SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
KAKOVOST DELA ZDRAVNIKOV ZAPOSLENIH V JAVNEM ZAVODU IN ZDRAVNIKOV S KONCESIJO
Sanela Svrtan, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomske naloge je bil z anketami v zdravstvenih domovih raziskati mnenja pacientov in zdravnikov o kakovosti dela zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu in zdravnikov s koncesijo in poiskati bistvene razlike med njima (prednosti in slabosti). Predvsem pa so nas zanimali tudi njihovi predlogi za izboljšanje kakovosti v zdravstvu. Anketiranje pacientov je potekalo v zdravstvenih domovih. Anketiranih je bilo 284 pacientov, od tega jih je 90 pacientov zdravnikov s koncesijo in 194 pacientov zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu. Anketo za zdravnike je izpolnilo 21 zdravnikov, od tega jih je 5 zdravnikov s koncesijo in 16 zdravnikov zaposlenih v javnem zavodu. Pacienti so s kakovostjo dela svojega zdravnika v večini zadovoljni, nikakor pa niso zadovoljni s čakalnimi vrstami. Večinoma so mnenja, da je potrebno povečati število zdravnikov in čas posvečanja pacientu. Zdravniki se v večini odločajo za koncesijo zaradi finančne neodvisnosti in samostojnosti. V javnem zavodu nekateri zdravniki ostanejo, ker koncesije niso dobili ali ne dobijo ambulanto v najem v zdravstvenem domu oziroma se ne želijo ukvarjati z drugimi obveznostmi, če bi se odločili za koncesijo. V zdravstvu bi bilo potrebno zaposliti več zdravnikov, razbremeniti tiste, ki delajo preveč in obremeniti tiste z manj dela. Zdravniki bi bili manj obremenjeni in bi se lahko bolj posvečali svojim pacienom, predvsem pa bi bili tudi bolj prijazni. Zmanjšati bi bilo potrebno čakalne vrste ter zmanjšati število storitev, ki jih je potrebno doplačevati.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: kakovost v zdravstvu, zdravnik zaposlen v javnem zavodu, zdravnik s koncesijo, pacient.
Objavljeno: 22.07.2009; Ogledov: 1976; Prenosov: 396
.pdf Polno besedilo (384,36 KB)

2.
Zadovoljstvo zaposlenih v Zdravstvenem domu Slovenska Bistrica
Brigita Špes, 2009, diplomsko delo

Opis: Na zadovoljstvo pri delu deluje mnogo dejavnikov, ki izhajajo iz konkretnega delovnega okolja. So rezultat ocene dela ali doživljanja pri delu. Le zadovoljni zaposleni so lahko tudi uspešni in prispevajo k kakovosti dela. Z diplomsko nalogo smo želeli ugotoviti kako so zaposleni zadovoljni z delovnimi pogoji, kakšno je medsebojno komuniciranje, pretok informacij, kako so zadovoljni z rezultati dela in kakšno motivacijo jim predstavlja plača in druge vrednote. V anketi je sodelovalo 64 od 84 zaposlenih v zdravstvenem domu. Za potrebe raziskave smo razvili vprašalnik »Merjenje zadovoljstva zaposlenih v Zdravstvenem domu Slovenska Bistrica« v povezavi z ISO standardom kakovosti. Podatke smo obdelali s pomočjo programa Excel, določitvijo absolutnih frekvenc in mediane. Povprečna ocena zadovoljstva zaposlenih je bila 3,6, kar smo ocenili kot dobro. Rezultati so nam pokazali na katerih področjih moramo ukrepati, da bomo ob povečanem zadovoljstvu dosegli povečano učinkovitost zaposlenih in posledično zadovoljstvo pacientov.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, kakovost v zdravstvu, komunikacije, zdravstveni dom.
Objavljeno: 15.07.2009; Ogledov: 2363; Prenosov: 507
.pdf Polno besedilo (3,47 MB)

3.
VPLIV MOTIVACIJE NA KAKOVOST STORITEV V ZDRAVSTVU
Suzana Šuklar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo iskali povezavo med kakovostjo zdravstvenih storitev in motivacijo zaposlenih v zdravstvu. Raziskava je potekala v mesecu decembru 2009 v štirih zdravstvenih domovih Pomurja. V anketo smo vključili zdravstveno osebje z različnimi stopnjami izobrazbe in iz različnih dispanzerjev. Anketirani kakovost pojmujejo predvsem kot strokovno, uspešno in dobro opravljeno delo, katerega cilj je zadovoljen bolnik in zadovoljno zaposleno osebje. Zaposleni se zavedajo, da sta motivacija in kakovost tesno povezana. Najpomembnejši motivacijski dejavnik za anketirane so: kakovostno opravljeno delo, zadovoljstvo na delovnem mestu, zadovoljstvo bolnikov z našim delom, varnost in stalnost zaposlitve, urejene delovne razmere, dobri medsebojni odnosi med sodelavci, dobri medsebojni odnosi z nadrejenim in samostojnost pri delu. Anketirani se čutijo odgovorne za kakovost svojega dela, zato bi se želeli izobraževati na področju kakovosti obravnave bolnika in kakovostni zdravstveni negi. Kot razloge za manj kakovostno delo navajajo anketirani predvsem pomanjkanje časa, motivacije in znanja ter neustrezne pogoje dela. Kot vzpodbudo za dvig motivacije za kakovostne storitve bi potrebovali finančne stimulacije, več izobraževanj, urejene delovne razmere, boljše delovne pogoje in sprotno reševanje težav.
Ključne besede: zdravstvo, kakovost storitev v zdravstvu, management kakovosti, motivacija, motivacijski dejavniki v zdravstvu
Objavljeno: 10.05.2010; Ogledov: 3047; Prenosov: 757
.pdf Polno besedilo (353,94 KB)

4.
UVAJANJE KAMPANJE SVETOVNE ZDRAVSTVENE ORGANIZACIJE ''VARNA KIRURGIJA REŠUJE ŽIVLJENJA'' V UKC LJUBLJANA
Nina Rahne, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo spremljali projekt uvajanja kampanje Svetovne zdravstvene organizacije »Varna kirurgija rešuje rešuje življenja« v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana. Projektna skupina je posnela stanje uporabe obstoječih varnostnih seznamov za paciente v centralnem operacijskem bloku UKC Ljubljana. Naredila se je primerjava s kirurškim varnostnim kontrolnim seznamom Svetovne zdravstvene organizacije. Predlagan kirurški varnostni kontrolni seznam smo prilagodili razmeram v UKC Ljubljana, napisali navodila za njegovo uporabo in ga poskusno uvedli. Po poskusnem obdobju smo ga ponovno prilagodili potrebam in ga uvedli v operacijske dvorane Kirurške klinike, kasneje pa tudi v ostale operacijske dvorane v UKC Ljubljana. Uporaba kirurškega varnostnega kontrolnega seznama izboljša komunikacijo tima, doslednost oskrbe ter tako zmanjša zaplete in smrti povezane z operacijo. Tudi v UKC Ljubljana so se pokazali pozitivni učinki njegove uporabe. Na koncu smo podali predloge za izboljšave, kot sta na primer razširitev in posodobitev informacijske podpore, da bi bil kirurški varnostni kontrolni seznam na zaslonu na dotik, ali pa bi imeli v operacijski sobi elektronske table z izdelanim obrazcem.
Ključne besede: Kakovost v zdravstvu, Varna kirurgija, Kirurški varnostni kontrolni seznam, Kirurški zapleti, Management kakovosti
Objavljeno: 18.01.2011; Ogledov: 1808; Prenosov: 266
.pdf Polno besedilo (19,02 MB)

5.
ZADOVOLJSTVO PACIENTOV V ZDRAVSTVENEM DOMU LJUBLJANA
Robertina Benkovič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo bi lahko razdelili na dva dela. Prvi del je teoretični del, kjer govorimo o kakovosti, predvsem v zdravstvu in o marketingu, kjer smo se osredotočili predvsem na marketinški splet. Marketinške spremenljivke so nam služile kot osnova za izdelavo anketnega vprašalnika. Menimo, da so te teoretične osnove potrebne, da bi se lahko lotili analize zadovoljstva pacientov v Zdravstvenem domu Ljubljana. Drugi del je raziskovalni del, kjer smo izdelali anketni vprašalnik s katerim smo ugotavljali zadovoljstvo pacientov s storitvami, zaposlenimi in s samo zunanjo podobo Zdravstvenega doma Ljubljana. Ugotovili smo, da je večina pacientov zadovoljna z delom in odnosom zdravnikov in medicinskih sester, da se večina pacientov naroča na preglede po telefonu in da povprečno čakajo na obravnavo 15 – 30 minut ter da je 58% naročenih ponavadi obravnavanih ob uri, kot so naročeni. Glede plačila storitev smo ugotovili, da bi večina pacientov želela plačati storitve z gotovino ali z bančno kartico. Ker v okviru Zdravstvenega doma Ljubljana deluje tudi zobozdravstvena dejavnost, pri kateri so določene storitve plačljive, smo po Zakonu o pacientovih pravicah, pacientu dolžni pripraviti predračun in ga seznaniti z višino doplačila oziroma plačilom storitve. Anketa je pokazala, da je le 39% pacientov vedno seznanjenih z višino plačila samoplačniške storitve oziroma doplačila. V Zdravstvenem domu Ljubljana imamo v vseh enotah zdravstveno vzgojne centre, ki s svojim delom vzpodbujajo ljudi k zdravemu načinu življenja. S pomočjo Službe za odnose z javnostmi, smo izdelali veliko propagandnega materiala namenjenega pacientom. Rezultati ankete so pokazali, da pacienti redko pregledujejo naše zloženke. Izjema sta zloženki Prehladna obolenja in Gripa, ki ju je v času anketiranja pregledalo kar 75% anketiranih. Polovica anketiranih ne pozna naših programov svetovanja za zdravje in prav toliko se jih še nikoli ni udeležilo zdravstveno vzgojnih akcij. Pri ocenjevanju celostne podobe Zdravstvenega doma Ljubljana, so dobile najboljšo oceno naslednje postavke: urejenost glavnih hodnikov, opremljenost ordinacij, urejenost čakalnic in urejenost vhoda v zdravstveni dom. Najnižje so pacienti ocenili možnost parkiranja. Anketirani so imeli največ kritičnih pripomb na naročanje in čakanje pred ordinacijami ter na premalo parkirnih prostorov.
Ključne besede: - zadovoljstvo pacientov - kakovost, kakovost v zdravstvu - marketing, marketinški splet
Objavljeno: 04.08.2011; Ogledov: 1861; Prenosov: 294
.pdf Polno besedilo (2,20 MB)

6.
ZADOVOLJSTVO UPORABNIKOV IN KAKOVOST STORITEV V CENTRU ZA PREPREČEVANJE IN ZDRAVLJENJE ODVISNIH OD PREPOVEDANIH DROG CELJE
Branko Gabrovec, 2011, magistrsko delo

Opis: Zadovoljstvo in kakovost v zdravstvu počasi dohiteva sistemsko upravljanje zadovoljstva in kakovosti, kot ga najdemo v drugih, predvsem gospodarskih panogah. Dodana vrednost zadovoljstva in kakovosti v zdravstvu pa je velika. V magistrskem delu predstavljamo zadovoljstvo uporabnikov in kakovost storitev v CPZOPD Celje. Problematika drog in zdravljenje odvisnosti je še vedno stigmatizirana, obrobna in pogosto spolitizirana tema. Kljub temu je odvisnost od prepovedanih drog široko družbeno razširjena, programi za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti pa predstavljajo pomemben dejavnik zmanjševanja škode in zdravljenja. Začetki sistematičnega zdravljenja odvisnosti segajo v leto 1995, 18 nastalih centrov za zdravljenje odvisnosti, ki organizacijsko delujejo v okviru zdravstvenih domov, pa se zadovoljstva uporabnikov in kakovosti loteva dokaj nesistematično, posamezno in zgolj v okviru razpoložljivih, to je pomanjkljivih oziroma nezadostnih znanj. Cilj programa zdravljenja je zmanjševanje škode in vzpostavljanje abstinence uporabnikov programa. Menedžment kakovosti in visoko zadovoljstvo uporabnikov bo v programe privabilo več odvisnih od prepovedanih drog, kar bo posledično vplivalo na večjo zmanjševanje škode in večjo abstinenco odvisnih.
Ključne besede: Zdravstvo, logistika v zdravstvu, kakovost, zadovoljstvo uporabnikov, odvisnost.
Objavljeno: 16.10.2011; Ogledov: 1916; Prenosov: 310
.pdf Polno besedilo (2,36 MB)

7.
ORGANIZACIJA IN KAKOVOST V JAVNEM ZAVODU PSIHIATRIČNA BOLNIŠNICA VOJNIK
Simon Čretnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Vsaka organizacija ima svoje poslanstvo, ki ga mora prepoznati in opredeliti ter si postaviti take cilje, da ga bo uresničila. Managerji organizacije so ključni ljudje, ki morajo postavljati cilje in s planiranjem, organiziranjem, vodenjem in nadzorovanjem zagotavljati, da bodo ti cilji tudi doseženi. Pri tem ni pomembno, ali gre za privatni ali javni sektor. Principi in modeli poslovodenja ostajajo enaki, čeprav se cilji po svoji vsebini med njimi razlikujejo. Kakovost v zdravstvu je proces, ki je vpleten v vsakdanje delo v zdravstvu in zagotavlja primerno zdravstveno oskrbo ter teži k nenehnemu izboljševanju, saj bolniki pričakujejo stalno dostopnost zdravstvenih storitev in različne možnosti zdravljenja. Psihiatrične bolnišnice so organizirane po regijah, zmogljivosti bolnišnic pa so usklajene s potrebami regije. Sodelovanje vodstva javnih zdravstvenih zavodov, zdravnikov, medicinskih sester in drugih zaposlenih je namreč tisto, ki odpira ključna vprašanja uspešnega vodenja procesov v zdravstvu, vodi do odgovorov za večje zadovoljstvo pacientov, zaposlenih in širšega okolja bolnišnic, kar je ključni vzvod za kakovost in inovativnost v poslovanju bolnišnic. Problemi, ki se pojavljajo v psihiatriji tako na strokovnem, pravnem, finančnem, organizacijskem področju, so zaradi narave duševnih motenj specifični in se razlikujejo od drugih medicinskih strok.
Ključne besede: management, javni zavod, bolnišnica, kakovost v zdravstvu, Psihiatrična bolnišnica Vojnik
Objavljeno: 22.08.2011; Ogledov: 1818; Prenosov: 193
.pdf Polno besedilo (812,13 KB)

8.
PRIPRAVA NA UVEDBO STANDARDA ISO 9001 NA KLINIČNI ODDELEK ZA BOLEZNI ŽIVČEVJA, UNIVERZITETNEGA KLINIČNEGA CENTRA LJUBLJANA
Zdenko Garašević, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V letu 2011 se je vodstvo Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana (UKCL) odločilo za vpeljavo sistema managementa kakovosti po standardu ISO 9001:2008. Tako mora klinični oddelek za bolezni živčevja (KOBŽ), ki je del UKCL-ja, tudi izpolniti zahteve standarda ISO 9001:2008. V diplomskem delu je podrobneje predstavljen standard managementa kakovosti ISO 9001:2008, njegove zahteve in dokumentacija. Identificirani so procesi, ki se odvijajo na KOBŽ, katere je potrebno popisati pred uvedbo omenjenega sistema managementa kakovosti. Opisane so smernice za implementacijo standarda ISO 9001:2008, ki so razdeljene na šest korakov: identifikacija procesov, popis procesov, pregled popisov ter vpeljava morebitnih izboljšav trenutnih procesov, določitev protokolov za posamezne aktivnosti, izdelava »priročnika kakovosti«, vpeljava notranjih presoj. Ključnega pomena so se izkazale klinične poti in klinične smernice, ki bi lahko nudile podlago za popis in lastništvo procesov ter hkrati način izvajanja procesov. Predstavljena je analiza trenutnega stanja in primerjava z zahtevami standarda ISO 9001:2008. Kjer so ugotovljena neskladja z zahtevami so pripravljeni ukrepi za odpravo neskladij s pomočjo smernic za uvajanje standarda ISO 9001 v zdravstvo, IWA1.
Ključne besede: Ključne besede: • management kakovost; • sistem managementa kakovosti v zdravstvu; • ISO 9001:2008; • IWA 1; • klinične poti; • klinične smernice.
Objavljeno: 08.11.2011; Ogledov: 2126; Prenosov: 659
.pdf Polno besedilo (1,41 MB)

9.
ANALIZA PROCESA MEDNARODNE AKREDITACIJE PO STANDARDU DNV V TERMAH DOBRNA D.D.
Patricija Goubar, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je raziskovalna naloga, ki je potekala v Termah Dobrna, v času od 16.6.2014 do 20.3.2015. Namen diplomskega dela je obravnavati področje sistema vodenja kakovosti v zdravstvenih dejavnostih, kot tudi analizirati proces integracije standardov kakovosti v druge nivoje zdravstvenega varstva ter ugotoviti stopnjo učinkovitosti uporabe mednarodnega akreditacijskega standarda DNV. V teoretičnemu delu je predstavljen splošen pomen kakovosti z različnih vidikov, s poudarkom na kakovosti v zdravstvu, predstavitvijo mednarodnega akreditacijskega standarda DNV, predstavitvijo prednosti, ki jih zdravstvene ustanove pridobijo z uvedbo omenjenega standarda. Ravno tako diplomsko delo vključuje analizo procesa mednarodne akreditacije za standard DNV, ki je sicer zasnovan za bolnišnice, v Termah Dobrna, ki zagotavlja zdraviliško dejavnost. V raziskovalnemu delu smo ugotavljali zadovoljstvo pacientov z obravnavo v Medicinskem centru Term Dobrna in zadovoljstvo zaposlenih po akreditaciji za standard DNV. V obeh primerih smo uporabili metodo anonimnega anketiranja, kjer smo pri anketiranju pacientov prišli do ugotovitev, da so le ti visoko zadovoljni z zdravstveno oskrbo in terapevtsko obravnavo na ambulantnem ali zdraviliškem zdravljenju v Termah Dobrna. V sklopu anketiranja zaposlenih pa je bil rezultat nekoliko razdeljen: del vprašalnika, ki se je nanašal na osveščenost in na zavedanje pomena in pomembnosti kakovosti v zdravstvu ter poznavanju le te, je bil zelo dobro ocenjen. Prav tako so visoko mero zadovoljstva zaposleni pripisali tudi medsebojnim odnosom med sodelavci in naravi svojega dela, znotraj katerega si pripisujejo veliko mero strokovnosti in prizadevanja za varno in kakovostno obravnavo pacientov. Del vprašalnika, se je nanašal na odnos vodilnih do podrejenih, na organizacijo dela in na vodenje sistema kakovosti. Rezultati v tem segmentu kažejo na možnosti izboljšav, zlasti glede povečanja učinkovitosti celotnega sistema managementa kakovosti, kar je lahko ena izmed prihodnjih usmeritev vodstva organizacije.
Ključne besede: kakovost v zdravstvu, akreditacija, DNV, kazalniki kakovosti v zdravstvu, samoocenjevanje v zdravstvu
Objavljeno: 23.06.2015; Ogledov: 686; Prenosov: 197
.pdf Polno besedilo (2,37 MB)

10.
SMERNICE ANTIBIOTIČNE ZAŠČITE PRED OPERATIVNIM POSEGOM V UKC LJUBLJANA
Alenka Zidar Zupan, 2014, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji so za obravnavo pacienta pri kirurškem posegu glede antibiotične zaščite od leta 2006 izdelane smernice, po katerih bi se morali izvajati vsi kirurški posegi na vseh kirurških oddelkih. Smernice namreč zagotavljajo strokovno priporočilo oskrbe pacienta tako iz zdravstvenega kot tudi finančnega vidika. V magistrski nalogi smo ugotavljali skladnost s smernicami na 8 kirurških enotah v UKC Ljubljana. Preverjali smo, ali je bolnik pred kirurškim posegom dobil antibiotik, ali sta bila antibiotik in doza ustrezna, ali je dobil antibiotik ob ustreznem času in ustrezno število odmerkov. Preverjali smo, ali število odmerkov vpliva na ležalno dobo. Predpostavljali smo, da so posamezni kirurški oddelki antibiotike aplicirali skladno s smernicami. Rezultati raziskave kažejo, da je bila skladnost s smernicami samo 28 % ob predpostavki, da se smernic držimo 100 %. Antibiotično zaščito so aplicirali v 86,8 % in to kar v 95 % ustrezen antibiotik. Največ neskladnosti je bilo pri pregledu števila odmerkov antibiotične zaščite (45,8 %), saj so v večini primerov le-te aplicirali prekomerno, kar sicer ni vplivalo na število hospitaliziranih dni pacienta. Skladnost je treba popraviti predvsem pri upoštevanju ustreznega števila apliciranih odmerkov antibiotika. Predpisovanje in aplikacija antibiotične zaščite skladno s smernicami sta odvisna od izobraževanja zdravstvenega osebja, nadzora, povratnih informacij in ne nazadnje od dobre organizacijske in posledično varnostne kulture. Zelo pomembna je dobra medsebojna komunikacija.
Ključne besede: kakovost, management kakovosti, kakovost v zdravstvu, smernice, kirurške okužbe, antibiotična zaščita
Objavljeno: 03.07.2014; Ogledov: 639; Prenosov: 212
.pdf Polno besedilo (2,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici