči vso dosedanje delo. Ključne besede: Družbeni mediji, spletna socialna omrežja, spletno trženje, spletno oglaševanje, Facebook, Twitter, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 19.11.2013; Ogledov: 2661; Prenosov: 387 Celotno besedilo (1,14 MB) |
9. BUSINESS POTENTIAL OF SOCIAL NETWORK LINKEDIN FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE CASE OF FACULTY OF ECONOMICS AND BUSINESS UNIVERSITY OF MARIBORŠpela Vodušek, 2013, diplomsko delo Opis: FEB is a business university in Slovenia. As a business university is in their profession to keep in touch with the latest trends in social media. To keep their business running and to be successful at it they use social network LinkedIn but not to its full potential. Their problem is unawareness of business potential of social media, LinkedIn in specific. This Diploma seminar is an investigation about how can they use social network LinkedIn to its full potential. At the beginning of the investigation and their situation estimation, we found out that they have a profile on LinkedIn. They existed there as a person. In order to keep a good reputation and exploit all of the LinkedIn benefits they had to change their profile and keep it up to date. Through gathered literature, building FEB’s new LinkedIn profile and featured it live we managed to slowly start exploiting all of the LinkedIn’s business potential. Ključne besede: FEB, LinkedIn, Company Page, social media, business potential Objavljeno v DKUM: 11.11.2013; Ogledov: 2532; Prenosov: 107 Celotno besedilo (2,32 MB) |
10. PRIMERNOST SPLETIH SOCIALNIH OMREŽIJ ZA POVEČANJE PRODAJE. PRIKAZ NA PRIMERU STRANI FACEBOOK IN TERM OLIMIA.Simon Potočnik, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili možnosti pospeševanja prodaje s pomočjo treh spletnih socialnih omrežij – Facebook, Twitter in LinkedIn. Na kratko smo predstavili trženje, opredelili spletna socialna omrežja ter predstavili prej omenjene tri primere. Empirični del diplomskega dela predstavlja analiza pospeševanja prodaje dveh turističnih podjetij, Term Olimia in Term Čatež na omrežju Facebook. Ugotovili smo, da število »všečkov« in objav podjetja ne vpliva na odzivnost uporabnikov in da se ti bolj odzivajo na objave o vsakdanjih temah kot na spletna orodja za pospeševanje prodaje. Ključne besede: spletna socialna omrežja, trženje, pospeševanje prodaje, Facebook, Twitter, LinkedIn Objavljeno v DKUM: 21.11.2012; Ogledov: 5931; Prenosov: 402 Celotno besedilo (1,23 MB) |