1. Advanced Quantitative Research Methods in NursingLucija Gosak, Leona Cilar Budler, Roger Watson, Gregor Štiglic, 2024 Opis: The publication "Analysis of quantitative research data in nursing research: A guide to SPSS" provides nursing students and nurses with the knowledge and skills to interpret the different statistical methods in their field, which can improve users' skills in collecting, analysing and interpreting results from clinical practice, thus contributing to improving the quality of health care. It provides detailed instructions on how to use IBM SPSS and perform statistical analyses that nurses need to be familiar with as they use and generate data in their daily work with patients. The main aim of patient care is to provide high quality, evidence-based care, so nurses have a duty to keep up to date with the latest research and evidence and apply it to their work. The knowledge gained in this book can also help nurses to better understand and interpret previously published results, and thus critically assess the validity and reliability of the results they will use in clinical practice. Ključne besede: quantitative analysis, statistics, IBM SPSS, reliability, validity, data analysis Objavljeno v DKUM: 18.07.2024; Ogledov: 113; Prenosov: 22 Celotno besedilo (18,18 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Statistične metode z računalnikom za pedagogeTomaž Bratina, 2021, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo Opis: Publikacija je namenjena predstavitvi lastnosti, pomena in uporabe statističnih metod v pedagoškem raziskovanju. Vsaka statistična metoda je predstavljena s krajšo teoretično razlago in videoposnetkom, ki vsebuje razlago postopkov potrebnih za izvedbo statistične obdelave podatkov z izbrano statistično metodo v programu SPSS ter interpretacijo izidov obdelave. Izid obdelave je uporabniku na voljo kot datoteka izvornega izpisa iz programa SPSS in kot univerzalna besedilna datoteka. Publikacija omogoča shranjevanje datotek izpisov in datotek podatkov, ki so bili uporabljeni v razlagah in s tem kasnejšo samostojno izvedbo istih statističnih obdelav. Ključne besede: statistika, SPSS, statistične metode, metodologija, pedagoško raziskovanje Objavljeno v DKUM: 18.05.2021; Ogledov: 1712; Prenosov: 154 Povezava na datoteko |
3. Tables, formulas and exercises with key for biometricsTadeja Kraner Šumenjak, Vilma Sem, 2018, drugo učno gradivo Opis: This publication includes some materials we use in the one semester bachelor course entitled Biometrics, at the Faculty of Agriculture and Life Sciences. In the last few years, several foreign students came to study at the University of Maribor. A certain number of them came to study at the Faculty of Agriculture and Life Sciences, and because the foreign students are not able to follow the lectures in Slovene, we organized lectures in English. Since there was no learning material in English that would deal with the basics of statistics through solving real problems from agriculture using the statistical program SPSS, we decided to translate and publish these materials, and thus make them more available. Ključne besede: biometrics, statistical tables, statistical formulas, SPSS, exercises Objavljeno v DKUM: 06.07.2018; Ogledov: 2734; Prenosov: 444 Celotno besedilo (2,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Ekonometrična analiza napovedi odkupnih cen mleka v SlovenijiBernarda Marčič, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Obravnavano področje magistrskega dela je analiza odkupne cene mleka v Sloveniji od leta 2008 do konca aprila 2016. Predstavimo tudi del področja pred in po ukinitvi mlečnih kvot ter vpliv kvot na prirejo mleka v Sloveniji. Osnovni cilj naloge je ovrednotiti vpliv spremembe cene svežega mleka na odkupno ceno mleka v Sloveniji. V ta namen smo s pomočjo ekonometrične analize iskali najprimernejši regresijski model, s katerim smo pridobili celovite informacije in potrebne podatke za izračun elastičnosti povpraševanja. Vrednost koeficienta nam pove, da prihaja do neelastične napovedi odkupne cene surovega mleka pri pridelovalcih. To pomeni, da se bo v primeru rasti cene svežega konzumnega mleka na trgu za 1 %, odkupna cena mleka znižala za 0,1 %. Ključne besede: ekonometrična analiza, odkupna cena mleka, elastičnost, SPSS Objavljeno v DKUM: 04.05.2018; Ogledov: 2038; Prenosov: 260 Celotno besedilo (1,29 MB) |
5. PRIMERJAVA PROGRAMOV ZA ANALIZIRANJE VELIKIH PODATKOV PRI ODLOČANJU ZA POTROŠNIŠKI KREDIT V BANKI XBetka Vodišek, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu Primerjava programov za analiziranje velikih podatkov pri odločanju za potrošniški kredit v banki X, smo želeli raziskati področje analiziranja statističnih podatkov velikih količin. Za primerjavo smo si izbrali dve orodji in sicer orodje Microsoft Excel in orodje IBM SPSS.
Orodje Microsoft Excel je med mnogimi uporabniki znan po svojih funkcionalnostih urejanja preglednic, zmogljivosti mnogih funkcij, ustvarjanju preglednih grafov ter vrtilnih tabel. Le malokdo pa pozna funkcionalnosti Microsoft Excela v povezavi s statistično obdelavo podatkov. V diplomskem projektu smo naredili pregled orodja, bolj natančno pa smo se posvetili funkcionalnostim statistične obdelave.
Drugo izbrano orodje je orodje IBM SPSS. Orodje je do sedaj znano predvsem v družboslovnih krogih, za statistično analiziranje. Orodje omogoča mnoge funkcije, ki so potrebne za uspešno analizo. V diplomskem projektu smo najprej opisali osnovne značilnosti orodja, nato pa smo se bolj posvetili funkcijam statistične obdelave, po katerih smo primerjali obe orodji.
V obeh orodjih smo delali na realnih podatkih o kreditojemalcih banke X. Banka X nam je pred začetkom analize posredovala podatke iz njihove baze, mi pa smo te podatke uredili v bolj smiselno celoto. Nato smo podatke uvozili v obe orodji in začeli z analizo.
V diplomskem projektu smo si postavili tri hipoteze, ki se nanašajo na uporabniško izkušnjo, funkcionalnostmi v obeh orodjih in na končni rezultat analize. Ključne besede: Velike količine podatkov, Deskriptivna statistika, Korelacije, Microsoft Excel, IBM SPSS, Primerjava Objavljeno v DKUM: 24.11.2016; Ogledov: 1541; Prenosov: 160 Celotno besedilo (2,37 MB) |
6. UPORABA STATISTIKE V KLINIČNIH RAZISKAVAH – ŠTUDIJA PRIMERAJanez Majster, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Klinične raziskave so raziskave, s katerimi se preskuša učinkovitost in tudi varnost zdravila oziroma medicinskega izdelka ali postopka na bolnikih ter tudi zdravih prostovoljcih.
Sodobne klinične raziskave so tesno povezane z uporabo statistike oziroma različnih statističnih metod. Kljub temu imajo mnogi raziskovalci v medicini zgolj osnovno znanje statistike in ne poznajo pravega načrtovanja raziskav, kar pogosto vodi do rezultatov, ki ne ustrezajo nivoju objave v strokovnih in znanstvenih publikacijah. Vzrok za omenjene težave se nahaja v napačnem pristopu do načrtovanja raziskav. Zato se dandanes mnogi raziskovalci za pomoč pri izvedbi načrtovanja raziskav obrnejo na strokovnjake iz statistike z drugih področij ali pa se sami temeljito poučijo o številnih možnostih uporabe statistike v kliničnih raziskavah.
Pri izvajanju kliničnih raziskav je ključnega pomena načrtovanje, saj se v tej fazi predvidijo vsi pomembnejši elementi raziskave. S statističnega vidika je od faze načrtovanja odvisno tudi zbiranje statističnih podatkov ter analiza le-teh.
V preteklosti so bile v mnogih kliničnih raziskavah večinoma izvedene le osnovne statistične analize, vprašalniki so bili enostavni ter prilagojeni načinu analize. Večina rezultatov je bila pridobljena le na podlagi preproste opisne statistike in zato ne ustreza standardom objav v strokovnih in znanstvenih publikacijah.
Namen diplomskega dela je pregled uporabe statistike v kliničnih raziskavah skozi zgodovino ter praktičen prikaz statistične analize klinične raziskave faze IV, ki je bila narejena v farmacevtskem podjetju in pri kateri so preučevali učinkovitost in sprejemljivost določenega zdravila, registriranega na slovenskem trgu. Podatke smo analizirali s pomočjo računalniškega programa SPSS v20. V diplomskem delu želimo opozoriti na napake, ki se najpogosteje pojavljajo, ter nakazati, kako se jim raziskovalci lahko izognejo. Ključne besede: - klinične raziskave
- medicinska statistika
- načrtovanje raziskav
- statistična analiza
- SPSS Objavljeno v DKUM: 19.06.2015; Ogledov: 2759; Prenosov: 368 Celotno besedilo (1,13 MB) |
7. STOPNJA ZAŠČITE PROFILOV FACEBOOKMiha Kelemen, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na raziskovanje in analizo varovanja osebnih podatkov na družbenih omrežjih. Natančneje smo se osredotočili na omrežje Facebook, saj se zaradi velikega števila uporabnikov tam zbira in pretaka velika količina podatkov, ki so po objavi bolj ali manj javno dostopni. V začetku naloge smo predstavili različna družbena omrežja, nato pa smo z vidika zasebnosti podrobneje predstavili omrežje Facebook. Cilj diplomske naloge je ugotoviti stopnjo zaščite uporabniških profilov na tem omrežju. V okviru diplomskega dela smo izvedli anketo o zaščiti profilov uporabnikov, s katero smo preverjali osveščenost uporabnikov o varnosti in njihove navade spreminjanja varnostnih nastavitev. Ključne besede: Facebook, zasebnost, statistična analiza, SPSS, anketa Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 1858; Prenosov: 135 Celotno besedilo (2,88 MB) |
8. ANALIZA LASTNOSTI USPEŠNIH ŠTUDENTOV S PODATKOVNIM RUDARJENJEMMarko Kompara, 2012, diplomsko delo Opis: V nalogi poskušamo odkriti povezave med lastnostmi študentov in njihovim študijskim uspehom. Opisan je celoten proces zbiranja ter analize podatkov in relacij, ki vplivajo na študijski uspeh posameznika. Začnemo s kratkimi navodili o sestavi ankete in nadaljujemo s sestavo svoje. Pridobljene podatke najprej analiziramo z uporabo statistike. Uporabljene metode na kratko opišemo in jih nato izvedemo nad zbranimi podatki. Proces izvajanja, ki je opravljen v programu IBM SPSS Statistics, je tudi predstavljen. Nazadnje uporabimo podatke v podatkovnem rudarjenju. V predstavitvi podatkovnega rudarjenja se posebej posvetimo nalogi klasifikacije in njenim tehnikam. V orodju Weka z odločitvenimi drevesi ugotavljamo povezanost med karakteristikami študentov in njihovim študijskim uspehom. Ključne besede: podatkovno rudarjenje, statistična analiza, SPSS, Weka Objavljeno v DKUM: 27.11.2012; Ogledov: 1860; Prenosov: 440 Celotno besedilo (3,02 MB) |
9. Multimedijska e-gradiva in izbira strategij reševanja problemov pedagoškega raziskovanjaTomaž Bratina, 2012, doktorska disertacija Opis: Problem je lahko tako praktična kot miselna situacija, za katero poskušamo najti način ali
postopek rešitve. Postopek reševanja problema teče od nekega začetnega stanja do zaželenega
končnega stanja, vmes pa nastopajo ovire. Končno stanje je običajno rešitev problema.
Definicije problema se v teoriji razlikujejo, vendar je vsem skupna karakterizacija, da
problem predstavljajo tri že omenjene faze oziroma komponente in sicer: neko začetno stanje,
končno (želeno) stanje in ovire na poti iz začetnega stanja v končno. Pot do končnega stanja
oziroma rešitve obsega zaporedje korakov, ki ga imenujemo strategija.
Strategija je vzorec ali miselni napotek, ki privede do rešitve problema oziroma tvorbe sklepa.
Ker se problemi razlikujejo glede na področje iz katerega izhajajo, je izbira strategije obenem
neposredno povezana s problemom.
V raziskavah so bile prepoznane štiri temeljne strategije reševanja problemov, in sicer:
analiza, primerjava, sklepanje in interpretacija in ovrednotenje. Izkaže pa se, da izbira
strategije ni vedno enoznačna ampak reševanje določenega problema lahko vključuje tudi
hkratno uporabo več strategij oziroma njihovo kombinacijo. Nabor strategij reševanja
problemov združimo pod skupen pojem strategije presoje.
V praksi je na različnih področjih mogoče ugotavljati, katere izmed strategij presoje so bile
pri reševanju problema uporabljene. Za preučevanju uporabe strategij presoje potrebujemo
probleme, ki jih najpogosteje predstavimo v obliki nalog. Naloga/problem služi kot
raziskovalno orodje, vendar se razlikuje glede na specifično strategijo katere uporabo
ugotavljamo ter področje.
Raziskave kažejo, da je rešitev problema in s tem izbira strategije reševanja problema tesno
povezana tudi s poznavanjem področja od koder problem izhaja oziroma znanjem in
izkušnjami posameznika. Prav tako je izbira oziroma uporaba strategije lahko odvisna tudi od
učinka drugih dejavnikov, kot sta oblika (vrsta) učnega gradiva in učni pristop oziroma način
pridobivanja znanja v fazi priprav na reševanje problemov.
Za pridobivanje znanja s področja pedagoškega raziskovanja je mogoče uporabljati
tradicionalno učno gradivo ali multimedijska učna gradiva. Zato smo za potrebe študijskega
predmeta izdelali multimedijsko učno gradivo, ki nadomešča uporabo tradicionalnega učnega
gradiva. Vendar se je potrebno zavedati, da je cilj uporabe učnih gradiv doseči predviden nivo
znanja in sicer neodvisno od vrste uporabljenega učnega gradiva. Glede na vrsto učnega
gradiva je spremenjen le način pridobivanja znanja.
V predstavljeni raziskavi smo s pedagoškim eksperimentom preučevali ali ima uporaba
multimedijskega učnega gradiva uporabljenega v pripravi na reševanje problemov, učinek na
uspešnost uporabe posamezne strategije v procesu reševanja problemov s področja
pedagoškega raziskovanja. Pripravili smo področno specifične raziskovalne probleme, ki so
bili oblikovani tako, da je bila za njihovo rešitev predvidena uporaba določene strategije in
tudi kombinacije strategij.
Študente smo razdelili v dve skupini. Ena skupina študentov je za pripravo na reševanje
problemov za preverjanje uporabe strategij presoje uporabljala multimedijsko učno gradivo,
druga pa tradicionalno. Po končanem reševanju problemov smo primerjali dosežke študentov
obeh skupin.
Izidi raziskave so pokazali, da je multimedijsko učno gradivo dejavnik, ki ima v fazi priprave
na preizkus reševanja problemov učinek na uspešnejšo rabo večine strategij reševanja
problemov. Dosežki študentov ki so za pripravo na reševanje problemov uporabljali
multimedijsko učno gradivo, se pri uporabi strategij statistično značilno razlikujejo od
študentov, ki so uporabljali tradicionalno učno gradivo. Dosežki prvih so višji. Tudi pri
uporabi strategije ovrednotenja se je pokazalo, da ima uporaba multimedijskega učnega
gradiva učinek na uspešno uporabo strategije, vendar le pri starejših uporabnikih. Preverjanje
uporabe kombinacije strategij je Ključne besede: reševanje problemov, strategije presoje, multimedijska učna gradiva, pedagoška metodologija, statistika, SPSS v izobraževanju, izobraževanje Objavljeno v DKUM: 13.06.2012; Ogledov: 3963; Prenosov: 498 Celotno besedilo (7,92 MB) |
10. Učinkovitost uporabe multimedijskih e-gradiv v sistemu izobraževanja na daljavo : magistrsko deloTomaž Bratina, 2008, magistrsko delo Ključne besede: pedagogika, e-gradivo, e-priročnik, izobraževanje na daljavo, multimedija, statistika, SPSS, učni videoposnetek, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 31.05.2009; Ogledov: 5890; Prenosov: 807 Celotno besedilo (3,99 MB) |