1.
Določanje bonitetne ocene podjetja XTeja Črešnik, 2023, magistrsko delo
Opis: Razumevanje bonitete lastnega podjetja, poslovnih partnerjev in konkurence je ključno za uspešno poslovanje v sodobnem poslovnem okolju ter za ohranjanje konkurenčne prednosti. To nam omogoča zmanjšanje informacijskih nejasnosti in tveganj, ki izhajajo iz njih. Presojanje bonitetne ocene je kompleksen proces, ki zahteva tako kvantitativno analizo finančnih izkazov kot tudi kakovostno oceno dejavnikov, pridobljenih iz temeljitega preučevanja podjetja. Pomembno je, da rezultate razumemo in jih natančno interpretiramo. Pri oblikovanju bonitete podjetja lahko imajo ključno vlogo bonitetne agencije, ki določajo bonitetno oceno na podlagi lastnih metodologij. V magistrski nalogi smo razvili lastno metodologijo za določanje bonitetne ocene fiktivnega podjetja X, pri čemer smo upoštevali tako finančne kot nefinančne kazalnike. Nato smo dobljeno oceno primerjali z bonitetno oceno, določeno po metodologiji bonitetne agencije Bisnode. Prav tako smo primerjali rezultate Altmanovega ter Kraličkovega modela. Skozi empirično analizo smo ugotovili, da je podjetje X uspešno poslovalo, saj je doseglo visoko bonitetno oceno skozi vsa obravnavana leta. Prav tako smo potrdili, da je naša bonitetna ocena primerljiva z oceno bonitetne agencije Bisnode, saj nismo zaznali večjih odstopanj. Tudi rezultati po Altmanovem in Kraličkovem modelu so potrdili uspešnost poslovanja podjetja X.
Ključne besede: bonitetna ocena, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki, Altmanov model, Kraličkov model, podjetje
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 417; Prenosov: 84
Celotno besedilo (4,50 MB)