| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 154
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 196; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

2.
Pomen inovativnosti v poslovnem modelu
Nataša Šteblaj, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih smo tako v Sloveniji kot v svetu priča številnim spremembam. V poslovnem svetu je sprememba edina stalnica uspešnega dela. Glede na to, da je v obdobju krize leta 2008 narasla velika brezposelnost, se je veliko ljudi odločilo za podjetniško pot. Eden temeljnih pogojev uspeha v poslovnem svetu je tudi skrbno pripravljen in premišljen poslovni načrt podjetja, ki skupaj s poslovnim modelom tvori celoto. Ko imamo zares dobro podjetniško idejo, moramo pripraviti še poslovni model in poslovni načrt. Poslovni model je listina, dokument, načrt, ki nas pelje po poti. Na tej poti moramo mimo ovir, ki se pojavijo. Je naš kompas, ki nas privede do cilja. V pričujočem diplomskem delu bomo predstavili podjetje Evegreen. Podjetje Evegreen je mlado zagonsko podjetje, ki dosega odlične rezultate. S svojo ustvarjalnostjo in inovativnostjo so razvili poslovni model, s katerim so postali uspešno podjetje na globalnem trgu. V teoretičnem delu se bomo sprehodili skozi inovativnost v poslovnem modelu. Pogledali bomo, kakšen je pomen poslovnega modela glede inovativnosti pri zagotavljanju trajnosti organizacije ter kako se kaže vloga inovativnosti poslovnega modela v samem podjetju. V praktičnem delu pa bomo na primeru zagonskega podjetja tudi pokazali, da je poslovni model treba sproti prilagajati in razširjati, saj je le tako podjetje lahko uspešno.
Ključne besede: inovativnost, poslovni model, ustvarjalnost, razširljivost poslovnega modela
Objavljeno: 25.09.2020; Ogledov: 126; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

3.
Vitko inoviranje
Luka Pozne, 2020, diplomsko delo

Opis: V raziskovalnem delu izhodišče predstavlja invencijsko-inovacijski management in z njim povezan Toyotin način vitke proizvodnje kot inovacija in vzgled za ostala storitvena in proizvodna podjetja. Ob opredelitvi invencijsko-inovacijskega managementa ter njegovega pomena za podjetja, smo se osredotočili na različne načine poslovanja sodobnih podjetij, kjer smo ločili med obrtniškimi proizvodnjami, masovnimi proizvodnjami ter vitkimi proizvodnjami, nakar bomo ugotavljali njihove posledice na daljši časovni rok. Poglobili smo se v pomen celovitosti, ustvarjalnega razmišljanja zaposlenih na vseh hierarhičnih ravneh ter spodbujanju inovativnih idej v podjetju. Na primeru smo pojasnili kako lahko uvajanje vitkega načina poslovanja zmanjša tako imenovane potrate pri poslovanju, ki se kažejo kot neizkoriščen čas, skladiščenje, zastoji itd. ter pomembnostjo sinergije vseh zaposlenih v podjetju, saj zniževanje stroškov ter zagotavljanje kvalitetnejšega rezultata naj ne bi bila problema s katerim bi se naj ukvarjal samo vrhovni management, ampak vsi zaposleni na vseh ravneh, da lahko podjetje maksimalno izkoristi dane zmogljivosti.
Ključne besede: Invencija, inovacija, vitko poslovanje, celovitost, inovativnost, sodelovanje, ustvarjalno razmišljanje.
Objavljeno: 25.09.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

4.
Manager in njegov vpliv na ustvarjalnost in inovativnost v podjetjih
Matej Fujs, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta predstavljena manager in njegov vpliv na ustvarjalnost in inovativnost v podjetju – slednjima in njuni tesni medsebojni povezanosti se tudi podrobneje posvetimo. Preučili smo tudi management in managerja. Pri prvem smo opredelili njegove definicijo, pomen in funkcije, v zvezi z managerji pa njihove vloge in naloge, vlogo pri inovativnosti in ustvarjalnosti zaposlenih ter lastnosti uspešnih managerjev in dokazali, da je za uspešno vodenje podjetja potrebno imeti uspešnega managerja. Glede njegovega vpliva na inovativnost in ustvarjalnost zaposlenih smo ugotovili, da ima velik vpliv s svojo komunikacijo, vzgledi, vrednotami in pozornostjo, ki jo namenja zaposlenim. S svojimi dejanji in odnosom vpliva na njihovo počutje in samozavest, da postanejo bolj odprti in začnejo razmišljati ustvarjalno in inovativno. Preučujemo tudi ustvarjalno vodenje in motivacijo, pri čemer ugotavljamo, da ustvarjalni managerji spodbujajo pozitivno miselnost, sposobni so gledati na stvari na nove načine in reševati težave, ko vidijo stvari, ki jih drugi ne, in znajo iz problema izluščiti tudi nekaj dobrega. Predstavili in opisali smo stile vodenja in pri tem ugotovili, da je transformacijsko vodenje tisto, ki je ustrezno za managerje, ki hočejo pri zaposlenih vzpodbuditi in povečati ustvarjalno in inovativno razmišljanje. Pri tem stilu vodenja je manager vizionar. Preučili smo še avtokratski, transakcijski in »laissez-faire« ali liberalni stil vodenja. V magistrskem delu obravnavamo tudi temo nagrajevanja zaposlenih kot motivacijski dejavnik za ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih. Pri tem smo ugotovili, da so zelo pomembni predvsem nematerialni dejavniki, kot so priznanja in pohvale za odlično opravljeno delo, urejeno delovno okolje in dobri medsebojni odnosi s sodelavci, obveščanje zaposlenih, raznoliko in z izzivi napolnjeno delo, napredovanje in osebnostna rast, zanesljivost in stalnost zaposlitve, sodelovanje in načrtovanje ciljev podjetja. V praktičnem delu smo na primeru podjetja Donar, d. o. o., ki ima vpeljan šesturni delovnik, raziskovali vpliv managerja na ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih. Tako smo podrobno preučili stil komuniciranja z zaposlenimi, trend plač, delovno okolje in organizacijsko klimo. Nadalje ugotavljamo, da je izobraževanje pomembno za razvoj novih idej, raziščemo, kako vodilni ocenjujejo uspešnost zaposlenih, kakšnih nagrad so ti deležni in kako šesturni delovnik vpliva na ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih, pri čemer smo izvedeli, da je ta zelo dobro sprejet, saj so zaposleni zelo zadovoljni, ker imajo več časa za družino, zase in svoje konjičke. Pri delu so bolj motivirani in po oceni direktorja podjetja v šestih urah naredijo toliko kot bi v osmih.
Ključne besede: manager, zaposleni, ustvarjalnost, inovativnost, komunikacija, nagrade, motiviranje, uspešnost.
Objavljeno: 27.08.2020; Ogledov: 299; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Vrednote in inovativnost zaposlenih
Nuša Drofenik, 2019, magistrsko delo

Opis: Organizacija lahko pomembno izboljša svojo inovativnost s skrbjo in razvojem vrednot svojih zaposlenih, ki so ključnega pomena za uspešno delovanje organizacije. Skozi teoretično obravnavo inovativnosti, inovacijske kulture in vrednot smo oblikovali izhodišča za razumevanje vpliva vrednot zaposlenih na njihovo inovativnost. V empiričnem delu magistrskega dela smo preučili sedem dejavnikov inovacijske kulture: inovativnost in prevzemanje tveganja, perfekcionizem, usmerjenost k rezultatom, usmerjenost k ljudem, timska usmerjenost, agresivnost in stabilnost, ki so obravnavani kot vrednote zaposlenih v odnosu vpliva na inovativnost. Inovativnost organizacije je del organizacijske kulture, na katero pa vplivajo tudi zaposleni s svojimi vrednotami. Cilj magistrskega dela je spoznanje pomena in vpliva posameznih vrednot zaposlenih na inovativnost v izbrani organizaciji. S podrobno analizo literature in izvedbo nestrukturiranega poglobljenega intervjuja zaposlenih s področja razvoja izbrane organizacije smo ugotovili, da izmed sedmih obravnavanih osebnih vrednot na inovativnost zaposlenih najbolj vplivajo inovativnost in prevzemanje tveganja, usmerjenost v ljudi, timska usmerjenost in agresivnost. Za vrednoti, ki poudarjata perfekcionizem in stabilnost smo z našo raziskavo ugotovili, da sta zaviralca inovativnosti.
Ključne besede: organizacija, inovacijska kultura, vrednote, inovativnost, vrednote zaposlenih
Objavljeno: 07.04.2020; Ogledov: 433; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

6.
Analiza tipov podjetništva s poudarkom na notranjem podjetništvu
Kaja Vaš, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je pojem, ki nas spremlja na vsakem koraku. V današnjih kriznih časih preprosto ni več »varne službe«, prav tako pa so tudi vse manjše karierne priložnosti in možnosti zaposlitve. Posledično vse več ljudi razmišlja o samostojni poti – podjetništvu. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo sprva opredelili pojem podjetništvo in njegov pomen ter štiri najpogostejše oblike podjetništva, ki se pojavljajo v Sloveniji (družinsko, žensko, franšizno in notranje podjetništvo). Poseben poudarek diplomskega seminarja smo dali notranjemu podjetništvu in ga v nadaljevanju tudi podrobneje opisali. Raziskali smo razvoj notranjega podjetništva, navedli dejavnike, ki so potrebni za njegov nastanek, ustavili smo se pri njegovih vodstvenih značilnostih, navedli pomen inovativnosti v notranjem podjetništvu in njegovo uvajanje ter nazadnje raziskali notranje podjetništvo v Sloveniji. Empirični del diplomskega seminarja zajema analizo razvitosti notranjega podjetništva. Podatke smo analizirali s pomočjo raziskave GEM. Najprej smo raziskovali razvitost notranjega podjetništva v Sloveniji v zadnjih treh letih in na koncu še razvitost notranjega podjetništva na področju Evrope v enakem časovnem obdobju. Nazadnje smo opisali motivacijo in načine, kako spodbuditi večjo podjetnost zaposlenih.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, oblike podjetništva, razvoj notranjega podjetništva, raziskava GEM, inovativnost, Slovenija, Evropa
Objavljeno: 13.12.2019; Ogledov: 368; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (659,71 KB)

7.
Strategije premijskih trgovinskih blagovnih znamk na primeru Hofer Natur Aktiv
Maja Klemen, 2019, diplomsko delo

Opis: Ljudje si želimo in skušamo biti nenehno v koraku s časom ter stremimo k inovativnosti in ustvarjalnosti. Pomembno področje raziskovanja v marketingu je tudi menedžment trgovinskih blagovnih znamk. Veliko trgovinskih blagovnih znamk je premijskih in zaradi le-teh moramo podrobno usklajevati vse marketinške aktivnosti podjetij. Pomembno je širjenje asortimenta, ki ga ponuja trgovinska blagovna znamka, ves čas pa velja splošno pravilo, da organizacija ostaja v stiku z inovacijami in trendi v prodajanju. Le tako lahko ostane pred konkurenco in ohranja visoko podobo blagovne znamke v očeh končnih odjemalcev. Tako je v današnjem svetu vse bolj prisotno lansiranje premijske blagovne znamke v lastne trgovinske blagovne znamke. Trgovinske blagovne znamke so večinoma vrednostnega segmenta, medtem ko imajo premijske trgovinske blagovne znamke nenehen »premijski pridih«. Ključ do uspeha je torej v nenehnem širjenju nabora izdelkov (asortimenta), povezanosti in ujemanju izdelkov dane znamke med seboj, saj odjemalci večkrat na podlagi nekega izdelka blagovne znamke sklepajo na celotno podobo linije izdelkov. Zaradi vse večjega izbora trgovinskih blagovnih znamk je za uvajanje novih linij ključno dejstvo, da ti izdelki prinašajo spremembe za odjemalce. Z vse večjim uvajanjem »premijskih« blagovnih znamk pod trgovinske pa izginja bistvo luksuznih izdelkov (luksuz naj bi bila manj razširjena dobrina).
Ključne besede: asortiment izdelkov, podoba blagovne znamke, zaznana vrednost, trgovinska in premijska blagovna znamka, zadovoljstvo odjemalcev, inovativnost, luksuzna dobrina.
Objavljeno: 12.12.2019; Ogledov: 452; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (950,50 KB)

8.
Analiza notranjega podjetništva na primeru podjetja v kozmetični industriji
Cornelia Štefanec, 2019, diplomsko delo

Opis: »Spremembe so edina stalnica v življenju« - plemenita misel, ki opozarja na zastarelost klasičnih načinov doseganja poslovne uspešnosti. Konkurenca je tista, ki »sili« podjetja v iskanje novih rešitev. Ena izmed teh je odločitev podjetja za uvedbo koncepta notranjega podjetništva. Notranji podjetnik je lahko že oseba, ki z močno prisotnim podjetniškim duhom v ustaljenem podjetju spodbuja razvoj podjetništva, ta pojav pa označujemo z besedno zvezo notranje podjetništvo. V diplomskem delu natančneje predstavljamo še dokaj neznan koncept, ga primerjamo s klasičnim podjetništvom in opredelimo njegove pojavne oblike – notranje-podjetniške podjeme in notranje-podjetniške aktivnosti. Proaktivno usmerjeno podjetje s pomočjo vzpodbudnega ozračja in razpoložljivih resursov vpeljuje notranje-podjetniške elemente v le-to. Najpogosteje lahko notranje podjetništvo zaznamo kot nenehno inoviranje novih izdelkov oziroma storitev, vstop na nove (tuje) trge, privzetje strategij podjetja, spremembe v procesih ali kot prilagajanje poslovnega modela. V diplomskem delu smo podrobneje raziskali, kakšna je prisotnost le-tega v izbranem kozmetičnem podjetju. Predvidevanja, da je notranje podjetništvo prisotno, vendar ne v vseh oblikah, so se izkazala za dejanska. Raziskavo notranje-podjetniške usmerjenosti preučevanega podjetja smo izvedli s pomočjo metodologije »Corporate entrepreneurship audit«. S pomočjo dobljenih rezultatov izbrane metodologije in s pripravo SWOT analize smo raziskali in predstavili predloge za nadaljnje uvajanje in razvoj notranjega podjetništva v proučevanem podjetju.
Ključne besede: notranje podjetništvo, dimenzije notranjega podjetništva, uspešnost poslovanja, konkurenčna prednost, inovativnost
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 297; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (980,25 KB)

9.
Inovativno upravljanje človeških virov
Alen List, 2019, diplomsko delo

Opis: V raziskovalnem delu bo izhodišče predstavljal invencijsko-inovacijski management in s tem povezan management kadrov. Na podlagi opredelitve osnovnih pojmov inovacijskega managementa bomo predstavili načine kako lahko vodstvo v svoje podjetje vpelje inovativno poslovanje, ki bo vodilo do učinkovitejših rezultatov in ugodnejše klime na dolgi rok. Spoznali bomo kako pomembna je inovativnost, celovitost in ustvarjalno razmišljanje. S pomočjo inovacijskega managementa bomo na podlagi Maslowe hierarhije potreb opredelili inovativni sistem motiviranja. Zraven motiviranja pa so v današnjem času potrebne spremembe tudi na področju vodenja. Na podlagi raznih možnih alternativnih pristopov, bomo oblikovali najbolj inovativnega, katerega odnos bo temeljil na soodvisnosti med dobrimi medsebojni odnosi in uspešnim doseganjem zastavljenih ciljev. Izhodišče uspešnega poslovanja organizacije ni zgolj domena vrhovnega managementa temveč celotnega podjetja.
Ključne besede: Inovacija, management, motiviranje, Maslow, celovitost, ustvarjalno razmišljanje, inovativnost
Objavljeno: 28.10.2019; Ogledov: 309; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (805,75 KB)

10.
Spodbujanje ustvarjalnega razmišljanja in inovativnosti z metodo šestih klobukov razmišljanja
Monika Klingsbichl, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu izhodišče predstavlja inovacijski management s poudarkom na ustvarjalnem razmišljanju in inovativnosti zaposlenih. Spodbujanje ustvarjalnega razmišljanja in inovativnosti zaposlenih lahko prinese velik uspeh organizacijam. Pomembno je, da vodstvo organizacije svoje podrejene spodbuja k dajanju novih idej, zamisli, predlogov in možnost vključevanja v strateške odločitve. Prav tako z uporabo različnih tehnik ustvarjalnega razmišljanja spodbudimo občutek pripadnosti in zadovoljstva v organizacijski klimi. Dandanes organizacije pogosto zanemarjajo obravnavanje zaposlenih kot ključnih za uspeh organizacije. Kar privede do tega, da se zaposleni počutijo neupoštevane, niso dovolj motivirani in nimajo možnosti predlagati morebitne izboljšave, ki bi jih lahko uvedli v organizaciji sami. Na vprašanje, kako spodbuditi ustvarjalnost v organizaciji odgovarjamo s pomočjo raziskav, pridobljenih v empiričnem delu. Spodbujamo s pomočjo tehnik ustvarjalnega razmišljanja, vključitvijo zaposlenih in dobro oblikovano organizacijsko klimo. Končni cilj diplomskega projekta je bil, da smo ugotovili kako uporaba izbrane metode tj. metode šestih klobukov razmišljanja, v praksi pripomore k naprednemu razmišljanju zaposlenih in kakšen vpliv ima uporaba te metode na inovativnost organizacije. Zaposleni, ki uporabljajo metodo šestih klobukov razmišljanja, dosegajo ustvarjalnejše in boljše rešitve in hkrati s tem dosegajo večjo inovativnost podjetja.
Ključne besede: inovativnost, ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, metode ustvarjalnega razmišljanja, metoda šestih klobukov razmišljanja.
Objavljeno: 28.10.2019; Ogledov: 398; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici