| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv dodajanja zaposlitvenih predmetov na dobro počutje odstavljenih pujskov : diplomsko delo
Nejc Kuri, 2023, diplomsko delo

Opis: Obogatitev okolja je ena od metod, ki se uporablja za ublažitev agresije pri odstavitvi mladih pujskov, ki običajno izbruhne, ko jih mešamo iz neznanih gnezd, ter negativno vpliva na rastnost in dobro počutje pujskov. V diplomskem delu smo preizkusili preprost pristop s povečanjem količine obstoječih obogatitvenih predmetov za ublažitev agresije po odstavitvi. V vsaki od 10 ponovitev (5 kontrolnih, 5 testnih) smo v odstavitveni boks skupaj odstavili 3 ali 4 gnezda. V kontrolni skupini smo za obogatitev uporabili en viseč plastični predmet rdeče barve in en kos smrekovega lesa. Pri testu je bila obogatitev pomnožena glede na število odstavljenih gnezd. Med poskusom smo spremljali parametre agresije (grizenje repov, poškodbe/rane, šepavost) in pogostost pojavljanja različnih vrst interakcij (pozitivne, negativne, ukvarjanje z opremo/predmeti za zaposlitev), in sicer 1., 3., 5., 7., 14. in 21. dan po odstavitvi. Na koncu poskusa (21. dan po odstavitvi) smo ocenili še splošno stopnjo dobrega počutja pujskov z uporabo protokola Welafre Quality®. V testni skupini smo zabeležili 4-kratno povečanje ukvarjanja pujskov s predmeti za zaposlitev. Posledično je bilo 5-krat manj negativnih interakcij in 50 % manj šepanja in ran/poškodb na telesu, vključno z znaki grizenja repov. Tudi splošna stopnja počutja pujskov je bila višja v testni skupini. Uporabljena obogatitev boksa, prilagojena številu odstavljenih gnezd, se je izkazala za učinkovit način izboljšanja dobrega počutja odstavljenih pujskov.
Ključne besede: pujski, odstavitev, zaposlitveni material, igrače, dobro počutje živali
Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 446; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

2.
Uporaba ljubkovalne igrače pri počitku v vrtcu : diplomsko delo
Lina Gornik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo in pomen ljubkovalne igrače v vrtcu pri počitku. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako ljubkovalne igrače vplivajo na otroke pri počitku v vrtcu, kdaj otroci po njih posegajo, kako na njih vplivajo in ali se pojavljajo razlike v uporabi le-teh glede na spol in starost otrok. V teoretičnem delu smo opredelili navezanost kot močno vez, ki se vzpostavi med otrokom in njegovimi starši in poteka v štirih fazah. Opisali smo, kakšen pomen imajo za otroke ljubkovalne igrače, ki največkrat nastopijo kot prehodni objekt, ki je otrokom v pomoč in tolažbo, kadar se znajdejo v novih ali stresnih situacijah. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom, ki je razdeljen na dva dela, zbirali odgovore vzgojiteljev iz vrtcev. V prvem delu anketnega vprašalnika nas je zanimalo, kako pomembne se zdijo ljubkovalne igrače vzgojiteljem, ali jih otroci pogosto prinašajo v vrtec in uporabljajo pri počitku in ali jim ljubkovalna igrača pomaga pri počitku. Drugi del anketnega vprašalnika vsebuje ocenjevalno lestvico, ki vsebuje postavke, ki se nanašajo na vzorce navezanosti: varnost, upiranje in izogibanje. Z ocenjevalno lestvico smo ugotavljali, ali otroci izražajo do ljubkovalne igrače enake vzorce navezanosti, kot jih poznamo iz literature. Ugotovili smo, da pogostost uporabe ljubkovalne igrače pri počitku ni povezana s spolom otrok in da ljubkovalne igrače otrokom pomagajo k občutju varnosti in umiritvi pri počitku v vrtcu.
Ključne besede: ljubkovalne igrače, predšolski otroci, počitek, navezanost, prehodni objekt
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 549; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1022,82 KB)

3.
Pregled diplomskih nalog Pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih deset let : diplomsko delo
Aleksandra Artič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom, Pregled diplomskih nalog Pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih desetih let, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili pomen in vpliv igre, na otroku ustrezen in učinkovit razvoj. Otrok skozi igro doživlja veselje, zadovoljstvo, sprostitev, svobodo… Vsak otrok mora imeti pravico do igre pristopiti povsem neobremenjeno in brez prisile, saj bo le tako igra pozitivno vplivala na njegov razvoj. V nadaljevanju smo otroške igre predstavili glede na klasifikacijo, opredelili prostor, ki je lahko namenjen otroški igri ter znanstvena področja, ki jih vsebuje Kurikulum za vrtce. Ob zaključku teoretičnega dela diplomske naloge smo opredelili vlogo in pomen igrač ter pojasnili značilnosti in pomen pisanja diplomskih del ob zaključku študija. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, smo se lotili raziskovanja. Opravili smo temeljit pregled opravljenih in objavljenih diplomskih nalog Pedagoških fakultet v Sloveniji s področja igre in igrač za obdobje zadnjih desetih let. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so se študentje posameznih Pedagoških fakultet lotili raziskovanja tematike igre in igrač na posameznih znanstvenih področjih, v katerem starostnem obdobju ter prostoru je igra najpogosteje potekala in katero igro, glede na klasifikacijo, so študentje največkrat uporabili. Zanimalo nas je tudi, katerega načina pisanja zaključnih del, so se študentje največkrat posluževali. Pridobljene podatke smo obdelali s programom Microsoft Excel in jih kasneje predstavili tabelarično.
Ključne besede: Igra in kurikularna področja, otroška igra, otroške igrače, pomen igre, pomen igrač, prostor za igro.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 692; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (830,49 KB)

4.
Informacijska varnost in internet igrač : magistrsko delo
Peter Makovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: V modernem svetu je digitalizacija integrirana v življenje slehernega posameznika. Tudi industrija igrač razvija igrače, ki postajajo del digitalnega sveta. Sprva so se pojavile pametne igrače, opremljene z različnimi senzorji. Takšne igrače otrokom omogočajo nove načine igre, razvijanja veščin in učenja. Naslednji korak v razvoju igrač pa je internet igrač (ang. Internet of Toys, krajše IoToys) kot del koncepta interneta stvari (ang. Internet of Things, krajše IoT). Koncept interneta igrač sestavljajo IoToys igrače (ki se lahko povežejo v lokalna omrežja, internet ali na druge naprave) ter strežniki, oblačne storitve, podatkovne baze, aplikacije in seveda povezava. IoToys omogoča še večjo raznolikost novih iger in aktivnosti, hkrati pa staršem in skrbnikom omogoča spremljanje njihovih otrok in komunikacijo z njimi. Ker se skozi IoToys pretakajo ogromne količine osebnih podatkov, je pomembno raziskati ranljivosti takšnega sistema, še zlasti pri IoToys igračah, ki jih uporabljajo otroci, saj so te mnogo lažje tarče za kibernetske napade kot odrasli, saj nimajo zadostnega znanja in razumevanja za odgovorno ravnanje z digitalnimi napravami in osebnimi podatki. Namen magistrskega dela je raziskati ranljivosti, grožnje, posledice groženj in rešitve na področju IoToys igrač, hkrati pa med starši oz. skrbniki otrok ugotoviti, v kakšni meri so seznanjeni z IoToys igračami ter ranljivostmi in grožnjami, ki jih zadevajo.
Ključne besede: internet, internet stvari, internet igrače, politika zasebnosti, varovanje podatkov, informacijska varnost, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 09.10.2019; Ogledov: 1241; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

5.
Igre za slepe in slabovidne otroke
Žanet Cehner, 2019, magistrsko delo

Opis: Šolanje za otroke s posebnimi potrebami je bilo v preteklosti urejeno na način izločevanja otrok s primanjkljaji. Z ozaveščanjem in zavzemanjem za te otroke pa se je pričel sistem spreminjati v dobrobit teh otrok. Danes imamo za otroke s posebnimi potrebami v Sloveniji urejen Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami ter Pravilnik o postopku usmerjanja otrok s posebnimi potrebami, s katerima tem otrokom določimo primanjkljaj ter iskanje ustrezne pomoči za uspešno izobraževanje. V Sloveniji obravnavamo devet različnih skupin otrok s posebnimi potrebami. V magistrskem delu se bomo posebej osredotočili na skupino slepih in slabovidnih otrok ter otrok z okvaro vidne funkcije. Vsi vemo, da je igra osnovni element vsakega otroštva. Klasifikacij iger je veliko, običajno pa jih klasificiramo na funkcijsko, domišljijsko, dojemalno in ustvarjalno igro. Igra pri slepih in slabovidnih otrocih poteka nekoliko drugače kot pri videčih, saj se le-ti igrajo s tipanjem, poslušanjem, vonjanjem in okušanjem. Pripravimo jim lahko usmerjano igro, s katero bodo razvijali tudi ostale poti zaznave. Za igro potrebujemo tudi ustrezne igrače. Pri izbiri igrače je priporočljivo spremljati znak dobra igrača, kar pomeni, da ima le-ta po določenih kriterijih ustrezno kakovost. Za igro pa niso pomembne samo igrače, temveč tudi vloga odraslih. Vključevanje odraslih ima zelo pomembno vlogo, saj služimo kot model, ki ga otrok posnema. Starši pa velikokrat zavrnejo otrokovo prošnjo za sodelovanje v igri; otrokom raje ponudimo igrače kot svoj prosti čas za igro. V magistrskem delu smo za slepe in slabovidne otroke prilagodili že poznane igre (križci in krožci, spomin, Rubikova kocka, enka in domino), ki smo jih v praksi tudi preizkusili. Preizkus so opravili otroci v Centru IRIS v Ljubljani. S pomočjo evalvacije smo lahko podali tudi predloge za izboljšave posameznih iger.
Ključne besede: Posebne potrebe, slepi in slabovidni otroci, igre, igrače.
Objavljeno v DKUM: 15.05.2019; Ogledov: 3621; Prenosov: 725
.pdf Celotno besedilo (5,32 MB)

6.
Vpliv igrač na pojav razvajenosti pri otroku
Mateja Blatnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv igrač na pojav razvajenosti pri otroku sta v ospredju razvajenost, ki se lahko pojavi predvsem ob negativnem vplivu igrač, npr. ob njihovi preveliki količini, in to, kako razvajenost vpliva na otroka. Poudarek je na igračah, njihovem pomenu in vlogi za otroka, pa tudi na njihovem negativnem vplivu. Preučen je vpliv izobrazbe staršev na količino igrač pri otroku, kot tudi vpliv starosti staršev ter vpliv števila otrok v družini. Opisan in opredeljen je pojav razvajenosti. Nazadnje so navedene lastnosti razvajenega otroka. Delo obravnava tudi, kakšno vlogo ima spol staršev pri razvajenosti oziroma kako to vpliva na odzive otroka. Namen in cilj empiričnega dela je bil raziskati vpliv igrač na razvajenost pri otroku. Izvedena je bila raziskava na vzorcu 154 staršev predšolskih otrok na podlagi anketnega vprašalnika. Ugotovitve kažejo, da starši dobro poznajo pojav razvajenosti, a raziskave so pokazale, da imajo otroci doma velike količine igrač, kar nas ne preseneča, saj je ponudba igrač na trgu ogromna, starši jih svojim otrokom kupijo. Ob pravilnem pristopu staršev se odzivi, obnašanja in posledično tudi razvajenost umirijo, otroci prepoznajo pravilne načine in pristope ter se naučijo, kako izražati svoje občutke in želje, ter tudi, kako se temu primerno odzvati. Ugotovitve tako kažejo, da starši postavljajo meje kot tudi to, da otroci preizkušajo te meje prestopiti.
Ključne besede: igrače, negativen vpliv igrač, razvajenost, razvajen otrok, starši
Objavljeno v DKUM: 22.08.2018; Ogledov: 1447; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (942,59 KB)

7.
Šivanje igrač v vrtcih
Urška Jagodič, 2016, diplomsko delo

Opis: Igrače so pomemben del otrokovega življenja. Predstavljajo mu osnovo za njegovo najlepšo dejavnost ‒ igro. Diplomsko delo zajema v teoretičnem delu predstavitev igrač na Slovenskem skozi zgodovino ter pomen igre in igrač za otroka. Opisani so zastavljeni cilji in sposobnosti, ki si jih otroci razvijajo pri dejavnosti šivanja igrač v vrtcu, ter vloga in pomoč odrasle osebe. V praktičnem delu je podanih šest izbranih modelov. Vsak predstavljeni model vsebuje skico, natančen opis, kroj, postopek priprave in izdelave, količino in vrsto uporabljenega materiala ter potrebna delovna sredstva. Opisane so vse operacije dela ter postopki izdelave igrač, ki jih lahko izvedejo otroci ali odrasla oseba. Podani so končni rezultati z ugotovitvami, kako bi lahko postopke izdelave igrač prilagodili otrokovim zmožnostim in jih poenostavili
Ključne besede: igrače, izdelava igrač, konstrukcija igrač, vrtec
Objavljeno v DKUM: 11.04.2016; Ogledov: 2031; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

8.
IGRAČE IN IGRE V PLETERŠNIKOVEM SLOVARJU IN SSKJ
Špela Marinšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Igrače in igre v Pleteršnikovem slovarju in SSKJ obravnava tematiko igrač in iger na pedagoško-psihološki in etnološki ravni, v ospredje pa je postavljena jezikoslovna raven izrazja v dveh temeljnih slovenskih slovarjih. Osnovni namen diplomskega dela je predstaviti namen ter rabo igrač in iger, nato pa na besednovrstni, besedotvorni, besedoslovni in leksikografski ravni analizirati iztočnice s pomenoma igrača in igra v Pleteršnikovem Slovensko-nemškem slovarju s konca 19. stoletja in SSKJ. V sklopu besedotvornega vidika je predstavljen delež besednih vrst, ki se za igrače in igre uporablja v Pleteršnikovem Slovensko-nemškem slovarju in SSKJ. Na besedotvorni ravni sem opredelila enobesedna in večbesedna poimenovanja igrač in iger, v poglavju o besedoslovnem vidiku sem podrobneje razčlenila medleksemska razmerja, ki se pojavljajo med igrami in igračami. Na leksikografski ravni pa so predstavljeni pomenske razlage, zgledi rabe in kvalifikatorji ter njihova vloga oziroma sporočilnost v slovarjih.
Ključne besede: SSKJ, Pleteršnik, Slovensko-nemški slovar, igre, igrače, besedne vrste, besedotvorje, besedoslovje, leksikografija, zgodovina slovenskega jezika
Objavljeno v DKUM: 19.02.2016; Ogledov: 2383; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

9.
Ločitev otrok od staršev ob prihodu v vrtec
Livia Bači, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Ločitev otrok od staršev ob prihodu v vrtec sem raziskovala značilnosti otrokovega prihoda v vrtec. Zanimali so me čas prihoda, otrokovi odzivi ob prihodu v vrtec, ljubkovalne igrače, ki jih otroci prinašajo s seboj in način vključevanja otrok v skupino. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu sem predstavila vrtec kot institucijo in njegov pomen za razvoj otrok, dnevno rutino, vlogo vzgojitelja ob prihodu otrok v vrtec, pomen sodelovanja med vzgojiteljico in starši otrok ter opisala pomen ljubkovalnih igrač, ki jih otrok prinaša v vrtec. Izpostavila sem navezanost, ki vpliva na ločevanje otrok od staršev ob prihodu v vrtec. V empiričnem delu diplomskega dela sem predstavila rezultate raziskave, ki sem jo izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketne vprašalnike sem razdelila v več vrtcih po Prekmurju. Sodelovalo je 100 staršev. Namen raziskave ji bil ugotoviti značilnosti otrokovega prihoda v vrtec in vključitev v skupino. Analiza ankete je pokazala, da večino otrok v vrtec pripeljejo starši, približno ob istem času. Otroci ob odhodu staršev večinoma ne jočejo. Presenetljivo je tudi, da večina otrok s seboj ne prinaša ljubkovalnih predmetov, od staršev pa se najpogosteje ločijo s pozdravom. Otrokom, ki se težje ločijo od oseb, ki jih pripeljejo v vrtec, vzgojiteljice ločitev olajšajo s preusmeritvijo pozornosti.
Ključne besede: otrok, vrtec, vzgojiteljica, starši, sodelovanje, navezanost, dnevna rutina, vključitev v skupino, ljubkovalne igrače, prihodi otrok
Objavljeno v DKUM: 23.11.2015; Ogledov: 2431; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

10.
POMEN IN VLOGA IGRAČ V ZASEBNIH VRTCIH
Janja Krautberger, 2015, diplomsko delo

Opis: Starši lahko za svoje otroke izbirajo vrtce, za katere mislijo, da so zanje najprimernejši, zato je prav, da imajo pri tem čim bolj raznoliko ponudbo, kar jim med drugim omogočajo predvsem zasebni vrtci. Diplomsko delo z naslovom Pomen in vloga igrač v zasebnih vrtcih v teoretičnem delu predstavlja zasebne vrtce nekoč in danes, njihove naloge, cilje in načela pri njihovem uvajanju. V nadaljevanju so predstavljene razlike med javnimi in zasebnimi vrtci, kurikulum za vrtce, zakonska ureditev, plačilo staršev ter sofinanciranje s strani občine ter potrebni pogoji za ustanovitev zasebnega vrtca. Nato so predstavljene raznolikosti programov, in sicer izbira programov in vrtcev, zasebni vrtci, ki delujejo po programu Kurikuluma za vrtce – nadomestni vrtci, program Marie Montessori ter program waldorfskega vrtca. V zadnjem poglavju pa so predstavljene igrače v različnih programih, vloga igrač v vrtcu, pomen igrač za otrokov razvoj ter razlike med igračami glede na material in dovršenost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo zasebnih vrtcev ter pomen in vloga uporabljenih igrač. Vzorec je zajemal 80 vzgojiteljev iz zasebnih vrtcev po vsej Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti, kako pogosto vzgojitelji pri svojem delu otrokom omogočijo, da pri igri uporabljajo igrače, ki so iz naravnih materialov, ali imajo otroci možnost igrače sami izdelati in jih dokončati oz. dovršiti. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kdo v vrtcu je zadolžen za izbiro oz. nabavo igrač in če so pri tem upoštevane tudi želje staršev vključenih otrok, ter kako pomembni so za vzgojitelje izpostavljeni dejavniki pri izbiri igrač. Podatki, ki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov, so bili obdelani s pomočjo programa SPSS in predstavljeni tabelarično. Pri tem so bile prikazane razlike glede na spol anketirancev, pedagoške pristope oz. programe, uporabljene pri delu, in število otrok, vključenih v oddelek glede na starostno obdobje. Ugotovljeno je bilo, da se med različnimi vsebinami in glede na različne neodvisne spremenljivke redko pojavljajo statistično značilne razlike, kar je bilo ocenjeno kot pozitivno, saj kaže na enotnost vzgojiteljev pri svojih odgovorih in posledično pri svojem delu.
Ključne besede: Igrače, Kurikulum javnih vrtcev, pedagogika Marie Montessori, pomen igrač, vloga igrač, Waldorfska pedagogika, zasebni vrtci
Objavljeno v DKUM: 07.10.2015; Ogledov: 3186; Prenosov: 468
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici