| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 155
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stanje, učinki in perspektive iKT pri pouku geografije : magistrsko delo
Teja Kolar, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava digitalizacijo geografskega izobraževanja in vlogo IKT pri sodobnem pouku geografije. Teoretični del opredeli IKT in okvirje digitalnih kompetenc, predstavi didaktične pristope (GIS, spletno raziskovanje, projektno, sodelovalno in problemsko učenje, igrifikacija, mobilno učenje) in najpogostejša orodja (npr. Google Earth, Kahoot!, Padlet, Mentimeter). Empirični del temelji na kvantitativni anketi s 192 udeleženci (45 učiteljev, 41 učencev, 106 dijakov). Večina učencev in dijakov prepoznava IKT kot pomembno za geografijo (88 %). Hipoteza, da IKT povečuje zanimivost predmeta, je delno potrjena zaradi še vedno razmeroma redke in neraznolike uporabe pri delu učencev. Ugotovitve potrjujejo izrazit motivacijski učinek (H2) in izboljšanje razumevanja in/ali pospešitev učenja (H3; skupaj 78 % učečih, skladno tudi z mnenji učiteljev). Učitelji s pozitivnim odnosom IKT tudi pogosteje vključujejo (H4), domneva o redkejši rabi kljub pozitivnim stališčem pa je ovržena (H5). Delo poudarja, da IKT pomembno prispeva h kakovosti in učinkovitosti geografskega pouka, a pri tem zahteva premišljeno, pedagoško utemeljeno integracijo, ustrezno tehnično podporo in razvoj digitalnih kompetenc; optimalni učni učinki nastajajo v ravnotežju z uporabo klasičnih pripomočkov (atlas, zemljevid).
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalne kompetence, učni pristopi, izzivi in vpliv vključevanja IKT
Objavljeno v DKUM: 06.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

2.
QGIS v osnovnošolskem izobraževanju : študija primera uporabe pri pouku geografije
Matjaž Pirečnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava vključevanje geografskih informacijskih sistemov (GIS) v osnovnošolski pouk geografije. Namen raziskave je bil preučiti, kako lahko prosto dostopen program QGIS učencem omogoči razvoj tehničnih in vsebinsko analitičnih veščin, povezanih z obdelavo prostorskih podatkov. Skozi dve delavnici in eno učno uro so učenci spoznali osnovne funkcionalnosti QGIS ter izdelali tematske karte, ki so bile uporabljene za analizo geografskih pojavov, kot so relief, vodovje, raba tal in podnebje. Raziskava temelji na pedagoškem eksperimentu, kjer so bile uporabljene metode, kot so delo s QGIS, opazovanje, analiza izdelkov in anketiranje. Rezultati kažejo, da uporaba GIS na proučevanem vzorcu učencev spodbuja njihovo motivacijo in omogoča poglobljeno razumevanje geografskih vsebin. Učenci so uspešno izdelovali karte, vendar so se pokazale razlike v hitrosti in samozavesti pri izvajanju nalog zaradi razlik v digitalnih veščinah. Delavnica je prav tako razkrila potrebo po daljšem času za interpretacijo kart in povezovanje tehničnih veščin z geografskim razumevanjem. Raziskava ponuja smernice za integracijo GIS v osnovnošolski učni načrt, s čimer bi lahko prispevali k modernizaciji pouka geografije ter krepitvi prostorskega razmišljanja in digitalnih veščin učencev. To je pomemben korak k bolj praktičnemu in raziskovalnemu pristopu k učenju.
Ključne besede: IKT, digitalizacija, kartografija, geografski informacijski sistemi
Objavljeno v DKUM: 24.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,97 MB)

3.
Sprejemanje pouka na daljavo s strani dijakov v času pandemije covid-19
Zvonka Šauperl, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Pandemija COVID-19 je v Sloveniji povzročila zaprtje šol in prehod pouka na daljavo. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kako dijaki sprejemajo pouk na daljavo in uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Podatki zbrani z anketnim vprašalnikom so bili analizirani z deskriptivno in inferenčno statistiko. Raziskovalni vzorec je bil namenski in je vključeval dijake ene srednje zdravstvene šole. Vključeni dijaki so bili tisti, ki so v šolskem letu 2022/2023 obiskovali 3. in 4. letnik. Sodelovalo je 205 dijakov. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so se dijaki med poukom na daljavo srečali s težavami, povezanimi z odmaknitvijo od šolskega prostora, učiteljev in sošolcev, a so pouk na daljavo sprejeli odgovorno. Dijaki so se med izvajanjem pouka na daljavo srečevali s številnimi izzivi, med katerimi so bili najizrazitejši pomanjkanje osebnega stika, težave s tehnično opremo in pomanjkanje motivacije. Kljub temu so dijaki prepoznali prednosti spletnega učenja, kot so prilagodljivost, prihranek časa in lažje razporejanje časa za učenje. Srečevanje z izzivi ni bilo povezano s spremembo učnega uspeha. Razprava in zaključek: Ugotovitve kažejo, da je pouk na daljavo s pomočjo IKT prinesel nove izzive in priložnosti v izobraževanje dijakov. Razumevanje teh dinamik je ključno za nadaljnji razvoj in izboljšanje izobraževalnih praks tudi v prihodnosti, še posebej v pogojih, ko se izobraževanje vse bolj prenaša v digitalno okolje.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), izobraževalni proces, COVID-19, izzivi, težave
Objavljeno v DKUM: 27.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

4.
Vpliv uporabe IKT in izkustvenega učenja na mnenje učencev o naravoslovnem dnevu na morski obali
Nastja Cotič, Darjo Zuljan, Janja Plazar, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali izkustveno učenje z uporabo IKT na naravoslovnem dnevu na morski obali vpliva na mnenje učencev o pouku naravoslovja. V raziskavo je bilo vključenih 192 učencev četrtih razredov slovenskih osnovnih šol; v eksperimentalni skupini (ES) učencev je pouk potekal z uporabo IKT in izkustvenega učenja, v kontrolni skupini (KS) pa brez uporabe IKT in brez vseh faz izkustvenega pouka. Rezultati so pokazali, da so se med mnenji obeh skupin pojavile razlike; učencem v ES se je pouk zdel zanimivejši, izvedene aktivnosti so jim bile zelo všeč; v večji meri kot učenci v KS so tudi izrazili mnenje, da si podobnega pouka naravoslovja želijo tudi v prihodnje.
Ključne besede: IKT, izkustveno učenje, naravoslovni dnevi, naravoslovni dan, morska obala, mnenje o pouku naravoslovja
Objavljeno v DKUM: 10.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Uporaba mobilnih aplikacij za naravoslovno izobraževanje na razredni stopnji osnovne šole : magistrsko delo
Urška Uhan, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali uporabo mobilnih aplikacij za naravoslovno izobraževanje na razredni stopnji osnovne šole. S pomočjo anketnega vprašalnika smo tako najprej ugotovili, v kolikšni meri učitelji razrednega pouka uporabljajo IKT pri pouku naravoslovja in koliko uporabljajo specifično tablične računalnike. Ugotovili smo, da velika večina učiteljev uporablja IKT, vendar ne uporablja tabličnih računalnikov. Glede uporabe mobilnih aplikacij pa niso bili tako prepričani, saj niso tako usposobljeni. Pripravili smo učno uro, ki je vsebovala uporabo tabličnih računalnikov in aplikacij, izvedli pa smo tudi kombiniran pouk v učilnici in izven nje. Pri samem načrtovanju smo naleteli na omejitve, saj smo med samim raziskovanjem ugotovili, da v današnjem času mobilne aplikacije niso razvite tako, da bi se lahko vključevale v pouk. Tiste, ki bi se lahko, pa so bile plačljive ali pa niso bile v slovenskem jeziku. Tudi učitelji menijo, da se morajo mobilne aplikacije še bolj razviti in tudi oni sami bi se morali na tem področju bolj usposabljati za večjo uporabo IKT pri pouku naravoslovja. Tako smo v praksi izvedli pouk s pomočjo tabličnih računalnikov in ugotovili, da je tak pouk primeren za 2. triado osnovne šole.
Ključne besede: poučevanje, IKT, mobilne aplikacije, pouk izven učilnice
Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (11,98 MB)

6.
Motivacija starejših odraslih za udeležbo na tečajih o informacijsko-komunikacijskih tehnologijah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Nina Škornik, 2024, diplomsko delo

Opis: Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je močno vplival na sodobno družbo, pri čemer so starejši odrasli pogosto manj digitalno pismeni, zlasti v Sloveniji. Razumevanje njihove motivacije za vključitev v izobraževanje o IKT je ključno, saj vključuje čustvene in psihosocialne dejavnike. Raziskave so pokazale, da notranja motivacija, praktične koristi, socialna interakcija, podpora, prilagodljivost in samozavest vplivajo na motivacijo starejših odraslih za učenje o IKT. Kljub tem ugotovitvam so raziskave pogosto omejene na majhne in specifične vzorce, kar vpliva na splošnost ugotovitev. Da bi naslovili raziskovalno vrzel, smo izvedli kvantitativno raziskavo med starejšimi odraslimi v Sloveniji. Raziskava temelji na predlaganem teoretičnem modelu, ki je bil empirično preverjen in združuje ključne čustvene, psihosocialne ter kognitivne dejavnike. Ta model omogoča vpogled v motivacijo starejših odraslih, kar je pomembno za razvoj učinkovitih izobraževalnih programov. Rezultati raziskave kažejo, da je intelektualna radovednost, opredeljena kot želja po novih spoznanjih in kognitivni stimulaciji, ključna za spodbujanje starejših odraslih k vključitvi v izobraževalne programe. Model omogoča boljše razumevanje motivacije starejših odraslih za udeležbo na tečajih o IKT.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), starejši odrasli, motivacija, tečaji, vseživljenjsko učenje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (721,97 KB)

7.
Uporaba sistemov za upravljanje vsebin (CMS) v raziskavi kmetijskih gospodarstev v Sloveniji : diplomsko delo
Kaja Žučko, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na uporabi sistema Wordpress, ki je sistem za upravljanje vsebin (CMS). Glavni cilj diplomskega dela je izdelati spletno platformo, kjer bodo predstavljena kmetijska gospodarstva v Sloveniji znotraj interaktivnega zemljevida z namenom promoviranja in podpiranja slovenskih kmetijskih gospodarstev ter s tem omogočiti promoviranje in prodajo njihovih pridelkov in izdelkov širši javnosti. Pridobljene podatke o kmetijskih gospodarstvih, predstavljene s sistemom Wordpress, smo pridobili z opravljeno raziskavo znotraj našega diplomskega dela. Raziskava je strukturirana v dva ključna dela. Prvi del vključuje anketiranje udeležencev glede na njihovo kmetijsko prakso, osredotoča se na primarno kmetijsko dejavnost, način kmetovanja ter vrste pridelkov in izdelkov. V drugem delu raziskave se posvečamo vprašanjem o poznavanju in potencialnih možnostih uporabe informacijsko–komunikacijskih tehnologij (IKT). Pridobljene rezultate smo predstavili s sistemom CMS (Wordpress), kjer smo ne le analizirali rezultate, temveč tudi ustvarili geografsko predstavitev anketiranih kmetijskih gospodarstev v obliki interaktivnega zemljevida. Ta zemljevid obsega kratek opis vsakega gospodarstva, ki dopolnjuje podatke, predstavljene v analizi rezultatov. S takšnim pristopom k diplomskemu delu bomo omogočili celovit vpogled v kmetijska gospodarstva, njihove prakse in možnosti za implementacijo informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Hkrati bo uporaba sistema CMS pripomogla k jasni in pregledni predstavitvi pridobljenih podatkov ter geografskih informacij, kar bo olajšalo razumevanje in interpretacijo rezultatov raziskave.
Ključne besede: sistemi za upravljanje vsebin (CMS), Wordpress, informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT), kmetijska gospodarstva
Objavljeno v DKUM: 04.09.2024; Ogledov: 45; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

8.
Uporaba IKT na razredni stopnji v Sloveniji in na Hrvaškem pred pandemijo in po njej : magistrsko delo
Antonija Đura Plemeniti, 2024, magistrsko delo

Opis: Brez vključevanja komunikacijskih in informacijskih tehnologij (IKT) v pouk si sodobnega pouka in učenja ne moremo predstavljati. Pomembnost poznavanja IKT se je dodobra pokazala leta 2020, ko so številne osnovne šole zaradi širjenja pandemije SARS-CoV-2 zaprle svoja vrata in so učitelji pouk bili prisiljeni izvajati preko spleta. Glavni namen magistrskega dela je bil dobiti vpogled v orodja in uporabo IKT pred in po zaprtju šol zaradi pandemije ter v stanje po ponovnem prehodu na tradicionalni način poučevanja pri učiteljih razrednega pouka v slovenskih in hrvaških osnovnih šolah. Okolje raziskave je bilo ruralno. Rezultati so pokazali, da so se usposobljenost učiteljev, pogostost uporabe IKT in opremljenost šol s tehnično opremo po pandemiji izboljšale. Anketirani učitelji so lastno usposobljenost uporabe IKT po pandemiji ocenili z višjo oceno kot pred njo. Pred pandemijo so anketirani učitelji IKT najpogosteje uporabljali za motivacijo učencev, nato za uresničevanje ciljev učnega načrta, za doseganje boljših rezultatov pri učencih in zaradi želje učencev. Po pandemiji pa anketirani učitelji IKT v prvi vrsti uporabljajo za uresničevanje ciljev učnega načrta, nato za motivacijo učencev, sledita pa še doseganje boljših rezultatov pri učencih in nadzor nad učenci. Ugotavljamo, da je najpogostejše sredstvo komuniciranja elektronska pošta. Pogostost vključevanja mobilnega telefona pri pouku pa se je po pandemiji zvišala.
Ključne besede: IKT, razredna stopnja, Slovenija, Hrvaška, pandemija
Objavljeno v DKUM: 15.05.2024; Ogledov: 265; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih : magistrsko delo
Sandrina Hafner, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena filmska vzgoja, del katere je animirani film, kako se kažejo vplivi filmske vzgoje pri razvoju otrok, saj preko nje otrok razvija kritično mišljenje, krepi kreativnost, inovativnost, domišljijo in fantazijo. Predstavljena je definicija animacije, tehnike animacij in vpliv animacije na ustvarjalnost otrok v vzgoji in izobraževanju. Podrobneje smo predstavili primer iz prakse nadarjenega učenca iz 8. razreda osnovne šole. Opisali smo stop-motion animacijo. Teoretični del zajema tudi opis informacijsko-komunikacijske tehnologije, kako vpliva na otroke in na vzgojno-izobraževalni proces in kateri so dejavniki integracije IKT v vzgojo in izobraževanje. V praktični del smo vključili snovno pripravo, opredelitev sodelovalnih skupin in opis poteka izdelave stop-motion animacije v praksi. V empiričnem delu so predstavljeni podatki, pridobljeni z nestrukturiranim intervjujem in opazovalno listo. V okviru uporabe IKT v vrtcih je bil naš namen uporabiti mobilni telefon in otroke vključiti v izdelavo stop-motion animacije in ugotoviti interakcijo oz. delo otrok znotraj posamezne skupine, učinkovitost tovrstnega pristopa za spodbujanje sodelovalnega učenja in mnenje otrok o zanimivosti ter želje po tovrstnem delu.
Ključne besede: Stop-motion animacija, IKT, sodelovalno učenje, učne težave otrok, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 12.03.2024; Ogledov: 366; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

10.
Stališča učencev 4. in 5. razreda do uporabe IKT-naprav pri predmetu naravoslovje in tehnika : magistrsko delo
Lara Črnko, 2023, magistrsko delo

Opis: V današnjem svetu je tehnologija prisotna na skoraj vseh področjih življenja. Večina nas je vsak dan v službi ali v prostem času vključena v digitalni svet, zato je digitalna pismenost pomembna kompetenca, ki bi jo morali imeti vsi, ki se s tehnologijo srečujemo. Sem spada tudi učitelj, saj se je njegovo delo skozi leta zelo spremenilo. Prilagoditi je moral svoje znanje, kompetence, razmišljanje, pripravo na pouk in delo v razredu. Zavedati pa se moramo, da ima vključevanje naprav informacijsko-komunikacijske tehnologije v proces izobraževanja tako prednosti kot slabosti. Naloga učitelja je, da se jih zaveda, delo temu prilagodi in na ustrezen način preda znanje učencem. Učenci, ki zdaj hodijo v osnovne šole se že zdaj in se bodo v veliki večini dnevno srečevali s tehnologijo skozi celotno življenjsko pot, zato je pomembno, da jih pripravimo na ustrezno uporabo. Predajanje znanje se zato mora začeti že ob vstopu v osnovno šolo.
Ključne besede: IKT-naprave, tehnika in tehnologija, stališča učencev, vpliv IKT-naprav, kompetence učiteljev
Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 314; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici