1. PROJEKTNO DELO Z LUTKAMI V INTEGRACIJI Z DRUGIMI PODROČJI KURIKULUMAMartina Žalar, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Projektno delo z lutkami v integraciji z drugimi področji kurikula sta zajeta teoretičen in praktičen del.
V teoretičnem delu smo najprej predstavili lutko, vrste lutk, dejavnosti z lutko, povezavo lutkovno-dramskega področja z ostalimi področji kurikula. Podrobno smo opisali projektno delo, njegova načela in tipe. Predstavili smo tudi organizacijo, zgradbo in potek projekta. Opisali smo lutko kot pomagalo pri dejavnostih področij iz kurikula, kako si lahko z njo pomagamo pri različnih področjih ter kako lahko lutka pomaga otrokom pri igri in učenju.
Največjo pozornost smo usmerili v praktičen del naloge, to je izvedba projekta v vrtcu. Vemo, da je igra otrokova glavna in zelo pomembna potreba, saj se preko nje otrok celostno razvija, zato smo preko nje izoblikovali vse dejavnosti.
V ta del naloge smo vključili tudi dnevne priprave s cilji, sredstvi in metodami dela, ki smo jih uporabili. Vsaki pripravi pa je sledila tudi kasnejša evalvacija in slikovni material.
Namen je bil izvesti projekt in pri otrocih vzbuditi interes in veselje do igranja z lutkami. Spodbuditi smo želeli domišljijo otrok in jim približati lutkovno dramatizacijo.
Uporabili smo deskriptivno metodo, kjer smo proučevali na nivoju opisovanja dejstev, odnosov in procesov brez vzročnega razlaganja. Prav tako smo uporabili tudi metodo projektnega dela. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
lutka, dramsko področje, predšolska vzgoja, otrok, kurikul, področja kurikula, projektno delo, priprave. Objavljeno v DKUM: 12.09.2016; Ogledov: 1697; Prenosov: 378 Celotno besedilo (6,22 MB) |
2. SPODBUJANJE SOCIALNEGA IN EMOCIONALNEGA UČENJA PREDŠOLSKIH OTROK V VRTCUMaja Veit Berčnik, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Spodbujanje socialnega in emocionalnega učenja predšolskega otroka v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičen delu so predstavljene ugotovitve in razmišljanja različnih avtorjev. Prvi del obsega emocionalni razvoj, v katerem so bili izpostavljeni razvoj čustev, začetki čustvenega izražanja ter razumevanje in nadzorovanje čustev pri različnih starostih otrok. Drugi del teoretičnega dela pa se osredotoča na socialni razvoj, pri čemer sta bila v središču zanimanja razvoj socialnih kompetenc ter odnos med vrstniki in dejavniki, ki vplivajo na uspešno izvajanje aktivnosti, s katerimi otroci pridobivajo socialno-emocionalne kompetence.
Ker čustva organizirajo in uravnavajo posameznikove izkušnje na vsakem področju življenja ter služijo posameznikovemu prilagajanju na okolje, je bila v diplomskem delu izpostavljena pomembnost spodbujanja socialnega in emocionalnega razvoja ter učenja predšolskega otroka v vrtcu, predstavljene pa so bile tudi dejavnosti, ki jih izvajamo v Vrtcu Tezno Maribor.
V empiričnem delu diplome so bila predstavljena spoznanja in stališča o pomembnosti socialnega in čustvenega razvoja otroka v primerjavi z drugimi vidiki otrokovega razvoja ter spoznanja o prisotnosti načrtovanih vsebin s področja socialnega in emocionalnega učenja v praksi. V diplomski nalogi so bila predstavljena tudi stališča vzgojiteljev o dejavnikih, ki vplivajo na načrtovanje in uspešno izvajanje aktivnosti s področja socialno-emocionalnega učenja. Podatki, pridobljeni od vzgojiteljev mariborskih vrtcev, so pokazali, da je sistematično načrtovanje ciljev in vsebin s področja socialno-emocionalnega učenja zelo pomembno, saj otroci v tej starosti pridobijo nova spoznanja in razvijejo strategije za uspešno vključevanje v družbo. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: emocionalne kompetence, emocionalni razvoj, predšolska vzgoja, socialne kompetence, socialni razvoj. Objavljeno v DKUM: 08.06.2016; Ogledov: 5013; Prenosov: 1034 Celotno besedilo (1,21 MB) |
3. MATEMATIČNA AKTIVNOST V SLOVENSKIH VRTCIHMonika Herbaj, 2013, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Otroci imajo v vrtcih mnogo priložnosti, da se srečajo in sodelujejo pri matematičnih
dejavnostih. Otrok za matematične igre v vrtcu uporablja vsakdanje okolje in predmete:
shranjuje igrače v zaboje (npr. lesene gradnike v zaboj, punčke v košaro, avtomobile na
polico, …), opazuje vzorce na oblačilih, igračah, se uči pojma levo in desno, šteje črte na
prehodu za pešce, se igra z geometrijskimi oblikami in jih išče v naravi, meri čim več
različnih objektov (npr. s koraki, dlanjo, pa tudi s standardnimi merili). Odrasli morajo otroka
spodbujati in mu ponujati čim več priložnosti in materialov, s katerimi bo lahko otrok
raziskoval in pridobival matematična znanja.
Diplomska naloga z naslovom Matematična aktivnost v slovenskih vrtcih vsebuje teoretični
vidik razvoja otrok, učenje matematike predšolskih otrok v vsakdanjem življenju, v vrtcu.
Naloga predstavi matematična področja, ki jih obsega kurikulum za vrtce (aritmetika in
algebra, geometrija in merjenje), in načine, kako se otroci seznanjajo z njimi. Pomembno je,
da se otrok uči na podlagi konkretnih izkušenj, saj je le tako lahko aktiven udeleženec učnega
procesa.
V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati anonimnega anketnega
vprašalnika, ki so ga izpolnili vzgojitelji in vzgojiteljice slovenskih vrtcev.
Rezultati kažejo:
− katera matematična področja dejavnosti vzgojitelji izvajajo z otroki,
− pri katerih matematičnih aktivnostih je sposobnost otrok največja,
− katere matematične dejavnosti vzgojitelji izvajajo najraje in
− koliko krat na mesec vzgojitelji izvajajo, načrtujejo in izvajajo matematične dejavnosti kot
usmerjeno dejavnost. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika in algebra, geometrija, merjenje Objavljeno v DKUM: 20.11.2013; Ogledov: 4761; Prenosov: 1259 Celotno besedilo (1,03 MB) |
4. ANALIZA LIKOVNE PODOBE VZGOJNO-VARSTVENEGA ZAVODA SLOVENJ GRADECMatic Škrlovnik, 2013, diplomsko delo Opis: V empiričnem diplomskem delu Analiza likovne podobe Vzgojno-varstvenega zavoda Slovenj Gradec smo v teoretičnem delu predstavili izhodišča otroškega likovno-ustvarjalnega razvoja, ki so pomembna za izbrano temo, pomembne segmente Kurikuluma za vrtce, pomen kakovostne likovne podobe otrokovega okolja, vlogo barve v prostoru ter Vzgojno-varstveni zavod Slovenj Gradec, ki ga analiziramo v empiričnem delu. V empiričnem delu naloge smo podali rezultate raziskave in njihovo interpretacijo, nalogo pa smo zaključili s sklepom. V nalogi smo si zadali cilj, da karseda poljudno predstavimo pomembnost likovne podobe otrokovega bivanjskega okolja, v našem primeru vrtca. Z analizo smo želeli preveriti, v kolikšni meri je likovna podoba izbranega vrtca urejena v skladu z likovno-didaktično teorijo. Analizirali smo vseh sedem enot vrtca oziroma dvaindvajset oddelkov od dvainštiridesetih. Zbrali smo fotografski material zunanjosti in predvsem notranjosti enot vrtca ter na podlagi opazovanja in preučevanja fotografskega materiala izpolnili obrazec za oceno kvalitete likovne podobe vrtca. Rezultate iz obrazca smo predstavili v empiričnem delu. Ugotovili smo, da likovna podoba Vzgojno-varstvenega zavoda Slovenj Gradec delno ustreza strokovnim smernicam likovno-didaktične teorije. Ključne besede: Ključne besede:
- predšolska vzgoja, - likovna podoba vrtca, - likovno-ustvarjalni razvoj otroka, - Kurikulum za vrtce, - vloga barve v prostoru, - Vzgojno-varstveni zavod Slovenj Gradec. Objavljeno v DKUM: 22.05.2013; Ogledov: 1846; Prenosov: 222 Celotno besedilo (36,34 MB) |
5. PROJEKTNO DELO: PRIJATELJSTVONataša Šauperl, 2011, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomska naloga z naslovom Projektno delo: Prijateljstvo v teoretičnem delu obravnava sodoben ples in predšolsko vzgojo v povezavi z drugimi vzgojnimi področji, gledališče in projektno vzgojno delo, ki je eden izmed uspešnih načinov vzgojnega dela v vrtcu. V poglavju gledališče je poudarek na maski in njeni vlogi v igri. Teoretični del nadgrajuje praktični del, v katerem je predstavljena knjiga Žabec je junak, avtorja Maxa Velthuijsa, in izvedena plesna dramatizacija v obliki projektnega dela, ki zajema tabele podrobnih razčlenitev plesov po prizorih. Projekt je potekal v skupini otrok, starih 5−6 let, Vrtca Pobrežje Maribor, enote Grinič. Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, ples, plesna dramatizacija, umetnost, projektno delo. Objavljeno v DKUM: 27.09.2011; Ogledov: 5265; Prenosov: 744 Celotno besedilo (2,60 MB) |
6. INDIGO OTROCI - POZNAVANJE PROBLEMATIKE V SLOVENSKIH VRTCIHKatarina Škorjak, 2011, diplomsko delo Opis: Čedalje bolj pogosto v vrtcih slišimo, da so nove generacije otrok drugačne, nemirne, neposlušne, težje vodljive. Vzgojiteljice poročajo, da je njihovo delo postalo težje. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja se je v ZDA pojavila teorija o indigo otrocih. Ta oznaka je v naslednjih desetletjih postala sinonim za »drugačne«, »težavne«, »nove« otroke po celem svetu in tudi pri nas se je s pomočjo medijev ter strokovne javnosti udomačila..
Namen diplomskega dela je bil raziskati poznavanje problematike t. i. indigo otrok pri vzgojiteljicah v slovenskih vrtcih. S tem namenom je bila izvedena anketa. Predpostavka je bila, da so otroci današnjega časa res do neke mere drugačni in da se njihova drugačnost ujema z lastnostmi indigo otrok, kot so navedene v literaturi, kar je bilo z raziskavo tudi dokazano. Hipoteza, da imajo vzgojiteljice, ki poznajo koncept indigo otrok in pri svojem delu uporabljajo alternativne pedagoške pristope, s sodobnimi otroki manj »težav«, je bila delno dokazana. Ključne besede: Ključne besede:indigo otroci, predšolska vzgoja, vzgojiteljice, alternativna pedagogika Objavljeno v DKUM: 06.09.2011; Ogledov: 3805; Prenosov: 370 Celotno besedilo (1,59 MB) |
7. ZBIRKA MATEMATIČNIH IGER ZA PREDŠOLSKO OBDOBJEJasmina Florjančič, 2011, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomsko delo z naslovom Zbirka matematičnih iger za predšolsko obdobje predstavlja uporabnost in pestrost možnosti izdelave in uporabe matematičnih iger v predšolskem obdobju. Namen in cilj diplomskega dela je bil predstaviti in opisati čimveč različnih oblik matematičnih iger, ki jih lahko uporabimo pri delu in dejavnostih s predšolskimi otroki. Prav tako pa tudi preučiti v kolikšni meri in na kakšen način lahko igre, kot matematično vsebino, uporabljamo in vpletamo v druga vsebinska področja predšolske vzgoje (kot jih opredeljuje kurikulum). Končni cilj diplomskega dela je bil oblikovati sodobno zbirko matematičnih iger in konkretnih primerov iger, ki bi bile v pomoč slovenskim vzgojiteljicam. Tako lahko na
enem mestu najdejo napotke in ideje za izdelavo najrazličnejših matematičnih iger primernih za delo s predšolskimi otroki.
Diplomsko delo je oblikovano na podlagi preučevanja del različnih domačih in tujih avtorjev. V zbirki matematičnih iger je bila uporabljena metoda študija pisnih virov, ki so jih zbrali in oblikovali različni avtorji, na podlagi svojih raziskav.
Temeljne ugotovitve diplomskega dela so predvsem naslednje: matematične igre so zelo vsestransko uporabne; igre s področja geometrije in logike so zastopane v manjši meri kot igre s področja aritmetike; pri igrah je zelo malo ciljev iz matematičnega področja; obstaja kar nekaj najrazličnejših različic in vrst matematičnih iger, ki jih lahko uporabimo že tudi v predšolskem obdobju; matematične igre vpletemo lahko takorekoč v vsako temo, ki jo obravnavamo s predšolskimi otroki. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
matematika, igre, matematične igre, otroci, vzgojitelji, predšolska vzgoja. Objavljeno v DKUM: 08.07.2011; Ogledov: 18765; Prenosov: 4777 Celotno besedilo (4,83 MB) |
8. PLES KOT NEVERBALNA KOMUNIKACIJAAndreja Ošlak, 2011, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomsko delo z naslovom Ples kot neverbalna komunikacija preučuje teoretične osnove o plesu. Ples vključuje gibanje, spodbujanje izvirnosti in ustvarjalnosti in tako med seboj povezuje več področij. Je tudi del predšolske vzgoje.
Diplomska naloga je teoretična. Izhodišče teme je opredeljeno iz številne razpoložljive literature na področju gibanja, komunikacije, umetnosti in plesa, kar pa je v diplomski nalogi opisano in ovrednoteno.
Naloga obravnava človekovo telo in gib, ki igrata pomembno vlogo v plesu. Gib se raziskuje iz različnih zornih kotov kot element na različnih področjih.
Ples je obravnavan kot del umetnosti in področje predšolske vzgoje.
Osrednji del naloge obravnava komunikacijo − ples kot del neverbalne komunikacije − govorice telesa, ki jo razumemo kot umetnost videnja tistega, o čemer sogovornik, soplesalec razmišlja. Ples je svetovni jezik in se kaže kot izrazita komunikacija med telesi, neverbalna komunikacija, neizrečene besede, ki izražajo čustva in občutja skozi gib.
V zadnjem poglavju pa je predstavljen ples kot osnovna gibalna dejavnost predšolskega otroka. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: telo, gibanje, umetnost, neverbalna komunikacija, ples, predšolska vzgoja, plesna vzgoja. Objavljeno v DKUM: 03.06.2011; Ogledov: 4679; Prenosov: 718 Celotno besedilo (648,98 KB) |
9. POSLUŠANJE KLASIČNE GLASBE V VRTCUŠpela Božič, 2011, diplomsko delo Opis: POVZETEK
V diplomskem delu z naslovom Poslušanje klasične glasbe v vrtcu smo želeli ugotoviti zastopanost klasične glasbe v predšolskem obdobju.
V teoretičnem delu je predstavljeno poslušanje glasbe na splošno, načrtovanje glasbenih dejavnosti, poslušanje vokalne in instrumentalne glasbe, priprava otrok na poslušanje, sledi predstavitev obdobja klasicizma in nekaj skladateljev iz tega obdobja.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da klasična glasba ni tako zapostavljena, kot smo predvidevali, kar je razveseljivo. Ugotovili smo tudi, da je najbolj zastopana otroška glasba. V empiričnem delu so izpostavljeni tudi najbolj predvajani skladatelji in njihova glasbena dela. Pomembno je, da se zavedamo tako pozitivnih kot negativnih učinkov različnih zvrsti in različnih glasbenih del. Tako kot ima klasična glasba na otroke pomirjajoč učinek, lahko ima katera druga zvrst glasbe agresiven učinek. Klasika spodbuja domišljijo, ustvarjanje, razvija estetski čut ipd. Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, poslušanje glasbe, klasična glasba, klasicizem. Objavljeno v DKUM: 18.05.2011; Ogledov: 7357; Prenosov: 1037 Celotno besedilo (2,19 MB) |
10. OTROŠKI LJUDSKI PLES IN PREDŠOLSKI OTROKMarjeta Kundih, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom OTROŠKI LJUDSKI PLES IN PREDŠOLSKI OTROK je teoretično-empirično delo.
V teoretičnem delu je predstavljeno plesno izročilo: pojem ljudskega plesa, ples v predšolski vzgoji, plesni pojmi in izrazi, cilji plesne vzgoje, načela plesne vzgoje, metode plesne vzgoje, plesne oblike; otroško plesno izročilo: otroško ljudsko izročilo, otroške rajalne igre; spremljava otroških pesmi in otroški instrumenti: ljudski instrumenti; otroške ljudske igre: izštevanke, igre, prstne igre, norčljivke in posmehulje.
V empiričnem delu je preko enomesečnega načrtovanja v vzgojnem delu na predšolski stopnji podana integracija plesne vzgoje z ljudskim izročilom oziroma z otroškimi pesmimi.
Evalvacija vzgojnega dela je pokazala, da so otrokom všeč rajalne in prstne igre, to pa je tudi najlažji način, da se otrokom približa ljudsko izročilo, saj ga spoznajo preko igre. Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, gibanje, ljudsko izročilo, plesno izročilo, plesna vzgoja, rajalne igre, prstne igre. Objavljeno v DKUM: 13.05.2011; Ogledov: 16271; Prenosov: 2945 Celotno besedilo (914,87 KB) |