1. Vrednotenje podjetij na primeru Krka d.d.Tomaž Arih, 2024, magistrsko delo Opis: Vrednotenje podjetij je pogosto opisano kot »umetnost« zaradi svoje subjektivne narave in številnih predpostavk, ki jih vključuje. Upoštevati moramo različne dejavnike, kot so tržne razmere, gospodarska okolja in prihodnje denarne tokove, kar otežuje natančno oceno vrednosti. Poleg tega se vrednotenje lahko razlikuje glede na pristop, ki ga uporabljamo, bodisi primerjalne metode. V svetu financ sta v ospredju uveljavila predvsem dva načina vrednotenja, in sicer metoda relativnega vrednotenja (tradicionalen način) in metoda diskontiranih denarnih tokov (sodoben način). Pri slednji gre za ocenjevanja vrednosti podjetja na podlagi prihodnjih denarnih tokov, diskontiranih na sedanjo vrednost. Ta metoda upošteva časovno vrednost denarja, kar pomeni, da so prihodnji denarni tokovi prilagojeni za tveganje in negotovost ter prevedeni na njihovo vrednost v sedanjosti.
V magistrski nalogi omenimo in na kratko predstavimo tradicionalne metode vrednotenja ter podrobno opišemo metoda diskontiranih denarnih tokov in vseh komponent, ki so potrebni za izračun. Nato pa na primeru podjetja Krka, d.d implementiramo teoretični vidik metode diskontiranih denarnih tokov, tako da najprej glede na preteklo poslovanje (2018-2023) napovemo izkaz poslovnega izida in bilanco stanja do leta 2030. S pomočjo dobička iz poslovanja, prilagojenega za plačilo davka, amortizacije, investicij v osnovna sredstva in spremembe obratnega kapitala napovemo prihodnje denarne tokove podjetja, ki jih diskontiramo. Za diskontni faktor smo uporabili povprečni tehtani strošek kapitala in dolga (WACC), ki je bil v primeru podjetja Krka enak strošku lastniškega kapitala, saj velja Krka za popolnoma nezadolženo podjetje brez dolga. Na podlagi diskontiranih denarnih tokov in preostale vrednosti, ki smo jo določili s pričakovano stopnjo rasti v neskončnost, smo izračunali tržno vrednost cene delnice podjetja Krka, d.d. Ključne besede: Vrednotenje, metoda diskontiranih denarnih tokov (DCF), Krka, denarni tokovi, WACC, cena delnice Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 68
Celotno besedilo (1,72 MB) |
2. Analiza priložnosti na kanadskem trgu za podjetje Krka d. d.Kim Koban, 2024, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu smo preučili potenciale in izzive, ki jih kanadski trg ponuja za slovensko farmacevtsko podjetje Krka. V raziskavi smo se osredotočili na uporabo PESTEL analize kot orodja za oceno poslovnega okolja. Naša naloga je bila oceniti primernost kanadskega trga za širitev podjetja Krka, ki stremi k utrjevanju svojega položaja med vodilnimi generičnimi farmacevtskimi podjetji na svetu.
V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne koncepte, povezane z mednarodnim poslovanjem in pomenom analize poslovnega okolja. Pojasnili smo, kako različni dejavniki, kot so gospodarska in politična stabilnost, regulacije ter kulturne razlike, vplivajo na poslovne odločitve podjetij pri vstopu na tuje trge. Poseben poudarek smo namenili inovacijam in prilagodljivosti, ki sta v farmacevtski industriji, znani po strogih regulativah in visoki konkurenčnosti, izrednega pomena.
V empiričnem delu smo izvedli podrobno analizo kanadskega trga s pomočjo PESTEL metode, ki vključuje preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okolijskih in pravnih dejavnikov. Na podlagi izvedene analize smo ugotovili, da kanadski trg ponuja številne priložnosti za podjetje Krka, vendar zahteva tudi skrbno načrtovanje in prilagajanje specifičnim lokalnim razmeram. Kanada predstavlja trg z visokimi standardi in pričakovanji glede kakovosti farmacevtskih izdelkov, kar je v skladu z vizijo in poslanstvom podjetja Krka. Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, PESTEL analiza, Kanada, podjetje Krka d.d. Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 36
Celotno besedilo (864,70 KB) |
3. Vpliv pandemije covid-19 in rusko-ukrajinske vojne na poslovanje večjih slovenskih delniških družbVid Brkljačič, 2023, diplomsko delo Opis: Zadnja leta so bila močno zaznamovana s pandemijo covida-19, ki je spremenila vse vidike življenja ljudi in soočila podjetja z zahtevnimi okoliščinami, ki so zahtevale nenehne adaptacije za uspešno poslovanje. Pandemiji covida-19 je sledil še en globalen šok, rusko-ukrajinska vojna, ki je povzročila hitro rast cen surovin in energentov ter je še dodatno soočila podjetja z novimi težavami. V diplomskem delu sprva analiziramo različne vidike pandemije covida-19 – zdravstveni, družbenopolitični in ekonomski vidik. Nato se osredotočimo na ozadje rusko-ukrajinskega konflikta, opišemo pomembnost in velikost obeh gospodarstev za svetovni trg ter opišemo mednarodne sankcije in njihov vpliv na rusko gospodarstvo. V empiričnem delu diplomskega dela analiziramo poslovanje treh slovenskih večjih delniških družb v različnih panogah: Krka, tovarna zdravil, d. d., mednarodno generično farmacevtsko podjetje s sedežem v Novem mestu, Petrol, d. d., največja slovenska energetska družba in Impol 2000, d. d., največji predelovalec aluminija na Balkanu. Opišemo in analiziramo poslovanje omenjenih družb pred pandemijo v letih 2015–2019, prikažemo vpliv pandemije na njihovo poslovanje v letih 2020–2021 ter opišemo vpliv rusko-ukrajinske vojne na poslovanje družb v letu 2022. Prikažemo tudi pričakovanja družb za leto 2023. Ključne besede: pandemija covida-19, rusko-ukrajinska vojna, Krka, d. d., Petrol, d. d., Impol 2000, d. d. Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 428; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,25 MB) |
4. Vpliv pandemije COVID-19 in rusko-ukrajinske vojne na finančno izpostavljenost skupine Krka, d. d.Lea Kranjc, 2022, diplomsko delo Opis: Pandemija COVID-19 in rusko-ukrajinska vojna postavljata svetovno prebivalstvo in gospodarstvo pred nepredvidljive in predvsem težavne okoliščine, kar zahteva nenehna prilagajanja in prinaša mnoga tveganja. Zaradi vpliva obeh dogodkov na globalno dogajanje na eni in širokega obsega mednarodnega poslovanja skupine Krka, d. d., na drugi strani, je skupina še posebej izpostavljena aktualnim mednarodnim poslovnim tveganjem. Velikost sredstev in obveznosti skupine Krka d. d., v tujih valutah (predvsem ruskem rublju in ameriškem dolarju) močno vpliva na finančno izpostavljenost skupine, še posebej pri valutnem tveganju, kar je posledica izrazitega nihanja deviznih tečajev, in kreditnem tveganju. Izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ruskega rublja v največji meri izhaja iz prodajnih aktivnosti skupine; Rusija namreč predstavlja največji posamični prodajni trg skupine Krka, d. d., kjer je skupina prisotna z dvema podjetjema. Razlog za izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ameriškega dolarja je v največji meri nabava izdelkov in proizvodnega materiala na tem trgu. Skupina Krka, d. d., je upravljala izpostavljenost valutnim tveganjem z metodo naravnega ščitenja in s terminskimi pogodbami. Izpostavljenost kreditnemu tveganju je skupina upravljala z razpršitvijo terjatev med veliko število kupcev in prodajnih trgov ter z zavarovanjem terjatev pri kreditni zavarovalnici. Z metodami varovanja izpostavljenih postavk in njihovo pravočasno uveljavitvijo je skupina Krka, d. d., učinkovito obvladovala nastala mednarodna poslovna tveganja in nadzorovala finančno izpostavljenost skupine. Ključne besede: COVID-19, rusko-ukrajinska vojna, mednarodno poslovanje, tveganja v poslovanju, finančna izpostavljenost, skupina Krka, d. d. Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 924; Prenosov: 165
Celotno besedilo (1,50 MB) |
5. Metode vrednotenja podjetij na primeru Krka, d. d.Nelej Potočnik, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga zajema problematiko vrednotenja podjetij. Sem spada opredelitev vrednotenja, razlogi za vrednotenje, metode vrednotenja in morebitne napake pri vrednotenju. Za uspešno oceno vrednosti je treba analizirati veliko različnih podatkov. Med te spada analiza letnega (finančnega) poročila podjetja, kjer so potrebni ključni podatki dani v bilanci stanja in izkazu poslovnega izida. Pri nekaterih metodah pa potrebujemo analizo trga, torej kakšne so vrednosti finančnih postavk drugih podobnih podjetij, tj. konkurence. Katera metoda je najprimernejša za oceno vrednosti izbranega podjetja ne moremo trditi, saj se metode med seboj zelo razlikujejo, razlikujejo se pa tudi vhodni podatki. Med tem, ko določene metode proučujejo pretekle podatke in na podlagi tega napovedo, kako se bodo ti gibali v prihodnost, druge metode primerjajo vrednosti, ki so že dane na trgu. Seveda imajo vse metode svoje prednosti in slabosti, glavna problema pri ocenjevanju pa sta subjektivnost določenih vhodnih dejavnikov in pa pomanjkanje informacij. Teoretični del diplomske naloge smo tudi kasneje implementirali na praktičnem primeru, in sicer na primeru podjetje Krka, d. d. Po različnih metodah smo prišli do zelo različnih ocen vrednosti, po analizi letnih poročil podjetja in primerjavi konkurence pa lahko rečemo, da Krka posluje zelo dobro in mislimo, da bo to še počela v prihodnosti. Ključne besede: Vrednotenje, analiza, finančno poročilo, Krka d. d. Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1806; Prenosov: 409
Celotno besedilo (821,19 KB) |
6. ANALIZA POSLOVANJA IZBRANEGA PODJETJA S PORTUGALSKO - PODJETJE KRKA D.D.Sabina Ambrož, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo poslovanje največjega slovenskega farmacevtskega podjetja Krka, d. d., s Portugalsko. V prvem delu se osredotočimo na farmacevtsko industrijo. Podrobneje predstavimo slovenski in portugalski farmacevtski trg. Sledi analiza portugalskega trga, kjer se osredotočimo na izvoz in uvoz, posebnosti tega trga ter zunanjo trgovino Slovenije s Portugalsko. V drugem delu proučujemo podjetje Krka, d. d., njegovo poslovanje s tujimi trgi in distribucijo. Na koncu se posvetimo še finančni analizi podjetja, ki jo podrobneje predstavimo z izračunom kazalnikov. Ključne besede: farmacija, slovenska farmacija, portugalski trg, portugalska farmacija, Krka, finančni kazalniki Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 2242; Prenosov: 296
Celotno besedilo (1,77 MB) |
7. Odpadna embalaža in problem pri odpadni embalaži s pretisnimi omoti v farmacevtskem podjetju Krka d.d.Urška Krajnc, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomska naloga obsega problem, ki nastane zaradi čedalje večjega in obsežnejšega nastajanja odpadne embalaže, in konkreten problem, s katerim se srečujejo v farmacevtskem podjetju Krka, d. d., iz Novega mesta. Kot nam je znano, je z odpadki vse več težav. S prostorskega vidika je to kopičenje odpadkov, z okoljskega vidika pa onesnaževanje okolja. Embalaža, ki predstavlja odpadek, ki ga ne potrebujemo več, nam predstavlja predmet, ki ga odvržemo. Pri tem je smiselno premisliti, če je embalaža morda še uporabna oz. jo je zopet možno uporabiti kot embalažo, če pa jo imamo namen zavreči, kako oz. na kakšen način in kam jo bomo zavrgli, da s tem ne bi onesnaževali okolja. V Krki, d. d., vsakodnevno delujejo okoljevarstveno, ločujejo vse možne odpadke in delujejo skladno z zakonom, kar se tiče odpadkov. S problemom se srečujejo pri embaliranju na tabletirniku, imenovanem tudi blister, s pretisnimi omoti. Ti omoti so sestavljeni iz zgornjega plastičnega in spodnjega aluminijastega materiala, ki sta zvarjena skupaj. Omenjena materiala po lepljenju ne gresta več narazen, se ju ne da ločiti in ločeno zbrati, zato nastane problem, kam s tovrstno odpadno embalažo. Pokazali bomo, kako se v omenjenem podjetju srečujejo s problematiko, in še sami poizkušali predlagati možne rešitve problema. Ključne besede: odpadna embalaža, Krka, d. d., pretisni omoti Objavljeno v DKUM: 22.01.2015; Ogledov: 1731; Prenosov: 344
Celotno besedilo (1,02 MB) |
8. DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJUMateja Gračnar, 2013, diplomsko delo Opis: V literaturi lahko zasledimo mnogo definicij družbene odgovornosti. Vsem definicijam je skupno, da družbeno odgovorno poslovanje pripomore k izboljšanju blaginje celotne družbe, pri čemer podjetja upoštevajo njegove notranje in zunanje deležnike ter lastne interese.
Skozi zgodovino so se spreminjali ne samo definicije, temveč tudi koncepti in modeli družbene odgovornosti. Med najbolj znanimi so koncept trojnega izida, tridelni in štirifazni model družbene odgovornosti organizacij ter Carrollova piramida, ki smo jo v empiričnem delu diplomskega seminarja aplicirali na primeru multinacionalnega podjetja. Med modele družbene odgovornosti uvrščamo tudi sodobno piramido družbene odgovornosti, ki predstavlja nadgradnjo Carrollove piramide.
Podjetja svojo družbeno odgovornost vključujejo na številna področja njihovega poslovanja. Področja družbeno odgovornih aktivnosti podjetja so odnos do zaposlenih, odnos do naravnega okolja, odnos do kupcev in dobaviteljev, odnos do lokalne skupnosti in t. i. pravična trgovina.
Spoznali smo, da podjetja pri svojem družbeno odgovornem poslovanju sledijo dvem ključnim motivom, in sicer moralnemu motivu, kjer podjetja poleg ustvarjanja dobička ustvarjajo dodatno vrednost za družbo kot celoto in ekonomskemu motivu, ki za podjetje pomeni večji ugled, lojalnost in zaželenost.
Koristi, ki jih podjetja omenjajo po uvedbi družbene odgovornosti v svoje poslovanje, so hitrejša pridobitev kakovostnih kadrov, zvestoba kupcev in poslovnih partnerjev, boljši ugled podjetja, krepitev blagovne znamke, dobri odnosi z lokalno skupnostjo in državo, prepoznavanje potreb strank, večja privlačnost za investitorje ter konkurenčna prednost.
Za spodbujanje družbene odgovornosti v Sloveniji, Evropski uniji in v svetu delujejo številne organizacije. Cilj teh organizacij je spodbujati vključevanje družbene odgovornosti v poslovanje podjetij. Te organizacije se zavedajo, da družbeno odgovorno ravnanje in zagotavljanje trajnostnega razvoja pozitivno vpliva na celotno družbo.
V nadaljevanju diplomskega seminarja smo opredelili termin trajnostnega razvoja, ki je tesno povezan z načeli družbene odgovornosti. Preprosta definicija trajnostnega razvoja pravi, da mora sedanja družba poskrbeti, da današnja rast ne bo ogrozila možnosti rasti bodočih generacij.
V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili dve multinacionalni podjetji, in sicer domače multinacionalno podjetja Krka d.d. ter tuje multinacionalno podjetje Coca-Cola Hellenic. Ti podjetji smo si izbrali zato, ker sodelujeta v mednarodnem poslovanju, hkrati pa gre za zelo prepoznavni podjetji. Njuno družbeno odgovornost ter zavzemanje za trajnostni razvoj smo prikazali z notranjimi in zunanjimi dejavniki.
Glavna ugotovitev našega diplomskega seminarja izhaja iz spoznanja, da vključevanje podjetja v mednarodno poslovanje prinaša mnogo prednosti, hkrati pa prinaša tudi mnogo obveznosti in zahteva čas. Med prednostmi lahko izpostavimo večjo rast in razvoj podjetja, višjo dobičkonosnost, doseganje ekonomije obsega in višjo produktivnost. Družbeno odgovorno poslovanje pa podjetjem prinaša še kako pomembno konkurenčno prednost, ki zagotavlja trajnostni razvoj družbe. Ključne besede: družbena odgovornost podjetij, trajnostni razvoj, mednarodno poslovanje, Coca-Cola Hellenic, Krka d.d. Objavljeno v DKUM: 29.10.2013; Ogledov: 5519; Prenosov: 795
Celotno besedilo (609,95 KB) |
9. SISTEM INTERNEGA KOMUNICIRANJA V ORGANIZACIJIMojca Strajnšak, 2013, diplomsko delo Opis: Komuniciranje je proces sporazumevanja brez katerega podjetje in posameznik ne moreta obstajati. Komunikacija, ki poteka med pošiljateljem in prejemnikom, mora biti kakovostna in lahko poteka na več načinov, pri čemer poznamo besedno komunikacijo, nebesedno, eksterno in interno komunikacijo. Interna komunikacija je tista oblika komuniciranja, ki poteka znotraj podjetja med zaposlenimi in njihovimi nadrejenimi. Ta oblika komuniciranja se razlikuje med malimi in velikimi podjetji. V manjših podjetjih je interno komuniciranje enostavnejše, saj se vodje dnevno družijo s svojimi zaposlenimi in z njimi komunicirajo, v večjih podjetjih imajo zato posebne oddelke, ki so namenjeni interni komunikaciji. Interno komuniciranje pomeni dvosmerni pretok informacij znotraj podjetja, med zaposlenimi na različnih delovnih mestih. Pomembno je, da vodstvo svoje zaposlene ves čas obvešča o vseh dogodkih, ki so povezani s podjetjem prav tako je tudi pomembno, da zaposleni posredujejo povratne informacije in svoje mnenje. Ključne besede: človeški viri, komuniciranje, motivacija, poslovno komuniciranje, etika in kultura poslovnega komuniciranja, interno komuniciranje, eksterno komuniciranje, gospodarska kriza, Krka, d. d. Objavljeno v DKUM: 26.03.2013; Ogledov: 1717; Prenosov: 305
Celotno besedilo (888,38 KB) |
10. DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU KRKA D.D.Ana Marija Duhanič, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili strategijo diverzificirane rasti na primeru podjetja Krka d.d. Podjetje je eno najuspešnejših evropskih generičnih faramacevtskih proizvajalcev.
Preden smo analizirali podjetje smo si najprej razložili nekatere pomembne pojme - strateški management in diverzifikacija. Diverzifikacija pomeni dodajanje novih vrst proizvodov oz. storitev k obstoječemu poslovnemu programu. Novi proizvodi in storitve se bistveno razlikujejo od dosedanjih in spadajo v druge skupine, ter hkrati zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetja se za diverzifikacijo odločajo iz razlogov kot so, nezmožnost generične rasti podjetja, kadar želijo odpraviti konkurenčne slabosti, zapolnti kapacitete izven sezone, …
V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Krka d.d., ki je raslo in še raste s pomočjo diverzificirane rasti. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi SWOT analizo. Ključne besede: diverzifikacija, strateški management, podjetniška rast, Krka d.d., strategija povezane diverzifikacije, strategija nepovezane diverzifikacije, SWOT analiza Objavljeno v DKUM: 23.11.2012; Ogledov: 4109; Prenosov: 871
Celotno besedilo (962,92 KB) |