| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Prehod nevarnosti naključnega uničenja iz prodajalca na kupca v mednarodnih pogodbah: analiza sodne prakse : analiza sodne prakse
Tomaž Vajnhandl, 2019, magistrsko delo

Opis: Prehod nevarnosti naključnega uničenja oz. poškodovanja je pomembna sestavina kupoprodajne pogodbe. Pravila o prehodu nevarnosti nam povedo, katera izmed strank pogodbe odgovarja za škodo, ki je nastala, čeprav nobena izmed strank ni zakrivila poškodbe. Pri mednarodni prodaji ima ključno vlogo pri urejanju Dunajska konvencija o mednarodni prodaji blaga, ki jo je v svoj pravni red prenesla večina neodvisnih držav. Dunajska konvencija določa več pravil, kdaj se prehod nevarnosti zgodi. Načeloma je prehod nevarnosti vezan na dobavo blaga. Po dobavi za naključno uničenje odgovarja kupec, razen v primeru, ko je uničenje oz. poslabšanje blaga posledica ravnanja ali opustitve prodajalca. V kolikor želi kupec ohraniti pravne zahtevke zoper prodajalca, mora aktivno ravnati. Poleg dolžnosti, da blago ohranja in preprečuje njegovo poslabšanje, mora blago takoj (čimprej) pregledati ali naročiti njegov pregled in o vseh napakah natančno in hitro obvestiti prodajalca. Sodišča so v primerih pravilnega pregleda in grajanja blaga dokazno breme že tudi prevalile na prodajalca. Vrnitev blaga v bistveno enakem stanju je ena izmed zahtev Dunajske konvencije tako v primerih, ko prodajalec ni dobavil primernega blago kot v primerih, ko ima kupec do prodajalca zahtevke zaradi naključnega uničenja oz. poškodovanja blaga. V mednarodnem prometu blaga stranke v svoje pogodbe zelo pogosto vključujejo klavzule, ki določajo določene sestavine prevozne pogodbe. Med temi sestavinami so tudi pravila, ki urejajo prehod nevarnosti. Najbolj razširjene trgovinske klavzule so klavzule Incoterms. Trenutno so še v veljavi klavzule Incoterms 2010. 1. 1. 2020 bodo v veljavo stopila pravila Incoterms 2020, ki jih stranke, z izrecnim sklicevanjem, lahko uporabijo že danes. Vseh enajst klavzul Incoterms 2010 oz. Incoterms 2020 prehod nevarnosti povezuje z dobavo. Kadar stranki v pogodbo vključita določeno klavzulo Incoterms, ta prevlada nad določili Dunajske konvencije o prehodu nevarnosti. Klavzule Incoterms zelo natančno urejajo prehod nevarnosti, zato se določbe Dunajske konvencije glede instituta prehoda nevarnosti praviloma v celoti umaknejo pravilom iz klavzul Incoterms. O popolni izključitvi Dunajske konvencije glede prehoda nevarnosti vseeno ne moremo govoriti, ko je v pogodbo vključena določena klavzula Incoterms. Dunajska konvencija tudi v primeru, ko je v pogodbo klavzula Incoterms vključena, vsaj teoretično še zmeraj, ureja prehod nevarnosti in dodatno regulira položaj kupca in prodajalca. Čeprav so primeri, ko je Dunajska konvencija dopolnili pravila Incoterms, zelo redki.
Ključne besede: Dunajska konvencija, Incoterms 2020, Incoterms 2010, prehod nevarnosti naključnega uničenja, kršitev pogodbe, dobava blaga, pregled blaga, poškodbe na blagu
Objavljeno v DKUM: 24.12.2019; Ogledov: 1112; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1002,06 KB)

2.
Pomen Incoterms 2010 v mednarodni prodajni pogodbi v povezavi s prevozno pogodbo
Katja Kardinar, 2013, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu predstavljam Incotermse, njihov razvoj, pomen ter strukturo posameznih paritet klavzul, pri čemer se osredotočam predvsem na obveznosti in pravice pogodbenih strank iz mednarodne prodajne pogodbe. Prav tako bom opredelila osnovne značilnosti mednarodne prodajne pogodbe ter prevozne pogodbe. Zadnje poglavje diplomskega dela je opredeljeno s primerjavo Incoterms 2010 z mednarodno prodajno pogodbo ter s prevozno pogodbo. V teoretičnem delu diplomske naloge sem izpostavila bistvene značilnosti prevozne pogodbe. V tem delu sem opredelila dve pomembni mednarodni konvenciji, ki sta na področju transporta in mednarodne prodaje ključnega pomena za razumevanje pomembnosti prevozne pogodbe v povezavi s klavzulami ter samo prodajo blaga. Govorimo o mednarodni konvenciji za cestni prevoz blaga (CMR) ter o mednarodni konvenciji za železniški prevoz blaga (CIM).
Ključne besede: Incoterms 2010, mednarodna prodajna pogodba, prevozna pogodba.
Objavljeno v DKUM: 18.12.2013; Ogledov: 2056; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (616,64 KB)

3.
PRIMERJAVA OBVEZNOSTI PRODAJALCA PO KLAVZULI CPT INCOTERMS 2010 IN OBLIGACIJSKEM ZAKONIKU
Lucija Čas, 2013, diplomsko delo

Opis: Prodajna pogodba je najpomembnejši in najpogostejši pravni posel v mednarodni trgovini. Zaradi njene raznolikosti v pravnih redih se je pojavila potreba po njenem poenotenju. Ta se je v veliki meri dosegla z Dunajsko konvencijo, ki ureja mednarodno gospodarsko prodajno pogodbo. Pomembno pa je k poenotenju gospodarskega pogodbenega prava prispevala tudi Mednarodna trgovinska zbornica (ICC), ki je zaradi potreb poslovne prakse izdala zbirko klavzul Incoterms, ki podrobno urejajo pravice in obveznosti strank glede dobave, njihova uporaba pa je podrejena volji strank, ki jih lahko v prodajno pogodbo prosto vključijo. Ta pravila so namenjena tako domači, kot tudi mednarodni trgovini. Tako Obligacijski zakonik, kot tudi klavzule Incoterms določajo, da je obveznost prodajalca dobaviti blago kupcu oziroma storiti vse potrebno, da bo kupec lahko prevzel blago. Stranke se pogosto glede pogojev dobave dogovorijo tako, da se sklicujejo na eno izmed 11 klavzul, seveda pa se način dobave od klavzule do klavzule razlikuje. V mojem diplomskem delu bom podrobno predstavila zgolj klavzulo CPT, še posebej obveznosti, ki jih z njeno vključitvijo v pogodbo prevzame prodajalec. Ta klavzula sodi med klavzule o odpremi. Za njih je značilno, da sta točka prehoda nevarnosti s kupca na prodajalca in točka prehoda stroškov, ločeni. Predstavila bom tudi obveznosti prodajalca po Obligacijskem zakoniku, ki je temeljni pravni akt na področju pogodbenega prava. Njegova pomanjkljivost glede prodajne pogodbe pa je neprilagojenost poslovni praksi, poleg tega pa so njegove določbe splošne, kar posledično lahko pripelje do nesporazumov med strankama. V diplomskem delu bom podrobno primerjala obveznosti prodajalca glede kraja izročitve in obveznosti v zvezi z dobavo, glede prehoda nevarnosti ter glede prehoda stroškov po Obligacijskem zakoniku in po klavzuli CPT Incoterms 2010. S praktičnima primeroma bom prikazala morebitne probleme, ki lahko za stranke nastanejo v primeru vključitve klavzule CPT Incoterms v prodajno pogodbo, opredelila pa bom tudi na kaj morajo biti stranke pozorne, ko se dogovorijo za uporabo klavzule CPT Incoterms.
Ključne besede: prodajna pogodba, gospodarska prodajna pogodba, Incoterms klavzule 2010, klavzula CPT, obveznosti prodajalca, gospodarski subjekti, prehod nevarnosti, kraj izročitve, prehod stroškov
Objavljeno v DKUM: 28.08.2013; Ogledov: 2379; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (393,60 KB)

4.
Organizacija zbirnega transporta na relaciji Slovenija-Iran
Jure Jontez, 2013, diplomsko delo

Opis: Svetovna gospodarska kriza, ki traja že kar nekaj let, je v posamezne regije prinesla vse prej kot pozitivne posledice. Z željo lastnikov po večjih dobičkih in s selitvijo proizvodenj v regije z nižjo delovno silo se posledice teh akcij čutijo v vseh sektorjih. Storitveni sektor, v katerega spadajo tudi špedicijska podjetja, se spopada z upadom prometa. Vse višji fiksni stroški vplivajo na konkurenčnost ne samo velikih tovrstnih podjetjih temveč tudi malih in srednjih. Obdržati trenutno stanje zahteva od podjetij še dodatne napore. Trenuten preboj in osvajanje novih trgov je še vedno možen vendar z natančno vizijo podjetja in dobro začrtano strategijo. Podjetje VIT Logistika je eno izmed mnogih, ki kljubuje trenutnim razmeram. Ritem, ki je prisoten pri samem poslovanju, zahteva od zaposlenih iz dneva v dan več. Več znanja in več izkušenj pa podjetju alternativno zagotavljata čvrste temelje v tej krizni situaciji. Kratki stiki, ki nastanejo kot pomanjkanje teh dveh elementov, so vse prej kot zanemarljivi. Izzivi s področja transporta, skladiščenja, komuniciranja s strankami in samo organizacijo pa zahtevajo odločna posredovanja ter preudarne akcije za doseganje boljših poslovnih rezultatov. Navsezadnje dobri poslovni rezultati vplivajo tudi na socialno varnost zaposlenih. V teh časih, ko se soočamo s pomanjkanjem zaposlovanja, je tudi to dobra spodbuda za zaposlenega.
Ključne besede: VIT Logistika, Incoterms 2010, špedicija
Objavljeno v DKUM: 15.03.2013; Ogledov: 1252; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici