SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 43
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
INOVATIVNI PRISTOP ŠIRJENJA DEJAVNOSTI V PREŠERNOVEM GLEDALIŠČU KRANJ
Jure Šprajc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi prikazujemo inovativni pristop v javnem zavodu, in sicer v našem primeru je to Prešernovo gledališče Kranj. Predvsem gre za začetno inovativno mišljenje, ki prinaša dokončno obliko neke inovacije. Inovacijski management se od rutinskega razlikuje po tem, da gre za odkrivanje, razvijanje in uveljavljanje novosti, ne pa utečene vsakodnevne, ponavljajoče se prakse – rutine. Oboje je pomembno – tako novosti, ki postanejo inovacije, in tudi rutine, ki skozi čas nastajajo iz inovacij. Okolje, potrebe ljudi in poslanstvo kulturnih ustanov se spreminjajo. V času, ki ga živimo, prehajamo na nove oblike sodelovanja, širjenja in mišljenja. In tako vam v naši diplomski nalogi prikazujemo ravno to, kako v inovativnem smislu ustvariti dodano vrednost. V literaturi in znanosti se o inovacijah v neprofitnih organizacijah malo piše in govori. Inovacije je lažje obravnavati pri eksaktnih vedah, ki temeljijo na tehnološko industrijskih vsebinah. Kljub temu lahko rečemo, da inovacije v neprofitnih organizacijah obstajajo, a jih na žalost včasih sploh ne opazimo. V nadaljevanju diplomskega dela bomo nazorno prikazali proces od ustanovitve društva in vse do uspešnega delovanja. Predstavili bomo neko verigo inovacij, ki jo slovensko kulturno-umetniško področje ne pozna in mu je tuja. Gre za prikaz ustanovitve društva, ki temelji na privabljanju novih obiskovalcev brez dodatnih stroškov, ki bi bremenili gledališča. Z inovacijo si preučevani javni zavod ustvarja prepoznavnost in si širi repertoar in tako prehaja iz oklepa svojega standardnega poslanstva – igranja gledaliških predstav. S svojim novim pristopom ponuja raznovrstni repertoar v vseh oblikah kulturno-umetniškega področja. Na podlagi opisa našega dela nam bo ta diplomska naloga koristila kot dokument in arhiv za preteklo delo ter kot strategija za prihodnost.
Ključne besede: - inovacija - invencija - organizacija - društvo - kultura - gledališče
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 1486; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
DOGODKI, KI SO ZAZNAMOVALI MARIBOR LETA 1941 V LUČI MARBURGER ZEITUNG
Rajmund Lampreht, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtor opisuje dogodke, ki so bili ključni za dogajanje v Mariboru leta 1941. Prične s samim zaostrovanjem razmer, ko je že jasno, da Kraljevina Jugoslavija ne bo mogla ostati nevtralna. Po pristopu Kraljevine Jugoslavije k trojnemu paktu pride do državnega udara, ki odnese kneza Pavla. Njegovo mesto zasede mladoletni kralj Peter II. S tem se kolesje dogodkov že zavrti in 6. aprila pride do napada na Kraljevino Jugoslavijo s strani sil Osi. Hitri kapitulaciji Kraljevine Jugsolavije sledi hitra vzpostavitev nemške civilne uprave v Mariboru pod vodstvom dr. Uiberreitherja. Nemška civilna uprava začne takoj delati po že vnaprej pripravljenih smernicah.
Ključne besede: Kraljevina Jugoslavija, Nemčija, Maribor, Spodnja Štajerska, leto 1941, nemška civilna uprava, Uiberreither, gledališče, preskrba, narodnoosvobodilni boj, deportacije, izselitev.
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2561; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (6,76 MB)

4.
BALETNI UMETNIK EDI DEŽMAN
Gabrijela Potrč, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je teoretična - obravnava gledališko in plesno problematiko ter opisuje življenje in delo baletnega umetnika Edija Dežmana - nekdanjega prvega plesalca mariborskega baleta, umetniškega vodjo mariborskega in ljubljanskega baleta in baletnega pedagoga.
Ključne besede: Gledališče, ples, Edi Dežman.
Objavljeno: 27.07.2010; Ogledov: 1649; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

5.
DRAMSKI REPERTOAR MARIBORSKEGA GLEDALIŠČA V ČASU OD KONCA PRVE SVETOVNE VOJNE DO DANES
Dejan Pukšič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Dramski repertoar mariborskega gledališča v času od konca prve svetovne vojne do danes z odmevnejšimi predstavami razlaga repertoarno politiko dramskega gledališča v Mariboru po obdobjih, ki predstavljajo prva gledališka iskanja, povrnitev in utrditev statusa slovenskega gledališča po nacistični okupaciji, ideološke vdore v kulturo v turbulentnih šestdesetih, izgubo temeljne avtoritete v kriznih osemdesetih ter iskanje novega pogona v revolucionarnih devetdesetih in različnih pritiskov osvobojeno sedanjost. Dramski repertoar mariborskega gledališča v času od konca prve svetovne vojne do danes pa ni le historično-deskriptivna analiza posameznih gledaliških odrskih realizacij, je tudi literarna in gledališkokritična interpretacija repertoarnega izbora ter razjasnitev mnogih vplivov, ki so kreirali širši družbeni (kulturni, politični) kontekst, v njem pa tudi mariborsko gledališče in njegovo zgodovino. Delo je prispevek k bogati mariborski gledališki tradiciji in poklon Slovenskemu narodnemu gledališču Maribor ob praznovanju devetdesetletnice uradnega obstoja.
Ključne besede: Maribor, kulturna zgodovina, mariborsko gledališče, kulturna politika
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 1367; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (5,72 MB)

6.
GLEDALIŠKA DEJAVNOST NA PTUJU
Sabina Hren, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom Gledališka dejavnost na Ptuju je predstavljen razvoj ptujskega gledališkega življenja in steber njegovega delovanja vse od začetkov gledališke dejavnosti na Ptuju pa do današnjih dni. Opisani so začetki gledališke dejavnost na Ptuju, ko je bilo gledališče v nemških rokah, gledališka dejavnost v Narodni čitalnici in Dramatičnem društvu, poklicno gledališče in njegova opustitev, prikazano je nadaljevanje ljubiteljskega gledališčnega dela in ponovna oživitev profesionalnega gledališča. Predstavljeni so vsi pomembnejši gledališki ustvarjalci, ki so delovali na Ptuju. Ob tem je predstavljena bogata festivalska dejavnost ptujskega gledališča. Na koncu je dodan repertoar predstav, ki so jih ptujski gledališčniki odigrali v času obstoja gledališča.
Ključne besede: Ptuj, gledališče, Narodna čitalnica, Dramatično društvo, repertoar, gledališki ustvarjalci.
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 1295; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

7.
DRAMATIZACIJA ZGODBE S SENČNIMI LUTKAMI
Tamara Hrovatič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Dramatizacija zgodbe s senčnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v oddelku otrok, starih od 4—5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature opisano senčno gledališče, senčne lutke, lutkovna dramatizacija, dramatizacija zgodbe, lutka — idealna povezava didaktičnih smotrov ter projektno delo. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo s senčnimi lutkami in njihovo izdelavo, s katerimi na koncu izdelamo dramatizacijo. Podrobno je opisan potek projekta, ki vsebuje tri priprave, in sicer spoznavanje senčnih lutk, izdelavo senčne lutke in dramatizacijo zgodbe s temi lutkami. Projektno delo smo izvedli v oddelku otrok starih od 4 do 5 let Vrtca Šentjur. Pri samem projektu pa nam je za literarno predlogo služila zgodbica Škoržek, avtorice Gerde Marie Scheidl.
Ključne besede: senčno gledališče, senčne lutke, dramatizacija zgodbe, projektno delo, vrtec.
Objavljeno: 17.02.2011; Ogledov: 3717; Prenosov: 815
.pdf Celotno besedilo (469,63 KB)

8.
ELEKTROENERGETSKA OSKRBA SLOVENSKEGA NARODNEGA GLEDALIŠČA MARIBOR
Jasenko Hegeduš, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava specifiko elektroenergetske oskrbe večjih prireditvenih objektov zaprtega tipa. V nalogi je predstavljeno Slovensko narodno gledališče Maribor s sedanjimi elektroenergetskimi objekti. Podana in analizirana je trenutna poraba električne energije in način obremenitve. Opisane so posebne zahteve za tovrstne objekte. V zaključnem delu so podani predlogi za izboljšanje stanja, ki lahko služijo kot pripomoček pri izgradnji elektroenergetskega dela tovrstnih objektov.
Ključne besede: elektroenergetika, nizkonapetostno omrežje, transformatorska postaja, gledališče
Objavljeno: 01.03.2011; Ogledov: 1487; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

9.
LUTKE IN LUTKARSTVO NA SLOVENSKEM
Mateja Matjašič, 2011, diplomsko delo

Opis: Lutke so že v zgodovini gledališke dejavnosti imele in še vedno imajo pomembno vlogo. Diplomsko delo z naslovom Lutke in lutkarstvo na Slovenskem predstavlja kratek, strnjen pregled razvoja lutk in lutkovne dejavnosti na Slovenskem, pri čemer se je za razumevanje stanja na domačih tleh potrebno ozreti tudi nazaj, v zgodovino in na ozemlje izven slovenskih meja. Diplomsko delo na podlagi deskriptivne metode uvodoma opisuje in razlaga pojme, pomembne za interpretacijo posameznih elementov, ki kot celota tvorijo lutkovno predstavo (lutka, lutkarstvo, lutkovni prostor, govor na lutkovnem odru, mizanscena, besedila v lutkovnem gledališču), v nadaljevanju pa prikazuje položaj lutkarstva kot posebne gledališke zvrsti skozi različna kulturnozgodovinska obdobja. V nadaljnjih poglavjih diplomsko delo klasificira in primerja razvoj slovenske in evropske lutkovne dejavnosti nekoč in danes. Glede na bogato tradicijo, ki jo lutkarstvo ima in na skromnost literature, ki o njem priča, predstavlja diplomsko delo le kamenček v mozaiku, ki bi ga vsekakor bilo smiselno in potrebno dopolniti, da bi še naprej navduševal sedanje, pa tudi prihodnje generacije.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, lutkovno gledališče, Slovenija, Evropa
Objavljeno: 29.03.2011; Ogledov: 3473; Prenosov: 602
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

10.
MARKETING V KULTURI
Jasmina Skurjeni, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem najprej pojasnila pojma kultura in marketing. Marketing v kulturnih ustanovah postaja vse pomembnejši, saj je tudi v kulturni dejavnosti konkurenca in vsaka ustanova se mora boriti za svoj obstoj. Prisotnost marketinške dejavnosti sem proučila v Pokrajinskem muzeju Ptuj-Ormož in Mestnem gledališču Ptuj. Ugotovila sem, da je marketing v obeh ustanovah do neke mere prisoten. Nikjer sicer nimajo zaposlenega, ki bi bil odgovoren posebej za marketinške aktivnosti, saj v obeh za marketing skrbijo uslužbenci sami. Menim, da se marketing bolj razvija v gledališču, saj imajo moderno oblikovano in redno posodobljeno spletno stran in tudi profil na socialnem omrežju Facebook. Kot kažeta raziskava in statistika, je prav to prihodnost marketinga in našega življenja nasploh. Želela sem tudi ugotoviti, kakšno je zanimanje za kulturo med mladimi. Anketne vprašalnike sem razdelila petdesetim ptujskim srednješolcem. Po rezultatih ankete lahko sklepam, da je zanimanje za kulturo med ptujskimi srednješolci zelo slabo. Redko obiskujejo kulturne ustanove in dejavnosti, svoj prosti čas raje preživijo v lokalih, diskotekah in nakupovalnih centrih. S programom Web- hipre sem ugotavljala, kateri način oglaševanja muzeja in gledališča bi bil najprimernejši, če se osredotočimo na ciljno skupino srednješolci. Izbirala sem med različnimi alternativami in ugotovila, da je za to ciljno skupino najprimernejši način oglaševanje na Facebooku.
Ključne besede: marketing v kulturi, mesto Ptuj, Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož, Mestno gledališče Ptuj, večkriterijsko dločanje, program Web-HIPRE
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 1142; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (9,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici