| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Lutka in otrok : diplomsko delo
Katjuša Kitek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi strokovne literature preučili in opredelili pojem lutk, povezanih s predšolskimi otroki na več področjih. Spoznali smo, kakšne vrste lutk poznamo in se seznanili, na kaj vse imajo lutke vpliv.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, predšolska vzgoja, otrokov razvoj, ustvarjalnost
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 828; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (654,44 KB)

2.
Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti
Anja Gelt, 2018, magistrsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti obravnava teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili lutko, lutkarstvo in vrste lutk, med katerimi smo posebno pozornost namenili naglavni maski. Namen magistrske naloge je bil raziskati možnosti izdelave naglavnih mask pri pouku likovne umetnosti. Zanimal nas je postopek nastajanja naglavne maske, njene zvrsti, možnosti uporabe in njena vloga v lutkovnem gledališču ter v vzgojno-izobraževalnem procesu, še posebej pri pouku likovne umetnosti. Učenci so namreč najbolj motivirani pri dejavnostih z lutko, kjer tudi sami aktivno sodelujejo. Ob teoretskem diskurzu je bil naš cilj, da pridobljeno znanje preizkusimo z izdelavo lastne naglavne maske in tako znanje prenesemo še na učence. Večjo pozornost smo tako usmerili v praktičen del naloge, ta je izdelava naglavne maske pri pouku likovne umetnosti. Sodelovali so učenci 9. razreda Osnovne šole Franceta Prešerna Črenšovci. Učenci so natančneje spoznali lutkarstvo in izdelavo lutk ter izdelali vsak svojo naglavno masko, ki so jo lahko uporabili kot sredstvo za različne uprizoritve.
Ključne besede: Lutka, lutkarstvo, naglavna maska, izdelava naglavne maske, likovna umetnost.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2019; Ogledov: 1822; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (6,43 MB)

3.
Lutka zmore vse
Urška Leš, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo stremi k izvajanju dejavnosti z lutkami v smislu, da bi se vzgojitelji in drugi strokovni delavci pogosteje posluževali dela z lutko v otrokovem vsakdanu. Predvsem želimo opozoriti na pozitivne učinke dela z lutko, vpliv na dnevno rutino v vzgojno-izobraževalnih institucijah in navsezadnje tudi doma, ko je otrok v stiku z družino in prijatelji. Med drugim smo se osredotočili na samega lutkarja in lutkarstvo, tekom prebiranja diplomskega dela pa bo mogoče spoznati vrste lutk in metode dela z njimi. Predstavili smo tudi, kako lutka vpliva na vzgojo, v katere vidike vzgoje posega in predvsem kdo je tisti, ki je za delo z lutkami zaslužen in tako vpliven na vzgojo otrok. Ker poznamo različne vrste kot tudi metode lutk, lahko z lutkovnimi dejavnostmi pričnemo že v jasličnem oddelku. Lutka naj otroka spremlja v njegovem vsakdanu ter ga že ob prestopu vrat igralnice lepo pozdravi in ga preko različnih aktivnosti pospremi vse do takrat, ko bo otrok odšel domov. Lutka naj to počne znova in znova, s čimer dosežemo zaupanje tako med otrokom in lutko kot med otrokom in vzgojiteljem, hkrati pa pomembno vplivamo na razvoj samopodobe, razvijanje socialnih odnosov, odpravljanje razvojnih težav otrok ter na sodelovanje med družino, vrtcem in otrokom.
Ključne besede: lutka, delo z lutko, vrste lutk, metode dela z lutkami, vzgoja, lutkarstvo, starši, vrtec
Objavljeno v DKUM: 14.12.2018; Ogledov: 1436; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (845,40 KB)

4.
Zgodovina lutkarstva
Maja Korenak, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Zgodovina lutkarstva smo želeli raziskati lutke in zgodovino lutkarstva. Namen diplomskega dela je bil, da s pomočjo strokovne literature naredimo pregled in izvor zgodovine lutkarstva. Osredotočili smo se tudi na različne vrste lutk in jih opisali. Zanimalo pa nas je tudi lutkarstvo na Slovenskem in pomembni slovenski lutkarji. Diplomsko delo je teoretično in pri pisanju smo uporabili deskriptivno metodo s študijem domače in tuje literature. Lutka je že od nekdaj okoli nas. Ta starodavna umetnost se pojavi že v pradavnini in je prisotna ter priljubljena še dandanes po vsem svetu. Seveda se je lutka skozi različna časovna obdobja spreminjala, ampak bila prisotna skoraj vsepovsod. V lutkovnih predstavah uživajo ljudje vseh starosti, priljubljena pa je tudi v vrtcih in šolah. Lutkarstvo poznamo kot umetniško gledališko zvrst, vzgojno-terapevtsko sredstvo in kot otroško kreativno igro. Za začetnika lutkarske dejavnosti v Sloveniji štejemo Milana Klemenčiča, ki je sestavil repertoar Slovenskega marionetnega gledališča in postavil pomembne temelje slovenskega umetniškega lutkarstva.
Ključne besede: lutke, lutkarstvo, zgodovina lutkarstva, izvor lutke, otrok in lutka, slovensko lutkarstvo, pomembni slovenski lutkarji.
Objavljeno v DKUM: 19.03.2018; Ogledov: 1963; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

5.
Šablone pri izdelavi lutk v vrtcu
Sanja Romarić, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava lutke kot dobro vzgojno sredstvo v vrtcu ter načine kako se jih lahko poslužujemo. Predstavljena je njihova pomembna vloga v vrtcu in vsi cilji, ki se pri lutkovni zaposlitvi lahko izvršijo. Predstavljene so tudi vse vrste lutk in metode dela z lutko ter načini, kako se jih poslužujemo. Lutkarstvo in lutkovne zaposlitve so v vrtcu zelo dobre za otroka, saj z njimi krepimo njihov domišljijski in ustvarjalni svet. Pri lutkovni zaposlitvi pa nas lahko zanese s prave poti in lahko otrokom z napačnimi načini in z napačnim pristopom uničimo njihovo brezmejno domišljijo in ustvarjalnost. Zato smo v nadaljevanju diplomskega dela predstavili, kaj šablone so, za kaj niso dobre za otroka in kakšne so naše najpogostejše napake pri vodenju takih zaposlitev. Na koncu je še analiza ankete na dano temo, ki so jo izpolnili strokovni delavci vrtcev po Sloveniji.
Ključne besede: Lutke, lutkarstvo, šablone, predšolska vzgoja, ustvarjalnost, domišljija.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2017; Ogledov: 1451; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
LJUDSKE PRVINE V LUTKARSTVU - LUTKOVNA DELAVNICA ZA OTROKE
Urška Kuplenik, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Ljudske prvine v lutkarstvu – lutkovna delavnica za otroke obravnava izvedbo ustvarjalne delavnice za otroke Bajke in povesti …, kako izdelam lutko - od izbire literarnega predloge do konca delavnice - z dramatizacijo Velikanov iz Trdinovih Bajk in povesti o Gorjancih. V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo strokovne literature raziskane različne vrste lutk in lutkovnega gledališča po svetu – od prazgodovinskih prednikov lutk do danes. Na kratko je povzeta zgodovina slovenskega ljudskega lutkarstva, od prvih opisanih lutk – lilekov naprej. Vključene so še lutkam podobne pustne maske, ki so del tradicionalnih pustnih »predstav« in prstne igre, ki jih prav tako lahko prištejemo k lutkovnemu »gledališču«. Praktični del predstavlja lutkovna delavnica za otroke priprava, oblikovanje lutk na palici iz naravnih in odpadnih materialov in scene - na koncu pa še dramatizacija teksta. Program delavnice je zasnovan na ljudskih prvinah lutkarstva. Delavnica je bila prilagojena otrokom različnih starosti, njen namen pa je bil približati otrokom lutkovno umetnost in ljudsko izročilo njihovega lokalnega okolja.
Ključne besede: lutke, ljudsko lutkarstvo, ustvarjalna delavnica za otroke, izdelava lutk, otroška kreativnost
Objavljeno v DKUM: 08.06.2016; Ogledov: 1665; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

7.
LUTKA KOT MOTIVACIJSKO SREDSTVO PRI PREDSTAVLJANJU LITERARNEGA BESEDILA
Tamara Kočevar, 2013, diplomsko delo

Opis: V začetku diplomske naloge so na podlagi strokovne literature opredeljeni lutka in literarne zvrsti. V nadaljevanju sta predstavljeni simbolna in gledališka igra. Podrobneje so opisani značilnosti simbolne igre, načini, kako se naj vzgojitelj vključi v igro in njegova vloga. Na splošno sta predstavljena tudi otrokov emocionalni razvoj in socializacija. Naslednje poglavje utemeljuje razloge za uporabo lutke. Opisane so njene pozitivne lastnosti, načini, kako in kdaj naj jo vzgojitelj in/ali otrok uporabljata, kakor tudi razvijanje lutkovne osebnosti. Sledi poglavje o razumevanju dramske igre, ki med drugim pojasnjuje njen namen in otrokovo potrebo po zgodbah, prisotnost odraslega v sociodramski igri ter načine dramatizacije zgodbe in ustvarjalne igre. Naloga se nadaljuje s poglavjem o komunikaciji v gledališki in lutkovni dejavnosti. Tukaj so predstavljene možnosti za individualizacijo, oblike dela in vloga posredne komunikacije z lutko pri povezovanju vzgojitelja z otrokom. Zadnje poglavje predstavlja pomen lutke v izobraževanju, magičen vpliv lutke in misli o lutkarstvu pri zelo majhnih otrocih.
Ključne besede: dramatizacija zgodbe, dramska igra, izobraževanje, komunikacija, lutka, lutkarstvo, sociodrama
Objavljeno v DKUM: 08.10.2013; Ogledov: 1973; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

8.
RAZVOJ LUTKOVNEGA GLEDALIŠČA NA SLOVENSKEM
Petra Sobočan, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razvoj lutkovnega gledališča na Slovenskem je teoretično in zajema podrobnejši zgodovinski pregled razvoja lutkovnega gledališča na Slovenskem od samih začetkov do danes. Obravnava specifične razlike med gledališčem in lutkovnim gledališčem. Predstavljen je Milan Klemenčič, ki je t. i. oče slovenskega lutkarstva in ostali začetni lutkovni ustvarjalci – lutkarji, njihovo spopadanje z mnogimi težavami, ki so jih spremljale ves čas lutkovnega razvoja. Opredeljene so različne tehnike lutk, ki se tekom razvoja lutkovnega gledališča na slovenskih tleh s pomočjo animatorjev kakovostno razvijajo in nadgrajujejo. Tako je tudi z lutkovnimi predstavami, ki otroke uvajajo v etiko in estetiko, v dobro in lepo, so njihova prva čitanka in razvedrilo hkrati. Lutkovna umetnost je prava umetnost, ki je namenjena tudi odraslim. V lutkovnem gledališče se prepletajo likovnost, glasba, dramskost, dramska igra, animacija, filmskost in lutkovna igra. Odločilen pomen za razvoj lutkovnega gledališča je bil nastanek prvega poklicnega lutkovnega gledališča. V razvojnem, materialnem, prostorskem in kulturnem smislu je lutkovno gledališče na Slovenskem doživelo največji razcvet v osemdesetih letih dvajsetega stoletja in se uspešno razvija še danes v slovenskih poklicnih, polpoklicnih, amaterskih in ljubiteljskih lutkovnih gledališčih in skupinah.
Ključne besede: lutkovno gledališče, lutkovne tehnike, Milan Klemenčič, razvoj, lutkovne predstave, lutkovna umetnost, slovensko lutkarstvo
Objavljeno v DKUM: 10.12.2012; Ogledov: 2753; Prenosov: 579
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)

9.
POVEZAVA GLASBE IN LUTK V LUTKOVNEM GLEDALIŠČU IN VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNIH USTANOVAH
Sarah Jane Robinson, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je predstavljen zgodovinski razvoj lutkarstva v evropskem prostoru od antike do 20. stoletja, opis različnih vrst lutk, prav tako je predstavljen pomen lutk v glasbenem izobraževanju ter pomen glasbe v lutkovnem gledališču. V praktičnem delu diplomske naloge je opisan potek učnih ur pri predmetu Nauk o glasbi, pri katerem so bile v učne namene uporabljene lutke, ki prikazujejo različne note. Pri vsakem opisu poteka učne ure je dodana analiza lastnih opažanj glede vpliva uporabe lutk pri glasbenem pouku.
Ključne besede: Lutkarstvo, Lutkovno gledališče, Nauk o glasbi, Glasbena vzgoja
Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 2265; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

10.
Lutke in lutkarstvo na Slovenskem
Mateja Matjašič, 2011, diplomsko delo

Opis: Lutke so že v zgodovini gledališke dejavnosti imele in še vedno imajo pomembno vlogo. Diplomsko delo z naslovom Lutke in lutkarstvo na Slovenskem predstavlja kratek, strnjen pregled razvoja lutk in lutkovne dejavnosti na Slovenskem, pri čemer se je za razumevanje stanja na domačih tleh potrebno ozreti tudi nazaj, v zgodovino in na ozemlje izven slovenskih meja. Diplomsko delo na podlagi deskriptivne metode uvodoma opisuje in razlaga pojme, pomembne za interpretacijo posameznih elementov, ki kot celota tvorijo lutkovno predstavo (lutka, lutkarstvo, lutkovni prostor, govor na lutkovnem odru, mizanscena, besedila v lutkovnem gledališču), v nadaljevanju pa prikazuje položaj lutkarstva kot posebne gledališke zvrsti skozi različna kulturnozgodovinska obdobja. V nadaljnjih poglavjih diplomsko delo klasificira in primerja razvoj slovenske in evropske lutkovne dejavnosti nekoč in danes. Glede na bogato tradicijo, ki jo lutkarstvo ima in na skromnost literature, ki o njem priča, predstavlja diplomsko delo le kamenček v mozaiku, ki bi ga vsekakor bilo smiselno in potrebno dopolniti, da bi še naprej navduševal sedanje, pa tudi prihodnje generacije.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, lutkovno gledališče, Slovenija, Evropa
Objavljeno v DKUM: 29.03.2011; Ogledov: 6133; Prenosov: 949
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici