| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova sistema za upravljanje zaloge kemičnega potrošnega materiala
Rok Požun, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili rešitev za prenovo sistema za upravljanje zalog kemičnega potrošnega materiala s pomočjo naprednejšega digitalnega sistema. Pred uvedbo novega sistema smo podatke o porabi kemičnega potrošnega materiala zbirali ročno, s pisanjem v zvezek ali na list papirja. Diplomska naloga se osredotoča na temo prenove sistema za upravljanje zalog in porabe kemičnega potrošnega materialov v velikem farmacevtskem podjetju. V uvodnem delu smo predstavili informacijski sistem za vodenje skladišč, ki je osnova za naše nadaljnje raziskave. V osrednjem delu diplomske naloge smo analizirali prednosti in slabosti trenutnega sistema za evidentiranje zalog kemičnega porabe materiala ter predstavili prototipno rešitev sistema za upravljanje zalog kemičnega potrošnega materiala. S tem diplomskim delom smo želeli prispevati k izboljšanju procesov upravljanja zalog v našem farmacevtskem podjetju in omogočiti večjo sledljivost in učinkovitost pri porabi kemičnih materialov. Implementacija novega sistema omogoča skrbniku za naročanje kemičnega potrošnega materiala večjo sledljivost in preprostejši dostop do informacij, kar povečuje učinkovitost proučevanega procesa.
Ključne besede: kemični potrošni material, sistem, MS Excel, evidentiranje.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 285; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

2.
Uvedba elektronskega beleženja delovnega časa in nadurnega dela v podjetju Premogovnik Velenje d.o.o.
Ana Likeb, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji predvsem na projektu, s katerim smo v Premogovniku Velenje d. o. o. izboljšali in poenostavili proces evidentiranja delovnega časa in nadurnega dela. Ker je podjetje razširjeno na mednarodnem trgu, je za dodatno razumevanje opredeljen pravni dokument, ki se imenuje Evropska digitalna agenda 2020. Na podlagi predlogov, ki so predstavljeni v Evropski digitalni agendi 2020, je podjetje sprejelo strateško odločitev in načrt za uvedbo novega elektronskega evidentiranja delovnega časa in nadurnega dela. Za okrepitev digitalne suverenosti opravljanja nove IT-tehnologije smo izvedli projekt implementacije informacijskega sistema ODOS, pod vodstvom IT-oddelka Premogovnika Velenje d. o. o. in v sodelovanju s podjetjem PIA Informacijski sistemi in storitve d. o. o. Predstavljeni in navedeni so tudi organizacijski predpisi izpostavljenega procesa, v katerem je opisana uporaba dokumentnega sistema ODOS in program eDninska knjiga z osnovnim opisom storitvene dejavnosti elektronskega upravljanja delovnega časa in nadurnega delovnega časa, s katerim se ukvarja oddelek za SM oz. oddelek za stroškovno mesto. S skupnim sodelovanjem z zaposlenimi v administracijskem sektorju v podjetju Premogovnik Velenje d. o. o. smo si zastavili cilj, ki bo pomagal poenostaviti in izboljšati sam proces dela z uvedbo novih elektronskih sistemov ter kasneje omogočal učinkovitejše delovanje zaposlenih.
Ključne besede: Evropska digitalna agenda 2020, elektronsko evidentiranje delovnega časa, dokumentni sistem ODOS, Premogovnik Velenje d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 04.08.2023; Ogledov: 546; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1002,16 KB)

3.
Razlike med sovražnim in prijaznim prevzemom podjetja
Tanja Eskić, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil predstaviti definicijo prevzema podjetja ter sam postopek prevzema. Združitve in prevzemi so že dolgo priljubljena strategija in se vedno bolj pojavljajo v mnogih panogah. To strategijo uporabljajo tako velika kot majhna podjetja. Čeprav je priljubljena pri mnogih vodstvenih kadrih, je zelo zapletena strategija, polna tveganj. V teoretičnem delu smo predstavili vrste in oblike prevzemov ter sam proces prevzema. Predstavili smo tudi obrambne mehanizme v primeru sovražnega prevzema in metode za oblikovanje primerne prevzemne cene ter vrednotenje podjetja, saj je ena izmed ključnih nalog prevzemnika pred prevzemom, da ustrezno ovrednoti ciljno podjetje in na podlagi tega določi maksimalno ceno, ki jo je pripravljen plačati za prevzemno podjetje. Prevzemi običajno vključujejo veliko skrbnega pregleda s strani kupca, saj se želi kupec preden se zaveže k transakciji prepričati kaj že ve, kaj kupuje in katere obveznosti prevzema. V empiričnem delu smo najprej predstavili računovodsko evidentiranje prevzetega podjetja, proučevanje računovodskih izkazov podjetja tarče ter nakupno metodo. Nato smo na primeru dveh podjetij naredili primer nakupne metode z dobrim imenom in opredelili prevzemno premijo. Podjetja morajo skrbno izbrati cilje glede pridobitve podjetja in se truditi, da ne bodo plačali previsoke premije. Če izberejo napačno podjetje ali je plačana premija previsoka, je verjetnost škode velika. Pa vendar, le če podjetje išče in prepozna prave cilje in so postavljeni ustrezni mehanizmi, ki bogatijo učenje v prevzemnem podjetju, bodo sposobni okrepiti lasten konkurenčen položaj na trgu. Združitve in prevzemi so lahko zelo učinkovita in uspešna strategija pod pogojem, da je ta strategija skrbno načrotvana in izvedena.
Ključne besede: prevzem, sovražen prevzem, prijazen prevzem, nakupna metoda, računovodsko evidentiranje, prevzemna premija, obrambni mehanizmi, skrben pregled
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 907; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

4.
Spremembe pripoznavanja najemnin za podjetja
Klara Muhič, 2020, diplomsko delo

Opis: Najem je pogodbeno razmerje, v katerem v zameno za plačilo ali več plačil najemodajalec prenese na najemnika pravic do uporabe sredstva za dogovorjeni čas (e-Računovodstvo, 2009a). Do spremembe Slovenskega računovodskega standarda je prišlo, ker so podjetja večina svojih najemov evidentirala kot poslovne najeme. To je pomenilo, da so bili najemi vodeni izvenbilačno, kar je vplivalo na računovodske izkaze in finančni položaj ter na uspešnost podjetja. Po spremembi standarda morajo podjetja za sredstva v najemu pripoznati pravico do uporabe in obveznost iz najema. To velja samo za srednja in velika podjetja. Prav tako so iz zakona izvzeti kratkoročni najemi in najemi majhnih vrednosti. Ta sprememba standarda je vplivala tako na knjiženje najemov kot na računovodske izkaze in kazalnike, kot so EBIT, ROA, ROE in druge. V diplomskem projektu je najprej govora o nepremičninah, premičninah, kaj so najem in najemnine, vrstah najemov in kaj mora pogodbo sestavljati. Potem je predstavljeno evidentiranje najema in spremembe pri knjiženju pri najemodajalcu in pri najemniku. Tukaj smo se osredotočili posebej na najemodajalca in posebej na najemnika. Vsekakor je potrebno govoriti tudi o izračunu najemnine, torej katere podatke potrebujemo za pravilen izračun. Obravnavan je tudi vpliv sprememb na računovodske izkaze pri najemodajalcu in najemniku. Vsekakor je sprememba vplivala na kazalnike, ki nam povedo, kako uspešno je podjetje. Omembe vredne so tudi davčne spremembe, vezane na spremembo pripoznanja najemnin. V prvem primeru je prikazano evidentiranje in knjiženje najema. V drugem primeru pa gre za spremembo najemne pogodbe.
Ključne besede: spremembe najemov, finančni najem, knjiženje najemov, evidentiranje najemov
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 866; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (840,93 KB)

5.
Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah
Nina Mohorko, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah smo v uvodnih poglavjih predstavili pojem nadarjenost, naravo nadarjenosti in značilnosti nadarjenih učencev. Odgovorili smo na vprašanje, kako odkrivamo nadarjene učence in kakšno vlogo imajo pri tem učitelji, starši, šolski psihologi in izobraževalne ustanove. Predstavili smo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju nadarjenosti učencev. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanje, kakšna je razlika med splošno in specifično nadarjenostjo, opredeljujemo likovno nadarjenost, opisujemo razvoj likovnega izražanja ter opisujemo značilnosti likovno nadarjenih otrok. Na kratko opišemo tudi ustvarjalnost in njene dejavnike, motivacijo ter likovno sposobnost ter predstavimo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju likovne nadarjenosti. V empiričnem delu predstavimo analizo likovnih izdelkov učencev tretjega in četrtega razreda iz osnovnih šol na območni enoti Zavoda republike Slovenije za šolstvo, OE Maribor, s katero smo spremljali uspešnost evidentiranja učiteljic likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji na podlagi likovnih izdelkov učencev ne znajo presoditi, kateri učenec je likovno nadarjen in posledično ne poznajo značilnosti kvalitetnega otroškega likovnega izdelka in značilnosti likovno nadarjenih učencev. Učitelji likovne izdelke učencev ocenjujejo preveč subjektivno in kot ustvarjalno vrednotijo šablonske rešitve, ki pa ne nakazujejo na likovno ustvarjalnost. Učitelji so kot likovno nadarjene evidentirali veliko več deklic kot dečkov, kar je po našem mnenju posledica subjektivnega vrednotenja. Najbolj zaskrbljujoča je misel, da se v zadnjih letih ni veliko spremenilo na področju odkrivanja nadarjenih, in zato je bilo najverjetneje prezrtih veliko likovno nadarjenih. Raziskavo bi bilo zanimivo razširiti na več občnih enot ter povprašati učitelje, katere lastnosti likovno nadarjenih upoštevajo pri evidentiranju ter spremljati tiste učence, ki so bili identificirani kot likovno nadarjeni pri njihovem razvoju skozi šolanje.
Ključne besede: likovna nadarjenost, evidentiranje likovno nadarjenih učencev, značilnosti likovno nadarjenih učencev, ustvarjalnost, likovni talent
Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 1296; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
Optimiziranje evidentiranja delovnega časa v podjetju Kovan d.o.o.
Daniel Naglič, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Živimo v času hitrega tempa življenja in nenehnega pomanjkanja časa. Ker se časa ne da kupiti, moramo z vsakodnevnim organiziranjem poskusiti pridobiti čas za izvajanje različnih zadolžitev in obveznosti. Na nivoju podjetja in s tem povezanih delovnih zadolžitev lahko čas pridobimo z novim zaposlovanjem ali pa z organiziranjem in optimiziranjem trenutnega stanja. Ravno pomanjkanje časa je bil glavni razlog, da se je podjetje Kovan d.o.o. odločilo za optimiziranje evidentiranja delovnega časa. Prvotno ročno evidentiranje je bilo dolgotrajno, za dobro izvajanje je od zaposlenih zahtevalo natančnost in doslednost, predvsem pa je bilo za točnost podatkov potrebno nenehno preverjanje in usklajevanje. Podatki niso bili sistemsko obdelani, kar je predstavljalo problem pri izdelavi raznih analiz. Podatki o urah so bili neglede na potreben čas pridobljeni, vendar je vedno obstajal sum o točnosti teh podatkov. Glavno vodilo pri optimiziranju delovnega časa je bilo privarčevati na času in pridobiti točne podatke. Podjetje se je odločilo za nadgradnjo obstoječega sistema poslovanja, saj je želelo v najboljši meri povezati registrator evidentiranja z obstoječo programsko opremo, kar je odločilno pri oblikovanju raznih analiz, pomembnih za boljše poslovanje podjetja. Najprej je bilo treba posneti stanje in izdelati model ročnega evidentiranja delovnega časa. Nato je bil na vrsti prikaz raznih analiz delovnih ur, ki jih podjetje potrebuje za uspešno poslovanje. Na podlagi ročnega evidentiranja je bila izdelana kritična analiza, ki je bila osnova za uspešno optimiziranja delovnega časa. Na podlagi kritične analize je podjetje lahko začelo s prenovo evidentiranja in izdelalo model sistemskega evidentiranja delovnega časa. Prikazan je postopek optimiziranja, ki zajema začetek postavitve sistema ter prikaz obdelave podatkov. Na podlagi urejenih podatkov so izdelane razne analize, ki jih podjetje potrebuje za uspešno poslovanje. Vse skupaj je strnjeno v zaključku, kjer so opisane posamezne faze ročnega in sistemskega evidentiranja delovnega časa. Sistemsko evidentiranje je omogočilo zmanjšanje časov nekaterih faz, določene faze pa so bile izločene iz poslovnega procesa evidentiranja. Na koncu so opisane tudi možnosti nadaljnjega razvoja sistema, saj je nujno potrebno, da sistem to omogoča, kajti v nasprotnem primeru lahko po nekaj letih uporabe postane zastarel in neuporaben za poslovanje.
Ključne besede: - Delovni čas - Evidentiranje delovnega časa - Optimiziranje poslovnega procesa evidentiranja - Prenova informacijskega sistema
Objavljeno v DKUM: 01.03.2018; Ogledov: 1381; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

7.
FitPlanner - Razvoj mobilne aplikacije
Sašo Bedek, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo analizirali področje evidentiranja treningov in predstavili ključne metode za evidentiranje. Po zaključku analiz smo dognali, da je najbolj primerna metoda evidentiranja metoda, ki se poslužuje pametnih telefonov. V nadaljevanju smo raziskali trg mobilnih aplikacij Google Play in analizirali štiri nesporno najbolj popularne aplikacije za evidentiranje treningov. Te smo na kratko opisali in med seboj primerjali. Zadnje poglavje je bilo namenjeno izdelavi lastne aplikacije za vodenje evidence treningov. Lastno aplikacijo smo podrobno opisali in na koncu primerjali s prej analiziranimi aplikacijami trga Google Play.
Ključne besede: mobilne aplikacije, platforma Android, šport, evidentiranje treningov
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 2352; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (4,80 MB)

8.
EVIDENTIRANJE EMBALAŽE IN SKLADIŠČENJE V PODJETJU LINDE PLIN D.O.O.
Tadeja Potočnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali skladiščno poslovanje. V teoretičnem delu smo se osredotočili na skladiščenje, osnovne funkcije in cilje skladiščenja, delitev skladišč, pomembnost lokacije skladišča, embalažo ter skladiščno dokumentacijo in evidenco. Nadaljevali smo s predstavitvijo izbranega podjetja Linde plin d.o.o. Diplomska naloga se nadaljuje z opisovanjem skladiščenja medicinskih plinov v izbranem podjetju, označevanjem in vzdrževanjem jeklenk, evidentiranjem embalaže ter procesom sledljivosti jeklenk. Prav tako smo predstavili minimalne zahteve skladiščenja in označevanje. Opisali smo problem v procesu sledljivosti jeklenk in na koncu diplomskega dela navedli tudi rešitev za odpravo le tega.
Ključne besede: Skladišče, funkcije skladiščenja, vrste skladišč, lokacija skladišč, embalaža, skladiščna dokumentacija, evidentiranje, medicinski plini.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 1385; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

9.
RAČUNOVODSTVO GOSPODINJSTEV - PRIMER GOSPODINJSTEV SUBVENCIONIRANO SAMOZAPOSLENIH PODJETNIKOV V SLOVENIJI
Damjana Rant, 2016, magistrsko delo

Opis: V vsakdanjem življenju porabljanje in služenje sredstev večinoma poteka avtomatizirano. Vsak dan opravljamo naloge, ki smo jih opravljali že prejšnji dan in kupujemo tisto, kar potrebujemo za vsakdanje življenje. Pri tem naj bi se po klasični ekonomski teoriji obnašali racionalno. Racionalnost, katere pomembno orodje je dvostavno knjigovodstvo oziroma računovodenje, je po Webru zaslužna za napredek in razvoj modernega kapitalizma. Gospodarski in družbeni napredek pa je glede na empirične raziskave podjetništva neposredna posledica delovanja podjetnikov. Predmet preučevanja tega magistrskega dela je računovodenje v gospodinjstvih. Osnovna enota preučevanja v tem delu je gospodinjstvo, saj je celotno delo namenjeno preučevanju posebnostim gospodarjenja in računovodstva v njem. V tem delu smo najprej opredelili gospodarjenje in računovodenje v gospodinjstvih ter pregledno predstavili izbrane primere instruktivne literature na temo računovodenja v gospodinjstvih ter raziskave, ki so bile opravljene na to temo. V nadaljevanju smo raziskovali, kaj od navedenega bi bilo mogoče najti tudi v Sloveniji. Teoretični del magistrskega dela smo zaokrožili z bistvenimi poudarki opredelitev podjetništva. Posebej smo izpostavili samozaposlitveno podjetništvo, ki ga spodbuja tudi socialna politika Evropske Unije s subvencioniranjem samozaposlitvenega podjetništva. V drugem, empiričnem delu, smo z empirično raziskavo skušali najti razlike v praksi računovodenja v gospodinjstvih uspešno in neuspešno samozaposlenih podjetnikov – prejemnikov subvencije za samozaposlitev. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz vedenja, da je sposobnost preživetja novoustanovljenega podjetja, ki posluje v konkurenčnem tržnem okolju, odločilno odvisna od tega, ali je sposobno ustvarjati tolikšen dobiček, da ta zadošča za izplačilo ustreznih povračil lastnikom (v našem primeru samozaposlenim prejemnikom subvencije za samozaposlitev) in za financiranje razvoja podjetja. Kljub temu, da naših hipotez z raziskavo nismo mogli potrditi, smo z empirično raziskavo pridobili dragocene podatke o računovodski dejavnosti v gospodinjstvih slovenskih prejemnikov subvencije za samozaposlitev ter podatke o njihovem odnosu do računovodenja. V Sloveniji računovodstvo v gospodinjstvih še ni bilo predmet empiričnih raziskav. Raziskava v tem delu je tudi prva nasploh, ki empirično preučuje računovodsko dejavnost v gospodinjstvih samozaposlenih podjetnikov ter se tako uvršča tudi med podjetniške raziskave.
Ključne besede: računovodenje v gospodinjstvih, predračunavanje v gospodinjstvih, računovodsko evidentiranje v gospodinjstvih, odločanje v gospodinjstvih, računovodsko preučevanje v gospodinjstvih, zgodovina računovodstva, gospodinjstvo, Slovenija, samozaposlovanje, podjetništvo, subvencija, spodbujanje podjetništva, subvencionirano podjetništvo, podjetniška politika, tehnike računovodenja v gospodinjstvih, računovodenje v gospodinjstvih s pomočjo pisemskih ovojnic, kartični sistem računovodenja v gospodinjstvih
Objavljeno v DKUM: 01.08.2016; Ogledov: 1451; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (5,29 MB)

10.
UPRAVLJANJE DAVKA NA NEPREMIČNINE S POUDARKOM NA VREDNOTENJU NEPREMIČNIN
Boris Munišič, 2016, magistrsko delo

Opis: Sedanja zakonska ureditev obdavčenja nepremičnega premoženja ima kar nekaj pomanjkljivosti, ki jih občutijo tako davkoplačevalci, kot tudi izvajalci upravljalsko administrativnih funkcij. Nepremično premoženje fizičnih oseb je v Sloveniji trenutno obdavčeno z dvema dajatvama, tako z davkom od premoženja in z nadomestilom za uporabo stavbnega zemljišča. Takšna ureditev obdavčenja nepremičnega premoženja vodi v neenako obravnavo davčnih zavezancev, fizičnih in pravnih oseb, hkrati pa zaradi možnosti dvojne obremenitve fizičnih oseb in oprostitve dajatev za pravne osebe, izredno povečanega administrativnega dela na tem področju. Obravnavana sistema obdavčenja nepremičnega premoženja sta zastarela in zato potrebna temeljite prenove, v smislu številnih sodobnih zakonskih rešitev, ki jih uporabljajo v razvitih državah sveta. Irski sistem davka na rezidenčne nepremičnine je primer sodobno zasnovanega davčnega sistema davka na nepremično premoženje. Na osnovi analiz magistrskega dela lahko zaključimo, da je obstoječi sistem dajatev na nepremičnine neenoten, nekonsistenten, nepregleden in neprilagojen novim lastniškim razmerjem. Vzroke analiziranega stanja obstoječega sistema lahko razčlenimo na glavne skupine, iz katerih izhaja: - različno obravnavanje davčnih zavezancev, - neenotne metode določanja davčne osnove, - izračuni ocenjene vrednosti nepremičnin so administrativne narave, - preveliko število izjem in olajšav, - dve vrsti dajatev, ki jih uvrščamo med nepremičninske dajatve. Zakonodajna ureditev področja obdavčenja nepremičnega premoženja v Sloveniji z davkom od premoženja določa številne oprostitve in olajšave, kar posledično pomeni, da davek od premoženja plačuje razmeroma majhen delež Slovencev. Takšne zakonodajne opredelitve že v osnovi izgrajujejo model nesistemskega obdavčenja nepremičnin, torej nepravičen in netransparenten model. Pri takšni obravnavi davčnih zavezancev in glede na veliko vidnost premoženjskega davka, je še posebej pomembna natančna določitev postopkov za določanje davčne osnove za odmero dajatev, kar je predmet raziskave tega magistrskega dela. S tem smo natančno opredelili obravnavano problematiko področja analize, saj je določanje ocenjene vrednosti po mnenju mnogih priznanih strokovnjakov najtežje opravilo v sistemu izvajanja davka na nepremično premoženje.
Ključne besede: davek na nepremičnine, premoženjski davki, tržna vrednost, upravljanje davka, stanovanjske nepremičnine, ocenjevanje vrednosti, IAAO, evidentiranje nepremičnin, vrednotenje nepremičnin, Slovenija, Irska, množično vrednotenje nepremičnin, individualno vrednotenje nepremičnin, tržni model vrednotenja nepremičnin
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1549; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

Iskanje izvedeno v 2.56 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici