| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZGODOVINA GIMNAZIJE BREŽICE OD 1945 DO DANES
Samanta Pilpah, 2015, magistrsko delo

Opis: Z magistrskim delom skušam osvetliti vprašanja, kje, kdaj in kako se je razvijala Gimnazija Brežice skozi zgodovino. Namen je bil predstaviti začetke šolstva na Slovenskem in v Brežicah, delovanje frančiškanskega rodu v mestu ter delovanje same gimnazije od leta 1945 do danes. Predvsem sem želela prikazati, kako je potekalo posamezno šolsko leto, katere dejavnosti so se v tem času dogajale na šoli, zapisati pomembne dogodke in spoznati njeno zgodovino. Osredotočila sem se tudi na predstavitev občine Brežice, v kateri deluje gimnazija. Na njene značilnosti, kako se je mesto razvijalo in s tem vplivalo na razvoj šolstva v Brežicah. Prav grof Jurij Frankopan je bil zaslužen za začetke poučevanja v naših krajih. Dal je zgraditi samostan, ki je služil kot meščanska šola samo za dečke. Gimnazijo sem opisala od leta 1945 do 2014, saj se je v tem času zgodil velik preskok na področju poučevanja in sprememb na šoli. Pouk se je v starejših obdobjih, a tudi danes, izvajal v prostorih nekdanjega samostana, ki je pomemben mejnik zgodovine v Posavju, predvsem pomemben je bil prihod frančiškanov v Brežice in njihovo delovanje. Po drugi svetovni vojni, 8. septembra 1945, je ministrstvo ustanovilo Gimnazijo Brežice, s poukom so začeli mesec kasneje. Danes ima Gimnazija Brežice močno zasidrane korenine v mreži slovenskih gimnazij. Obiskuje jo veliko število dijakov, tudi iz sosednjih občin. Leta 2013 so zaključili s prenovo šole, vendar je na njej ostal pridih samostana. Prenovili so notranje prostore, dodali omarice za dijake, obnovili zunanji del z vrtom in uredili podstrešje. V magistrskem delu sem uporabila predvsem deskriptivno metodo, ki temelji na opisovanju dejstev, odnosov in procesov brez vzorčnega razlaganja in zgodovine, metodo raziskovanja, ki temelji na raziskovanju bližnje in daljne preteklosti. Uporabila sem postopek zbiranja podatkov na podlagi zapisanih kronik, ki sem jih dobila na šoli, v Zgodovinskem arhivu v Celju in Knjižnici Brežice. Raziskovalni problem, ki sem si ga zadala, sem dosegla z raziskovanjem šolskih kronik, v katerih sem našla vse podatke o tem, kaj se je z gimnazijo dogajalo v tem obdobju.
Ključne besede: Ključne besede: gimnazija, izobraževanje, Brežice, šolstvo, Gimnazija Brežice, šolska kronika.
Objavljeno: 08.10.2015; Ogledov: 994; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici