1. Platformization in Tourism : Typology of Business Models, Evolution of Market Concentration and European Regulation ResponsesMaja Turnšek, Vladimir Radivojević, 2025, izvirni znanstveni članek Opis: The paper serves to discuss the evolution of platform business models in tourism, the dynamics of market concentration, and regulatory interventions. We present the historical timeline of digitalization in tourism distribution models, starting from the Global Distribution Systems (GDS), and continuing with Online Travel Agencies (OTAs) and their market concentration in the duopoly of Expedia Group versus Booking Holdings Group. We continue to discuss the slow, yet uncertain, breaking of the global duopoly in the travel platforms market. On the one hand, the duopoly is challenged from the “bottom up”, where Airbnb is the most successful example, riding on the wave of popularity of the ideals of the “sharing economy” and the aftermaths of the 2008 global financial crisis. On the other hand, the duopoly is challenged from the “top down”—the most powerful digital players have started to extend their operations to tourism. The second section of the paper identifies three current areas of platformization in tourism operations—distribution, promotion and HRM. We analyze available industry and public statistics indicators in Europe for each of the three dimensions. Finally, we discuss the regulatory responses to the market concentration of travel distribution platforms. Although the challenge of market concentration is a global issue, and the threats are the same in many countries, we limit the discussion of regulation to the European context. In conclusion we discuss the possibilities of future development, and point to the threat of the further acceleration and interconnection of platformization and market concentration in the travel business. Ključne besede: travel platforms, market concentration regulation, online travel agencies, Global Distribution Systems, Expedia, Booking.com, Airbnb, Tripadvisor, Google Travel, algorithmic management Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,55 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Uporaba in optimizacija spletnega trženja s pomočjo analitičnih orodij za turistično podjetjeKlemen Sajko, 2024, magistrsko delo Opis: Zaradi spreminjajoče se narave poslovnega okolja in vse večje priljubljenosti spleta so podjetja začela spletno trženje uporabljati kot ključno orodje za doseganje ciljne skupine kupcev in strank. Spletno trženje vključuje različne strategije, kot so PPC oglaševanje, trženje po e-pošti in družbenih omrežjih. V teoretičnem delu magistrske naloge so obravnavani osnovni koncepti spletnega trženja, njegove vrste in načini ter razumevanje spletnega trženja na turističnem področju. V empiričnem delu pa je analizirano spletno trženje podjetja Sajko turizem, d.o.o., prek Google in Facebook oglasov ter e-poštnih sporočil. Raziskava je temeljila na kvantitativni analizi podatkov, zbranih na platformah Google Ads, Facebook Ads in SqualoMail, pri čemer so bile ključne metrike delež klikov, delež konverzij, cena na klik in cena na konverzijo. Rezultati analize so nam pomagali prepoznati dejavnike, ki so izboljšali učinkovitost spletnih kampanj, na primer prehod na kampanje SKAG in uporaba strategij Target CPA in Maximize Conversions pri Googlovih oglasih. Ugotovili smo, da je pomemben tudi oglaševani produkt, saj so nekatere turistične destinacije bolj priljubljene ali primernejše za oglaševanje. Pri trženju po e-pošti se je kot pomemben dejavnik učinkovitosti izkazalo število povezav v sporočilu, poleg tega pa datum in čas pošiljanja ter prisotnost določenih elementov v sporočilu, kot je poziv k dejanju. Ključne besede: spletno trženje, spletno oglaševanje, oglaševalska kampanja, Google Ads, Facebook Ads, PPC oglaševanje, e-poštno trženje, trženje v turizmu Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (3,26 MB) |
3. Mobilna aplikacija za oddaljeno zdravniško pomoč : diplomsko deloJure Kozole, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena celostna analiza potreb in želja uporabnikov v povezavi s funkcionalnostmi, ki jih naj bi vključevala aplikacija za komunikacijo med pacientom in zdravstveno ambulanto. Poleg tega smo analizirali že obstoječe rešitve na trgu, da bi bolje razumeli trenutno stanje. Na podlagi pridobljenih podatkov smo razvili aplikacijo, ki omogoča neposreden pogovor z zdravstvenim osebjem ter deljenje biometričnih podatkov. Za varno hrambo teh občutljivih informacij smo se opirali na že obstoječe rešitve, kot je Google Fit, ki zagotavljajo visok standard varnosti podatkov. Ključne besede: komunikacija, biometrični podatki, varnost, Google Fit, Android Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 460; Prenosov: 76
Celotno besedilo (2,59 MB) |
4. |
5. Uporaba google adwords storitve za povečanje prodaje v spletni trgovini kwoodLuka Kočar, 2022, diplomsko delo Opis: Zaradi vedno večje konkurence spletnih trgovin in vedno večje ponudbe izdelkov je danes ključnega pomena izbira novih tehnik in orodij digitalnega marketinga, saj tako lahko optimiziramo poslovanje podjetja in posledično tudi prepoznavnost znamke. V diplomskem delu smo predstavili uporabo Google Adwords storitve za pospeševanje prodaje v spletni trgovini www.kwood.si. Podrobno smo predstavili Google Adwords storitev ter izvedli meritve prodaje izdelkov za primerjanje različnih načinov digitalnega marketinga. Pri oglaševanju spletne trgovine smo uporabili brezplačno grafično orodje Canva, ter SEO optimizacijo, za brezplačen organski prihod strank na spletno mesto. V zaključku diplomske naloge so predstavljeni rezultati uporabe Google Adwords storitve v primerjalni tabeli, ki prikazuje povečanje prodaje za uporabo posameznega orodja za digitalni marketing. Na podlagi ugotovitev diplomske naloge smo podali priporočila za podjetje, za razširitev digitalnega oglaševanja na nova orodja digitalnega marketinga ter povečanje ponudbe izdelkov spletne trgovine. Ključne besede: Google Adwords, spletna trgovina, povečanje prodaje, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 764; Prenosov: 1
Celotno besedilo (5,87 MB) |
6. Uporaba geografskih informacijskih sistemov (GIS) pri načrtovanju poti javnega potniškega prometa na primeru Dunaja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMarko Stojanovič, 2022, diplomsko delo Opis: Tako posamezniki kot tudi podjetja vsakodnevno uporabljajo računalniško programsko opremo za načrtovanje poti, bodisi za transport materiala ali pa za potovanje ljudi. V diplomski nalogi smo se vprašali, kako uporabna je lahko programska oprema ArcGIS for Desktop na primeru modela transportne mreže za območje Dunaja. Ob računalniškem delu smo se tudi osebno odpravili na Dunaj in izmerili čas vožnje z JPP za vnaprej določene poti. Po primerjanju izmerjenih podatkov z rezultati računalniškega modela smo ugotovili, da naš model ni tako natančen, kot bi si želeli, vendar smo prišli do spoznanj, zakaj je tako in kako bi model lahko izboljšali. Ključne besede: geografski informacijski sistemi, ArcGIS for Desktop, javni potniški promet (JPP), Google Maps, Dunaj Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 526; Prenosov: 41
Celotno besedilo (8,55 MB) |
7. Načrtovanje in izbira krmilnih sistemov za pametno hišo : diplomsko deloUroš Grebenšek, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bodo predstavljeni različni krmilni sistemi za pametno hišo, njihova zgodovina in razvoj. Prav tako bodo opisani in predstavljeni komunikacijski protokoli in različne pametne naprave, ki jih v takšni hiši lahko uporabimo. Ker se na trgu pojavlja vse več ponudnikov opreme za pametni dom, ki je različne kakovosti, bomo med seboj primerjali različne proizvajalce le teh. Cilj diplomskega dela je najti kakovosten, cenovno ugoden ter tehnično izvedljiv element za pametno hišo glede na želje in potrebe stranke. Potrebno je vzpostaviti povezavo med različnimi napravami s pomočjo komunikacijskih protokolov in se odločiti za ustrezen produkt. Ključne besede: pametna hiša, Alexa Amazon, Google Assistant, KNX, nadzor in vodenje Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 8154; Prenosov: 251
Celotno besedilo (2,47 MB) |
8. |
9. Spletna mesta za zbiranje novic in njihova vloga pri usmerjanju bralcev na spletne strani medijev : diplomsko deloDenis Sivec, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili agregatorje novic in njihove lastnosti ter vpliv, ki ga imajo na obiskanost medijskih portalov. V teoretičnem delu smo najprej opisali razvoj medijskih portalov. Nato smo predstavili delovanje agregatorjev novic ter prednosti in slabosti njihove uporabe z vidika uporabnika in medijskih portalov. Deloma smo predstavili tudi zakonodajo, ki se nanaša na reproduciranje novic ter predstavili pomembne dogodke, ki so vplivali na regulacijo delovanja agregatorjev novic. V empiričnem delu smo podali pregled lastnosti in funkcionalnosti največjih agregatorjev novic Google News, Techmeme in Feedly. Predstavili pa smo tudi slovenske agregatorje novic, in sicer Najdi.si novice, Kulturnik in Slovice.com. Ključne besede: agregator novic, reproduciranje novic, medijski portali, Google News Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 892; Prenosov: 79
Celotno besedilo (1,52 MB) |
10. Vpliv uporabe orodij digitalnega marketinga na uspešnost spletnih trgovinNina Lipovšek, 2021, magistrsko delo Opis: Digitalizacija danes predstavlja velik del življenja. Populacija se čedaljebolj modernizira in usmerja svojopozornostv napredne tehnologije in udobje tako doma kot v poslovnem svetu. Z razvojem tehnologij postaja konkurenca na trgu vedno večja, kar pomeni, da nezadostuje zgolj prisotnost na spletu. Za prepoznavnost, opaznost in uspešnost je treba vključiti tudi digitalni marketing, čas in denar.
Če povzamemo, je digitalni marketing promocija izdelkov, storitev in blagovne znamke s pomočjo uporabe elektronskih naprav ali interneta. Digitalni marketing uporablja več kanalov in tehnologij, ki organizaciji omogočajo analizo kampanj, vsebine in strategij, iz katerih je mogočerazbrati, ali določena strategija deluje, je uspešna oziroma kje so njenepomanjkljivosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo najprej opredelili pojem spletna trgovina, določili razlike med klasično in spletno trgovino, opisalivrste spletnih trgovin in kaj definira uspešne spletne trgovine. Izpostavilismo tudi varnost spletne trgovine. Prav tako smo opredelili digitalni marketing in njegov razvoj. Preverilismo, kakšne digitalne strategije in kanale poznamo ter kakšne so prednosti in slabosti digitalnega marketinga v primerjavi s klasičnim.
V praktičnem delu magistrskega dela smo pozornost namenili orodjem digitalnega marketinga.Ker je to široko in hitro rastoče področje, smo se osredotočili na poznana in bolj priljubljena orodjaspodročja optimizacije, e-poštnega marketinga, analitike, družbenih omrežij in orodij, namenjenih grafičnemu oblikovanju. Optimizacija spletnih strani je pomembna, saj je brez nje podjetje slabše vidno v brskalnikih, kar posledično prinaša slabši promet. Obstajajo orodja, kot so SEMrush, Google SearchConsole in Moz, ki pripomorejo k izboljšanju optimizacije. Na področju e-poštnega marketinga izstopajo orodja MailChimp, MailerLite, Hubspot in SendInBlue, primerjava med njimi pa prikazuje, katero je primernejše za kateri tip podjetja.Na področju analitike smo primerjali Matomo in Google Analytics.Predstavili smo tudi družbena omrežja in ugotovili, da obstaja veliko orodij za njihovo lažjo uporabo.Osredotočili smo se na orodja HootSuite, Buffer, Sporut Social in Creator studio ter jih primerjali med seboj. Upoštevali smo tudi grafično podobo fotografij, podjetja in blagovne znamke, kjer nam lahko pomagajo orodja, kot so Canva, Crello in Piktochart. Ključne besede: digitalni marketing, orodja digitalnega marketinga, marketinška strategija, Google, SEO, optimizacija, e-poštni marketing, spletna trgovina. Objavljeno v DKUM: 29.06.2021; Ogledov: 1564; Prenosov: 305
Celotno besedilo (3,49 MB) |