| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2021, magistrsko delo

Opis: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad.
Ključne besede: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg.
Objavljeno v DKUM: 31.08.2021; Ogledov: 357; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

2.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Ključne besede: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 06.01.2021; Ogledov: 656; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

3.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 558; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

4.
Razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije
Dejan Hudoletnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava razvoj poslovnega modela za storitve poročne fotografije. Poročnih fotografov, kot tudi drugih, je iz leta v leto več. Eden od razlogov za to je cenovno ugodnejša možnost nakupa starejše profesionalne opreme v primerjavi s preteklimi leti. Stroški pa kljub temu še vedno ostajajo visoki. Na trgu opažamo na podlagi uspešnih primerov inoviranj poslovnih modelov rast pomena poslovnega modela in njegovo vlogo v uspešnosti poslovanja organizacije. Z namenom razvoja lastnega poslovnega modela smo analizirali poslovne modele štirih fotografov po gradnikih Kanvas poslovnega modela. Od tega so bili trije s področja poročne fotografije, eden pa s področja produktne in portretne fotografije. Analiza je obsegala pregled spletne pojavnosti in izvedbo intervjujev izbranih fotografov. Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo Kanvas poslovnega modela. Na podlagi rezultatov in ugotovitev analize smo razvili predlog lastnega poslovnega modela za storitve poročne fotografije po vseh elementih Kanvas poslovnega modela. Na kratko smo opisali načrt njegove uvedbe. Na koncu smo predlagali možnosti za izboljšave in dodatne analize.
Ključne besede: poslovni modeli, Kanvas poslovni model, poslovni modeli fotografskih storitev, fotografija, poročna fotografija
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 679; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (5,07 MB)

5.
Poslovno modeliranje na primeru mikropivovarne
Mojca Čas, 2019, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj letih je po svetu možno zaznati razcvet mikropivovarn in priljubljenost kraft piva. Povpraševanje po kraft pivih raste in bo rastlo tudi v prihodnje. Ta trend je zajel tudi Slovenijo. Čeprav je na slovenskem trgu že kar nekaj mikropivovarn, smo mnenja, da je prostora še za nove. Tako se je porodila poslovna ideja o prvi koroški mikropivovarni. Na podlagi tega je osrednja tema diplomskega dela vitko podjetništvo in izdelava poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V teoretičnem delu naloge smo s pomočjo strokovne literature, opredelili in razložili pojme, kot so podjetništvo, vitko podjetništvo in poslovni model, ki so za nadaljnje razumevanje praktičnega dela diplomske naloge nujno potrebni. Osredotočili smo se predvsem na vitko podjetništvo in 9 gradnikov, ki sestavljajo kanvas poslovnega modela. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje. Opisali smo začetke, od kod ideja, osnovne podatke, vizijo, poslanstvo, predstavili glavne produkte in načrte za prihodnost. Praktičen del diplomske naloge zajema izdelavo kanvasa poslovnega modela na primeru mikropivovarne. V kanvasu so po točkah predstavljene vse glavne hipoteze, kasneje pa je vseh 9 gradnikov, ki sestavljajo poslovni model, podrobneje opisanih. V tem delu naloge smo mnogo potrebnih podatkov pridobili od enega izmed lastnikov mikropivovarne, velik del pa predstavljajo naše lastne zamisli.
Ključne besede: vitko podjetništvo, poslovni model, kanvas, mikropivovarna.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 661; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Razvoj poslovnega modela na primeru podjetja mk dogodki, matic koražija s.p.
Matic Koražija, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja opredelitev poslovnih modelov, njihove sestavne dele ter s pomočjo orodja za izdelavo poslovnega modela opisuje poslovni model na primeru podjetja MK DOGODKI. S Kanvasom poslovnega modela, ki sta ga Osterwalder in Pigneur predstavila v svoji knjigi leta 2010 in metodo »Delaj vitko«, ki jo je kasneje iz Kanvasa izpeljal Ash Maurya, prikaže sestavine poslovnega modela podjetja, opiše njegovo delovanje in vlogo v današnjem podjetniškem svetu. Opredeli vse vidike Kanvasa poslovnega modela ter opisuje prednosti in slabosti le-tega v primerjavi z Vitkim okvirjem. Naloga opiše tudi postopke razvoja poslovnega modela in postopek implementira tudi na primeru podjetja. Podjetje predstavi tudi s SWOT analizo, ki jo kasneje vpelje v poslovni model, razloži pomembnost poznavanja poslovnega modela iz vidika podjetnika in pojasni posledice, ki lahko nastanejo v primeru podjetnikove izgube »rdeče niti« oz. smisla delovanja podjetja. V sklepnem delu so predstavljene ugotovitve glede primernosti ene in druge metode, opiše pomen podjetništva v gospodarstvu in razloži vzajemno delovanje poslovnega modela glede na gospodarsko situacijo ter pojasni odvisnost podjetnika začetnika ali obstoječega podjetnika od dobrega poslovnega modela.
Ključne besede: poslovni model, Kanvas, vitki okvir, SWOT analiza, podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 19.12.2017; Ogledov: 1928; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici