1. OBREMENITEV SRCA MED PLANINSKIM POHODOMTjaša Čoh, 2010, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Namen diplomske naloge je proučevanje obremenitve srca otrok med planinskimi pohodi. Naloga temelji na teoretičnem raziskovanju in predstavitvi eksperimenta. Gibalna aktivnost in krepitev vzdržljivosti sta v predšolskem obdobju zelo pomembni za otrokov razvoj. Vzdržljivost razumemo kot dalj časa trajajočo aktivnost v zmerni intenzivnosti. Obremenitev in ugotavljanje obremenitve skozi frekvenco srca predšolskega otroka zahteva obravnavanje srca ter frekvence srca pri različnih obremenitvah. V nalogi so povzeta dognanja o hoji in njenih vplivih na motorične in funkcionalne sposobnosti otroka, še posebej pri planinskem pohodu. Povzeti so tudi osnovni pojmi doživljajske pedagogike, kjer je še posebej izpostavljeno doživljanje narave. Uspešno izveden pohod predvideva upoštevanje znanj o samem pohodu, pripravi, opremi, prehrani, tempu, možnih nevarnostih in prvi pomoči. Vse to pa je osnova za pisno in slikovno predstavitev analize in ugotovitev eksperimenta. Ključne besede: Ključne besede: motorični razvoj, vzdržljivost, frekvenca srca, hoja, pohod, doživljajska pedagogika, doživljanje narave. Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 2151; Prenosov: 434
Celotno besedilo (701,15 KB) |
2. FINANČNA ANALIZA IN VREDNOTENJE DELNICE PODJETJA BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG - BMWMarko Hegler, 2010, diplomsko delo Opis: Ker na kratek rok na ceno delnice vpliva predvsem psihologija vlagateljev so možni tudi nadaljnji padci, predvsem v smislu ponovnega padca gospodarskih aktivnosti, kar bi posledično vplivalo na bodoče dobičke podjetij. Nevarnosti za ceno delnice predstavlja predvsem možnost sedanje finančne in gospodarske krize z dvojnim dnom, ki jo večkrat omenja priznani ekonomist in profesor dr. Nuriel Roubini.
Ker je začetek krize zaznamoval predvsem dolg zasebnega sektorja se le-ta danes manifestira v obliki strahu pred krizo javnega dolga. Prvotno krizo zasebnega sektorja je reševal in še rešuje javni sektor, obenem pa se pojavlja zaradi velikih javnih dolgov možnost druge krize- krizo javnega sektorja. Gre se za to, da so države poskušale z masovnimi denarnimi paketi pomagati vzpodbuditi zasebno potrošnjo in s tem preprečiti veliko depresijo, kar se zaradi prevelikega zadolževanja javnega sektorja v času nastajanja te naloge vrača v obliki krize javnega dolga.
Kljub dobrim rezultatom poslovanja podjetja BMW in drugih avtomobilskih podjetij pa vseeno obstaja negotovost razvoja prihodnjih dogodkov, predvsem v smislu ponovnega upada svetovnega povpraševanja. Ključne besede: Ključne besede: Bull Market, svetovna finančna in gospodarska kriza, borzni mehurček, temeljna analiza, finančna analiza, vrednotenje delnice, finančni kazalniki, BMW AG, borzni indeks, kriza zasebnega sektorja, javni dolg. Objavljeno: 31.08.2010; Ogledov: 3233; Prenosov: 407
Celotno besedilo (506,62 KB) |
3. |
4. UČENKA Z DISLEKSIJO V OSNOVNI ŠOLIAndreja Jožica Butala, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi, z naslovom Učenka z disleksijo v osnovni šoli, so v teoretičnem delu predstavljeni otroci z učnimi težavami, in učne težave nasploh. Pozornost je osredotočena tudi v to, kako ugotavljamo motnje branja in pisanja ter znaki, ki kažejo na to. Ob tem je predstavljena tudi pomoč, ki jo lahko starši ali strokovni delavci nudijo otroku z tovrstnimi težavami in vaje za učence z motnjami branja in pisanja. Posebej izpostavljamo disleksijo kot motnjo. V praktičnem prikazu operativnega dela z deklico, ki ima težje izražene motnje branja in pisanja, je predstavljena dokumentacija učenke in postopek usmerjanja z izdajo odločbe. Izveden je preizkus slušne diskriminacije, slušnega zavedanja, izvedeni nareki za učenca z disleksijo, analiza razumevanja branja ter izveden test motenj branja in pisanja. Ključne besede: Ključne besede: Učne težave, disleksija, sodelovanje s strokovnjaki, individualiziran program, Test motenj branja in pisanja. Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 5256; Prenosov: 1780
Celotno besedilo (3,97 MB) |
5. NEGA ZOB IN USTNE VOTLINE PREDŠOLSKEGA OTROKAAlenka Škrubej, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Nega zob in ustne votline predšolskega otroka je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili ustno votlino, kjer smo zajeli razvoj zobovja, zgradbo zob, razporeditev zob in zobne skupine, obzobna tkiva, slino, jezik in zobne obloge. Ugotovili smo, da zobna gniloba v Sloveniji že nekaj let upada. V nadaljevanju smo predstavili še skrb za zobe, kjer smo opisali metodo čiščenja zob, sredstva za nego zob, zdravo prehrano predšolskega otroka in pomen dobrega sodelovanja med zobozdravnikom, starši otrok in vzgojiteljem. Empirični del zajema ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok Vrtca Čebelica iz Šentjerneja. Namen raziskave je bil ugotoviti odnos otrok in staršev do ustne higiene in higiene zob, njihov odnos do zdrave prehrane in stopnjo preventivne zobozdravstvene osveščenosti staršev. Dobljene rezultate anonimnega anketnega vprašalnika smo prikazali s tabelami in grafi. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo raziskovanja. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da so starši z vzgojiteljičino skrbjo za nego otrokovih zob v vrtcu izredno zadovoljni (90,6 %), da se več kot polovica predšolskih otrok prehranjuje zdravo. Ugotovili pa smo tudi, da le manj kot polovica manj kot polovica anketiranih staršev pomaga svojim otrokom pri čiščenju zob, drugi jim pomagajo samo občasno, ali pa jim sploh ne pomagajo. Prišli smo do zaključka, da je še vedno preveč staršev, ki ne posveča dovolj pozornosti negi otrokovih zob. Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, zobna gniloba, starši, vzgojitelji, ustna higiena, zdrava prehrana Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 4205; Prenosov: 960
Celotno besedilo (2,88 MB) |
6. ZDRAVSTVENOVZGOJNO DELO PRI PACIENTKAH Z GESTACIJSKIM DIABETESOMSilvija Skrivarnik, 2010, diplomsko delo Opis: Področje diplomskega dela je ugotavljanje učinkovitosti zdravstvenovzgojnega dela z bolnicami z nosečniško sladkorno boleznijo. Zdravstvena vzgoja je pomemben del poklicne dejavnosti medicinske sestre in je ključnega pomena pri zdravljenju sladkorne bolezni, preprečevanju nastanka in razvoja njenih kroničnih zapletov.
V teoretičnem delu je predstavljena sladkorna bolezen v času nosečnosti in pred njo, zdravstvena vzgoja in vloga medicinske sestre pri izvajanju zdravstvenovzgojnega programa, ki poteka v obliki učnih delavnic v Ambulanti za sladkorno bolezen in preventivo Splošne bolnišnice Slovenj Gradec.
V empiričnem delu je predstavljena raziskava o učinkovitosti zdravstvenovzgojnega dela s sladkornimi bolnicami v času nosečnosti. Za raziskavo smo uporabili anketni vprašalnik s sedemnajstimi vprašanji zaprtega tipa. Predmet raziskovanja je bil prikazati boljši vpogled v dejavnike tveganja, ki vplivajo na nastanek nosečnostne sladkorne bolezni (v katerem starostnem obdobju nosečnic se gestacijski diabetes najbolj pogosto pojavlja, vpliv indeksa telesne teže na pojavnost gestacijskega diabetesa, povezava s prekomerno težo otrok v prejšnji nosečnosti, vpliv pojavnosti sladkorne bolezni v ožjem sorodstvu). Z raziskavo smo ugotovili, da ima večina anketirank vsaj dva dejavnika tveganj ob nastanku gestacijskega diabetesa in da zdravstvenovzgojno delo medicinske sestre pripomore k zmanjšanju zapletov gestacijskega diabetesa. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: zdravstvena vzgoja, sladkorna bolezen, medicinska sestra, gestacijski diabetes. Objavljeno: 09.08.2010; Ogledov: 3130; Prenosov: 912
Celotno besedilo (1,98 MB) |
7. ILUSTRACIJE V ABECEDI ŽIVŽAVNataša Kavčič, 2009, diplomsko delo Opis: IZVLEČEK
Diplomsko delo z naslovom Ilustracije v Abecedi živžav je nastalo na podlagi didaktičnega učnega pripomočka, ki sem ga sama ilustrirala. Delo zajema opredelitev slikanice z namenom predstaviti njene značilnosti in njeno sporočilnost. Poznavanje le-teh je ključno za opredelitev in analizo del lastne produkcije, ilustracij v Abecedi živžav. Cilj diplomskega dela je predstaviti potek lastnega ustvarjalnega dela in ugotoviti, kakšno likovno kvaliteto dosegajo vsebovane ilustracije. Diplomsko delo zajema tudi raziskovanje in ugotavljanje likovne kvalitete ilustracij v slovenski učbeniški produkciji z namenom poudariti, da smo kot likovni ustvarjalci soodgovorni otrokom zagotoviti kvaliteten likovni nivo ilustracije. Le-ta je ključnega pomena pri spodbujanju in razvijanju otrokove ustvarjalnosti. Ima odgovorno vzgojno in izobraževalno vlogo, saj kot slikovna govorica soustvarja človekovo zavest in odločilno vpliva na domišljijo otroka.
Ključne besede: Ključne besede:
Abeceda živžav, ilustracija, slikanica, likovna kvaliteta ilustracije, prvo berilo, učbeniki Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 2949; Prenosov: 492
Celotno besedilo (11,68 MB) |
8. UPORABA BESEDIL V VRTCU (z namenom spodbujanja razvoja otrokovega govora)Sanja Sinic, 2009, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni pomen branja v vrtcu, cilji knjižne vzgoje oz. zakaj otroka vzgajati ob in za knjigo, razvoj bralnih sposobnosti, vrste branja, to je branje leposlovne in informativne literature, in načini spodbujanja branja. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca VVE pri Osnovni šoli Cankova, VVE pri Osnovni šoli Grad, iz vrtcev Občine Moravske Toplice, iz vrtcev Murska Sobota in vrtcev Rogašovci. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v Pomurju spodbujajo branje v vrtcu, ter katere vrste besedil največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora in zakaj. Pri omenjenih vidikih me je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri vzgojiteljica dela. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo pripovedovanje, branje leposlovne literature, medtem ko je branje informativne literature manjkrat načrtovano. V diplomski nalogi so zato v prilogi dodani vzorci priprav dejavnosti za branje informativne literature, prav tako pa je priložen tudi anketni vprašalnik. Ključne besede: Ključne besede: knjižna vzgoja, leposlovna literatura, informativna literatura, branje, razvoj govora, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu Objavljeno: 29.04.2009; Ogledov: 4205; Prenosov: 1287
Celotno besedilo (400,61 KB) |
9. MAGIČNI REALIZEM V TRILOGIJI ISABEL ALLENDEBojana Dolinar, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem se ukvarjala z analizo magičnega realizma v trilogiji ene najbolj znanih čilskih pisateljic Isabel Allende, ki je tudi predstavnica latinskoameriškega postmodernističnega romana, saj je navzočnost magičnega realizma v njenih delih ena glavnih oblik latinskoameriškega postmodernizma, brez katerega bi njeno trilogijo težko označili za postmodernistično. Trilogija, katero sestavljajo romani Hiša duhov, Hči sreče in Portret v sepiji, nam predstavi magično-realistično sago družine del Valle. Njeno trilogijo bi lahko označili kot življenjepis, saj so njeni literarni liki, ki nastopajo v delih, pravzaprav podobe realnih oseb iz pisateljičinega življenja, vendar so v opisih pretirani in imajo predvsem ženski liki superiorno vlogo, saj je ženske osebe v romanih izoblikovala po feminističnih idejah. Prav tako kot prikazani liki pa je tudi politika imela pri njej pomembno mesto. Dogodke iz preteklosti je poskušala obnoviti z ustvarjanjem drugačnih, alternativnih različic, s tem pa je zadevala ob spomin uradne zgodovine.
Magija in realnost sta v vseh treh romanih močno prepleteni, saj sta obe ravni, nadnaravna in realna, enakovredni. Tako je nadnaravni dogodek opisan kot nekaj povsem običajnega in navadnega, v pripoved pa je vključen kot sestavni del resničnosti. Takšno nenavadno resničnost pa v magičnem realizmu poleg nadnaravnih elementov oblikujejo še ciklični čas in alternativna zgodovina. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Isabel Allende, Hiša duhov, Hči sreče, Portret v sepiji, magični realizem, postmodernizem, feminizem Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 4434; Prenosov: 331
Celotno besedilo (537,29 KB) |
10. STEKLO KOT IZZIV LIKOVNEMU SNOVANJUTina Marovt, 2009, diplomsko delo Opis: Za nalogo ki jo bom predstavila, sem se odločila zato, ker mi je steklo blizu kot material s katerim delam že vrsto let. Dosedanje znanje sem prenesla v svoj lasten likovni izraz. Uporabljeni materiali pri mojem likovnem snovanju nosijo svoj izraz, karakter, svojo psihično vsebino, tako da prava izbira materiala ustvari sožitje ideje.
Na začetku naloge obravnavam tehnologijo, lastnosti in vrste stekla. Kajti z razvojem umetnosti se je spremenil namen ustvarjanja in tudi sam odnos do samega stekla. Pojavijo se nove kvalitete. Razvili so se novi pristopi v obdelavi in sestavljanju stekla, kot so npr. jedkanje, slikanje na steklo, mozaik, vitraž itd.
Na koncu diplomske naloge se predstavim z lastnimi deli in predstavim umetnike, ki so mojemu razmišljanju najbližji. Pri snovanju lastnih izdelkov sem izhajala iz narave. Inspirirale so me veje dreves, katere izražajo neskončno možnosti gibanja, zapirajo zanimive oblike, praznine, v katerih se steklo pojavi kot polnilo. Vse to v soodvisnosti barve in oblike, me je še posebej obogatilo z novimi spoznanji in mi dajalo voljo, da sem vztrajala pri zastavljeni nalogi ter jo skušala izvesti po najboljših močeh.
Ključne besede: Ključne besede: steklo, taljenje, obdelava stekla, vitraž, materiali, vezave. Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 1811; Prenosov: 239
Celotno besedilo (2,78 MB) |