| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 90
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
OBREMENITEV SRCA MED PLANINSKIM POHODOM
Tjaša Čoh, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Namen diplomske naloge je proučevanje obremenitve srca otrok med planinskimi pohodi. Naloga temelji na teoretičnem raziskovanju in predstavitvi eksperimenta. Gibalna aktivnost in krepitev vzdržljivosti sta v predšolskem obdobju zelo pomembni za otrokov razvoj. Vzdržljivost razumemo kot dalj časa trajajočo aktivnost v zmerni intenzivnosti. Obremenitev in ugotavljanje obremenitve skozi frekvenco srca predšolskega otroka zahteva obravnavanje srca ter frekvence srca pri različnih obremenitvah. V nalogi so povzeta dognanja o hoji in njenih vplivih na motorične in funkcionalne sposobnosti otroka, še posebej pri planinskem pohodu. Povzeti so tudi osnovni pojmi doživljajske pedagogike, kjer je še posebej izpostavljeno doživljanje narave. Uspešno izveden pohod predvideva upoštevanje znanj o samem pohodu, pripravi, opremi, prehrani, tempu, možnih nevarnostih in prvi pomoči. Vse to pa je osnova za pisno in slikovno predstavitev analize in ugotovitev eksperimenta.
Ključne besede: Ključne besede: motorični razvoj, vzdržljivost, frekvenca srca, hoja, pohod, doživljajska pedagogika, doživljanje narave.
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 1856; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (701,15 KB)

2.
UPORABA BESEDIL V VRTCU (z namenom spodbujanja razvoja otrokovega govora)
Sanja Sinic, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni pomen branja v vrtcu, cilji knjižne vzgoje oz. zakaj otroka vzgajati ob in za knjigo, razvoj bralnih sposobnosti, vrste branja, to je branje leposlovne in informativne literature, in načini spodbujanja branja. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca VVE pri Osnovni šoli Cankova, VVE pri Osnovni šoli Grad, iz vrtcev Občine Moravske Toplice, iz vrtcev Murska Sobota in vrtcev Rogašovci. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v Pomurju spodbujajo branje v vrtcu, ter katere vrste besedil največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora in zakaj. Pri omenjenih vidikih me je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri vzgojiteljica dela. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo pripovedovanje, branje leposlovne literature, medtem ko je branje informativne literature manjkrat načrtovano. V diplomski nalogi so zato v prilogi dodani vzorci priprav dejavnosti za branje informativne literature, prav tako pa je priložen tudi anketni vprašalnik.
Ključne besede: Ključne besede: knjižna vzgoja, leposlovna literatura, informativna literatura, branje, razvoj govora, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu
Objavljeno: 29.04.2009; Ogledov: 3877; Prenosov: 1236
.pdf Celotno besedilo (400,61 KB)

3.
Socialne igre v vrtcu
Cvetka Serec, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE S socialnimi igrami, ki so pomembno dopolnilo vzgojno-izobraževalnega procesa, razvijamo intelektualno, emocionalno in socialno plat otrokove osebnosti. Predstavljajo obliko vzgojnega dela, ki na igriv način preko igre omogoča otrokom boljši vpogled vase in v svoje odnose z drugimi. Od navadnih otroških iger in družabnih iger se razlikujejo, saj so vodene in načrtovane, a imajo še vedno značaj igre, saj se otroci vanje prostovoljno vključujejo. Dosežejo pa svoj namen le, če se po igri udeleženci pogovarjajo o tistem, kar so v igri doživeli. Poleg tega, da vzgojitelji socialne igre poznajo, je pomembno, da jih tudi pravilno in z določenim namenom uporabljajo. Pričujoče delo se omejuje na poznavanje in uporabo socialnih iger v vrtcu. Raziskava je vsebovala deskriptivno metodo neeksperimentalnega empiričnega pedagoškega raziskovanja. Neslučajnostni vzorec je zajemal 36 anketnih vprašalnikov vzgojiteljic prvega in drugega starostnega obdobja iz vseh enot Vrtca Murska Sobota. Vprašanja iz anketnega vprašalnika so bila statistično pregledana, zbrani podatki pa tabelarično prikazani. Dobljeni rezultati so pokazali dobro poznavanje različnih socialnih iger in pogosto uporabo le-teh pri vzgojnem delu. To pomeni, da se vzgojitelji dobro zavedajo pozitivnega vpliva socialnih iger na otroka, kakor tudi koristi za vzgojitelja.
Ključne besede: Ključne besede: socializacija, socialni razvoj, igra, socialna skupina, socialne igre.
Objavljeno: 11.03.2009; Ogledov: 14581; Prenosov: 2633
.pdf Celotno besedilo (532,42 KB)

4.
ŠPORTNA AKTIVNOST NOSEČNIC IN MAMIC Z DOJENČKI
Breda Slovenc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem želela ugotoviti, koliko mamic je bilo športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo in po porodu, koliko mamic izvaja vadbo z dojenčki ter kakšen odnos imajo mamice do tovrstne športne aktivnosti V teoretičnem delu sem s pomočjo izbrane literature opisala pomen športne dejavnosti med nosečnostjo, vrste športne dejavnosti, športno dejavnost v poporodnem obdobju, vadbo mamic z dojenčki, ter opisala vaje, ki so primerne tako za nosečnice, kot tudi za mamice z dojenčki. V empiričnem delu sem s pomočjo anketnega vprašalnika za mamice želela ugotoviti, koliko mamic je bilo aktivnih pred porodom, med nosečnostjo, ter če obiskujejo oziroma so obiskovale vadbo z dojenčkom. Zanimalo me je tudi, s katero obliko športne dejavnosti se največkrat ukvarjajo, koliko se jim zdi športna aktivnost pomembna in kako vpliva na otroka in njihovo počutje. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem ugotovila, da je veliko mamic športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo manj, po nosečnosti pa se spet začnejo rekreativno ukvarjati s športom. Vadbo z dojenčkom obiskuje manj anketiranih mamic. Tako vadbe med nosečnostjo kakor vadbe z dojenčki bi se udeleževalo več mamic, če bi bila takšna vadba bolje organizirana.
Ključne besede: Ključne besede: športna vadba nosečnic, športna vadba z dojenčki, motorične sposobnosti dojenčka, dojenčkov motorični razvoj.
Objavljeno: 18.03.2009; Ogledov: 2996; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

5.
Pogledi študentov in učiteljev matematike na profesionalni razvoj učitelja
Danijela Rus, 2009, diplomsko delo

Opis: V današnjem, hitro spreminjajočem se svetu, sta kompleksnost učiteljeve vloge in visoka pričakovanja različnih družbenih skupin do učiteljskega poklica že skoraj nekaj običajnega. Vsak učitelj, tudi učitelj matematike, naj bi bil strokovno avtonomen in sposoben diagnosticiranja in inoviranja lastne prakse. Vse to pa zahteva nenehno učenje in profesionalni razvoj tako posameznega učitelja kot celotne šole. Vseživljenjsko učenje je skupni imenovalec različnih vrst in oblik učenja s ciljem, da se izboljšajo znanje in spretnosti posameznika. Profesionalni razvoj učiteljev je del vseživljenjskega učenja, ki se začne, ko oseba začne delati kot učitelj (Terhart, 1997; povz. po Valenčič Zuljan, 2001). Zajema vse učne izkušnje, ki neposredno ali posredno koristijo posamezniku in prispevajo h kakovosti njegovega dela v razredu. Prek njih učitelj razvija kritično znanje, spretnosti in sposobnosti na vseh področjih svojega poklicnega življenja. Pojavi, kot so: različnost učencev; nova spoznanja na področju didaktike, psihologije, težja obvladljivost učencev… so za učitelja hkrati izziv in grožnja ter terjajo od njega višjo stopnjo profesionalnosti, torej zmožnost poglobljene in situaciji ustrezne strokovne presoje (refleksije) ter obvladovanja širokega repertoarja metod in pristopov. Učitelji se bodo profesionalno in osebnostno razvijali ter izboljševali kvaliteto svojega dela pri pouku, če bodo čim bolj dovzetni do sprememb in jih sprejemali kot izzive. Poleg tega pa je pomembno, da se tudi študentje kot bodoči učitelji zavedajo pomena razvoja profesionalnega razvoja in vseživljenjskega učenja, saj bodo tako na že omenjene izzive prej in bolje pripravljeni. Profesionalna rast učitelja je vseživljenjski proces, ki vključuje nenehno učenje na poklicni poti (Valenčič Zuljan, 2001). V začetku moje diplomske naloge se bom usmerila predvsem na opis značilnosti profesionalnega razvoja učitelja. Zanimale me bodo razlike med pojmovanjem ideje novega profesionalizma, modeli učiteljevega profesionalnega razvoja ter oblike poklicnega učenja učiteljev. Prav tako bom raziskovala dejavnike, ki vplivajo na učiteljev profesionalni razvoj ter njihove posledice, ki spreminjajo ter preoblikujejo učitelja na njegovi poklicni poti. Namen diplomske naloge je osvetliti pojem profesionalnega razvoja učitelja matematike z vidika bodočih učiteljev (zdaj še študentov) ter z vidika učiteljev, ki že imajo različno dolge izkušnje s poučevanjem. Z uporabo mešane (kombinirane) raziskovalne metodologije (mixed methods research) bom ugotavljala: (1) če so študentje matematike prepričani o ustreznosti izbire svojega študija in kaj vse je sovplivalo na njih, da so se odločili za svoj študij. Raziskovala bom, kakšno mnenje imajo študentje o profesionalnem razvoju učitelja ter kakšne so njihove želje in pričakovanja glede njihove poklicne poti. Hkrati bom z empirično raziskavo (2) predstavila pomembnejše dogodke in izkušnje, ki so zaznamovali učiteljeve dosedanje poučevanje ter ugotovila, kje vidijo motivacijo za vztrajanje v poučevanju. Metoda prvega (teoretičnega) dela moje diplomske naloge bo analitsko-primerjalni študij literature, kjer bom uporabila naslednje metode: komparativna metoda, metoda analize in sinteze ter metoda generalizacije in specializacije. Empirični del diplomske naloge bo sestavljen iz dveh metod. Prva bo avtobiografska metoda, kjer bom v okviru postopka zbiranja podatkov uporabila navodila za pisanje poklicne avtobiografije (vzorec učiteljev matematike). Druga metoda pa bo deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja, kjer bom za zbiranje podatkov uporabila anketni vprašalnik (vzorec študentov matematike).
Ključne besede: Ključne besede: učitelj, profesionalni razvoj, kompetence učitelja, novi profesionalizem, reflektivno poučevanje, modeli učiteljevega profesionalnega razvoja, dejavniki profesionalnega razvoja, poklicno učenje, poklicna biografija.
Objavljeno: 12.05.2009; Ogledov: 3648; Prenosov: 706
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

6.
KADROVSKA FUNKCIJA V PODJETJU RAFINERIJA MARIBOR, D.O.O.
Sandi Osvald, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Pomen kadrov v organizacijah se spreminja. V sodobnem poslovnem okolju je uspeh podjetja odvisen od zaposlenih. Dobro izbrani kadri predstavljajo konkurenčno prednost, zato bi v svoji diplomski nalog rad opozoril na pomembnost izbire in razvoja kadrov ter kadrovsko problematiko. Diplomsko delo je vsebinsko razdeljeno na dva dela. V prvem delu sem se osredotočil na teoretične razlage pojmov, ki obravnavajo kadrovsko funkcijo in delo s kadri. V drugem (empiričnem) delu pa sem predstavil proces ravnanja s človeškimi viri v podjetju Rafinerija Maribor, d.o.o. od prvega stika s podjetjem do zaposlitve ter nadaljnjega uvajanja in izobraževanja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE - kadrovska funkcija - organizacija - razvoj kadrov - vodenje
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2126; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (348,92 KB)

7.
PLANIRANJE USTANOVITVE PODJETJA JAP HONDA D.O.O.
Zoran Marjanovič, 2009, diplomsko delo

Opis: Še pred ustanovitvijo podjetja moramo opredeliti predustanovitvene in ustanovitvene aktivnosti ter oblikovati ustanovitveno in razvojno vizijo podjetja, saj lahko s tem lažje zagotovimo obstoj in razvoj podjetja. Na začetku diplomske naloge smo predstavili podjetniško idejo in način njene uresničitve. Seznanili smo se s potencialno konkurenco podjetja Jap Honda d.o.o. na lokalni ravni in ugotovili prednosti ter slabosti. K temu pripomore tudi dobro planiranje podjetja, predvsem za njegovo prihodnost. V nestabilnem poslovnem okolju smo preučili tudi priložnosti in nevarnosti. Ugotovili smo tudi te vrednote ter tako postavili izhodišča za snovanje in oblikovanje politike podjetja. Oblikovati in izbrati je potrebno primerno poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Cilji morajo biti jasno določeni in razumljivi za vsakogar. S pomočjo strateškega managementa se določijo glavni načini za dosego politike podjetja. Na področju kombinacij prodajnega trga in proizvodov/storitev podjetja, oskrbnega trga z resursi in potreb podjetja po resursih, trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja, ter trga kapitala in potrebnih vrst kapitala smo za razvoj proučevanega podjetja iskali strateške možnosti. Na podlagi ugotovljenih strateških možnosti smo določili strategije in strukture, potrebne za njihovo realizacijo. Razvojne strukture so povezane s temeljno strategijo in politiko ter vizijo podjetja Jap Honda d.o.o. Za uspešnost, ugled in neodvisnost podjetja bo potrebno neprestano celovito usklajevanje med političnimi, strateškimi in izvedbenimi (z)možnostmi proučevanega podjetja. Planirani razvoj smo s programom razvoja postavili v čas in prostor. Na koncu smo se seznanili še z ustanovitvenimi aktivnostmi ter postopki, ki pri tem nastajajo. Z (zgoraj) opisanim smo prikazali, da so predustanovitvene in ustanovitvene aktivnosti zelo pomembne za obstoj in nadaljnjo rast podjetja. S primerom smo prikazali, kako lahko planiramo razvoj podjetja za uresničitev svoje vizije in podjetniške ideje za boljši jutri. Tovrsten plan nam bo pomagal pri planirani ustanovitvi podjetja Jap Honda d.o.o..
Ključne besede: Ključne besede: • ustanovitev podjetja, • vizija, • politika podjetja, • strateški management, • razvoj podjetja.
Objavljeno: 23.06.2009; Ogledov: 2383; Prenosov: 433
.pdf Celotno besedilo (445,99 KB)

8.
RAZVOJ KADROV V AGROMEHANIKI D.D.
Marjana Belehar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V kolikor želi biti podjetje v današnjem svetu uspešno, se mora zavedati hude konkurence in nepredvidljivega, ter hitro spreminjajočega se okolja. Prepoznavanje poslovnih priložnosti in spreten odziv nanje so pomembna postavka uspešnega podjetja. Predvsem mora podjetje uporabiti raznovrstne ukrepe, če želi uspešno poslovati. Uspešnost podjetja je odvisna od smotrnega usklajevanja in razvijanja različnih virov, to je od kadrovskih, finančnih, tržnih in tehnoloških virov, kar pa je odvisno od začrtanih ciljev. Kadrovski viri oziroma človek so postali vedno bolj konkurenčna prednost današnjih podjetij. Marsikatero podjetje se še tega ne zaveda dovolj. Prav zato ostajajo nedojemljiva za spremembe in ukrepe na tem področju, ter ne izrabljajo in ne razvijajo zmožnosti zaposlenih. Omenjena problematika nas je vodila v raziskavo kadrovskih problemov v podjetju Agromehanika d.d. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu smo teoretično predstavili pomen razvoja kadrov in podjetje. V drugem delu smo prikazali rezultate ankete izvedene v podjetju. Poudarek je na primerjavi mnenj med delničarji podjetja in ostalimi zaposlenimi glede kadrovske politike podjetja in razvoja kadrov. V zaključku podajamo predloge, za katere menimo, da bi jih v podjetju kazalo upoštevati. obsega predlagano rešitev
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE · Kadrovanje · Razvoj kadrov · izobraževanje
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 1914; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (424,84 KB)

9.
PROFESIONALNI RAZVOJ UČITELJEV RAZREDNEGA POUKA
Anja Ivajnšič, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka opredeljuje profesionalni razvoj učiteljev, njegove bistvene značilnosti, faze in modele ter dejavnike, ki vplivajo nanj. V empiričnem delu smo ugotovili, v kolikšni meri so učitelji razrednega pouka procesno orientirani v svojih pojmovanjih pri lastnem učenju, in sicer glede regulacije učenja, znanja, skupinskega učenja, sposobnosti in tolerance do negotovosti. Prav tako smo proučili, kakšna sta njihov pogled in odnos do stalnega strokovnega spopolnjevanja. Pri tem so nas zanimale razlike med učitelji s končano pedagoško fakulteto in pedagoško akademijo ter učitelji z različnim številom let poučevanja (0-10 let, 11-20 let, več kot 20 let poučevanja). Uporabljena je bila deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov. Ugotovili smo, da med učitelji z različno zaključeno fakulteto/akademijo in med učitelji z različnim številom let poučevanja v pojmovanjih lastnega učenja ni bistvenih razlik. Večini učiteljev so bližja procesno orientirana pojmovanja in ne tradicionalna. V odnosu do stalnega strokovnega spopolnjevanja prav tako ni bistvenih razlik, statistično značilna razlika se kaže le v vzrokih za neudeležbo na programih stalnega strokovnega spopolnjevanja. Tako smo interpretirali rezultate glede na celoten vzorec. Učitelji se med različnimi oblikami vseživljenjskega učenja najpogosteje udeležujejo programov stalnega strokovnega spopolnjevanja, nad katerimi so se jim pričakovanja le delno uresničila. Obiskujejo jih pogosto in večinoma zaradi seznanitve z novostmi. Uporabnost programov spopolnjevanja v praksi je velika, še več dodatnega spopolnjevanja pa si učitelji želijo na področjih integracije otrok s posebnimi potrebami.
Ključne besede: Ključne besede: profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka, značilnosti profesionalnega razvoja, faze in modeli profesionalnega razvoja, dejavniki profesionalnega razvoja, učiteljeva pojmovanja in prepričanja, stalno strokovno spopolnjevanje.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3197; Prenosov: 785
.pdf Celotno besedilo (923,40 KB)

10.
UVEDBA LETNIH RAZGOVOROV V PODJETJE BISNODE D.O.O.
Vesna Mrazić, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen sistem uvajanja letnih razgovorov v podjetje Bisnode d.o.o. Diplomsko delo je razdeljeno na tri glavna poglavja. V prvem poglavju so opredeljena teoretična izhodišča letnih razgovorov, njihov namen in cilji, pogoji za učinkovito izvedbo, vsebina, potek, problemi pri izvedbi in motivacijski učinki letnih razgovorov. V drugem poglavju je predstavljeno podjetje Bisnode d.o.o., funkcija upravljanja s človeškimi viri in podrobnejše faze uvajanja letnih razgovorov v podjetje. V zadnjem, tretjem poglavju je predstavljena raziskava o zadovoljstvu zaposlenih s prvimi, uvajalnimi letnimi razgovori. V raziskovalnem delu naloge je bila ugotovljena koristnost uvedbe letnih razgovorov v podjetje. Na osnovi rezultatov iz anketnega vprašalnika so bile podane ugotovitve in predlogi za nadaljnje delo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: - razvoj kadrov - ciljno vodenje - letni razgovor - vodja - sodelavec
Objavljeno: 17.07.2009; Ogledov: 3050; Prenosov: 525
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici