| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pavel Haas in analiza Godalnega kvarteta številka 2, opus 7 : magistrsko delo
Petra Gumilar Černela, 2024, magistrsko delo

Opis: Pavel Haas je češki skladatelj, ki je svoja zadnja leta preživel v nacističnem tranzitnem getu Theresienstadt (Terezín). Tja je bil poslan po nemški okupaciji Češke, leta 1941. Bil je eden najdejavnejših theresienstadskih skladateljev, bil pa je tudi eden najboljših učencev češkega skladatelja Leoša Janáčka. Njegova dela so izražala problematiko tedanjega časa, še posebej tista, ki so bila napisana v času ujetništva v getu. Glasba je bila nabita s čustvi, polna simbolov in aluzij različnih glasbenih oblik.Preden je bil transportiran, je bil,vse od njegovega glasbenega šolanja pa do tedaj, 20 let glasbeno ustvarjalen. V tem času je ustvaril preko 50 del, od tega jih je v getu napisal sedem. Na njegov slog je vplival ugledni češki skladatelj Leoš Janáček, pri katerem se je tudi šolal. Haas je črpal navdih iz moravskih ljudskih pesmi, glasbe judovskih sinagog, navdih so mu bili tudi skladatelji umetniške glasbe, kot so Stravinski, Honegger, Milhaud in Poulec. V času nacističnih napadov so bile izvedbe njegovih del prepovedane. V letu 1944 je bil 16. oktobra deportiran v nacistično koncentracijsko taborišče Auschwitz, kjer je kmalu po prihodu umrl v plinski celici. S tem se je njegovo življenje tragično zaključilo.
Ključne besede: antisemitizem, druga svetovna vojna, Theresienstadt, Godalni kvartet, analiza, Pavel Haas
Objavljeno v DKUM: 02.08.2024; Ogledov: 84; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (23,00 MB)

2.
Godalni kvartet Tartini : magistrsko delo
Jure Koren, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu proučimo zgodovino in nastanek Godalnega kvarteta Tartini (prej Godalni kvartet Slovenske Filharmonije), ki ga je leta 1983 ustanovil takratni umetniški vodja Slovenske filharmonije, skladatelj Ivo Petrić. Na podlagi osebne komunikacije sledi predstavitev življenjepisov nekdanjih in sedanjih članov zasedbe Godalnega kvarteta Tartini. Zaradi pomanjkanja literature je preko študij in analiz osebnega arhiva Društva Tartini izdelan pregled izvajalskega opusa, pomembnejših koncertov, turnej in sodelovanj z drugimi glasbeniki. S pomočjo glasbenih kritik oziroma člankov, tako v domačih kot tudi tujih medijih, predstavimo objektivno oceno kvalitete ansambla. V magistrsko delo je vključen tudi opis Godalnega kvarteta Tartini skozi oči drugih umetnikov oziroma glasbenikov, ki so kadarkoli sodelovali z njim. Med drugim podamo razlog za nagrado Prešernovega sklada, ki jo je Godalni kvartet Tartini prejel leta 2001. V zadnjem delu se osredotočimo na zgoščenke, ki jih je zasedba Godalnega kvarteta Tartini z različnimi založbami posnela sama ali v sodelovanju z drugimi glasbeniki. Glavni namen magistrskega dela je ponuditi obširno predstavitev Godalnega kvarteta Tartini, kot tudi njegovega poustvarjalnega dela, doprinosa k ustvarjanju in pomena za prepoznavnost slovenske glasbe ter umetnosti.
Ključne besede: Godalni kvartet Tartini, Miran Kolbl, Romeo Drucker, Aleksandar Milošev, Miloš Mlejnik
Objavljeno v DKUM: 23.11.2022; Ogledov: 634; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici