1. Primerjava tehnik za povečanje uspešnosti projektov na platformah za množično financiranje: študija primera pri športni opremiBohanel Šardi, 2024, diplomsko delo Opis: Množično financiranje je način financiranja projektov, ki zahteva veliko znanja in veščin z več področij, podrobneje smo preučili model nagrajevanja. Je najbolj priljubljen način množičnega financiranja. Analizirali in primerjali smo različne platforme za množično financiranje. V diplomskem delu smo primerjali razlike med množičnim financiranjem in drugimi načini financiranja, kot sta lastništvo in tvegani kapital. Podrobneje predstavimo konkretne primere in najbolj uspešni slovenski projekt na platformi Kickstarter, ki je združil množično financiranje s tradicionalnimi načini financiranja in je predstavljen kot dober primer iz prakse, kako je mogoče z množičnim financiranjem denarno podpreti inovativne izdelke. Besedilo primerja tudi različne modele oskrbovalnih verig na projektih Kickstarter in študije primerov, ki omogočajo oblikovati hibridne kombinacije na podlagi uporabnosti in okoljskih zahtev. Najbolj podrobno je predstavljena platforma Kickstarter, vključno z njenim razvojem in statističnimi vpogledi skozi čas. Diplomsko delo se konča z razpravo o praksi, predstavljeni v teoretičnih konceptih. Naša glavna ugotovitev raziskave je ta, da si morajo ustvarjalci za uspeh na Kickstarterju zagotoviti veliko število potencialnih strank in skleniti dogovore z logističnimi partnerji za obvladovanje nepričakovanih povpraševanj. Na koncu smo projekt izvedli tudi sami in nato primerjali teoretična izhodišča s prakso ter naredili finančno analizo projekta. Ključne besede: množično financiranje, Kickstarter, oskrbovalne verige Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 165; Prenosov: 18 Celotno besedilo (3,87 MB) |
2. Projekt pridobivanja finančnih sredstev na spletni platformi za množično financiranjeŽiga Potočnik, 2020, magistrsko delo Opis: Množično financiranje predstavlja nov način zbiranja finančnih sredstev na spletu in temelji na ideji, da čim večje število posameznikov prispeva čim več manjših zneskov denarja. Ljudje ne investirajo v podjetje, temveč investirajo v produkt oziroma zamisel produkta ter za svojo podporo pridobijo določeno nagrado. Investicije so lahko v obliki posojila, donacije, odkupa deleža ali prednaročila produkta. To je ustvarilo nov razred investitorjev, ki ne iščejo finančnega donosa, ampak svoje zadovoljstvo dobijo s podporo projekta.
Najbolj priljubljen model financiranja ustvarjalnih, družbenih in podjetniških projektov je z nagrajevanjem. Podporniki za svoj prispevek prejmejo nagrado, ki temelji na stopnjevanju, torej večji kot je prispevek, boljša oziroma večja je nagrada. S tem modelom podjetnik pridobi kapital, ne da bi moral plačevati obresti ali se odreči poslovnemu deležu podjetja. Prav tako mu uspešnost zbiranja sredstev ob enem tudi pomeni testiranje trga, saj veliko število podpornikov pomeni večjo možnost za uspeh na trgu in v redni prodaji.
V magistrskem delu smo predstavili celovito izpeljavo projekta na spletni platformi Kickstarter – od snovanja ekipe in raziskave trga do izpolnjevanja naročil in ohranjanja odnosov s podporniki. Preden se lotimo priprave projekta za spletno platformo je potrebno temeljito raziskati trg in prepoznati potencial produkta. Kampanje, ki jih vodi ekipa, zberejo 3-krat več sredstev kot kampanje, ki jih vodi posameznik, zato se je potrebno prepričati, da izberemo takšne ljudi, na katere se lahko zanesemo, imajo potrebne spretnosti in z nami delijo veliko strast do projekta.
Spletna stran, socialna omrežja in nenehno iskanje kontaktov so osnovni elementi predkampanje. Spletna stran za Kickstarter kampanjo in spletna stran za redno prodajo se zelo razlikujeta po namenu, postavitvi in vsebini. Poglavitni cilj spletne strani za kampanjo na spletni platformi je pridobivanje elektronskih naslovov in predstavitev produkta. Na spletno stran privabljamo obiskovalce iz socialnih omrežij, tako moramo biti prisotni na tistih, na katerih se zadržujejo potencialni podporniki in na katerih lahko gradimo skupnost ljudi, ki so zainteresirani za naš produkt in nas bodo zato podprli na Kickstarterju ter širili glas o projektu.
Struktura Kickstarter strani ni toliko pomembna, kot je pomembna njena vsebina. Zgodbo običajno predstavimo z videoposnetkom, saj nam omogoča, da osebno nagovorimo potencialne podpornike in se z njimi čustveno povežemo. Kampanje, ki predstavijo svojo zgodbo skozi videoposnetek, imajo kar 50 % uspešnost zbiranja sredstev, medtem ko imajo kampanje brez videoposnetka le 30 % uspešnost. Čeprav lahko dobimo približno 30 % podpornikov s same platforme, je potrebno preostalih 70 % pripeljati skozi različne marketinške kanale. Dejstvo je, da če ljudje ne vedo o projektu, ga ne morejo podpreti. Zato je smiselno skleniti sodelovanje z marketinško agencijo, ki je specializirana za promocijo Kickstarter projektov ter ima vzpostavljene povezave v svetovno priznanih spletnih medijih.
Ne glede na to ali je kampanja po zaključku zbiranja sredstev uspešna ali ne, nas čaka še veliko pomembnega dela. Pustiti moramo pozitiven vtis na podpornike, zbrati njihove podatke in postaviti temelje za dolgoročno sodelovanje. Ključne besede: projekt, projektni management, Kickstarter, množično financiranje Objavljeno v DKUM: 20.08.2020; Ogledov: 1099; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,88 MB) |
3. |
4. KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE USPEŠNIH SLOVENSKIH KAMPANJ NA KICKSTARTERJUMatej Vinkovič, 2016, magistrsko delo Opis: Osrednja tema magistrskega dela so komunikacijske strategije uspešnih slovenskih kampanj na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje. V magistrski nalogi se seznanimo z množičnim financiranjem in spletno platformo Kickstarter, ki je namenjena tovrstnemu zbiranju zagonskih sredstev. Opredeljen je pojem kampanja, posebej pa je opisana tudi vsaka izmed komunikacijskih strategij, ki se jih poslužujejo snovalci uspešnih kampanj na Kickstarterju. Prav tako so predstavljene prepričevalne tehnike, s pomočjo katerih se lažje doseže zastavljeni cilj. Na podlagi predhodne teorije je drugi del naloge posvečen analizi izbranih uspešnih slovenskih kampanj, ki so na Kickstarterju dosegle svoj cilj in si zagotovile zagonski kapital za uspešen začetek poslovne poti. Ključne besede: Kickstarter, Množično financiranje, Komunikacijske strategije, Prepričevalne tehnike, Kampanja Objavljeno v DKUM: 25.08.2016; Ogledov: 1403; Prenosov: 218 Celotno besedilo (1,99 MB) |
5. KRITIČNA OCENA MNOŽIČNEGA FINANCIRANJANatalija Jug, 2016, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu je svetovna finančna kriza otežila pridobivanje osnovnega kapitala, kar je danes zelo pogosta ovira, s katero se soočajo mnogi podjetniki in organizacije, ki skušajo zagnati nov posel. Pridobivanje osnovnega kapitala s pomočjo tradicionalnih oblik financiranja prinaša številne težave, ki so pri množičnem financiranju izvzete, in prav zaradi težav pri pridobivanju finančnih sredstev se manjša mlada podjetja v zadnjem času raje poslužujejo množičnih virov financiranja (crowdfunding oziroma »množicanje«) prek spletnih platform. Zbiranje denarnih sredstev prek množičnega financiranja je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. V zadnjih nekaj letih smo tako našteli že več kot 150 slovenskih projektov, ki so skupaj zbrali skoraj 4 milijone dolarjev. Najbolj znana in priljubljena crowdfunding platforma je Kickstarter, ki že od leta 2009 pomaga mladim podjetjem. V tem času je pomagal več kot 100.000 projektom ter pridobil več kot 2 milijardi dolarjev podpore podjetjem v glasbi, filmu in videu, ki jim sledita založništvo in umetnost.
Na začetku diplomske naloge se osredotočamo na prevladujoče oblike financiranja malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, saj predstavljajo večinski delež vseh podjetij tako v Sloveniji kot v Evropski uniji. V nadaljevanju raziščemo značilnosti množičnega financiranja, izvedemo raziskavo uspešnosti projektov množičnega financiranja in podamo napotke za zagon kampanje. Ključne besede: viri financiranja, množično financiranje, mala in srednje velika podjetja, Kickstarter Objavljeno v DKUM: 25.07.2016; Ogledov: 1571; Prenosov: 151 Celotno besedilo (1,24 MB) |
6. Potencialni množičnega financiranja za start-up podjetja, na primeru slovenskih podjetijSaša Ruis, 2015, diplomsko delo Opis: Vzpodbujanje podjetništva je ključnega pomena za gospodarski razvoj države. Inoviranje bo postalo motor gospodarstva na vseh ravneh in v vseh organizacijah. Inoviranje pa nastaja tam, kjer je veliko podjetniških talentov z visokim potencialom. Podjetja ambicioznih podjetnikov, ki najdejo in udejanjajo poslovne priložnosti rastejo hitro in pri tem dodatno zaposlujejo. To so start-up podjetja, ki prispevajo k hitremu razvoju novih tehnologij, ustvarjajo velik del delovnih mest, prispevajo h gospodarski rasti držav, v gospodarskem sistemu vnašajo dodatno dinamiko in konkurenčnost ter spreminjajo vrednote družbe in prinašajo nov miselni vzorec, skladen z družbo znanja in ustvarjalnosti. Največji izziv tem podjetjem predstavlja pridobitev finančnih virov za zagon podjetja. Podjetnik se mora od samega začetka truditi, da pridobi zaupanje vlagateljev in potencialnih strank ter si upati tvegati.
Start-up podjetja potrebujejo kapital že v zelo zgodnjih fazah, saj želijo vstopiti na trg z inovativno idejo, ki pa za realizacijo na trgu potrebuje dolgo pot, veliko znanja, časa in vztrajnosti. Ob tem pa mora imeti start-up podjetje ekipo različnih talentov, kjer vsak prispeva svoje znanje in spretnosti.
Posamezniki pa za uresničitev svojih idej potrebujejo zagonska sredstva pri katerih pa lahko nastane problem, saj so tradicionalni viri financiranja zelo omejeni. In ker se Slovenija že nekaj časa sooča s krizo, ki se najbolj kaže v podjetništvu so začeli podjetniki iskati alternativne metode financiranja. Pred nekaj leti se je tako v ZDA pojavil nov trend imenovan množično financiranje. Deluje po principu kolektivne akcije zbiranja sredstev za določen projekt na izbrani spletni platformi. Ta način financiranja poteka tako, da s predstavitvijo inovativne ideja, na izbrani spletni platformi ,podjetniki spodbudijo množico ljudi in jih pripravi do investiranja manjših zneskov, v znak podpore projektu. Ker se že skozi vsa leta množično financiranje izkazuje kot zelo uspešna metoda so se te metode začeli posluževat tudi Slovenci.
Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov – iz teoretične osnove, kjer bomo na grobo opisali osnovne pojme s področja start-up podjetij in podrobneje predstavili množično financiranje. V praktičnem delu pa smo predstavili uspešne slovenske Kickstarter projekte, ki so bili financirani s množičnim financiranjem. Izmed vseh slovenskih Kickstarter projektov smo izbrali štiri najuspešnejše in to so FlyKly, Chipolo, Lumu in Musguard.
Osrednji del raziskave izhaja iz aktualnih člankov in intervjujev, ki se nanašajo na štiri slovenske Kickstarter projekte. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšen je bil njihov finančni cilj, kakšna je njihova zgodba, kdo sestavlja ekipo, kaj so predstavili na platformi Kickstarter in kakšni so bili njihovi rezultati. Ključne besede: Start-up podjetje, financiranje, inovacije, množično financiranje, Kickstarter, slovenski Kickstarter projekti Objavljeno v DKUM: 12.11.2015; Ogledov: 2052; Prenosov: 334 Celotno besedilo (958,00 KB) |