SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TREMA UČENCEV ČETRTEGA IN OSMEGA RAZREDA PRED NASTOPANJEM V OSNOVNI ŠOLI
Danijel Fujs, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana tematika čustev, strahu, treme, samospoštovanja ter napotki, kako uspešno premagati tremo pred javnim nastopanjem. Želeli smo ugotoviti, kako trema vpliva na počutje učencev četrtih in osmih razredov, kadar imajo glasbeni nastop, se pravi, ko morajo peti, plesati, igrati na inštrument ter kadar imajo verbalni nastop, ko morajo odgovarjati na vprašanja. Med drugim smo želeli ugotoviti kako z leti zaznavamo svojo samopodobo, ali ima trema pred glasbenim oziroma verbalnim nastopom pozitiven ali negativen učinek, kakšen odnos imajo mlajši in starejši otroci do učiteljev, svojih družinskih članov, sošolcev. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike čustev, strahu, treme, samospoštovanje ter napotke kako se treme znebimo oziroma jo reduciramo. Empirični del diplomskega je bil izveden s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da je trema v večji meri prisotna pri učencih osmih razredov. Učenci imajo večjo tremo na področju glasbenih spretnosti kot verbalnih. Ugotavljali smo kako njihova samopodoba vpliva na tremo in ugotovili, da imajo mlajši učenci o sebi pozitivnejše mnenje in manj treme. Zanimale so nas metode učencev, s katerimi si pomagajo pri premagovanju treme, pri čemer so v ospredju globoko dihanje, razmišljanje o lepih stvareh, osredotočanje na nastop ter smejanje. Iz rezultatov je razvidno, da si učenci osmih razredov pri premagovanju treme največkrat pomagajo sami, učenci četrtih razredov pa se po pomoč zatečejo k staršem.
Ključne besede: čustva, trema, strah, samospoštovanje, javno nastopanje, glasbene spretnosti
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 2775; Prenosov: 410
.pdf Celotno besedilo (638,21 KB)

2.
STRAH OSNOVNOŠOLCEV PRED NASTOPANJEM V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Nataša Penšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava tematiko čustev, strahu, anksioznosti ter načine, kako lahko učencu pomagamo pri pripravi na nastop in tudi pri zmanjšanju strahu pred nastopanjem. Želeli smo ugotoviti, ali učenci sploh radi nastopajo, kako pogosto jih je v šoli tega strah in kakšen vpliv ima strah na njihovo počutje ter uspešnost. Zanimalo nas je tudi, pri katerih šolskih predmetih učenci najmanj radi nastopajo in zakaj, ter kako si pomagajo, kadar jih je nastopa strah. Med drugim smo hoteli izvedeti, kako se pred nastopom počutijo in ali z naraščanjem starosti narašča tudi stopnja strahu pred nastopanjem. V prvem delu diplomska naloga opisuje teoretične vidike čustev, strahu, izvajalske anksioznosti ter načine obvladovanja treme in strahu. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da tako petošolci kot tudi devetošolci sicer v povprečju ne nastopajo radi, vendar pa strah nima velikega vpliva na njihovo počutje in uspešnost. Izkazalo se je, da je največ nastopanja pri slovenskem jeziku in da tukaj učenci tudi najmanj radi nastopajo. Večji strah doživljajo pri verbalnih in pevskih nastopih, zelo majhnega pa pri gibalnih spretnostih. Velika večina anketiranih učencev strah premaguje z globokim dihanjem in pozitivnim mišljenjem. Petošolci se po pomoč zatečejo tudi k staršem, medtem ko se devetošolci s tem spoprijemajo sami. Ugotovljeno je bilo tudi to, da večino učencev pred nastopom v večji meri spremlja občutek živčnosti, potne dlani, hitro in neenakomerno bitje srca, najmanj pa je prisoten občutek omedlevice in bruhanja.
Ključne besede: čustva, strah, izvajalska anksioznost, javno nastopanje načini obvladovanja treme in strahu
Objavljeno: 04.10.2012; Ogledov: 1255; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
OBVLADOVANJE IZVAJALSKE ANKSIOZNOSTI PRI OSNOVNOŠOLCIH V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Tajana Stres, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavana tematika izvajalske anksioznosti, in sicer opisuje vidike anksioznosti, socialne anksioznosti, izvajalske anksioznosti, izvajalske anksioznosti v šoli in načine obvladovanja izvajalske anksioznosti. Želeli smo ugotoviti, ali osnovnošolski učitelji poznajo metode za obvladovanje izvajalske anksioznosti, katere metode poznajo, če se katere od metod izvajajo v razredu ter če so kakšne razlike v poznavanju in uporabi teh metod glede na leta delovnih izkušenj in glede na razredno ter predmetno stopnjo. Zanimalo nas je tudi, kako učitelji izvajalsko anksioznost opažajo pri učencih in ali so kakšne razlike glede na razredno in predmetno stopnjo ter pri katerih predmetih in aktivnostih je izvajalska anksioznost najbolj pogosta pri učencih. Raziskava je bila izvedena s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da po mnenju osnovnošolskih učiteljev ni razlik v pogostosti doživljanja izvajalske anksioznosti pri učencih glede na razredno in predmetno stopnjo. Izkazalo se je, da je po mnenju osnovnošolskih učiteljev prisotne največ izvajalske anksioznosti pri učencih, in sicer pri predmetih matematika in slovenščina ter pri ustnem spraševanju pred tablo. Ugotovljeno je bilo tudi, da ne obstajajo razlike med učitelji z manj ali več delovnimi izkušnjami glede uporabe različnih strategij, ki se jih poslužujejo pri delu z anksioznimi učenci. Hkrati pa tudi ni razlik glede na razredno in predmetno stopnjo v pogostosti uporabe strategij obvladovanja izvajalske anksioznosti pri učiteljih.
Ključne besede: tesnoba, strah, izvajalska anksioznost, obvladovanje izvajalske anksioznosti, nastopanje v šoli, javno nastopanje, strategije za obvladovanje izvajalske anksioznosti
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 409; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Ključne besede: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Objavljeno: 08.01.2019; Ogledov: 115; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (598,15 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici