1. Avtorske klavirske spremljave in izvedbe izbranih ljudskih pesmi za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje : magistrsko deloBernarda Jug, 2021, magistrsko delo Opis: Glasbena umetnost je učni predmet v osnovni šoli. V prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju je glasbeni umetnosti namenjenih 70 ur letno. V magistrskem delu smo se osredotočili na slovenske ljudske pesmi, natančneje otroške ljudske pesmi. Smo namreč mnenja, da je v učbeniških kompletih za glasbeno umetnost premalo slovenskih ljudskih pesmi in da se le-te preveč ponavljajo. V teoretičnem delu smo natančno raziskali in definirali slovensko ljudsko pesem in njene značilnosti. Osredotočili smo se tudi na otroško ljudsko pesem in otrokove zmožnosti v določenem starostnem obdobju. Postavili smo tudi temelje za naš praktičen izdelek, zbirko slovenskih ljudskih pesmi z avtorskimi klavirskimi spremljavami. Zelo natančno smo predstavili tudi izbrane glasbenoteoretske vsebine, ki smo jih morali podrobno proučiti in obvladati pred nastankom in pisanjem klavirskih spremljav. Glavni cilj našega magistrskega dela je, da bi učitelji imeli večjo izbiro otroških slovenskih ljudskih pesmi in da bi jih pogosteje vključevali v pouk glasbe. Poleg tega cilja je naš teoretični del zelo bogat z vsebinami glasbene teorije. Obravnavana glasbena teorija lahko predstavlja učiteljem razrednega pouka dobro osnovo za kvalitetno poučevanje glasbene umetnosti na razredni stopnji. Ključne besede: ljudska glasba, klavirska spremljava, glasbena umetnost, slovenske ljudske pesmi Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 467; Prenosov: 54
Celotno besedilo (8,89 MB) |
2. Arnold Schőnberg - analiza Klavirske suite opus 25Saša Voler, 2015, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo vsebuje oris življenja Arnolda Schönberga in njegovega glasbenega opusa. Arnolda Schönberga spoznamo kot učenca in kot učitelja, spoznamo ga kot abstraktnega človeka, ki se bojuje s triskaidekafobijo, ki ima velik vpliv na njegova dela. V magistrskem delu je tudi razlaga Schönbergovih odnosov s skladatelji njegovega kroga, ki so nanj tako ali drugače vplivali, hkrati pa spoznamo, da se je Schönberg posvečal tudi slikarstvu. V začetnem opisu glasbe 20.stoletja spoznamo obdobje, v katerem je Arnold Schönberg deloval, in glavne značilnosti te glasbe (ekspresionizem, atonalnost, dvanajsttonska tehnika). V enem izmed poglavij je podan kronološki pregled vseh njegovih del, nekatera dela so na kratko opisana, predstavljene pa so tudi značilnosti teh del. Uporabljena metodologija v magistrskem delu temelji na teoretičnih metodah. Te metode so: deskriptivna metoda, metoda analize in sinteze, zgodovinska metoda, metoda abstrakcije in konkretizacije, komparativna metoda in metoda klasifikacije. V zadnjem delu magistrske naloge je opravljena natančna oblikoslovna analiza njegovega dela Klavirske suite opus 25. Spoznamo kratek zgodovinski oris tega dela in pa zanimivo povezavo te suite s francoskimi in angleškimi baročnimi suitami. V zadnjem poglavju so podani rezultati raziskovalnega dela magistrske naloge. Na kratko se lahko seznanimo z rezultati analize Klavirske suite opus 25 in pa s povezavo te analize z njegovim življenjem, z njegovo fobijo in z njegovimi ustvarjalnimi obdobji (poznoromantično, atonalno in dvanajsttonsko obdobje). Ključne besede: Arnold Schönberg, glasba 20. stoletja in ekspresionizem, dvanajsttonska metoda, Klavirska suita opus 25, triskaidekafobija, Alexander von Zemlinsky, Vassily Kandinksy. Objavljeno v DKUM: 06.02.2018; Ogledov: 1311; Prenosov: 136
Celotno besedilo (9,21 MB) |
3. JENO TAKACS: SKLADATELJ, PEDAGOG IN PIANISTRenata Horvat, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je uvodoma predstavljen življenjepis skladatelja in uvod v klavirsko glasbo Jena Takacsa. Poglobljeno pa sem predstavila Jena Takacsa kot skladatelja, pianista, pedagoga, raziskovalca ter njegov celoten opus. Jeno Takacs je je veliko potoval in deloval v tujini, zato predstavljam tudi programske liste njegovih koncertov in predavanj v tujini, ter prvo mednarodno tekmovanje mladih pianistk in pianistov, ki je poimenovano po njem. Metodološko je diplomsko delo zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi ter raziskavi primarnih virov. Ključne besede: ŽIVLJENJEPIS, SKLADATELJ, PIANIST, PEDAGOG, RAZISKOVALEC, KLAVIRSKA GLASBA, KONCERTNI PROGRAMI, PRVO MEDNARODNO TEKMOVANJE, OPUS Objavljeno v DKUM: 18.11.2010; Ogledov: 2299; Prenosov: 158
Celotno besedilo (9,68 MB) |
4. |
5. PRIMOŽ RAMOVŠ - KLAVIRSKA GLASBAPetra Delopst, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljen skladatelj Primož Ramovš, njegova življenjska pot, stil oz. slog ustvarjanja, odnos do Osterca in njegovih del, razvoj slovenske klavirske glasbe ipd.
Poglobljeno so raziskane in analizirane njegove klavirske skladbe: 6 malih preludijev, Mala suita in Sarkazmi.
V diplomskem delu so uporabljene metoda analize, zgodovinska metoda in doživljajska metoda pri poslušanju skladb. Ključne besede: PRIMOŽ RAMOVŠ - življenjska pot, slog in tehnika komponiranja
KLAVIRSKA GLASBA
6 MALIH PRELUDIJEV
MALA SUITA
SARKAZMI Objavljeno v DKUM: 23.03.2010; Ogledov: 2977; Prenosov: 283
Celotno besedilo (13,09 MB) |