| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
IZOBRAŽEVALNI PROGRAMI ZA KUPCE V PODJETJU ISKRATEL, D.O.O., KRANJ
Munira Grcić, 2009, diplomsko delo

Opis: V nalogi smo predstavili izobraževalne programe za kupce (v nadaljevanju slušatelje) v podjetju Iskratel. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvi del smo vključili teoretična spoznanja, potrebna za razumevanje raziskovalnega dela naloge, ki smo jih podrobneje obrazložili v drugem delu. Prikazali smo tudi trenutno stanje podjetja Iskratel ter njegovo delovanje na področju izobraževanja. Ugotavljali smo, ali so programi dobro organizirani, ali so slušatelji zadovoljni tako s predavatelji kot s samo vsebino, ali strokovna usposobljenost predavateljev vpliva na njihovo podajanje vsebine, splošno mnenje in pričakovanja slušateljev o tečajih, ali predhodna izobrazba slušateljev vpliva na uspešnost izobraževanj ter vidik vodje njihovih izobraževalnih programov. Do želenih podatkov za raziskavo smo prišli s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga sestavili v podjetju Iskratel za interno analizo in razdelili med slušatelje nekaterih tečajev v podjetju. Vseh podatkov nismo uspeli pridobiti z anketnim vprašalnikom, zato smo odgovore na ostala vprašanja pridobili s pomočjo intervjuja. Ugotovitve smo predstavili v tretjem delu. V zadnjem delu smo pridobljene informacije obdelali ali grafično predstavili, obrazložili predhodno predstavljene hipoteze s pomočjo nekaterih statističnih metod ter ponudili predloge za izboljšavo raziskovanega programa.
Ključne besede: Izobraževanje Usposabljanje Motiviranje Ovire pri izobraževanju
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 1389; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

2.
3.
UVAJANJE E-IZOBRAŽEVANJA V PODJETJU UPS ADRIA(S) EKSPRESS D.O.O.
Mojca Žlebir, 2010, diplomsko delo

Opis: Za vsako podjetje, ki želi biti na današnjem trgu konkurenčno, je stalno izobraževanje kadrov nujno potrebno. Na področju izobraževanja in usposabljanja zaposlenih se v zadnjih letih uveljavlja tudi e-izobraževanje. Podjetja uvajajo e-izobraževanje za zaposlene predvsem zaradi nižjih stroškov, vendar so ti le ena izmed prednosti, ki jih ta oblika izobraževanja prinaša. Za podjetje je pomembna prednost tudi manjša poraba časa, večja učinkovitost učenja ter trajnost izobraževanja. V diplomski nalogi bo predstavljena uvedba e-izobraževanja v podjetju UPS ADRIA(S) EKSPRES D. O. O., ki bo nadomestilo dosedanje klasično izobraževanje, predvsem zaradi prednosti, ki jih e-izobraževanje nudi. Predstavljeni bodo finančni in kadrovski načrti uvedbe e-izobraževanja ter cilji, ki jih podjetje želi doseči z uvedbo. Izdelan načrt uvedbe e-izobraževanja se bo vrednotil s stroškovnega vidika, izvedljivosti ter sprejemljivosti za zaposlene. Na podlagi opravljene ankete med zaposlenimi v podjetju so predstavljena tudi stališča, mnenja ter pričakovanja zaposlenih o uvajanju e-izobraževanja.
Ključne besede: o e-izobraževanje o informacijsko-komunikacijska tehnologija o učenec o tutor (učitelj v e-izobraževanju) o podjetje o uvedba
Objavljeno: 27.08.2010; Ogledov: 2793; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

4.
MODEL IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA ZAPOSLENIH V PROIZVODNIH PODJETJIH
Nataša Mitrović, 2010, diplomsko delo

Opis: Uspešnost podjetja je vedno bolj odvisna od tega, kako se prilagaja spremembam v okolju. Nosilci tega prilagajanja pa so zaposleni, njihovo znanje, sposobnosti in pripravljenost za sodelovanje v poslovnih procesih. Znanje, izkušnje in motivacija zaposlenih so za rast podjetja vitalnega pomena, zato je potrebno skrbno načrtovati zaposlovanje novih sodelavcev, njihovo uvajanje v delo ter njihov razvoj. V nalogi smo si izbrali podjetje »x«, katero ima 80-letno tradicijo izdelave, predelave in finalizacije izdelkov iz bakra in bakrovih ter aluminijevih zlitin. Na podlagi teoretičnih spoznanj iz teoretičnega dela naloge ter opravljene raziskave, katera nam je dala pomembne ugotovitve glede obstoječega stanja izobraževanja in usposabljanja v podjetju, smo dobili osnovo za izgradnjo modela izobraževanja in usposabljanja v proizvodnih podjetjih. Model je sestavljen tako, da je uporabniku razumljiv in pušča tudi možnost dodatnega nadgrajevanja. Z magistrsko nalogo smo poskušali prikazati, kako pomembno je za podjetje, da ima ob pravem času, na pravem mestu, na voljo prave ljudi.
Ključne besede: razvoj zaposlenih, osebni razvoj, strokovni razvoj, delovni razvoj, izobraževanje, motivacija za izobraževanje, metode izobraževanja, oblike izobraževanja, ovire pri izobraževanju, usposabljanje, vloga usposabljanja, proces usposabljanja
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2127; Prenosov: 0

5.
PRIMERJAVA ZAZNAVANJA KAKOVOSTI ŠTUDIJA NA UM FOV IN SZ FOI
Ivana Maltar, 2010, diplomsko delo

Opis: Primerjava zaznavanja kakovosti med Fakulteto za organizacijske vede Univerze v Mariboru in Fakulteta za organizaciju i informatiku Sveučilišta u Zagrebu. Osnovni problem diplomske naloge je raziskati kakšna je kakovost študija posameznih fakultetah, ter kako študenti doživljajo svoj študij. Za raziskavo smo izbrali dve sorodni fakulteti po študijskem programu, ki se nahajata v različnih okoljih v dveh različnih državah. Študenti na FOV so v večji meri zadovoljni z organizacijo fakultete in odnosi med študenti in profesorji, ter imajo manjše stroške študija. Študenti na FOI so boljše ocenili imidž fakultete v zunanjem okolju fakultete in uporabnost znanja, ki ga pridobijo na fakulteti, ampak niso zadovoljni ker imajo prevelike stroške študija in s slabo organizacijo fakultete. Fakultete so na ostalih področjih ki smo jih raziskovali dokaj podobne in ni večjih razlik.
Ključne besede: marketing, izobraževanje, kakovost v izobraževanju
Objavljeno: 30.11.2010; Ogledov: 1896; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (731,68 KB)

6.
PRAVICA DO IZOBRAŽEVANJA KOT TEMELJNA PRAVICA ČLOVEKA IN DELAVCA
Milan Vuga, 2011, diplomsko delo

Opis: Ideja, da pravica do splošnega izobraževanja pripada vsem slojem prebivalstva in ne samo priviligiranim slojem, vladarjem in plemstvu, se je najprej pojavila v dobi razsvetljenstva, najizraziteje sredi 18. stoletja na francoskih tleh. Njeno mednarodno priznanje in umestitev med sodobne človekove pravice, pa je bilo doseženo šele po drugi svetovni vojni. Po večletni človeški moriji je svetovna demokratična javnost pod okriljem OZN sprejela sodobno "Magno charto libertatum" - Splošno deklaracijo o človekovih pravicah, ki je bila podlaga za sprejem drugih mednarodnopravno zavezujočih aktov na področju človekovih pravic. Potem, ko je OZN pravico do izobraževanja uvrstila na mednarodni seznam človekovih pravic, so jo kot eno temeljnih, neodtujljivih človekovih pravic, umestile v svoje pravne akte različne regionalne in naddržavne institucije, v svoje ustave tudi sodobne demokratične države. Kot ugotavlja UNESCO v svojih letnih poročilih pa predvsem nerazvite države ne izvajajo sprejetih mednarodnih obvez za materialno in vsebinsko udejanjenje pravice do izobraževanja. V večini teh okolij ni načrtnega razvijanja človekovih, potencialnih in duševnih zmožnosti prebivalstva. Zato so prebivalci teh držav zaradi vsakodnevnih bitk za golo preživetje prisiljeni izobraževanje in usposabljanje, postaviti na zadnje mesto. In še vedno je po več kot petdesetih letih od razglasitve in umestitve izobraževanja med splošno (mednarodno) priznane človekove pravice v nekaterih delih sveta še vedno, poleg gospodarske prisotna tudi izobraževalna in kulturna beda. Izobraževanje v teh okoljih ostaja še vedno privilegij bogatih. Večina gospodarsko razvitih držav je poleg ustavnopravnih določb, sprejela tudi ustrezne druge notranje predpise o uresničevanju pravice do izobraževanja, izpopolnjevanja in usposabljanja, s poudarkom na trajnem ter vseživljenjskem učenju. Slednje je zaradi hitrega tehničnega napredka in globalizacije nujno potrebno za konkuriranje na svetovnih tržiščih. Predvsem gospodarska podjetja in tudi država kot "organizirani servis za državljane"namreč potrebujejo izobražene delavce in javne uslužbence. V naši državi je pravica do izobraževanja in učenja urejena v ustavi, zakonih in podzakonskih predpisih. Država zagotavlja materialne pogoje za prost dostop vseh državljanov do vseh izobraževalnih programov. V te programe se lahko svobodno in brez diskriminatornih omejitev vključi mladina ter zaposlene in brezposelne osebe. Pravice in dolžnosti delavcev ter delodajalcev so določene z delovnopravnimi predpisi ter kolektivnimi pogodbami s področja gospodarskih dejavnosti in javne uprave, konkretneje pa v individualnih pogodbah o izobraževanju. Za polnopravno uveljavitev in univerzalnost človekovih pravic ter temeljnih svoboščin, s tem tudi pravice do izobraževanja je pomembno, da je s pravnimi akti predvidena pravna zaščita posameznika, ki jo lahko uveljavlja v postopkih pred domačimi in mednarodnimi sodnimi institucijami.
Ključne besede: človekove pravice, temeljne svoboščine, pravica do izobraževanja, izobraževanje, usposabljanje, izpopolnjevanje delavcev, pogodba o izobraževanju
Objavljeno: 01.06.2011; Ogledov: 3995; Prenosov: 479
.pdf Celotno besedilo (716,34 KB)

7.
FUNKCIONALNO IZOBRAŽEVANJE MEDICINSKIH SESTER V UNIVERZITETNEM KLINIČNEM CENTRU MARIBOR NA SAMOSTOJNIH ODDELKIH
Ivanka Videčnik, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili funkcionalno izobraževanje medicinskih sester na samostojnih oddelkih Univerzitetnega kliničnega centra Maribor. V raziskavo smo zajeli kolektiv zaposlenih v zdravstveni negi na samostojnih oddelkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu smo pisali o teoriji funkcionalnega izobraževanja. V drugem smo se osredotočili na praktični del: poskušali smo podati čim več vidikov o organizaciji izobraževanja v UKC Maribor, podatke smo črpali iz bolnišničnih internih aktov. V tretjem delu smo analizirali rezultate ankete, ki smo jo izvedli med medicinskimi sestrami na samostojnih oddelkih v UKC Maribor. Tu smo postavili pet hipotez, ki smo jih na podlagi rezultatov ankete statistično izračunali in potrdili oz. zavrgli. Ugotavljali smo, ali so zaposleni seznanjeni z možnostmi izobraževanja v UKC Maribor, ali so seznanjeni s pogoji in organizacijo izobraževanja, v katerih oblikah izobraževanja so se izobraževali, kdo jih je spodbujal k izobraževanju, kaj so jim omogočila znanja in veščine, pridobljena iz izobraževanja. Na podlagi rezultatov raziskave smo navedli predloge za izboljšavo izobraževanja v obravnavanem okolju.
Ključne besede: funkcionalno izobraževanje, izobraževanje odraslih, motiviranje k izobraževanju, oviranje izobraževanja, medicinska sestra
Objavljeno: 03.01.2012; Ogledov: 1589; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (828,23 KB)

8.
SISTEM NADALJNJEGA IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA UČITELJEV V OSNOVNIH ŠOLAH
Gorazd Šulek, 2011, diplomsko delo

Opis: Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje učiteljev je ena izmed oblik vseživljenjskega učenja, ki poleg študijskih programov za izpopolnjevanje in/ali pridobitev izobrazbe, učiteljem zagotavlja možnost za obnavljanje, razširjanje in poglabljanje znanja ter seznanjanje z novostmi stroke. Osnovni namen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju je profesionalni razvoj ter strokovna in osebnostna rast pedagoških delavcev, s čimer se povečuje tudi kakovost in učinkovitost celotnega vzgojno izobraževalnega sistema. Cilj diplomskega dela je proučiti sistem, vsebino in načine financiranja nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja učiteljev osnovnih šol v programih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. V tej diplomski nalogi nas je zanimalo: kakšna je udeležba učiteljev v programih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, kakšen je vpliv programov nadaljnjega izobraževanje in usposabljanja na njihov profesionalni razvoj in koliko programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja pripomorejo k pridobivanju in/ali izboljšanju posameznih kompetenc, ki jih učitelji potrebujejo za uspešno izvajanje pedagoškega dela. V teoretičnem delu so predstavljena izbrana izhodišča za obravnavo problema diplomskega dela, kjer je poudarek na izobraževanju in usposabljanju učiteljev, nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju učiteljev, kompetencah in profesionalnem razvoju. Izvedena je bila tudi empirična raziskava. Na temelju obravnave rezultatov statistične obdelave pridobljenih podatkov smo ugotovili, da so anketirani visoko motivirani za nadaljnje izobraževanje in usposabljanje. V povprečju se letno udeležujejo 3 do 5 dni programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Ob tem najpogosteje programov s področja informacijske tehnologije in pismenosti. Ključni problem neudeležbe v želenih programih oz. neudeležbe nasploh je v finančni nezmožnosti organizacije. Pomemben dejavnik neudeležbe je tudi oddaljenost kraja izvajanja programa. Raziskava je pokazala, da proces načrtovanja nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja na ravni učitelja ni dolgoročno zastavljen. Ni prepoznanih pristopov celostne obravnave ciljev in kazalnikov s strani vodstev organizacij glede načrtovanja, analiziranja, učinkov in dodane vrednosti udeležbe učiteljev v programih nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Anketiranci so kritično ocenili kakovost organizacije in vsebine programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Ob tem so poudarili, da si želijo novosti na področju vsebin programov in tudi zakonodajnih sprememb sistema nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja v RS.
Ključne besede: Izobraževanje, usposabljanje, strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju, sistem nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja.
Objavljeno: 28.02.2012; Ogledov: 2301; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

9.
10.
Multimedijska e-gradiva in izbira strategij reševanja problemov pedagoškega raziskovanja
Tomaž Bratina, 2012, doktorska disertacija

Opis: Problem je lahko tako praktična kot miselna situacija, za katero poskušamo najti način ali postopek rešitve. Postopek reševanja problema teče od nekega začetnega stanja do zaželenega končnega stanja, vmes pa nastopajo ovire. Končno stanje je običajno rešitev problema. Definicije problema se v teoriji razlikujejo, vendar je vsem skupna karakterizacija, da problem predstavljajo tri že omenjene faze oziroma komponente in sicer: neko začetno stanje, končno (želeno) stanje in ovire na poti iz začetnega stanja v končno. Pot do končnega stanja oziroma rešitve obsega zaporedje korakov, ki ga imenujemo strategija. Strategija je vzorec ali miselni napotek, ki privede do rešitve problema oziroma tvorbe sklepa. Ker se problemi razlikujejo glede na področje iz katerega izhajajo, je izbira strategije obenem neposredno povezana s problemom. V raziskavah so bile prepoznane štiri temeljne strategije reševanja problemov, in sicer: analiza, primerjava, sklepanje in interpretacija in ovrednotenje. Izkaže pa se, da izbira strategije ni vedno enoznačna ampak reševanje določenega problema lahko vključuje tudi hkratno uporabo več strategij oziroma njihovo kombinacijo. Nabor strategij reševanja problemov združimo pod skupen pojem strategije presoje. V praksi je na različnih področjih mogoče ugotavljati, katere izmed strategij presoje so bile pri reševanju problema uporabljene. Za preučevanju uporabe strategij presoje potrebujemo probleme, ki jih najpogosteje predstavimo v obliki nalog. Naloga/problem služi kot raziskovalno orodje, vendar se razlikuje glede na specifično strategijo katere uporabo ugotavljamo ter področje. Raziskave kažejo, da je rešitev problema in s tem izbira strategije reševanja problema tesno povezana tudi s poznavanjem področja od koder problem izhaja oziroma znanjem in izkušnjami posameznika. Prav tako je izbira oziroma uporaba strategije lahko odvisna tudi od učinka drugih dejavnikov, kot sta oblika (vrsta) učnega gradiva in učni pristop oziroma način pridobivanja znanja v fazi priprav na reševanje problemov. Za pridobivanje znanja s področja pedagoškega raziskovanja je mogoče uporabljati tradicionalno učno gradivo ali multimedijska učna gradiva. Zato smo za potrebe študijskega predmeta izdelali multimedijsko učno gradivo, ki nadomešča uporabo tradicionalnega učnega gradiva. Vendar se je potrebno zavedati, da je cilj uporabe učnih gradiv doseči predviden nivo znanja in sicer neodvisno od vrste uporabljenega učnega gradiva. Glede na vrsto učnega gradiva je spremenjen le način pridobivanja znanja. V predstavljeni raziskavi smo s pedagoškim eksperimentom preučevali ali ima uporaba multimedijskega učnega gradiva uporabljenega v pripravi na reševanje problemov, učinek na uspešnost uporabe posamezne strategije v procesu reševanja problemov s področja pedagoškega raziskovanja. Pripravili smo področno specifične raziskovalne probleme, ki so bili oblikovani tako, da je bila za njihovo rešitev predvidena uporaba določene strategije in tudi kombinacije strategij. Študente smo razdelili v dve skupini. Ena skupina študentov je za pripravo na reševanje problemov za preverjanje uporabe strategij presoje uporabljala multimedijsko učno gradivo, druga pa tradicionalno. Po končanem reševanju problemov smo primerjali dosežke študentov obeh skupin. Izidi raziskave so pokazali, da je multimedijsko učno gradivo dejavnik, ki ima v fazi priprave na preizkus reševanja problemov učinek na uspešnejšo rabo večine strategij reševanja problemov. Dosežki študentov ki so za pripravo na reševanje problemov uporabljali multimedijsko učno gradivo, se pri uporabi strategij statistično značilno razlikujejo od študentov, ki so uporabljali tradicionalno učno gradivo. Dosežki prvih so višji. Tudi pri uporabi strategije ovrednotenja se je pokazalo, da ima uporaba multimedijskega učnega gradiva učinek na uspešno uporabo strategije, vendar le pri starejših uporabnikih. Preverjanje uporabe kombinacije strategij je
Ključne besede: reševanje problemov, strategije presoje, multimedijska učna gradiva, pedagoška metodologija, statistika, SPSS v izobraževanju, izobraževanje
Objavljeno: 13.06.2012; Ogledov: 2443; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (7,92 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici