| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MERJENJE UČINKOVITOSTI INVENTIVNO-INOVATIVNEGA MANAGEMENTA IDEJ V SLOVENSKIH PODJETJIH
Franc Slavič, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je danes glavna konkurenčna prednost podjetij. Lahko trdimo, da je predpogoj za uspešnost podjetij v današnji družbi znanja. V razmerah današnje negotovosti, pogostosti in kompleksnosti sprememb se lahko podjetje obdrži samo, če je usmerjeno k iskanju sprememb. Te pa izhajajo iz percepcije sprememb kot priložnosti in ne kot svarila in nevarnosti. Poslovno okolje od vsakega podjetja zahteva inovacijsko dejavnost, kot predpogoj za uspešnost, ki mora biti dobro organizirano pod okriljem managementa idej. To pa zahteva strateško razmišljanje, ki ne sme biti samo želja posameznikov v podjetju. Zato je potrebno vzpostaviti ugodne razmere, ki omogočajo inovacijsko dejavnost v vseh poslovnih segmentih podjetja. Danes, ko se krči obseg klasičnih fizičnih in ponavljajočih se opravil, se hkrati pojavlja vedno več nalog, kjer morajo zaposleni ustvarjalno delovati. To pa pomembno spreminja strukturo in vlogo zaposlenih. Od teh se danes pričakuje predvsem dejavno poseganje v prilagajanje vsebine dela in hkrati vplivanje na spremembo dejavnikov novega izziva. Za uspešno delovanje organizacije je zelo pomembno komuniciranje navzgor. Če hočemo doseči visoke delovne cilje, moramo vse moči podrediti odkritemu sodelovanju vseh akterjev v družbi. Za to pa morajo biti le-ti pripravljeni sodelovati, biti usposobljeni in zaupati ter verjeti v uspeh. In pomembno vlogo za uspeh in povezavo vseh dejavnosti ima v družbi management idej. Inovacijska dejavnost je torej danes ena temeljnih aktivnosti podjetja, ki omogoča hitrejše uvajanje novih produktov/storitev kot ostala konkurenca. Za vzpostavitev omenjene dejavnosti v družbi pa čarobnega recepta ne moremo ponuditi. Rezultati jasno kažejo pot, po kateri mora podjetje stopati, kot tudi pomembne vidike managementa idej. Prvi korak je gotovo odločitev vodilnih in jasna strategija inovativnosti v podjetju. Nadaljnji koraki so povezani z izgradnjo ustrezne inovativne kulture in klime. Potrebno je izvesti vrsto aktivnosti, med katerimi je gotovo najpomembnejša dvig ustvarjalnosti z uporabo različnih orodij in tehnik, ter izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Prepričan sem, da je ustvarjalna miselnost v povezavi z znanjem in odločnostjo najpomembnejši dejavnik pri dvigovanju inovativnosti v slovenskih podjetjih.
Ključne besede: Ključne besede: Inovacije, inovacijska politika, konkurenčnost, konkurenca, spremembe, management idej, inovacijski procesi, inventno-inovativni procesi
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2651; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (929,05 KB)

2.
TABORIŠČE TEHARJE IN AMNESTIJA leta 1945
Terezija Potočnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Povzetek Eden najtemnejših, če ne celo najtemnejši madež slovenske zgodovine, je nastal v letu 1945 tik po koncu druge svetovne vojne. To temno obdobje je zaznamovano z državljansko vojno, z revolucijo, z begi iz domovine, nesrečno vrnitvijo vanjo, s koncentracijskimi taborišči in množičnimi poboji. Ko so bili pripadniki domobranskih enot vrnjeni nazaj v Slovenijo, so bili najprej deportirani v koncentracijska taborišča širom po Sloveniji. Eno od takih je bilo tudi taborišče Teharje. Tja so namestili množico domobrancev, njihovih pomožnih enot, civilistov, ki so jih spremljali. Torej; v istem taborišču so se znašli tako civilisti, ki so spremljali domobrance, kot tudi drugi, ki so bili zaprti bodisi zaradi kolaboracije ali posedovanja dobrin, ki si jih je zaželela nova oblast. Nova oblast, bolje rečeno osvobodilna fronta (OF) pod vodstvom komunistične partije (KP), je prevzela oblast na vseh področjih, to se je odražalo tudi v sodstvu, ki je začelo vsebovati prvine socialističnega prava, še prej pa so z dekretom ukinili predvojno pravo. To je vodilo v pravni nered, v katerem so se dogajali montirani procesi in montirane obsodbe. Veliko večino zaprtih domobrancev, ki so jih pred tem razdelili v skupine, so izvensodno pobili. Preživeli, v primeru Teharij sta bili to skupini B in A, ki so ju sestavljali mladoletni domobranci, pa so bili na milost in nemilost prepuščeni življenju v koncentracijskem taborišču. Velik del jih je bil obsojen zaradi pripadnosti domobranskim enotam. Vojaško sodišče v Celju je obsodilo 405 zapornikov. Obsojeni so bili na različno dolge kazni odvzema svobode s prisilnim delom in odvzemom državljanskih in političnih pravic. Tega jih je odrešila amnestija, ki je bila razglašena 3. 8. 1945 in po kateri se je iz taborišča Teharje v svobodo napotilo 369 amnestirancev. Amnestirani pa niso bili le bivši domobranci, temveč tudi civilne osebe. Za nekatere med njimi obstajajo obsodbeni dokumenti, za druge pa le dva seznama, eden popolnoma amnestiranih in drugi delno amnestiranih. Slednji so v taborišču dalje prestajali kazen, še v času, ko se je taborišče jeseni 1945 preoblikovalo v kazensko taborišče Teharje.
Ključne besede: Ključne besede: taborišče Teharje, domobranci, amnestija, poboji, montirani procesi, politika in sodstvo leta 1945, vojaška sodišča.
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 6813; Prenosov: 772
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

3.
PRIMERJAVA IZVAJANJA KADROVSKE FUNKCIJE V VELIKIH, MALIH IN SREDNJIH PODJETJIH
Jernej Stipanič, 2009, diplomsko delo

Opis: Kadrovska funkcija je ena izmed ključnih funkcij v podjetju, saj je od nje odvisna učinkovitost podjetja, ki vpliva na poslovno uspešnost podjetja. V sodobnih družbah narašča delež podjetij, ki delujejo v terciarnem in kvartarnem sektorju, za ta podjetja je značilno, da so storitveno usmerjena, zato postajajo zaposleni ključna, osrednja konkurenčna sposobnost podjetja, ker zaposleni s svojim znanjem in veščinami povečujejo oz. izboljšujejo konkurenčni položaj podjetja in posledično vplivajo na tržni delež ter rast in razvoj podjetja. V proizvodno usmerjenih podjetjih zaposleni vplivajo na stroške, ki determinirajo velikost dobička oz. poslovne uspešnosti, zato mora management v podjetju poskrbeti za čim večjo učinkovitost oz. storilnost zaposlenih kadrov. Podjetja pomenu kadrovske funkcije pripisujejo različen pomen. Večja podjetja imajo organiziran kadrovski oddelek, ki izpolnjuje naloge kadrovske funkcije, v manjših podjetjih je kadrovanje spontan proces, ki izhaja iz potreb, ki jih narekujeta poslovno okolje in narava posla. Dejstvo je, da obstaja razlika med majhnimi in velikimi podjetji glede planiranja, organiziranja, izvajanja in nadzorovanja kadrovske funkcije in kadrovskih procesov, zato je cilj diplomske naloge poiskati razlike med majhnimi in velikimi podjetji glede kadrovske funkcije oz. kadrovskih procesov. Predmet diplomske naloge so kadrovski procesi v različnih podjetjih in razlika med njimi ter razlika v organiziranosti kadrovske službe glede na velikost podjetij. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega dela in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena kadrovska funkcija in kadrovski procesi, ki se izvajajo v podjetjih, v empiričnem delu je narejena raziskava, ki preučuje razlike med majhnimi in velikimi podjetji glede omenjene tematike.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: - kadrovska služba, - kadrovski procesi, - poslovni subjekt, - človeški viri.
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 3147; Prenosov: 623
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

4.
RAZVOJ, LASTNOSTI IN UPORABA UMETNIH SNOVI S POUDARKOM NA OŠ
Aleš Ravnjak, 2009, diplomsko delo

Opis: Človeški svet obdajajo izdelki iz umetnih snovi. Njegovo življenje je postalo odvisno od njih. Razvoj, izdelava, proizvodnja izdelkov iz umetnih snovi je v porastu in ne kaže na to, da bi se ustavila. S tem pa nastajajo tudi negativni učinki. Odmetavanje in kopičenje odpadkov iz umetnih snovi je vedno večje, kar močno obremenjuje okolje, ki je življenjski prostor človeka. Zato se mi zdi izjemno pomembno, da učenci pridobijo osnovna znanja o lastnostih, vrstah, procesih pridobivanja umetnih snovi, o njihovi grožnji okolju, saj bodo le tako razvili pravilen odnos do njih. Zato morajo učenci to znanje pridobiti že v zgodnji fazi učenja. Sodobna informacijska tehnika mi omogoča, da bom lahko s pomočjo spletnega učbenika snov o umetnih snoveh učencem približal na zanimiv in enostaven način. Učbenik je primeren pripomoček za samostojno učenje v prostem času, lahko pa služi tudi kot učni pripomoček pri vzgojno izobraževalnem procesu.
Ključne besede: Ključne besede: procesi pridobivanja umetnih snovi, vrste umetnih snovi, lastnosti umetnih snovi, predelava in obdelava umetnih snovi, ekologija, reciklaža, spletni učbenik.
Objavljeno: 04.01.2010; Ogledov: 7063; Prenosov: 612
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
KADROVSKI PROCESI V PODJETJU OPOJ SOKOVI D.O.O.
Marija Lah, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opredeljeno delo kadrovskega vodje in njegove naloge. Namen diplomske naloge je opredelitev kadrovskih procesov v podjetju Opoj sokovi, d. o. o. Naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu so izpostavljena teoretična izhodišča, v katerih smo splošno opisali kadrovsko funkcijo, kadrovsko politiko in procese v kadrovskem sektorju. V drugem, empiričnem delu naloga obsega predstavitev podjetja Opoj sokovi, d. o. o. in opis notranje organizacije družbe. Sledi opredelitev kadrovske strukture zaposlenih od leta 2006 do leta 2008 in natančen opis kadrovskih procesov v podjetju. V zaključku smo podali nekaj predlogov za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: Ključne besede: - kadrovska funkcija - kadrovska politika - kadrovski procesi
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 2693; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (393,23 KB)

6.
DOBAVNA VERIGA V FARMACEVTSKEM PODJETJU
Nataša Mušič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava področje dobavne verige s primerom na farmacevtskem podjetju Krka. V prvem, teoretičnem delu, smo opredelili teoretična izhodišča dobavnih verig tako, da smo opredelili pomen, strukturo, upravljanje in cilje dobavnih verig. Vemo, da je v današnjem svetu veliko odvisno od dobrega informacijskega sistema, zato smo si tudi ogledali, kakšna je informacijska podpora dobavni verigi. V empiričnem delu predstavljamo podjetje Krka, ki je eno vodilnih generičnih podjetij v Evropi. Najprej smo si ogledali dobavno verigo v podjetju iz organizacijskega vidika, nato pa smo predstavili tudi ključne procese znotraj dobavne verige. Na podlagi ugotovitev, je diplomsko delo zaključeno s predlogi za razmislek ali morebitne nadaljnje preučitve z namenom izboljšav.
Ključne besede: Ključne besede: dobavna veriga, procesi v dobavni verigi, farmacevtska industrija, logistika.
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 2112; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (660,86 KB)

7.
IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI UPRAVLJANJA ANTIKOAGULACIJSKE AMBULANTE V SPLOŠNI BOLNIŠNICI CELJE
Andreja Hrovat Bukovšek, 2010, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je prikazana analiza in ocena obstoječega stanja upravljanja antikoagulacijske ambulante v Splošni bolnišnici Celje. V teoretičnem delu je predstavljena dejavnost antikoagulacijske ambulante in pomembnost antikoagulacijskega zdravljenja, potem pa zdravila za preprečevanje strdkov ter indikacije, pri katerih je potrebno uvesti antikoagulacijsko terapijo. Raziskava je pokazala, da prejmejo bolniki v antikoagulacijski ambulanti dovolj informacij, navodil in nasvetov o antikoagulacijskem zdravljenju kljub obremenjenosti zaposlenih in povečanem obsegu ambulantnega dela. Niso pa bolniki dobro seznanjeni z možnimi zapleti antikoagulantne terapije in ukrepi v primeru, da se pojavijo takšni zapleti. Ugotovili smo, da so bolniki zadovoljni s kakovostjo dela zaposlenih v AK ambulanti in z organizacijo dela — procesom dela od vpisa, obiska laboratorija pa do ambulantne obravnave. Kakovost dela in zadovoljstvo uporabnikov zdravstvenih storitev bi izboljšali, ko bi bili možni posveti in razgovori med bolnikom in zdravnikom v antikoagulacijski ambulanti ter krajšim čakalnim časom na prejem končnega izvida antikoagulacijskega zdravljenja. Odnos bolnikov do antikoagulacijskega zdravljenja je pozitiven, zato menimo, da pomeni bolnikom antikoagulantna terapija varno terapijo, saj jih ščiti pred nastankom ali ponovnimi strdki. S spremljanjem kazalnikov kakovosti, to je časov povprečne obravnave bolnika v celotnem procesu pa smo ugotovili, da je obravnava bolnika v antikoagulacijski ambulanti Splošne bolnišnice Celje ob normalnih pogojih dela in v primerjavi z drugo antikoagulacijsko ambulanto zadovoljiva in bistveno hitrejša. Na osnovi rezultatov, dobljenih iz raziskave in notranje presoje, so prikazane prednosti, pomanjkljivosti in možne izboljšave organizacije dela v antikoagulacijski ambulanti. Kot načelo za stalno izboljševanje kakovosti zdravstvenih storitev v antikoagulacijski ambulanti je predstavljen in uporabljen Demingov krog. Z izboljševanjem kakovosti želimo doseči kakovostnejše rezultate zdravljenja pacientov, ki prejemajo antikoagulacijsko zdravilo in izboljšati zadovoljstvo uporabnikov zdravstvenih storitev v antikogulacijski ambulanti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: antikoagulacijska ambulanta, antikoagulacijsko zdravilo, antikoagulacijsko zdravljenje, bolnik, procesi, zapleti, izboljšave, kakovost.
Objavljeno: 15.03.2011; Ogledov: 3478; Prenosov: 352
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

8.
ANALIZA DELOVNIH PROCESOV IN SISTEMIZACIJA DELOVNIH MEST V PODJETJU DIMNIKARSTVO DOVRTEL, D.O.O.
Simon Dovrtel, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Dimnikarstvo je zadnja leta podvrženo nenehnim zunanjim vplivom, ki so posledica tehnološkega napredka na področju ogrevanja, varstva okolja, političnih sprememb v državi, socialnih razmer prebivalstva, sprememb v šolstvu ter slabše publicitete v medijih. Če želijo podjetja nadaljevati tovrstno dejavnost, se morajo tem spremembam ustrezno prilagoditi. Dimnikarstvo Dovrtel, d. o. o., je poleg teh sprememb zaradi povečanega obsega dela moralo izvesti tudi širitev podjetja oz. dodatno zaposlovanje, kar vpliva na dosedanjo organiziranost podjetja in ustvarja nova delovna mesta. Zato se je podjetje odločilo prenoviti organizacijsko strukturo, redefinirati delovne procese in delovna mesta ter izdelati sistemizacijo delovnih mest, ki bo v oporo tako zaposlenim pri vrednotenju njihovega dela in kariernega razvoja kakor tudi podjetju kot vsestransko organizacijsko in managersko orodje. Prav tako bo treba za lažje delo vseh zaposlenih in preglednejše poslovanje delovne procese znotraj podjetja standardizirati, jih sprejeti kot interni akt ter pozneje prepisati v preprostejšo obliko – sestaviti bo treba t. i. brošure, v katerih bodo zahteve in navodila za posamezno delovno mesto. S tem se bodo odpravile možne zadrege iz preteklosti in pojasnile novosti pri zaposlenih, veliko lažje pa bo predstaviti obseg dela tudi novim kadrom. Diplomsko nalogo smo izvedli z analizo procesov, ki je temelj za novo določitev zahtev in sistemizacijo delovnih mest. Prav tako smo sestavili ocenjevalno lestvico za vse zaposlene v podjetju, v kateri smo ugotavljali njihove dejanske kompetence in jih primerjali z zahtevanimi. Na tej osnovi je mogoče oceniti njihovo trenutno poznavanje delovnega mesta (naloge, dolžnosti, odgovornosti) in njihovo delovno učinkovitost.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE Poslovni procesi, organizacijska struktura, opis delovnih mest, analiza delovnih mest, sistemizacija.
Objavljeno: 22.08.2011; Ogledov: 2841; Prenosov: 346
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

9.
ZMANJŠANJE ZALOG V PROGRAMU HLADILNO ZAMRZOVALNIH APARATOV
Boštjan Širovnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni logistični procesi, ki se izvajajo v podjetju Gorenje, d. d., program hladilno-zamrzovalnih aparatov. Predstavljeno je delovanje skladišča, notranjega transporta, komisioniranje, izdaja blaga in težave, ki nastajajo zaradi zalog. Osredotočili smo se na zaloge in tokove materiala iz skladišča proti montažnim linijam in tokove materiala iz montažnih linij nazaj v skladišče ter zaloge materiala ob linijah. V praktičnem delu diplomskega dela so prikazani vzroki za visoke zaloge, nastavitve aktivnosti in rešitve za zmanjšanje teh zalog. Z identifikacijo vseh težav in njihovim odpravljanjem smo zagotovili čim boljšo oskrbo vseh uporabnikov in čim lažje delo zaposlenih. Predlog rešitve bo vplival na nemotene procese v proizvodnji, urejenost delovnega mesta, boljšo preglednost, zmanjšanje izmeta in sledljivost materiala ter zaloge v samem programu. Predvideni rezultati bodo pripomogli h tekoči oskrbi delovnih mest, proizvodnja bo bolj učinkovita zaradi tekoče in točne oskrbe z materiali, povečala se bo kakovost sestave izdelkov, zmanjšala se bo možnost nastanka nepredvidljivih situacij in posledično se bodo zmanjšali stroški.
Ključne besede: Ključne besede: skladiščenje, oskrba, zaloge, skladiščni procesi, skladiščna tehnologija
Objavljeno: 16.10.2011; Ogledov: 1357; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
PREUREDITEV IN UVEDBA RFID TEHNOLOGIJE V REGALNEM SKLADIŠČU OBRATA HZA (HLADILNO - ZAMRZOVALNI APARATI) V PODJETJU GORENJE D.D.
Rajko Skledar, 2011, diplomsko delo

Opis: Preureditev in uvedba RFID tehnologije v regalnem skladišču obrata HZA (hladilno zamrzovalni aparati) v podjetju Gorenje d. d. V diplomskem delu so predstavljeni logistični procesi materialnega skladišča obrata hladilno-zamrzovalnih aparatov, v podjetju Gorenje d. d.. Predstavljeno je delovanje skladišča, prevzem materiala, kontrola, skladiščenje in sama izdaja materiala v proizvodnjo. Posebej smo poudarili sam način skladiščenja in izdajo materiala, na katerega smo se tudi najbolj osredotočili. V praktičnem delu diplomskega dela smo prikazali vzroke za neučinkovit sistem skladiščenja. Z identifikacijo vseh težav in njihovim odpravljanjem smo zagotovili boljšo ažurnost samega skladišča, hitrejšo oskrbo proizvodnje in lažje delo zaposlenim v skladišču. Predlog rešitve bo vplival na nemoteno delo v proizvodnji, urejenost skladišča, boljšo preglednost nad zalogami in samim materialom, zmanjšali bomo nepotrebne zastoje v proizvodnji ter povečali učinkovitost zaposlenih. Predvideni rezultati bodo pripomogli k hitreje opravljenem delu v skladišču, k učinkovitejšemu načinu skladiščenja, zmanjšala se bo možnost nastanka ozkih grl v procesu oskrbe proizvodnje in posledično se bodo zmanjšali stroški.
Ključne besede: Ključne besede: oskrba, skladiščenje, RFID tehnologija, logistični procesi
Objavljeno: 22.10.2011; Ogledov: 1928; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici