| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Osveščenost devetošolcev o Aids-u
Tadeja Podstenšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Vsebina predstavlja aids in virus HIV. V okviru poglavja aids je predstavljena zgodovina aidsa, potek in simptomi bolezni, svetovanje, testiranje, preprečevanje in okužba z virusom HIV. Predstavljeni so tudi statistični podatki o okuženih z virusom HIV za leto 2008 in pomen zdravstveno—vzgojnega delovanja medicinske sestre pri preprečevanju okužb s HIV. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave, s katero smo želeli ugotoviti osveščenost devetošolcev na Koroškem, o prenosu in zaščiti pred okužbo z virusom HIV in primerjati rezultate, pridobljene z raziskavo v letu 2005. Raziskava je bila opravljena na treh osnovnih šolah na Koroškem, in sicer na osnovni šoli Slovenj Gradec, Dravograd in Muta. Anketiranje je bilo izvedeno ob koncu meseca januarja 2010. Rezultati raziskave so pokazali, da devetošolci vedo, kako se zaščititi pred samo okužbo z virusom HIV in da vedo, da se virus HIV prenaša preko spolnih odnosov, pozabljajo pa prenos virusa HIV preko krvi in preko posojanja igel. Glede na primerjave rezultatov iz leta 2010 in 2005 pa lahko rečemo, da so osnovnošolci leta 2010 v nekaterih vprašanjih napredovali, npr. v osveščenosti, v nekaterih pa ne.
Ključne besede: devetošolci, aids, virus HIV, zaščita, testiranje, zdravstvena vzgoja.
Objavljeno: 06.10.2010; Ogledov: 1840; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

2.
OSEBE OKUŽENE S HIV IN OBOLELE ZA AIDSOM-pravni in etični vidiki
Nina Makovec, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Osebe, okužene s HIV in obolele za aidsom, predstavljajo eno izmed najranljivejših skupin, saj so v družbi zaradi svoje bolezni pogosto deležne negativnih odzivov in preziranja. Takšne osebe so skorajda v vseh segmentih družbe žrtve stigmatizacije in diskriminacije, kar nedvomno pomeni resno kršenje njihovih človekovih pravic. Diplomska naloga se na eni strani vsebinsko nanaša na situacije, v katerih se HIV pozitivna oseba znajde kot potencialna žrtev različnih kaznivih dejanj, zaradi narave virusa HIV pa so na drugi strani obravnavane tudi možne inkriminacije v zvezi z ogrožanji in okužbami s HIV ter njihove legitimacijske podlage. Obravnavane tematike sem se lotila zato, ker je po mojem mnenju to tisto področje, ki je v Sloveniji premalo raziskano in definirano, kajti vedno znova se v zvezi s to boleznijo zaradi njene specifičnosti pojavljajo številna vprašanja, ki sprožajo nove in nove dileme. Posameznikovo zdravstveno stanje je gotovo tista dobrina, v povezavi s katero je potrebno urediti veliko spektrov, med katerimi je gotovo pomembno izpostaviti pravico do zasebnosti in varstva osebnih podatkov okuženega. Posebno področje zdravstvenega varstva in varovanje zasebnosti je sicer urejeno s predpisi in poklicnimi kodeksi, vendar tudi to prav zaradi specifičnosti, ki jo predstavlja okužba z virusom HIV, ni urejeno povsem absolutno. Tako torej ostajajo še odprta vprašanja, ki jih bo v prihodnosti potrebno čim prej urediti, saj je navsezadnje to bolezen, zaradi katere dnevno umre na tisoče ljudi in s katero se na žalost tudi čedalje pogosteje srečujemo.
Ključne besede: HIV/aids, okužene osebe, etika, kaznivo dejanje, diskriminacija, stigmatizacija, pravica do zasebnosti, poklicna molčečnost, pravice.
Objavljeno: 30.09.2010; Ogledov: 2769; Prenosov: 457
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

3.
Medicinsko humanitarna odprava v deželi tretjega sveta- Etiopija
Marina Kotnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili naše trimesečno delovanje, medicinsko humanitarne odprave v Etiopiji. Prav tako smo predstavili zdravstveni sistem v Etiopiji. Med našim delom smo se srečevali z različnimi poškodbami, tropskimi boleznimi, prav tako pa tudi z povsem običajnimi težavami oziroma obolenji, ki tarejo ljudi v razvitem svetu. Opisali smo tudi najpogostejša obolenja in poškodbe s katerimi smo med našim delom imeli največ opravka.
Ključne besede: tropska medicina, odprava, AIDS, malarija, Etiopija
Objavljeno: 09.08.2012; Ogledov: 1316; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (4,95 MB)

4.
The Analysis of the Berlitz Approach to English Language Teaching
Admira Halvadžić, 2013, diplomsko delo

Opis: This paper investigates the role of the Berlitz method of teaching English in today's language education. The Berlitz method has been present in the English language area for a long time and the principal objective of this diploma thesis was to prove that even today, it is a very successful and effective method of teaching English, whose characteristics should be implemented in language classrooms around the world. The first part of my thesis introduces the history of English language teaching and the history of the Berlitz method. Characteristics of the Berlitz method, its development and the role in today's education are presented. The second part, which is also the principal part of the thesis, draws upon lesson observations of three children’s and two adult classes which I did at the Berlitz language centre in Maribor. The data collected here focused on three aspects of the didactical triangle: the teacher, the learner and the content. Important information about each segment is introduced, with the emphasis on the content, the use of teaching aids, the role of fluency and accuracy, the rapport between teachers and learners and about motivation in Berlitz classes. The last part of my thesis involves information about Berlitz kids’ camps and a survey which reveals some significant information about the teachers’ and learners’ experiences and views on the Berlitz method.
Ključne besede: English language teaching, the Berlitz method, lesson observations, the content, teaching aids, fluency and accuracy, rapport, motivation, Berlitz kids' camps.
Objavljeno: 08.07.2013; Ogledov: 1373; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (653,75 KB)

5.
Odnos medicinskih sester do pacientov okuženih z virusom HIV in stigmatizacija pacientov
Nina Maksimović, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili medicinski vidik okužbe z virusom HIV, etične dileme v zdravstvu, povezane z virusom HIV in aidsom, ter opredelili pojem stigmatizacije. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kakšen je odnos medicinskih sester do HIV pozitivnih pacientov ter kakšna je pomembnost vloge in nalog medicinske sestre pri ozaveščanju in svetovanju zdravim in bolnim o tveganjih, povezanih z načini prenosa in širjenja virusa HIV. Prav tako želimo ugotoviti, ali je izvajanje zdravstvene nege v praksi v skladu s Kodeksom etike medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Slovenije. Metodologija raziskovanja: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji z uporabo delno strukturiranega vprašalnika. V raziskavo smo vključili 34 medicinskih sester iz kliničnega okolja. Podatke smo zbrali s pomočjo delno strukturiranega vprašalnika. Rezultate anket smo obdelali s pomočjo računalniških programov Microsoft Office Excel 2010 in PASW Statistics 18. Rezultati raziskave: Iz raziskave je razvidno, da imajo medicinske sestre/zdravstveniki vsa potrebna znanja o tem, kako virus HIV kot nalezljivo bolezen preprečiti in kako ravnati ob incidentu. Kar 100 % anketiranih se zaveda, da vsakodnevni stiki, kot je npr. rokovanje s pacientom, ki je okužen z virusom HIV, ne predstavljajo možnosti za okužbo. 94 % anketiranih nikoli ne ignorira prošnje pacienta, okuženega z virusom HIV, prav tako HIV pozitivnim pacientom nikoli ne namenjajo manj pozornosti kot ostalim. Beležimo 32 % anketiranih, ki se pacientov z virusom HIV izogibajo, in le en anketiranec (3 %) bi odrekel nego pacientu z virusom HIV, če bi le imel to izbiro. Sklep: Vsak človek je osebnost zase in vsem so z rojstvom dane oziroma prirojene določene pravice, družba in država pa morata te pravice spoštovati in uresničevati. Pomembno je tudi, da te temeljne pravice lahko upoštevamo in uresničujemo ter spoštujemo človeka z vsem dostojanstvom do konca njegovega življenja le pod pogojem, da smo z njimi seznanjeni.
Ključne besede: HIV/aids, okužene osebe, etika, diskriminacija, stigmatizacija, poklicna molčečnost.
Objavljeno: 08.10.2014; Ogledov: 1871; Prenosov: 428
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

6.
SPREMLJANJE GIBANJA VIRUSA HIV V SLOVENIJI IN SVETU V OBDOBJU MED LETOMA 2000 IN 2012
Jelena Šarić, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena bolezen HIV/AIDS. Namen magistrskega dela je bil analizirati novejše statistične podatke v obdobju med letoma 2000 in 2012 o spremljanju gibanja virusa HIV/AIDS v Sloveniji in po svetu.
Ključne besede: virus HIV, AIDS, prevalenca, vloga medicinske sestre, okužba
Objavljeno: 01.12.2014; Ogledov: 888; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
Using didactic enclosures as teaching methods and social forms for active learning in chemical education
Darinka Sikošek, 2008, strokovni članek

Opis: Innovative teaching and learning can be defined as the effective use of various didactic materials combined with the methods and social forms of active learning. We carried out an evaluation of didactic enclosures as the initial stage in the methodology of our scientific strategy for researching the project "Didactic Redevelopment of Chemical Education in Slovenian Elementary Education". To obtain the results of our evaluation of didactic enclosures we concentrated on the innovative approach of using enclosures for just games and video. These types of enclosures are used in didactic game methods and video methods, as well as various problem-solving sheets (individual and group) that are typically used for individualised group work. We put special emphasis on furthering the development of programmed sequences, which are essential in effectively utilizing the wellknown teaching aid called the "Periodic Table in Cube".
Ključne besede: education, didactic game method, teaching aids, individualised group learning
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 721; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (236,06 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
RAZŠIRJENOST IN PREPREČEVANJE OKUŽBE S HIV V SLOVENIJI
Edina Buzadžić Hedl, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisano širjenje okužbe s HIV ter načini preprečevanja v Sloveniji. Namen diplomskega dela je bilo ugotoviti razširjenost okužbe s HIV od prve pojave pa vse do danes ter kako se v Republiki Sloveniji preprečuje nadaljnje širjenje. Pri pisanju diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. V strukturni obliki smo s pomočjo literature prikazali najnovejša spoznanja. Predstavili smo virus humane imunske pomanjkljivosti, načine širjenja ter razmnoževanja virusa, simptome, diagnosticiranje, testiranje ter zdravljenje okužbe s HIV. Predvsem smo se osredotočili na načine preprečevanja same okužbe s HIV v Sloveniji. Opisali smo postopke in načine preprečevanja okužbe preko spolnega stika, krvi in krvnih izdelkov ter iz matere na otroka. Spoznali smo, da okužba z virusom HIV še zmeraj predstavlja javnozdravstveno težavo, tako po svetu kot v Sloveniji. Čeprav je število okuženih s HIV v Sloveniji v primerjavi z drugimi državami relativno majhno, število okuženi še naprej raste. Tako kot po svetu predstavljajo tudi v Sloveniji moški, ki imajo spolne odnose z moškimi glavno rizično skupino. Leta 2009 je Republika Slovenija sprejela Strategijo preprečevanja in obvladovanja okužbe s HIV/AIDS 2010-2015, v kateri so opisani postopki ter priporočila o tem, kako preprečiti okužbe s HIV. Pomembno vlogo pri izvajanju teh postopkov in priporočil imajo pri nas vladne in nevladne organizacije.
Ključne besede: HIV, AIDS, Slovenija, preprečevanje, razširjenost, virus, spolno prenosljive okužbe, virus humane imunske pomanjkljivosti
Objavljeno: 23.05.2016; Ogledov: 1155; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

9.
Use of materials and aids for teaching English to young learners
Jana Rečnik, 2016, diplomsko delo

Opis: The aim of this thesis is to present the use of different materials and aid when teaching English to young learners. Through the history, many different methods were used for teaching foreign languages, which will be presented in this thesis. Furthermore, it is important to know which characteristics should a good teacher have and which are the roles of a teacher in the classroom. The aim is also to present different visual material, songs, stories and games that can be used while teaching young learners. The last part of my thesis is focused on lesson observations at language school Eduka, Slovenj Gradec. Three different age groups were observed and mainly I was focused on the use of different materials and aids in different age groups.
Ključne besede: English language teaching, young learners, teaching materials and aids, games, stories, songs, visual material, lesson observations
Objavljeno: 05.09.2016; Ogledov: 524; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (862,94 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici