| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Računovodske rešitve srednje velikih gospodarskih družb v Madžarski pred vstopom in po vstopu v Evropsko zvezo
Sabina Sobočan, 2016, magistrsko delo

Opis: Pred vstopom Madžarske v Evropsko zvezo (v nadaljevanju EU) se je veliko gospodarskih družb, tako slovenskih kot tujih, širilo na Madžarsko in obratno. S širitvijo na druge trge so se morale gospodarske družbe prilagajati računovodskim rešitvam in zakonodaji v državi, kjer so želele poslovati. Z vstopom Madžarske v EU (to je 1. maja 2004) se je za države članice EU poslovanje na Madžarskem nekoliko poenostavilo, saj so morale vse polnopravne članice, med drugimi tudi Madžarska, prevzeti pravni red, uredbe in zakonodajo EU. Sprejete smernice EU je morala Madžarska implementirati v svojo zakonodajo na takšen način, da le-ta ni bila v nasprotju s sprejetimi smernicami EU. V magistrskem delu smo raziskali računovodske rešitve srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU, s poudarkom na oblikovanju in pomembnosti internega pravilnika na področju računovodenja za srednje velike gospodarske družbe. V prvi in v drugi fazi, v teoretičnem delu raziskave smo proučili teoretična izhodišča računovodskih rešitev srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred in po vstopu v EU. V tretji fazi, v empiričnem delu raziskave, smo z pomočjo ankete in raziskovalnih metod raziskali pomembnost vpliva urejenosti in zapisa računovodske politike srednje velikih gospodarskih družb na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU. Rezultati so pokazali, da srednje velike gospodarske družbe na Madžarskem pred vstopom in po vstopu v EU niso dajale in ne dajejo velikega pomena na zapis in sprejetje računovodske politike, kljub zakonskim zahtevam, da so le-te morale biti (pred vstopom v EU, to je do 30. 4. 2004) in morajo biti zapisane in sprejete (po vstopu v EU, to je od 1. 5. 2004 do danes).
Ključne besede: Madžarska, Evropska zveza, računovodska načela, računovodska politika, temeljne ekonomske kategorije v računovodenju, srednje velike gospodarske družbe, zavezanci za sestavljanje letnega poročila, letno poročilo, poslovno poročilo, računovodsko poročilo, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, direktiva 2013/34/EU, pravilnik o računovodstvu
Objavljeno: 16.12.2016; Ogledov: 476; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

2.
Slovenski jezik in Evropska zveza
Marko Jesenšek, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku je prikazan položaj slovenskega jezika v Evropski zvezi, in sicer v luči Evropskega leta jezikov in Evropskega leta medkulturnega dialoga. Predstavljena je slovenska jezikovna izkušnja v bivši skupni državi, opozorjeno je na nekatere navidezne podobnosti glede položaja slovenščine v SFRJ in EZ, nato pa so analizirane jezikovne razmere in položaj slovenskega jezika v novi skupnosti, ki ga odločilno določa odločitev za večjezičnost EZ-ja; predstavljene so prednosti in težave, ki so povezane z evropsko večjezičnostjo; prikazana sta slovenska jezikovna politika in načrtovanje, kakršna se kažeta v Zakonu o javni rabi slovenskega jezika in v Resoluciji o nacionalnem programu za jezikovno politiko 2007-2011, članek pa se ob komentarju nekaterih zapisov v Resoluciji zaključi z razmišljanji o položaju slovenistike na domačih in tujih univerzah.
Ključne besede: Evropska zveza, uradni jeziki, večjezičnost, položej slovenščine, jezikovna politika
Objavljeno: 31.05.2017; Ogledov: 296; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (292,78 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Navidezna zakonska zveza
Nataša Škoberne, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena problematika navidezno sklenjenih zakonskih zvez, s katero se soočamo tudi pri nas. V Zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih je določeno, da je zakonska zveza z zakonom urejena življenjska skupnost moža in žene. V nalogi so opredeljeni tudi drugi pogoji za sklenitev zakonske zveze in postopek sklenitve zakonske zveze. Prav tako je v nalogi opredeljeno, katere dokumente potrebuje tuj državljan pri prijavi sklenitve zakonske zveze. Zakonska zveza mora temeljiti na svobodni odločitvi skleniti zakonsko zvezo, na obojestranski čustveni navezanosti, vzajemnem spoštovanju, razumevanju in medsebojni pomoči. Neveljavna je zakonska zveza, ki ni bila sklenjena z namenom skupnega življenja zakoncev. Namen bodočih zakoncev, da bosta živela skupaj, je tako eden od pogojev za veljavnost zakonske zveze. Obstajajo pa tudi primeri, ko osebi, ki sklepata zakonsko zvezo, tega namena nimata, temveč sklepata zakonsko zvezo samo zato, da bi pridobili nekatere pravice, ki iz nje izhajajo – na primer pridobitev dovoljenja za bivanje. Ker navidezno sklenjena zakonska zveza formalno izpolnjuje vse z zakonom določene pogoje, ki so določeni v Zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, je v nalogi poglavje tudi o tem, kako pristojni organi ugotovijo, da gre za navidezno sklenjeno zakonsko zvezo. Včasih so navidezne zakonske zveze sklenjene zaradi prisile, zato je v diplomski nalogi poglavje tudi o tej problematiki. V nalogi so prav tako predstavljene ugotovitve HEUNI, kjer so proučevali prisilno sklenjene navidezne zakonske zveze, ki so imele znake kaznivega dejanja trgovine z ljudmi. Sodelujoče države so bile Estonija, Irska, Latvija, Litva in Slovaška. Pri prisilno sklenjeni zakonski zvezi gre lahko tudi za izvršitve drugih kaznivih dejanj, katera so prav tako opisana.
Ključne besede: zakonska zveza, navidezno sklenjena zakonska zveza, prisilna navidezna zakonska zveza, Evropska Unija, trgovina z ljudmi
Objavljeno: 30.10.2017; Ogledov: 407; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (276,21 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici