SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
UPORABA INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJ NA TEKMOVANJIH V PROSTEM LETENJU Z ZMAJI
Matjaž Valjavec, 2009, diplomsko delo

Opis: Tekmovanje v prostem letenju z zmaji od organizatorja zahteva, poleg vrhunskega poznavanja problematike letenja in tekmovanja z zmaji, poglobljeno poznavanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Tekmovalci so opremljeni s sofisticiranimi letalskimi računalniki, ki so po velikosti, porabi energije in zmogljivosti prilagojeni uporabi na jadralnih zmajih. S pomočjo GPS sprejemnika, ki je vgrajen v te letalske računalnike dokazujejo pravilnost opravljene naloge in zanjo prejmejo točke. Naloga organizatorja je, da poskrbi za prenos podatkov iz letalskih računalnikov v programska orodja za dokazovanje pravilnosti opravljene naloge in izračun doseženih točk s čimer vrednoti dosežek tekmovalca.
Ključne besede: Informacijska tehnologija, Letenje, GPS, Organizacija, Tekmovanje
Objavljeno: 21.10.2009; Ogledov: 813; Prenosov: 47
.pdf Polno besedilo (2,76 MB)

4.
STRELSKI ŠPORT ZA OTROKE
Siniša Brkić, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil predstaviti strelski šport za najmlajše. V prvih poglavjih sta predstavljeni zgodovina strelstva ter razvoj strelskega športa v osnovni šoli kot tudi na splošno. V opisu osnov streljanja z zračno puško so predstavljeni tehnični podatki, ki se nanašajo na strelske prostore in opremo. Predstavljeni sta zračni puški serijske in standardne izdelave ter oprema, ki ustreza sami izbiri orožja. Predstavljeni so tudi štirje osnovni elementi streljanja: strelski položaj, merjenje, dihanje in proženje. V teoretičnem delu je prikazan še primer načrtovanja treningov s strelcem začetnikom ter na kratko opisano tudi izobraževanje strelskih trenerjev in sodnikov. V praktičnem delu je zajeto in predstavljeno vse, kar se je dogajalo na strelskem regijskem tekmovanju osnovnih šol. Od samih priprav sodnikov na tekmovanje, izvedba tekmovanja, potek streljanja ter poročilo tekmovanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na tem tekmovanju. Prikazani rezultati nam omogočajo pregled dejavnikov, ki vplivajo na kakovost strelskega rezultata. Rezultati ankete prikazujejo, kakšen je položaj strelstva v osnovnih šolah in na splošno. Kljub temu da strelstvo ni eden bolj priljubljenih športov, bi ga v osnovni šoli bilo dobro pogosteje izvajati. Strelstvo namreč zelo dobro vpliva na razvoj mnogih elementov osebnosti strelca, pomembnih psiholoških in nekaterih motoričnih lastnosti, kar je zelo pomembno pri vzgoji in izobraževanju najmlajših.
Ključne besede: Razvoj strelstva, zapostavljenost strelskega športa, strelski prostori in oprema, strelsko tekmovanje, vplivi na strelski rezultat.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2059; Prenosov: 372
.pdf Polno besedilo (3,40 MB)

5.
JENO TAKACS: SKLADATELJ, PEDAGOG IN PIANIST
Renata Horvat, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je uvodoma predstavljen življenjepis skladatelja in uvod v klavirsko glasbo Jena Takacsa. Poglobljeno pa sem predstavila Jena Takacsa kot skladatelja, pianista, pedagoga, raziskovalca ter njegov celoten opus. Jeno Takacs je je veliko potoval in deloval v tujini, zato predstavljam tudi programske liste njegovih koncertov in predavanj v tujini, ter prvo mednarodno tekmovanje mladih pianistk in pianistov, ki je poimenovano po njem. Metodološko je diplomsko delo zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi ter raziskavi primarnih virov.
Ključne besede: ŽIVLJENJEPIS, SKLADATELJ, PIANIST, PEDAGOG, RAZISKOVALEC, KLAVIRSKA GLASBA, KONCERTNI PROGRAMI, PRVO MEDNARODNO TEKMOVANJE, OPUS
Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 1448; Prenosov: 84
.pdf Polno besedilo (9,68 MB)

6.
SLOVENSKA MLADINSKA KRATKA ZGODBA V ANTOLOGIJAH GENIJI IN GENIJI2 TER V IZBORU GENIJI Z NASMEHOM
Sonja Bric, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je analiza in interpretacija dveh knjig, Geniji in Geniji2, antologij sodobne slovenske mladinske kratke proze, in predstavitev priprav na tekmovanje za Cankarjevo priznanje 2011. Prvi del predstavlja osnovne pojme mladinske književnosti in njene zvrsti. Poudarek je na slovenski mladinski prozi, ki se deli na realistično in iracionalno. Realistična proza pozna več žanrov, in sicer spominsko, detektivsko, doživljajsko, zgodovinsko, potopisno, socialno-psihološko, ljubezensko, znanstveno-fantastično in nonsensno kratko prozo. Sledi analiza vseh enaindvajsetih zgodb iz obeh knjig. Predstavljene so po vsebinskih, spoznavnih, estetskih, etičnih in drugih sporočilnih ter jezikovnih razsežnostih. Zadnji del je namenjen prikazu dela z učenci, ki so se udeležili tekmovanja za Cankarjevo priznanje in kot gradivo uporabljali izbor besedil z naslovom Geniji z nasmehom. Predstavljeni so praktični primeri dela, ki ga izvajajo mentorji v šoli in učenci doma, dodani pa so tudi nekateri izdelki učencev.
Ključne besede: Geniji, Geniji2, Geniji z nasmehom, sodobna slovenska mladinska kratka proza, žanri kratke proze, Cankarjevo tekmovanje 2011
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 2230; Prenosov: 567
.pdf Polno besedilo (460,59 KB)

7.
POGLEDI NA TEKMOVALNI SISTEM NOGOMETA V SLOVENIJI
Igor Pavlović, 2011, diplomsko delo

Opis: Zaradi množičnega udejstvovanja v športni panogi nogomet so potrebna pravila, da se doseže red. Pravila najdemo v pravnih aktih in moj cilj je bil, da ugotovim, kako se ti akti uporabljajo v praksi in kakšen pomen ima tekmovalni sistem. V današnjih časih so na sceni različni nogometaši; gledano tako na spol, starost, raso in zdravstveno stanje. Posledično sem se osredotočil tudi na tovrstno raznoliko udejstvovanje in preučil sistem tekmovanja v različnih programih, ki so pod okriljem Grassrootsa. Glede na to, da se stremi k čim bolj izobraženem kadru, ki poučuje mlade in manj mlade nogometaše, je v nadaljevanju razvidno, kdo vse sodeluje na poti do uspeha igralcev. Le-ta pa ni mogoč brez organiziranih klubov, ki morajo predhodno izpolnjevati določene zahteve, da si pridobijo ustrezne licence. Glede na to, kje se nahaja klub v slovenskem območju, se ločijo tekmovalna območja, ki so pod vodstvom MNZ. Da trenirajo igralci s svojimi vrstniki, so ustvarjene selekcije, zato se glede na starost razlikuje način treniranja. Kot je verjetno znano veliki večini, začnejo najmaljši trenirati in tekmovati na manjši travnati površini, število menjav je več, pristop do njih je drugačen kot do odraslih in seveda loči cicibane od njihovih predhodnikov marsikatera značilnost. Zato sem se lotil vsake selekcije posebej, pregledal, kaj je zanjo značilno, kakšni pogoji morajo biti zagovotljeni in po čem se ta loči od predhodne.
Ključne besede: tekmovalni sistem, tekmovanje, licenca, pravni akt, NZS, MNZ, sodnik, delegat, Grassroots, selekcije, igra in otrok
Objavljeno: 15.09.2011; Ogledov: 1030; Prenosov: 92
.pdf Polno besedilo (473,90 KB)

8.
TEKMOVANJE IZ ZNANJA LOGIKE NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Anita Fajs, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Tekmovanje iz znanja logike na razredni stopnji osnovne šole je sestavljeno iz treh delov: teoretičnega, praktičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljen termin logika in izjave ter tekmovanje iz znanja logike. V praktičnem delu so prikazani tipi nalog, ki se pojavljajo na tekmovanju, opis le-teh in postopek njihovega reševanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki je zajela učence do petega razreda, ki so sodelovali na tekmovanju iz znanja logike. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšni tipi nalog se pojavljajo na tekmovanju, ali se pojavlja več tipskih nalog kot ne tipskih, kako dolgo že poteka tekmovanje na nižji stopnji, ali se udeležba na tekmovanju stopnjuje, katere naloge se rešujejo bolje in zakaj je temu tako, ali so razlike v rezultatih glede na regijo. Pri raziskovanju je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pridobljeni, v obliki tabel in grafov predstavljeni podatki, so pokazali, da udeležba na tekmovanju iz znanja logike narašča, da se na tekmovanjih pojavlja manj tipskih nalog kot ne tipskih ter da obstajajo razlike v rezultatih iz tekmovanja glede na regijo. Prav tako obstajajo razlike pri rezultatih dobitnikov brona glede na regijo, ni pa razlike pri rezultatih dobitnikov brona glede na spol.
Ključne besede: tekmovanje iz znanja logike, razredni pouk, logika, izjave, klasifikacija nalog, vitezi in oprode, gobelini, svetovi, reševanje s tabelo
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 2465; Prenosov: 296
.pdf Polno besedilo (1,92 MB)

9.
SODELOVANJE IN TEKMOVANJE UČENCEV V ŠOLI
Pija Kristan, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tekmovanje in sodelovanje, ki sta se v zadnjih nekaj desetletjih kot koncepta delovanja uveljavila v celotnem vzgojno-izobraževalnem sistemu ter postala sestavni del šole in njen edini možni način delovanja. Namen raziskovanja je bil ugotoviti, kako, kdaj in zakaj sta se koncepta tekmovanja in sodelovanja v novejšem času pričela poudarjati, v kakšnih oblikah se pojavljata na različnih ravneh delovanja šole ter kakšen vpliv imata na učence. Teoretično raziskovanje virov je pokazalo, da se je koncept tekmovanja pričel poudarjati z industrijsko revolucijo in razvojem tržnih družbenih zakonitosti, predvsem pa s prebojem neoliberalne doktrine in vrednot konkurenčnega trga. Koncept sodelovanja se je pričel poudarjati po drugi svetovni vojni s poudarjanjem človekovih pravic prek mednarodnih organizacij, z združevanjem Evrope v Evropsko unijo ter pod vplivom novih ugotovitev s področja vzgoje in izobraževanja, predvsem teorij o motivaciji človeka za učenje. Ugotovljeno je bilo, da se tekmovanje in sodelovanje pojavljata na več ravneh šolskega delovanja: na ravni delovanja šole, na ravni mišljenja in ravnanja udeležencev v vzgojno-izobraževalnem sistemu ter na ravni vzgojno-izobraževalnega procesa. Oba koncepta delovanja različno vplivata na učence, v splošnem pa vplivata na področje učenčevega osebnostnega, kognitivnega in metakognitivnega razvoja, na razvoj njegovih medosebnih in drugih spretnosti ter sposobnosti, na komunikacijo ter razvoj vrednot, čustev in vedenja, na motivacijo ter na učne rezultate.
Ključne besede: tekmovanje, sodelovanje, motivacija, sodelovalno tekmovanje, sodelovalno učenje
Objavljeno: 14.12.2012; Ogledov: 1171; Prenosov: 178
.pdf Polno besedilo (861,72 KB)

10.
SLOVENŠČINA NA VESELI ŠOLI
Urška Repina, 2012, diplomsko delo

Opis: Vesela šola je skupno ime za izobraževalno prilogo, ki izhaja v revijah Pil in Plus in tekmovanje učencev od 4. do 9. razreda osnovnih šol in osnovnih šol s prilagojenim programom. Tekmovanje poteka že več kot 40 let, na njem pa je tekmovalo že približno milijon učencev. Namen Vesele šole je predstaviti znanja, o katerih učenci v šoli ne izvedo veliko. V zadnjih dvajsetih letih je v okviru Vesele šole izšlo 13 tem, ki so povezane s slovenščino in 4 teme, ki so deloma povezane s slovenščino, kar predstavlja 6 % vseh tem. V teh temah so učenci spoznavali zakulisje gledališča, se učili o lutkah, stripih, dnevnikih, pravljicah, o zgodovini knjig, o knjižnicah, kako napisati referat in še mnogo več. Empirični del diplomskega dela zaobjemata anketa med učenci in intervjuji z mentoricami. V anketi izvemo, da je Vesela šola med učenci priljubljena, da šolski uspeh ne vpliva veliko na uspeh na tekmovanju, ter da je slovenščina na Veseli šoli bolj priljubljena med dekleti. V intervjujih izvemo, da bi slovenščina lahko bila bolj zastopana na Veseli šoli in da učencem zelo koristi sodelovanje na tekmovanju iz znanja Vesele šole. Prisotnost slovenščine na Veseli šoli upada.
Ključne besede: Vesela šola, pouk slovenskega jezika in književnosti, anketa, veselošolska tema, veselošolski vprašalnik, tekmovanje v znanju Vesele šole.
Objavljeno: 03.01.2013; Ogledov: 812; Prenosov: 42
.pdf Polno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici