| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 50
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivacija za inoviranje v gospodarskih družbah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Vladimir Kozar, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: invencija, inovacija, motivacija
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2087; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (428,60 KB)

2.
INOVATIVNI PRISTOP ŠIRJENJA DEJAVNOSTI V PREŠERNOVEM GLEDALIŠČU KRANJ
Jure Šprajc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi prikazujemo inovativni pristop v javnem zavodu, in sicer v našem primeru je to Prešernovo gledališče Kranj. Predvsem gre za začetno inovativno mišljenje, ki prinaša dokončno obliko neke inovacije. Inovacijski management se od rutinskega razlikuje po tem, da gre za odkrivanje, razvijanje in uveljavljanje novosti, ne pa utečene vsakodnevne, ponavljajoče se prakse – rutine. Oboje je pomembno – tako novosti, ki postanejo inovacije, in tudi rutine, ki skozi čas nastajajo iz inovacij. Okolje, potrebe ljudi in poslanstvo kulturnih ustanov se spreminjajo. V času, ki ga živimo, prehajamo na nove oblike sodelovanja, širjenja in mišljenja. In tako vam v naši diplomski nalogi prikazujemo ravno to, kako v inovativnem smislu ustvariti dodano vrednost. V literaturi in znanosti se o inovacijah v neprofitnih organizacijah malo piše in govori. Inovacije je lažje obravnavati pri eksaktnih vedah, ki temeljijo na tehnološko industrijskih vsebinah. Kljub temu lahko rečemo, da inovacije v neprofitnih organizacijah obstajajo, a jih na žalost včasih sploh ne opazimo. V nadaljevanju diplomskega dela bomo nazorno prikazali proces od ustanovitve društva in vse do uspešnega delovanja. Predstavili bomo neko verigo inovacij, ki jo slovensko kulturno-umetniško področje ne pozna in mu je tuja. Gre za prikaz ustanovitve društva, ki temelji na privabljanju novih obiskovalcev brez dodatnih stroškov, ki bi bremenili gledališča. Z inovacijo si preučevani javni zavod ustvarja prepoznavnost in si širi repertoar in tako prehaja iz oklepa svojega standardnega poslanstva – igranja gledaliških predstav. S svojim novim pristopom ponuja raznovrstni repertoar v vseh oblikah kulturno-umetniškega področja. Na podlagi opisa našega dela nam bo ta diplomska naloga koristila kot dokument in arhiv za preteklo delo ter kot strategija za prihodnost.
Ključne besede: - inovacija - invencija - organizacija - društvo - kultura - gledališče
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 1725; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
OCENA PODPORNEGA OKOLJA IN INOVATIVNOSTI PODJETIJ NA KOROŠKEM
Saša Podrzavnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Inovativnost je pogoj za uspešno poslovanje podjetja na sodobnem trgu nepopolne konkurence. Pomembno je spodbuditi večje zanimanje za podjetništvo in inoviranje tudi v takšnih regijah, kot je Koroška. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti povezavo v opredelitvi inovativnosti pri podjetjih in podpornih institucijah ter proučiti, kako posamezne podporne institucije podpirajo podjetja na Koroškem. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnih vprašalnikov za podjetja in posebej za podporno infrastrukturo. Ugotovljeno je bilo, da se podjetja na Koroškem zavedajo pomena inovativnosti, čeprav menijo, da je slabo razvita. Podjetja premalo spodbujajo svojo inovativnost v sodelovanju s podpornim okoljem, kar je posledica slabe prilagojenosti podpornih institucij podjetjem, nepoznavanja njihovih potreb in vizij glede razvoja. Predstavniki koroške ekonomske infrastrukture se zavedajo svojih pomanjkljivosti, čeprav rešitve za boljšo inovativnost ne vidijo v večji prisotnosti tovrstnih organizacij.
Ključne besede: Invencija, inovacija, invencijsko-inovacijski proces, inovacijski management, podporno ekonomsko okolje, raziskava inovativnosti.
Objavljeno: 26.02.2010; Ogledov: 2195; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

4.
INOVIRANJE PODJETJA
Andreja Kocjan, 2009, diplomsko delo

Opis: Prvi člen v verigi razvoja inovacije je ideja, ki ima potencial, da to postane. Inovacija se nanaša na vsa področja, ki se dogajajo v poslovnem življenju organizacije. To je nov ali izboljšan izdelek, postopek ali storitev za uporabnika, novi tržni pristopi, osvajanje novih surovinskih virov, uvajanje novih organizacijskih rešitev ... skratka vse kar podjetju dolgoročno in kratkoročno prinaša boljše poslovne rezultate, zanimivejše delo, boljše delovne pogoje ... Seveda pa inovacije ne nastanejo same od sebe, temveč so rezultat zavestnega in namernega iskanja. Invencijo, ki jo izberemo in pridobimo zanjo potrebno znanje, lahko začnemo spreminjati v inovacijo. Pri tem pa se podjetje sreča z raznimi ovirami, ki jih mora spoznati in premagati, saj lahko v nasprotnem primeru naredi škodo. Vsaka inovacija pa s časom zastara in postane tradicionalni izdelek. Zato je podjetje prisiljeno inovirati, da ne izpade iz trga. O inoviranju moramo govoriti kot o stalni aktivnosti, ki podjetju prinaša različne koristi npr. zadovoljevanje novih potreb kupcev, večja ponudba proizvodov in storitev, zmanjšanje emisij, zmanjšanje stroškov ... Pri razvoju idej se podjetja poslužujejo različnih tehnik ustvarjalnega mišljenja s pomočjo katerih po različnih faza rešujejo probleme, iščejo rešitve... Kadar za podjetje ni smiselno, da razvijejo nova znanja imajo možnost, da ga kupijo. Novo ustvarjeno invencijo lahko posameznik pravno zaščiti, saj ima nad njo avtorsko pravico. Upravičenec si pridobi materialen in moralne pravice. Pravice, ki jih zakon ščiti kot industrijsko lastnino so: patent, licenca, model, geografska označba. V Sloveniji obstajajo tudi podporni centri, ki na kritičnih mestih na poti od ideje do uporabnika, nudijo različne oblike pomoči. Procese inoviranja sem proučila v podjetju Mikrografija d.o.o., ki se ukvarja z elektronskim arhiviranjem podatkov. V svojem poslovnem življenju se srečuje s tehnološkim napredkom na področju arhiviranja, ki mu mora slediti, da lahko uspešno posluje. Veliko pozornost posveča novi tehnologiji in zadovoljstvu strank. Ob poglobljeni raziskavi in opazovanju sem opazila, da v podjetju manjka predvsem kolektivnega ozračja in občutka povezanosti. Zato je zadovoljstvo zaposlenih nizko in to slabo vpliva na ugled podjetja.
Ključne besede: • Inovacije • Invencija • Tehnike ustvarjalnega mišljenja • Intelektualna lastnina
Objavljeno: 26.01.2010; Ogledov: 2696; Prenosov: 491
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
VPLIV INOVACIJE IZDELKA NA PODJETJE VINA STEYER
Blaž Edšidt, 2009, diplomsko delo

Opis: Preživeti na trgu, ki je poln konkurence in sive ekonomije, je v današnjem času težko. Podjetja se morajo zavedati, da ni namen samo preživeti na trgu, ampak je potrebno živeti trg. Za to je pomembno, da znamo sprejemati razlike, spremembe in postavljati nove metode dela. Razvoj in obstoj podjetja je odvisen od inoviranja in sprejemanja dejanskega stanja. Pomembno vlogo pri vsem tem imajo inovacije, ki so glavni dejavnik sprememb v podjetju in na trgu. Težave se pojavljajo tudi pri samem financiranju inovativnih podjetij, zato je večina primorana najemati kredite, kar pomeni večje stroške. Moje mnenje je, da bi država morala nameniti več posluha za inovativna podjetja, saj imam občutek, da gleda nanje kot »mačeha«. Proces od ideje do inovacije je vse prej kot enostaven, saj ga prepleta veliko ovir, odporov in finančnih vrzeli. Pomembno je, da se v podjetju zavedamo pomena inovacij in to zavedanje širimo ne samo v sosednjo pisarno ampak med vse zaposlene v podjetju, saj je ključnega pomena to, da širimo in ustvarjamo inovativno delovno okolje, ki je pogoj za nastajanje novih zamisli. Za realizacijo inovacije je potrebno veliko različnih faz, ki ne zajemajo samo poti od ideje do inovacije, ampak tudi analize, teste, poizkuse, strategije, postavljanje ciljev, uvajanje inovacije na trg in njena analiza. Ko je invencija pripravljena, jo damo v uporabo, nato pa spremljamo odzive uporabnikov in trga. Uporabniki in trg so glavni vir povratne »feedback« zveze, ki nam pove ali je postala inovacija ali ne. Če je postala inovacija, pomeni to za podjetje uspeh, uresničitev ciljev, konkurenčno prednost, večji dobiček, prepoznavnost in ugled. Lahko trdim, da so inovacije nuja v sodobnem gospodarstvu. Nove rešitve lahko veliko pripomorejo, olajšajo delo, pritegnejo nove odjemalce in dobavitelje, ter širijo ustvarjalni duh v domačem ali podjetniškem okolju.
Ključne besede: Invencija, inovacija, inovacijski proces, financiranje inovacijskih podjetij, lastni kapital, tuji kapital, Vina Steyer, stekleni zamašek.
Objavljeno: 30.11.2009; Ogledov: 2457; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (6,31 MB)

6.
INOVATIVNE TEHNOLOGIJE PRIDOBIVANJA ELEKTRIČNE ENERGIJE IZ OBNOVLJIVIH VIROV
Marko Kores, 2009, diplomsko delo

Opis: Globalne vremenske spremembe, nova zakonodaja, strmenje k čistejšim in okolju prijaznim tehnologijam so in bodo pripomogle k razvoju inovativnih izdelkov pridobivanja energije iz OVE. Pričakovati je, da se bodo cene tehnologij nižale. Prav tako bo Evropska unija namenjala vedno več denarja za raziskave in razvoj na tem področju. V Sloveniji s finančnimi sredstvi spodbujajo gradnjo sončnih elektrarn Eko sklad, Ministrstvo za kmetijstvo, država s fiksnimi odkupnimi cenami električne energije. Evropska unija strmi k zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov, pri čemer bodo velik doprinos k zmanjšanju prinesle tehnologije koriščenja OVE. Plan Evropske unije je do leta 2020 pridobiti 20% energije iz OVE. V Sloveniji bi naj do leta 2020 pridobili 25% vse energije iz OVE. Ker je podjetij, ki ponujajo gradnjo sončnih elektrarn vedno več je pomembno, da podjetja pri zadržanju in večanju tržnega deleža uporabljajo nove — inovativne izdelke.
Ključne besede: Invencija, inovacija, eko inovacija, obnovljivi viri, finančne spodbude EU in Slovenije, Enersis d.o.o.
Objavljeno: 04.06.2010; Ogledov: 2319; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

7.
USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST KOT POGOJ ZA PREMAGOVANJE GOSPODARSKE KRIZE
Marko Esih, 2009, diplomsko delo

Opis: Ustvarjati in biti ustvarjalen. Samo to je pot, ki bi jo morala podjetja imeti. Brez ustvarjanja tudi ni idej, ki pripeljejo do inovacij. Inovacije pa so nujne za preživetje podjetja. Pri tem je pomembna ustvarjalna svoboda. Tako se včasih pojavi težava, da družba ni spodbujevalno naravnana in tako za ustvarjalca ni pozitivna in ga zavira pri ustvarjalnosti ter iskanju idej. Poznane so štiri značilne faze pri nastajanju ideje. To so: priprava, inkubacija, razsvetlitev in preverjanje. Pri iskanju idej si lahko pomagamo z mnogimi tehnikami ustvarjalnega mišljenja. Pomembno je vedeti, da tehnike ustvarjalnega mišljenja nikogar ne naučijo producirati idej. Pomagajo pa tistim, ki jih imajo v sebi, da jih spravijo na plano. Tako so tehnike lahko pisne ali ustne, skupinske ali individualne. Vse ideje, ki jih dobimo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja pa niso koristne. Tako si pomagamo z raznimi metodami oz. tehnikami izbora idej. Te nam pomagajo, da se lažje odločimo ali je ideja za podjetja primerna ali ni. Ali bo podjetje imelo korist od nje ali ne. Pot nas potem pripelje do invencije, ki še ni inovacija je pa nujna na poti do inovacije. Slednji termin lahko uporabimo šele takrat, ko se je ideja razvila do te meje, da postane koristna avtorju ter ostalim odjemalcem katerim je namenjena. Pomembno je torej, da jo uporabniki sprejmejo. Avtorju pa mora prinašati neko korist. Čas gospodarske krize, ki je zajel celoten svet, je še bolj izpostavil besedo ustvarjalnost in inovativnost. Pričakovano jo imamo tudi v Sloveniji. Evropska Unija je zato sprejela sveženj ukrepov za reševanje gospodarstva. Slovenija je potem pripravila nacionalni načrt reševanja domačega gospodarstva, ki med drugim predvideva tudi izboljšanje inovativnosti ter razvoja. Mnogi pa menijo, da sta ustvarjalnost ter inovativnost neupravičeno zapostavljeni.
Ključne besede: Ustvarjalnost, ideja, tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovativnost, invencija, inovacija, gospodarska kriza.
Objavljeno: 24.05.2010; Ogledov: 3064; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

8.
IZBRANA DELA SLOVENSKIH SKLADATELJEV ZA KITARO NA PRELOMU TISOČLETJA
Uroš Eferl, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in diplomskega nastopa. Teoretični del se deli na dva dela. V prvem so predstavljeni skladatelji, katerih dela sem izbral. Predstavitev skladateljev zajema njihov življenjepis, njihovo glasbeno dejavnost in seznam del. V drugem delu sem oblikovno, ritmično, melodično in interpretativno analiziral 6 izbranih del: Invencija (Milko Lazar), Tango za Anjo (Aleš Strajnar), Vala (Aldo Kumar), Na vetru (Larisa Vrhunc), Miniatura za kitaro (Maksimiljan Feguš) in Avtron (Bojana Šaljić Podešva). Koncertni nastop: Milko Lazar: Invencija Aleš Strajnar: Tango za Anjo Aldo Kumar: Vala Larisa Vrhunc: Na vetru Bojana Šaljić Podešva: Avtron Maksimiljan Feguš: Miniatura za kitaro
Ključne besede: kitara Milko Lazar Aleš Strajnar Aldo Kumar Larisa Vrhunc Bojana Šaljić Podešva Maksimiljan Feguš Invencija Tango za Anjo Vala Na vetru Miniatura za kitaro Avtron
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2672; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (8,96 MB)

9.
VPLIV TEHNOLOŠKEGA RAZVOJA NA RAST IN RAZVOJ PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Tehnološki razvoj lahko razumemo kot uvajanje avtomatizacije v podjetje kot dopolnitev metod in proizvodnih procesov, ki so v uporabi, ali pri ustvarjanju novih, kakovostnejših proizvodov, hkrati pa racionalnejšo rabo surovin. Kadar gre v podjetju za zniževanje stroškov, lahko tudi le-to pospešuje razvoj tehnologije in omogoča pogoje za rast in razvoj podjetja. Značilnost sodobne ravni tehnološkega razvoja je še intenzivno izobraževanje kadrov, saj je znanje sestavna prvina novih, na znanosti zasnovanih tehnologij, pa tudi na sposobnosti njihovega izkoriščanja. Tehnološki razvoj označuje tudi uporaba novih metod pri organiziranju in upravljanju proizvodnih sistemov. Vse to v temeljih spreminja gospodarstvo in družbo (Pregrad in Musil, 2001). Namen diplomskega seminarja je ugotoviti, kakšen je vpliv tehnološkega razvoja na rast in razvoj podjetja Eurodesign Apače, d. o .o. Raziskavo smo omejili na delno proučevanje avtomatizirane tehnološke linije, ki bi morala zaradi narave dela biti popolnoma avtomatizirana in ne le delno, pri tem pa smo upoštevali tudi pomanjkanje ugodnih finančnih sredstev za posodobitev. S pomočjo študijske literature domačih in tujih avtorjev smo sprva ugotovili značilnosti tehnološkega razvoja ter pomen rasti in razvoja podjetja. Ugotovili smo, da ima tehnološki razvoj vpliv na gospodarstvo in družbo, saj zaostajanje v dinamiki tehnološkega razvoja povzroča gospodarsko zaostajanje in stagnacijo. Tehnološka podjetja pa lahko svoje prednosti v tehnologiji in znanju izkoristijo za razvoj konkurenčnejših izdelkov in storitev. V nadaljevanju smo podrobneje opisali tudi pogoje za rast podjetja in njihove ovire, prav tako pa tudi pomen znanja za rast in razvoj podjetja ter vpliv znanja na konkurenčnost podjetja, pri katerem mislimo na izboljševanje strukture izobrazbe prebivalstva ter dvig učinkovitosti izobraževanja in izboljšanje kakovosti pridobljenega znanja. Spoznali smo, da gre pri rasti podjetja za spremembo v velikosti ali v obsegu, ki je lahko tako pozitivna kot negativna ter da h gospodarski rasti vplivajo tudi raziskave in razvoj podjetja. Temu sledi lastna raziskava, kjer smo opredelili razloge in cilje vlaganja podjetja Eurodesign Apače, d. o. o., v tehnološki razvoj ter usklajenost tehnološkega razvoja s strategijami gospodarskega razvoja. Dodatno nas je zanimala še tržna prognoza z investicijo in planiran promet podjetja z investicijo v tehnološko opremo.
Ključne besede: tehnološki razvoj, tehnološka inovacija, invencija, inovacija, rast podjetja, razvoj podjetja, znanje
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 2445; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (675,62 KB)

10.
INOVACIJE PODJETJA HENKEL SLOVENIJA D.O.O.
Marko Balant, 2010, diplomsko delo

Opis: Podjetja v današnjem času morajo ves čas biti usmerjana v nenehen razvoj, saj z razvojem nenehno inovirajo, ter so dovzetna za inovacije. Zato samo zares inovativno podjetje z inovativnim poslovanjem ima dolgoročne možnosti za uspeh na zahtevnem trgu z izdelki, procesi ali storitvami, ki jih trži. Imeti mora primerno zasnovano inovacijsko strategijo. Nastanek in razvoj inovacij ni enostaven. V podjetju morajo težiti k ustvarjalnosti svojih zaposlenih ter morajo ustvariti ustvarjalno in inovativno delovno okolje za nastajanje novih zamisli in zajemati invencije in jih spreminjati v inovacije. Na koncu pa inovacije tudi uvajati na trg, ter jih spremljati, da pridobijo informacije ali tržni udeleženci sprejmejo ali zavrnejo inovacije. Inovativni proizvodi, inovativne tehnologije, organizacijske izboljšave in tržne inovacije so konkurenčna prednost, s katero podjetje ustvari večje dobičke od tekmecev, kar mu omogoči boljšo pozicijo na trgu, večjo prepoznavnost … Motiv za in koristi od svojega početja morata imeti tako inovator, kot podjetje.
Ključne besede: invencija, inovacija, inovativno poslovanje, inovativno podjetje, življenjski cikel inovacije, Henkel Slovenija
Objavljeno: 14.12.2010; Ogledov: 2206; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (940,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici