SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
OBLIKOVANJE TER NAČRTOVANJE LIKOVNE IN KOMUNIKACIJSKE FUNKCIJE TEKSTILNIH VZORCEV
Manja Tišlar, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je oblikovanje vzorcev za tisk na tekstil za oblačila in sicer za določeno izbrano ciljno skupino. V skladu z zahtevami ter željami izbrane ciljne skupine, katere mnenja smo pridobili s pomočjo ankete, smo oblikovali nabor najprimernejših barvnih tonov za uporabo pri oblikovanju vzorcev. Likovno izrazne prvine vzorca, njegovih oblik, barv ter drugih likovnih elementih smo raziskali v uvodnem teoretičnem poglavju o osnovah likovnega oblikovanja ter prvinah vizualnih komunikacij. Oblačilo kot kompleksno vizualno komunikacijsko strukturo smo v teoretičnem poglavju obravnavali v smislu oblačilnega sloga ter vloge barvnosti oblačila pri tem. Na podlagi raziskav izvedenih v uvodnem teoretičnem delu smo izvedli praktični del diplome, ki sestoji iz raziskave na terenu ter aplikaciji spoznanj ter zaključkov v praktično delo oblikovalca. V tem delu diplome smo prikazali in izvedli kreativni postopek oblikovanja serije vzorcev za tekstilni tisk s kreativno metodo abstrakcije ter stilizacije motivov vzetih iz narave. V ta proces smo vključili spoznanja iz teoretičnega in raziskovalnega dela diplomske naloge.
Ključne besede: Ključne besede: oblikovanje, likovne prvine, komunikacija, tekstilni vzorci
Objavljeno: 26.03.2009; Ogledov: 2200; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

2.
RAZVOJNI MODUL ZA BREZŽIČNO KOMUNIKACIJO Z BREZPILOTNIM LETALOM
Robert Pisar, 2009, diplomsko delo

Opis: V nalogi smo predstavili razvojni modul za brezžični prenos podatkov iz brezpilotnega letala, pri čemer smo morali upoštevati splošni akt o načrtu uporabe radijskih frekvenc, ki je bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije, številki 10/2006 in 17/2006, ter v Uredbi o načrtu razporeditve radiofrekvenčnih pasov, ki je bila objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije, številka 107/04. Podali smo pregled različnih frekvenčnih pasov in utemeljili izbiro na frekvenčnem območju 868 MHz. Za prenos podatkov uporabljamo brezžično komunikacijo. Merilni in komunikacijski sistem, ki se uporabljata v brezpilotnem letalu, morata imeti predvsem majhne dimenzije, težo ter porabo. Brezpilotno letalo vodi pilot z Zemlje, zato je razdalja med letalom in pilotom omejena z vidljivostjo; za komunikacijo zadostuje domet okrog 2 km. Temeljito smo proučili modul RC1280HP in protokol RC232. Glede na domet modulov smo določili potrebne elemente vezja. Kreirali smo lastno knjižnico in predstavili programsko orodje Altium Designer. Preverili smo komunikacijo in testiranje dometa razvojnega modula.
Ključne besede: Ključne besede: radijska frekvenca, brezpilotno letalo, brezžična komunikacija, komunikacijski sistem, razvojni modul, elektronsko vezje, demonstracijska plošča.
Objavljeno: 25.03.2009; Ogledov: 2209; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

3.
NOTRANJA KOMUNIKACIJA V POSLOVNEM OKOLJU
Mojca Vene, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK S pričujočim diplomskim delom želimo prikazati osnove komunikacije in predstaviti notranje komuniciranje v podjetju. Opredelili bomo medsebojne odnose, zagnanost za delo in odkrivali stile vodenja. Narejena je bila analiza stopnje zadovoljstva z notranjo komunikacijo v podjetju ATech d.o.o. Raziskali smo tudi o čem se zaposleni največ pogovarjajo med odmori za malico in kosilo, kakšni so njihovi medsebojni odnosi ter kakšna je njihova zagnanost za delo. Zanimalo nas je, katere medije podjetje uporablja za komunikacijo in kakšen je slog vodenja. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni s pomočjo ankete in obdelani s statističnim programom SPSS. Skrivnost uspešne notranje komunikacije je v dvosmerni in svobodni izmenjavi informacij ter v medsebojni usklajenosti neverbalnih in verbalnih sporočil. Lahko je formalna ali neformalna. Njeni cilji so: identifikacija zaposlenih z organizacijo, socializacija zaposlenih, razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov, informiranje in izobraževanje zaposlenih ter doseganje lojalnosti in motivacije pri zaposlenih. Glavni vir informacij za zaposlene naj bi bili njihovi predpostavljeni. Vendar največ informacij o dogajanju v podjetju še vedno dobivajo od sodelavcev, torej preko govoric. Zato zaposleni menijo, da komunikacija ne poteka zelo dobro, kar pomeni, da vodstvo podcenjuje komunikacijske potrebe zaposlenih. Pomanjkljivosti so predvsem v enosmernosti komunikacij in v ustnih dogovorih med zaposlenimi. Odnosi v podjetju ostajajo večinoma na strokovni ravni. To potrjuje tudi vsebina pogovorov med zaposlenimi v času odmorov za malico. Pogovori se vrtijo okrog tekočih zadev pri delu in z njimi povezanimi aktualnimi dogodki v svetu. Zaposleni si med seboj zaupajo, kar je pomembno za razvojni oddelek, proizvodnjo, kontrolni, prodajni in vse druge oddelke. Motivacijski delavniki, ki jih vodstvo uporablja, nimajo daljšega učinka, saj se zaposlenim zagnanost za delo dokaj hitro iz dobre spremeni v slabo zagnanost za delo. Vodstvo ne pripisuje dovolj velike pomembnosti povratnim informacijam in evaluaciji svojih motivacijskih metod. Možnosti je veliko, zato lahko vpeljejo kakšno drugo metodo za motiviranje zagnanosti zaposlenih za delo. Zaposleni gojijo pripadnost do podjetja in zaupajo odločitvam vodstva. Vendar prave povezave med njimi in vodstvom ni. V podjetju ATech je vodenje avtokratsko. Stil vodenja je primeren, kar potrjuje trenutni položaj podjetja. Ne moremo se izogniti mislim, da je podjetje močno obrnjeno navzven, v javnost in njeno mnenje, v razvoj izdelkov in rast podjetja. Vendar premalo pozornosti posveča potrebam svojega kadra, ki je ključnega pomena za njegov obstoj.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE - Komunikacija - Notranja komunikacija - Medsebojni odnosi - Vodenje - Motiviranost za delo
Objavljeno: 17.07.2009; Ogledov: 2519; Prenosov: 442
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

4.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Ključne besede: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3558; Prenosov: 928
.pdf Celotno besedilo (336,91 KB)

5.
SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO
Svetlana Ulaga, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO sem želela raziskati zadovoljstvo staršev z delom in sodelovanjem z zaposlenimi v vrtcu Laško. Diplomska naloga je vsebinsko razdeljena na dva glavna dela. V prvem, teoretičnem delu, sem predstavila družino, vrtec, odnose med strokovnimi delavci in starši, komunikacijo s starši in sodelovanje z njimi, kateremu sem se podrobneje posvetila. Opisala sem formalne in neformalne oblike sodelovanja ter prednosti sodelovanja za vzgojitelje/učitelje, starše in otroke. Da bi bilo sodelovanje karseda učinkovito, je potrebno vzpostaviti ustrezen odnos in primerno komunikacijo. Kakšen bo odnos, je odvisno od prizadevnosti in iskrenosti tako vzgojiteljev kot staršev. Od kvalitete odnosa in učinkovitosti komunikacije pa je odvisno, ali bo sodelovanje uspešno ali ne. Ker pa so predšolski otroci izjemno navezani na družino, je praktično nemogoče, da družina (starši) in vrtec (vzgojitelji) ne bi sodelovala. Drugi del diplomske naloge zajema empirični del naloge, kjer sem analizirala anketni vprašalnik, ki sem ga razdelila staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Laško. Ugotovila sem, da se staršem zdi sodelovanje med njimi in vrtcem koristno, s sodelovanjem in odnosi so zadovoljni, menijo, da sodelovanje koristi njihovim otrokom in da se ga radi udeležujejo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: • otrok, • starši, • vzgojitelj, • družina, • vrtec, • sodelovanje, • odnosi, • komunikacija.
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 5548; Prenosov: 1470
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

6.
POMEN ČUSTVENE INTELIGENCE PRI VODENJU
Tjaša Novak, 2009, diplomsko delo

Opis: V našem življenju igrajo čustva pomembno vlogo. Okolje, v katerem živimo in delamo, nas postavlja pred različne izzive, o tem, kakšen bo naš odziv na te izzive, pa ne odloča samo razum, temveč predvsem razvitost naše čustvene inteligence. Pri vodenju gre poleg upravljanja poslov tudi za upravljanje ljudi. Za uspeh je vse bolj pomembno, kako se vodja odziva v različnih okoliščinah, še zlasti v nepredvidljivih, kako s svojim vedenjem vpliva na ravnanje sodelavcev, ali je sposoben prepoznati in se pravilno odzvati na njihove čustvene odzive in podobno. S svojo diplomsko nalogo sem želela: - poiskati odgovor na vprašanje, zakaj je pomembno prepoznati svoje vedenje in vedenje sodelavcev, - ugotoviti, kako lahko čustveno inteligenco razvijam pri sebi, - ugotoviti, kako lahko čustveno inteligenco uporabimo v zasebnem in poklicnem življenju, - usmeriti vodje v poglobljeno prepoznavanje in upoštevanje elementov čustvene inteligentnosti, - ugotoviti, kako čustvena inteligentnost vodje vpliva na podrejene z vidika medsebojnih odnosov in delovne storilnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opredelila pomen čustvene inteligence in opisala prijeme, v katerih je čustvena inteligenca še posebej pomembna: komunikacija, pohvala, kritika, konflikt, medsebojni odnosi, … V nadaljevanju sem se dotaknila vodenja in vodje – njegovih osebnih lastnosti in sposobnosti in sloga vodenja. V empiričnem delu sem poskušala z raziskavo ugotoviti, kako vodje delujejo v praksi, pridobiti splošno sliko o tem, v kakšni meri se zavedajo posledic »orodij« čustvene inteligence: pohvale, kritike, konstruktivnega reševanja konfliktov, spretnosti komunikacije, ravnanja s čustvi, kateri slog vodenja najpogosteje uporabljajo, katere so tiste osebne značilnosti, ki jih zaposleni pri vodji najbolj cenijo in ali čustvena inteligenca vodje vpliva na zaposlene na področju medsebojnih odnosov in delovne storilnosti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE - čustvena inteligenca - medsebojni odnosi - komunikacija - vodenje - vodja
Objavljeno: 20.07.2009; Ogledov: 4461; Prenosov: 1152
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

7.
OCENJEVANJE UPORABNOSTI SPLETNE APLIKACIJE WEB COMMUNICATOR
Emilija Stojmenova, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo ocenjevali uporabnost spletne aplikacije WebCommunicator, ki se razvija v podjetju Iskratel d.o.o. Uporabnost aplikacije smo ocenjevali kvalitativno in kvantitativno. Za kvalitativno ocenjevanje uporabniške prijaznosti smo uporabili tri različne metode: vprašalnik SUMI, vprašalnik SUS in hevristično evaluacijo. Pri kvantitativnem ocenjevanju smo merili čase, ki so jih uporabniki potrebovali za izpolnjevanje določenih opravil. Na koncu smo analizirali dobljene rezultate iz vseh uporabljenih metod za ocenjevanje uporabniške prijaznosti Web Communicatorja in zatem predlagali spremembe za nepravilnosti, ki so se pojavile ob ocenjevanju. Ugotovili smo, da so bili uporabniki v splošnem zadovoljni z uporabo aplikacije in da bo po odpravi vseh najdenih nepravilnosti produkt pripravljen za tržišče.
Ključne besede: Ključne besede: komunikacija človek-računalnik, uporabniška prijaznost, uporabniško ocenjevanje, kvalitativno ocenjevanje, kvantitativno ocenjevanje
Objavljeno: 02.07.2009; Ogledov: 2152; Prenosov: 352
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
Medsebojni odnosi med negovalnim in zdravstvenim timom
Bojan Grobelšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Teoretično izhodišče: Medsebojni odnosi so pomemben dejavnik, ki vpliva na počutje udeleženih. V zdravstvenem sistemu sta se formirala negovalni in zdravstveni tim, ki sta v medsebojno soodvisnem položaju. Neprenehoma se usklajujeta in povezujeta. Člani se med seboj razlikujejo, tako po strokovni usposobljenosti kot po socialno demografskih dejavnikih. Namen: V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kakšni so medsebojni odnosi na področju zdravstva, predstavili smo pomembne dejavnike, ki vplivajo na medsebojne odnose med udeleženci v negovalnem in zdravstvenem timu ter kako se ti odnosi odsevajo na počutju zaposlenih in posledično na kakovosti dela v timu. Metoda: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Anketna vprašanja so bila odprtega tipa. Vzorec raziskave je zajemal 67 članov negovalnega in zdravstvenega tima na Kliniki za kirurgijo Univerzitetnega kliničnega centra Maribor. Rezultati: Podatki, ki smo jih pridobili ob zaključku raziskave, nam kažejo na to, da v delovnih timih še vedno ni enakopravnosti, kar je potrdilo 42 % anketiranih. Medicinski kader še vedno uživa privilegiran položaj, kar je izrazilo 69 %. Nekateri socialno-demografski dejavniki imajo velik vpliv na medsebojne odnose, predvsem je v ospredju izobrazba in starost, socialni status ter spol pa imajo po mnenju anketiranih le rahel vpliv na medsebojne odnose. Velik del anketiranih, predvsem tistih s srednjo izobrazbo, si želi sprememb na področju delovnih pogojev zaradi premajhne kadrovske zasedbe, prav tako pa si želijo bolj spoštljivega in enakopravnega odnosa s strani zdravnikov in nadrejenih (diplomiranih) medicinskih sester. Sklep: Iz raziskave je razvidno, da imajo medsebojni odnosi pomembno vlogo pri timski obravnavi pacienta. V negovalnem in zdravstvenem timu še vedno obstaja hierarhična organiziranost, kar vsekakor ima vpliv na odnose znotraj tima, kljub temu pa je velika večina še vedno zadovoljna z medsebojnimi odnosi v svojem delovnem okolju.
Ključne besede: Ključne besede: medsebojni odnosi, komunikacija, negovalni tim, zdravstveni tim
Objavljeno: 20.07.2009; Ogledov: 4030; Prenosov: 1371
.pdf Celotno besedilo (3,64 MB)

9.
NAČELA DOBRE KOMUNIKACIJE PRI POUKU SLOVENŠČINE
Martina Brodej, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem sklopu proučujemo pedagoško komunikacijo, ki poteka med učitelji in učenci osnovne in srednje šole. Uvod sestavljajo razmišljanja, vezana na osrednjo temo, o kateri teče beseda znotraj diplomskega dela. Nato natančneje predstavimo jezik, ki je vpet v komunikacijo kot njena bistvena sestavina. Temu sledi opredelitev nekaterih splošnih pojmov komunikacije, njen opis in razčlenitev. Z nekaj besedami povzamemo spoznanja komunikacijske in jezikovne didaktike, ki prinašajo sodoben pridih obravnavi jezika. Prav tako opišemo pouk slovenščine in njegove cilje. Zlasti nas zanima zaradi prenovljene komunikacijske zasnove, ki pri učencih in dijakih razvija sporazumevalno zmožnost. Načela dobre komunikacije pa pri učencih (dijakih) v prvi vrsti ozaveščajo učitelji slovenščine, ki ne le s teoretičnim znanjem, ampak tudi z jezikovnim zgledom oblikujejo vešče govorce. Zaradi tega smo podrobneje razčlenili njihov govor, ki mora biti načrtovan, zavesten, kultiviran, demokratičen, svoboden, dvosmeren in oseben, saj z njim gradijo medosebno spoštovanje in pozitivne odnose, ki izboljšujejo vzgojno-izobraževalni proces in je kot takšen pomemben tudi za učitelje preostalih predmetnih področij. V empiričnem delu predstavimo namen, metodologijo, spoznanja in ugotovitve raziskave, izvedene s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo anketirali učence v tretjem triletju osnovne šole in dijake srednje strokovne šole. Zanimal nas je odnos učencev, dijakov do slovenskega jezika, jezikovnega pouka in njegovega poučevanja. Prav tako smo želeli ugotoviti, kakšna je jezikovna kultura učiteljev slovenščine ter drugih predmetnih področij. Ker menimo, da dobra komunikacija pripomore k razvijanju pozitivnih odnosov, smo povpraševali tudi po medosebnem odnosu in njegovem vplivu na odnos do vsebine. S pomočjo raziskave smo skušali potrditi, da upoštevanje načel dobre komunikacije vodi k oblikovanju kvalitetnih medosebnih odnosov. Pozitivna komunikacija jezikovno vzgaja učence, povečuje njihove sporazumevalne sposobnosti in je pot do konstruktivne, učinkovite vzgoje in izobraževanja.
Ključne besede: Ključne besede: jezik, materni jezik, slovenski jezik, komunikacija, pedagoška komunikacija, besedna-, nebesedna komunikacija, osebna-, neosebna komunikacija, demokratična komunikacija, dvosmerna komunikacija, jezikovna in komunikacijska didaktika, jezikovna prenova pouka slovenščine, sporazumevalna zmožnost, jezikovna kultura učiteljev slovenščine.
Objavljeno: 12.10.2009; Ogledov: 3641; Prenosov: 488
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
ANALIZA ROJSTEV NEDONOŠENČKOV IN NJIHOVA OBRAVNAVA V MARIBORSKI BOLNIŠNICI
Anita Aceska, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so opisane značilnosti prezgodaj rojenih otrok in nevarnosti, ki so jim nedonošenčki izpostavljeni. Predstavljeni so najpogostejši vzrok, ki privedejo do prezgodnjega poroda ter analiza rojstev nedonošenčkov in njihovo obravnava. Metodologija in metode. V diplomskem delu smo analizirali podatke o številu rojstev nedonošenčkov za obdobje osmih let (od 1997 do 2005). Analizirane podatke smo računalniško prikazali v obliki grafov s pomočjo programa Microsoft Word. Rezultati. Rezultati analize podatkov so pokazali, da se je število rojstev nedonošenčkov od leta 1997 do leta 2005 povečalo za 3,82 %. Sklep. Kljub številnim prizadevanjem na področju perinatologije ostaja rojstvo prezgodaj rojenih otrok oziroma rojstvo nedonošenčkov še vedno problem, ki je prisoten povsod po svetu, vendar v različnem obsegu. Rojstvo prezgodaj rojenih otrok predstavlja zdravstveni problem, saj na njegov nastanek in reševanje vpliva širše družbeno okolje z mnogimi dejavniki, zato je tudi način in uspeh pri reševanju tega problema v posameznih delih zelo različen. Z novimi spoznanji bodo prišli v poštev tudi drugačni načini odkrivanja in preprečevanja prezgodnjega poroda.
Ključne besede: Ključne besede: nedonošenček s povečanim tveganjem, vzroki za prezgodnje rojstvo nedonošenčkov, zdravstvena nega nedonošenčkov, komunikacija s starši prezgodaj rojenih otrok.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2295; Prenosov: 774
.pdf Celotno besedilo (703,13 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici