| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OTROŠKE LJUDSKE PESMI IZ ŠTREKLJEVE ZAPUŠČINE
Janja Črnko, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Otroške ljudske pesmi iz Štrekljeve zapuščine sem predstavila biografijo Karla Štreklja, pomembnega zbiratelja slovenske folklorne poezije, in njegovo zbirko Slovenske narodne pesmi 4. zvezek s poudarkom na razdelku Pesmi otroške. Pesmi sem razdelila na 16 vsebinskih sklopov in jih poimenovala: Pobožne pesmi, Vprašalne pesmi, Pesmi o ljudeh, Posmehljive pesmi, Narobe svet, Pastirske pesmi, Pesmi o vremenu, Pesmi o določenih časih, Odrasli pojejo otrokom, Pesmi o hrani, Zabavne pesmi, Pesmi o živalih, Pesmi o zvokih, Otroci med igro, Uspavanke in Pleši, pleši, črni kos. Predstavila sem značilnosti folklorne otroške poezije iz Štrekljeve zapuščine. Predstavljene so značilnosti folklorne otroške poezije, kot jih uvidimo skozi Štrekljevo zapuščino. Diplomskemu delu sem dodala dve prilogi. To sta Zbiralci otroške folklorne poezije v zbirki Slovenske narodne pesmi in Preglednica krajev zapisanih otroških folklornih pesmi. Namen diplomskega dela je opredeliti splošne značilnosti folklorne poezije, otroške folklorne poezije in pomen folklorne pesmi v življenju, predstaviti, kdo so bili zbiratelji, ter ugotoviti, kako pomembna je Štrekljeva zbirka Slovenske narodne pesmi za Slovence.
Ključne besede: Karel Štrekelj, Slovenske ljudske pesmi, Folklorna poezija, Otroška folklorna poezija, Značilnosti folklorne poezije
Objavljeno: 03.06.2016; Ogledov: 2837; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

2.
OTROŠKA IGRA V BESEDI IN GIBU
Martina Pučko, 2011, diplomsko delo

Opis: Otroška poezija nas spremlja že od najzgodnejših let življenja doma in v vrtcu, zato je pomembno, da ji posvetimo dovolj časa in jo prenašamo na naslednje generacije. Namen raziskovanja v vrtcih je bilo ugotoviti kakšne igre se igrajo v vrtcih, ali so to navadne igre ali pa so med njimi tudi takšne, ki vsebujejo rimana besedila in drobne folklorne vzorce. Pomembno je poudariti, da vzgojitelji ne morejo ohranjati in prenašati takih iger, če jih sami ne poznajo. Pomemben dejavnik je tudi čas, koliko časa so vzgojitelji namenili takim igram in ali so se jih učili kot samostojno dejavnost ali pa le kot dopolnilno dejavnost. Zanimivo je bilo tudi primerjati, kako so se igre z rimanimi besedili razlikovale v sodelujočih vrtcih. V vseh treh sodelujočih vrtcih so takim igram namenili veliko časa. Igrali so se v vseh starostnih skupinah. V skupinah mlajših otrok kot dopolnilne dejavnosti, starejši otroci pa so obiskovali folklorni krožek. Zbrane igre so si med seboj kar podobne. Nekatere med njimi so se pojavile v vseh vrtcih, vendar so se med sabo razlikovale, bodisi po besedilu ali po izvedbi. Bilo pa je tudi nekaj iger, ki so se jih igrali le v posameznih vrtcih.
Ključne besede: otroška poezija, igre, rimana besedila, drobni folklorni vzorci, vrtec, folklorna interesna dejavnost
Objavljeno: 07.11.2011; Ogledov: 2616; Prenosov: 926
.pdf Celotno besedilo (9,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici