| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INOVACIJSKI POTENCIAL V SLOVENIJI NA PODROČJU ORGANIZACIJE POROK
Nina Žižek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetništvo in inoviranje sta soodvisni znanosti. Z njuno pomočjo proučujemo in izboljšujemo najrazličnejša poslovna in neposlovna področja. Njuna spoznanja smo uporabili tudi pri proučevanju problema pomanjkanja inovacijskega potenciala na področju organizacije porok v Sloveniji in s tem dokazali, da je mogoče tudi to na pri pogled morda zelo »romantično« področje proučiti tako z podjetniškega kot tudi inovacijskega vidika.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, inoviranje, izboljšava storitvenih inovacij, poroke
Objavljeno: 16.11.2010; Ogledov: 1712; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

2.
VODENJE IN OBLIKOVANJE PODJETNIŠKEGA TIMA S STRANI PODJETNIKOV IN PODJETNIC
Tjaša Vogrin, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Pri vodenju podjetja se odražajo različne lastnosti posameznikov, tako tistih, ki sodelujejo v timih in tistih, ki le-te vodijo. V diplomskem seminarju smo proučevali te lastnosti in skušali ugotoviti, v katerih se podjetnice bistveno razlikujejo od podjetnikov. Moški in ženske imajo različne osebnosti že zaradi vzgoje v otroštvu, a vendar smo lahko v raziskavi ugotovili, da oboji dajejo preferenco podobnim lastnostim, ki so potrebne pri vodenju podjetja in njegovih skupin. Zaradi tega lahko trdimo, da je za uspešno vodenje potrebna kombinacija žensko-moških lastnosti. Žal pa si med seboj niso enakopravni, saj v diplomskem seminarju ugotavljamo, da je diskriminacija spolov še vedno prisotna, pri čemer so ženske tiste, ki imajo v rokah manj adutov. Potrebno je v celoti odpraviti misel, da so ženske le gospodinje in da so na vodilnih položajih uspešnejši moški, tako bo marsikatera ženska postala bolj drzna, ter še z večjo vnemo hitela proti svojim ciljem.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: podjetništvo, lastnosti podjetnikov, lastnosti podjetnic, žensko podjetništvo, delovni timi, lastnosti članov tima.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1346; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

3.
PROCESNA ORGANIZACIJA, SODOBNO VODENJE IN MODEL ORGANIZACIJSKE ZRELOSTI
Marjan Adamič, magistrsko delo

Opis: Poslovanje danes zahteva vse večjo hitrost, uspešnost in učinkovitost. Podjetje, ki da svoj originalni, unikatni proizvod ali storitev prvo na trg, razvije celostni sistem povezav z dobavitelji in izpolni pričakovanja ter naročilo kupcev, ima veliko možnost preživetja v novi ekonomiji. Procesna orientiranost in organiziranost je način, ki pomaga podjetju, da se osredotoči na vprašanje, katere so tiste aktivnosti in naloge, ki prinašajo vrednost za kupce. Teoretiki in praktiki na področju organizacije in vodenja se praktično od industrijske revolucije neprestano ukvarjajo s podobnimi problemi, to je, kako organizacijo narediti bolj učinkovito, uspešno, prožno, dinamično, inovativno, kako se bolj približati kupcu, poskrbeti za njegovo trajno zaupanje, kako se približati vsem ostalim deležnikom in tudi za njih ustvariti želene učinke. Sodobni razvoj organizacije in vodenja se je izpopolnjeval in razvijal od obdobja, ki je bilo delovno intenzivno, preko obdobja, ki je bilo kapitalsko intenzivno, do današnjega časa, ki je znanstveno tehnološko intenzivno. Naše raziskovanje in analiziranje sodobnih strokovnjakov nakazuje, da razvoj na področju organizacije in vodenja v podjetjih in organizacijah ni končan. Prihaja obdobje, ki bo poleg podpore znanosti in tehnologije od organizacije zahtevalo predvsem kompetentnega, motiviranega posameznika znotraj organizacije. Prihaja obdobje osvoboditve človeka vseh nepotrebnih organizacijskih in drugih spon. Samoiniciativnost, kreativnost, izvirnost, soodločanje, solastništvo, neprestano učenje, razmišljanje, samouresničevanje, iskanje novih poti in sodelovanje v timih, tudi tistih, ki segajo izven organizacije, pripadnost in istovetenje z organizacijo, je tisto, kar bo prineslo uspeh in učinkovitost v organizaciji, kakor tudi njenim članom. Pri sodobnem vodenju organizacij ni več prostora za nepotrebne aktivnosti, kot je na primer nadzor in kontrola nad drugimi sodelavci. Vodenje postaja v bistvu način delovanja, kako vsakega posameznega udeleženca organizacije popeljati na njegov maksimum ob istočasnem izgrajevanju skupnosti. Današnje poslovno okolje je v konkurenčnem in poslovnem smislu zelo zahtevno. Če k temu dodamo še poslovna nihanja kot posledico finančne in gospodarske krize, je to okolje za mnoge organizacije in podjetja praktično nerešljiva uganka. Edina rešitev za organizacije in podjetja je, sprejeti pot neprestanih prilagajanj na spremembe. Vendar moramo opozoriti, da to ni možno storiti »čez noč«, za to je potrebno sistematično in načrtno dolgotrajno prizadevanje najvišjega vodstva in vseh zaposlenih. Današnja kriza je za mnoga podjetja poslovna priložnost, saj bodo še utrdila in izboljšala svoj položaj. In kje se skriva njihov ključ do uspeha? Skozi naše raziskovanje in analiziranje poskušamo pokazati na tista temeljna področja v organizaciji in izgrajujemo model organizacijske zrelosti, ki podjetju lahko prinese želeno konkurenčno prednost, uspešnost in učinkovitost. Ugotavljamo, da s široko podporo zaposlenih izgrajena procesna organiziranost oziroma orientiranost, skupaj s sodobnimi koncepti vodenja, lahko prinese uspeh. Ploska procesna organiziranost, medsebojno zaupanje med vodstvom in zaposlenimi, usmerjanje organizacije na pota učeče se organizacije, z visoko zmožnostjo reševanja lastnih problemov in tistih v okolju, podjetništvo in inovativnost, to so samo nekateri vidiki modela, ki organizaciji pomagajo doseči njene kratkoročne in dolgoročne cilje. Trdimo, da ko je enkrat organizacija ali podjetje doseglo določeno stopnjo skladnosti z našim modelom, lahko govorimo o organizacijski zrelosti, vendar moramo vedeti, da se ta zgodba tukaj ne konča. Nadaljnja naloga najvišjega vodstva je neprestano motiviranje, vzdrževanje in podaljševanje ustvarjalne napetosti na poti sprememb. Zaposleni z uspehi postanejo samozavestnejši, pripadnejši in dosegajo visoko stopnjo samo-potrditve. Organizacijska kultura se spreminja, kar je dobra osnova za višjo razvojno stopnjo organizac
Ključne besede: Ključne besede: organizacija, podjetje, procesna organizacija, procesno orientirana organizacija, izboljševanje procesa, preoblikovanje procesa, merjenje procesnih dosežkov, horizontalna organizacija, six sigma, vitka organizacija, ISO/TS 16949, sodobno vodenje, procesno vodenje, strategija, učeča se organizacija, organizacijska kultura, podjetništvo, inovativnost, uspešnost in učinkovitost organizacije, model organizacijske zrelosti, profil organizacijske zrelosti podjetja, vidiki organizacijske z
Objavljeno: 03.04.2012; Ogledov: 4291; Prenosov: 741
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

4.
KAKO REVITALIZIRATI PODJETJE, KO TO ZAIDE V FAZO ZATONA NA PRIMERU PODJETJA ZLATI GRIČ D.O.O.
Tanja Žižek, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo podrobneje proučevali problem kako revitalizirati podjetje ko to zaide v fazo zatona. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili pojem podjetnika in podjetništvo nasploh; življenjski cikel podjetja in produkta; predstavili kakšna je povezava med podjetništvom in inoviranjem ter življenjskim ciklom; predstavili vzroke kdaj in zakaj podjetje pride v situacijo, ko se mora revitalizirati ter zakonodajo, ki jo mora podjetje spoštovati pri revitalizaciji in iskanju rešitev iz krize. V empiričnem delu pa smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in predhodnih izkušenj ter informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju ugotovili vzrok zakaj je podjetje zašlo v krizo ter na kakšen način so se lotili reševanja krize. Ugotovili smo, da so za reševanje krize pripravili strategijo razvoja do leta 2015, ki so jo razdelili na dva dela. Prvi del je bil poslovni, v katerem so bile opredeljene dejavnosti s katerimi se bo podjetje ukvarjalo, cenovna politika ter ciljni kupci in trgi. Drugi del pa je zajemal finančno prestrukturiranje podjetja z iskanjem strateškega partnerja. Kot je razvidno iz primera podjetja ter iz priložene bilance stanja in izkaza poslovnega izida je finančni del v celoti uspel, saj so podatki za prvi dve leti odlični in vsi zastavljeni cilji so izpolnjeni. Podjetju je uspelo poenotenje družabnikov in lastnikov, da so pripravljeni na takšno rešitev tudi za ceno kompromisov, kakšna bo končna ocena pa bo razvidno komaj takrat, ko bo v podjetje vstopil novi strateški vlagatelj.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, kriza podjetja, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, vodenje podjetja.
Objavljeno: 25.11.2013; Ogledov: 806; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
ZNAČILNOSTI SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA: PRIMER PROJEKTA
Polona Petrej, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega seminarja je bil, da izvemo kaj je socialno podjetništvo, kdo so socialni podjetniki, kakšna je razlika med »klasičnim« in socialnim podjetništvom, kdo pomaga pri samem razvoju socialnih podjetij/projektov pri nas. Da bi vse to izvedeli, smo se tega lotili na 2 načina; na teoretični in empirični način, torej, diplomski seminar smo razčlenili na dva dela, v empiričnem delu smo uporabili študijo primera. Pri prvem delu, teoretičnem smo se seznanili z osnovnimi pojmi o podjetništvu, spoznali razliko med »klasičnim« in socialnim podjetništvom, ugotovili kakšno je stanje na področju socialnega podjetništva v Sloveniji, kakšne so njegove značilnosti, kakšna je vloga socialnega podjetništva v Evropski uniji, se pobližje spoznali z zakonodajo in vlogo države pri doseganju razvojnih ciljev. V drugem, empiričnem delu smo uporabili študijo primera na projektu Tekstilnica iz Koroške regije. Izvedli smo intervju z ustanoviteljema projekta Tekstilnica na Koroškem. Z raziskavo smo izvedeli, da je socialno podjetništvo v Sloveniji še vedno manj razvito kot v drugih državah zaradi same tradicije in razumevanja podjetniške svobode, zaradi zapletene zakonodaje in dostopnosti do kapitala. Namen socialnih podjetij je, da nudijo možnost zaposlitve težje zaposljivih oseb, ter jim s tem zagotovijo socialno varnost. Ljudi izobrazijo do tiste mere, da so samostojni, da imajo sami občutek, da lahko veliko naredijo za podjetje in so zadovoljni z delovnimi pogoji.
Ključne besede: Ključne besede: Socialno podjetništvo, podjetništvo, socialno podjetništvo v Sloveniji, zakonodaja, ministrstva, občine, socialni projekt.
Objavljeno: 21.10.2014; Ogledov: 1322; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (993,55 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici