| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavitev spletne strani za izobraževanje inoviranja poslovnih modelov
Leja Guzelj, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je opisana vzpostavitev spletne strani, katere vsebina se nanaša na izobraževanje podjetij o inoviranju poslovnih modelov. Inoviranje poslovnega modela pomeni, da organizacija svoj star način poslovanja s pomočjo orodij preoblikuje in poslovni model spremeni ali ustvari novega. Osnovni cilj inoviranja poslovnega modela je ustvarjanje novih virov prihodkov z izboljšanjem vrednosti izdelka ali storitve in zagotavljanja le teh strankam. Inoviranje poslovnih modelov je danes pomembno, saj se trg stalno spreminja, z njim pa tudi potrebe strank. Če bi se podjetja držala starih poslovnih modelov, bi s časom zaostala ali celo propadla. Izhodiščni problem, ki ga obravnava diplomsko delo je, kako približati izobraževalne vsebine in orodja za inoviranje poslovnih modelov podjetjem. Zgledovali smo se po spletni strani Businessmakeover.eu, ki je nastala v okviru evropskega projekta Obzorje 2020 Empowering SME Business Model Innovation - ENVISION. Na vzpostavljeni spletni strani so predstavljeni različni scenariji inoviranja poslovnih modelov, orodja, ki se uporabljajo za inoviranje poslovnih modelov, prevedenih je nekaj študij primerov, zasnovali pa smo tudi blog s področja inoviranja poslovnih modelov. Stran smo razvili v izbranem sistemu za upravljanje spletnih vsebin. Spletna stran je namenjena tako študentom, kot tudi podjetnikom, ki se želijo seznaniti s pristopi in metodami za inoviranje poslovnih modelov.
Ključne besede: Poslovni model, Spletna stran, CMS, Inoviranje poslovnih modelov
Objavljeno v DKUM: 13.09.2018; Ogledov: 640; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
POVEZAVA MED INOVIRANJEM POSLOVNIH MODELOV IN INTERNACIONALIZACIJO MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ V SLOVENIJI
Andreja Črnčič, 2016, magistrsko delo

Opis: Inoviranje poslovnega modela pomeni način pridobivanja večje vrednosti iz obstoječih virov podjetja, obstoječega trga in obstoječega znanja ter najboljši način za dosego trajnostne konkurenčne prednosti. Internacionalizacija pa predstavlja enega izmed vzrokov, ki privedejo do inoviranja poslovnega modela. Vsako podjetje, ki se odloča za vstop na tuj trg, najprej preuči obstoječi poslovni model, ali je le ta zadovoljiv za dobro poslovanje podjetja na tujem trgu ali bo potrebno v celotni organizaciji podjetja kaj spremeniti. V okviru magistrske naloge smo obravnavali inoviranje poslovnih modelov (Business model innovation - BMI) v teoriji in praksi ter povezavo z internacionalizacijo hitrorastočih malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Namen magistrske naloge je bil, na podlagi zbranih podatkov empirične raziskave ugotoviti povezavo med inoviranjem poslovnega modela in internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Rezultati raziskave so pokazali, da so podjetja, ki so se lotila inoviranja poslovnega modela tudi v večini internacionalizirana a ne v celoti. Tudi podjetja, ki se osredotočajo samo na domač trg in se soočajo z izzivi in priložnostmi samo na domačem trgu čutijo potrebo po spremembi obstoječih poslovnih modelov. Presenetljivo smo ugotovili tudi, da so podjetja usmerjena na domač trg večkrat inovirala svoj poslovni model z obdobju zadnjih pet let kot podjetja, ki so internacionalizirana. Večkrat (več kot enkrat) so poslovni model inovirala tudi podjetja iz neperspektivnih panog v primerjavi s podjetji v perspektivnih panogah. Sklepna ugotovitev magistrskega dela je, da je inoviranje poslovnih modelov v okviru malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji sicer prisotno, ampak še zdaleč ni to ustaljena praksa slovenskih podjetij. Glede na dejstvo, da slovenska podjetja izhajajo iz majhnega nacionalnega gospodarstva, ki je v času globalne konkurence težko samozadostno, je bilo pričakovano, da bo velika večina anketiranih podjetij tudi internacionalizirana. Presenetil pa nas je podatek, da je le ena tretjina hitrorastočih anketiranih podjetij inovirala svoj poslovni model v zadnjih petih letih, saj v večini literature zasledimo velike pozitivne učinke vpeljave tega procesa. Naše priporočilo za še večje približevanje procesa inoviranja poslovnih modelov je morda tudi vzpostavitev določenih finančnih spodbud, ki bi podjetja spodbujal k premisleku oz. jih vodil v tirnice spremembe poslovnih modelov.
Ključne besede: inoviranje poslovnega modela, poslovni model, internacionalizacija podjetja, mala in srednja velika podjetja (MSP), primer dobre prakse inoviranja poslovnih modelov
Objavljeno v DKUM: 16.12.2016; Ogledov: 1290; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici