| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 146
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Sodelovanje računovodskih servisov z Ekonomsko-poslovno fakulteto Maribor: primer praktičnega usposabljanja
Katja Kesner, 2022, magistrsko delo

Opis: Obvezen sestavni del visokošolskih strokovnih študijskih programov je praktično izobraževanje v delovnem okolju, katerega namen je, da se študent konkretno seznani s svojim bodočim strokovnim delom v praksi in hkrati poglablja in dopolnjuje študijske vsebine. Na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru (v nadaljevanju EPF) ne obstaja baza podjetij, ki bi s fakulteto dolgoročno sodelovala za namene praktičnega usposabljanja (v nadaljevanju PrU) študentov in se v sklopu le tega udeleževala srečanj na fakulteti v obliki izobraževanj za mentorje, diskusij o zaznanih pomanjkljivostih v znanju študentov med PrU ali med samim izvajanjem PrU študentov ter vsega ostalega, kar bi pripomoglo k izboljšanju kompetenc študentov, ki predstavljajo bodoči zaposlitveni kader. V magistrskem delu smo proučevali raven zanimanja računovodskih servisov v Mariboru za dolgoročno sodelovanje z EPF s ciljem, da bi vzpostavili informacijsko bazo podjetij, ki bi študentom študijske usmeritve »Računovodstvo in davščine« olajšala izbiro računovodskega servisa za pridobitev najboljših možnih praktičnih izkušenj za kasnejše opravljanje poklicne dejavnosti. 40 % računovodskih servisov v Mariboru je izrazilo zanimanje za dolgoročno sodelovanje z EPF za namene PrU študentov. 76 % teh računovodskih servisov bi se bilo pripravljenih udeleževati rednih letnih srečanj v obliki izobraževanj za mentorje na temo o morebitnih pomanjkljivosti in možnosti izboljšanja kakovosti PrU. 94 % sodelujočih v raziskavi je kot ključne motivacijske dejavnike za sprejetje študenta na PrU izpostavilo usposabljanje strokovnega kadra, prenos znanja in razvoj stroke. Med glavnimi mentorskimi znanji (znanja, spretnosti in veščine, ki jih mentorji potrebujejo za PrU študentov) (Ramsarghey, 2020, str. 233) je 93 % sodelujočih v raziskavi izpostavilo splošno razgledanost in delovne izkušnje, 95 % pa dobre komunikacijske sposobnosti. Za kakovostno sodelovanje med študentom in mentorjem je bistvenega pomena vnaprej opredeljen in usklajen načrt PrU (88 %), 95 % vprašanih pa je to zadevno izpostavilo pomen povratne informacije mentorja študentu o zadovoljstvu z njegovim delom.
Ključne besede: Računovodstvo, računovodski servisi, mentorstvo, praktično usposabljanje, Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru.
Objavljeno v DKUM: 06.06.2022; Ogledov: 126; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Obdavčitev plač v sloveniji in izbranih državah oecd ter predlogi za spremembo slovenske obdavčitve.
Tina Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je prikazati in primerjati obdavčitev plač v Sloveniji, Avstriji, ZDA in v Čilu ter predstaviti kako se razlikujejo v celotnem davčnem bremenu. Na podlagi ugotovitev bomo podali predloge za spremembo obdavčitev plač v Sloveniji.
Ključne besede: Ekonomsko...
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

3.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 372; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

4.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, magistrsko delo

Opis: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Ključne besede: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Objavljeno v DKUM: 12.03.2021; Ogledov: 393; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

5.
Okoljsko računovodstvo in primer obvladovanja okoljskih stroškov v podjetju x
Petra Prah, 2019, diplomsko delo

Opis: Smo v času, ko je naše okolje močno ogroženo zaradi človekovega vpliva na naravo, zato morajo biti podjetja še posebej previdna, kako ravnajo s snovmi, ki so naravi škodljive. Podjetja se morajo opredeliti in izbrati priložnosti za nenehno izboljševanje izdelkov in storitev, da se izpolnijo zahteve, ter obravnavati prihodnje potrebe in pričakovanja in s tem primernost, ustreznost ter uspešnost celostnega sistema vodenja kakovosti. Treba je tudi varovati okolje in preprečevati onesnaževanje, izpolnjevati obveznosti glede skladnosti in nenehno izboljševati učinek ravnanja z okoljem. V zadnjih letih so okoljske teme zelo priljubljene. Močno vplivajo na ekonomsko vrednotenje in varovanje okolja. Za veliko posameznikov in družbenih skupin je postalo varstvo okolja pomemben cilj. Zaradi vedno večjega okoljskega onesnaževanja se morajo v podjetju vzpostaviti sistemi okoljskega računovodstva, s katerimi podjetje lažje posluje, ima nižje okoljske stroške in je bolj konkurenčno na trgu. Na trgu je veliko podjetij, ki so med seboj zelo konkurenčna, in v današnjem času je lahko glavni kriterij, katero podjetje bo bolj uspešno, ravno to, kako skrbi za okolje. V diplomskem delu bomo spoznali Zakon o varstvu okolja in standard ISO 14001, ki je zraven sheme EMAS najpogostejši in najbolj poznan kazalnik za upravljanje okoljskih standardov. Z njim organizacije dokazujejo svojo ozaveščenost in odgovornost do okolja. Odgovorno ravnanje z okoljem postaja danes vse pomembnejši nabavni kriterij. Kupci bolj kot kadarkoli prej dajejo prednost izdelkom in storitvam iz okolju prijaznih virov. Da bi organizacija ostala konkurenčna, mora imeti učinkovit sistem ravnanja z okoljem.
Ključne besede: okoljsko računovodstvo, ekonomsko vrednotenje, okoljski stroški, okoljski standardi
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 517; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

6.
Planiranje razvoja podjetja Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s. p. na ravni strateškega managementa
Urška Ribič, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo se osredotočili na planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta. Za svojo proučitev smo izbrali manjše podjetje, ki je na trgu poznano že od leta 1994. Dejavnost, s katero se v podjetju ukvarjajo, je predelava in prodaja svežega mesa in mesnih izdelkov. Diplomski projekt sestavljata teoretični in empirični del. Predstavili smo vsa bistvena teoretična izhodišča in jih v empiričnem delu prikazali na primeru preučevanega podjetja. Najprej smo zapisali uvodne opredelitve. Nato smo predstavili preučevano podjetje Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s.p. ter opisali njegove značilnosti. Predstavili smo njegovo vizijo, politiko podjetja in njegove interese. To je bilo naše izhodišče za planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta. Planiranje razvoja podjetja smo pričeli s proučevanjem podjetja. Določili smo prednosti, slabosti in njegove vrednote. Proučili smo okolje, v katerem podjetje deluje, ter določili priložnosti in nevarnosti, ki izvirajo iz okolja. Nadaljevali smo z iskanjem strateških možnosti razvoja in strategij za proučevano podjetje Mesarstvo Ribič, Jože Ribič s.p. Strategije smo določali na osnovi metod za ekonomsko vrednotenje in izbiro strategij. Pripravili smo planirane vrednostne izide za obdobje petih let, ki so nam bili v pomoč pri izračunih kazalnikov za ekonomsko vrednotenje, ti pa so nam bili v pomoč pri odločanju o planiranih strategijah podjetja. Planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega menedžmenta smo zaključili s pripravo programa razvoja za proučevano podjetje.
Ključne besede: podjetje, strateški menedžment, strateška poslovna področja, strategije, ekonomsko vrednotenje strategij
Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 671; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

7.
Avtonomija držav članic EU do podeljevanja socialnih dajatev državljanom drugih držav članic
Mojca Muhič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je raziskati avtonomijo držav članic pri podeljevanju socialnih dajatev državljanom drugih držav članic EU. Izhajam iz tega, da je temelj evropskega povezovanja pravica do prostega gibanja državljanov EU, ki je tudi ena izmed temeljnih svoboščin. Prosto se lahko gibljejo ekonomsko aktivne osebe in ekonomsko neaktivne osebe. V Evropski uniji (odslej EU) je zagotovljeno prosto gibanje delavcev, ki vključuje odpravo vsakršne diskriminacije na podlagi državljanstva delavcev držav članic EU. Delavec (ekonomsko aktivna oseba) ima pravico do dajatev socialne varnosti in socialnih služb, ki nudijo varstvo v primerih, kot so materinstvo, bolezen, nesreče pri delu, odvisnost ali starost ter v primeru izgube zaposlitve, v skladu s pravili, ki jih določajo pravo EU ter nacionalne zakonodaje in običaji. Do teh prejemkov ima pravico v enaki meri kot državljani države gostiteljice. Ekonomsko neaktivnim osebam iz drugih držav članic, pa država članica EU ni dolžna podeliti teh pravic. To je odvisno od držav članic EU in njihove avtonomije, ki je determinirana z novejšo sodno prakso, na katero so znatno vplivale javne razprave o migracijski politiki. Posledično se je v zadnjem obdobju pojavilo v veliko državah članicah EU tudi prepričanje, da ljudje migrirajo predvsem zaradi pridobivanja socialnih ugodnosti, ki vključujejo socialne pravice in dajatve. Zato so države članice EU otežile pogoje za pridobivanje teh pravic. V nedavnih razsodbah Sodišča EU se je razsodilo, da države članice EU omejijo pridobitev nekaterih socialnih dajatev drugim državljanom EU, da bi zaščitile nacionalno blaginjo in s tem znatno povečale svojo stopnjo avtonomije. Sodišče EU je izpostavilo, da je pravica do prebivanja za več kot tri mesece pogojena s tem, da imajo državljani drugih držav članic EU dovolj sredstev zase in za svoje družinske člane in da med njihovim prebivanjem ne bodo postali breme sistema socialne pomoči. Država gostiteljica EU pa tudi ni dolžna podeliti pravice do socialne pomoči v prvih treh mesecih prebivanja.
Ključne besede: socialne pravice in dajatve, ekonomsko aktivne osebe, ekonomsko neaktivne osebe, sekundarni pravni viri, Sodišče EU, Komisija EU, zadeva Dano, zadeva Alimanović, zadeva García-Nieto, socialni turizem.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 1362; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (880,36 KB)

8.
Prikrita delovna razmerja : ali bodo "samozaposleni" nadomestili delavce?
Darja Senčur Peček, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Delovno pravo varuje delavce - osebe, ki delo opravljajo v odvisnem razmerju, tako da jim zagotavlja minimalne pravice in delovne pogoje. Njegova uporaba ni odvisna od volje pogodbenih strank, še posebej naročnika dela, ampak je prisilna. Če so v razmerju podani elementi delovnega razmerja, se oseba šteje za delavca, ki se mu priznava delovno-pravno varstvo. Da bi se varstvo zagotavljalo vsem, ki so ga potrebni, je zelo pomembna ustrezna opredelitev delovnega razmerja in pokazateljev ter kriterijev, po katerih se prepozna v praksi. Treba je ločiti med delavci in samozaposlenimi, v okviru samozaposlenih pa prepoznati ekonomsko odvisne osebe. Zelo razširjen pojav so t. i. prikrita delovna razmerja, ko se delovno razmerje navzven prikazuje kot drugo pogodbeno razmerje, v zadnjem času pogosto kot razmerje med naročnikom in (navideznim) samozaposlenim. Tovrstne prakse, ki so se tudi v Sloveniji zelo razmahnile, je treba zaustaviti, pri tem pa je ključna vloga države, ki mora poleg ustrezne zakonske razmejitve med delavci in samozaposlenimi poskrbeti tudi za učinkovit nadzor in sankcioniranje zlorab.
Ključne besede: delovno razmerje, delavec, samozaposleni, navidezno samozaposleni, prikrito delovno razmerje, ekonomsko odvisna oseba
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 807; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (454,73 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Poslovni plan podjetja veka, s. p.
Karina Vešnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Če želimo, da bo podjetje dobro delovalo in bo na trgu uspešno, moramo pred ustanovitvijo narediti poslovni plan in v njem preučiti kako bo potekal razvoj podjetja na ravni politike podjetja ter strateškega managementa, kar je osrednja tema našega diplomskega projekta. Preden lahko planiramo razvoj podjetja, pa moramo poznati njegovo vizijo. Poznati moramo tudi vrednote lastnikov podjetja, preučiti moramo trg in konkurenco, podjetju določiti kakšne ima priložnosti in nevarnosti na trgu, podjetju pa določiti tudi prednosti in slabosti. Vse to je izhodišče za določitev prihodnje politike podjetja. Podjetje se mora razvijati in rasti, zato mora na trgu iskati možnosti za razvoj. Določiti si mora tudi strategije, po katerih bo delovalo. Pri tem bomo izhajali iz predvidenega izkaza poslovnega izida in planirane bilance stanja. Da bo podjetje po ustanovitvi lažje pričelo z delovanjem pa bomo v poslovnem planu naredili terminski program razvoja, kako naj se podjetje razvija v prvih petih letih svojega obstoja. Zraven terminskega plana pa imamo za podjetje narejen tudi predviden izkaz poslovnega izida. Če je razvoj podjetja v naprej planiran in so interesi lastnikov usklajeni in vedo kaj želijo doseči je uspeh za dobro delovanje podjetja mnogo bolj verjeten.
Ključne besede: : podjetje, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, ekonomsko vrednotenje planiranih strategij, plan razvoja
Objavljeno v DKUM: 23.03.2018; Ogledov: 859; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

10.
Opec in njegov položaj na svetovnem naftnem trgu
Alja Weindorfer, 2017, diplomsko delo

Opis: Države se pogosto povezujejo v meddržavne organizacije, da bi dosegle cilje, ki na nacionalni ravni niso dosegljivi. Primer medvladne organizacije je OPEC. Organizacija se pogosto navaja kot primer kartela, ki vpliva na tržne cene z omejevanjem proizvodnje. Taki trditvi lahko ugovarjamo z dejstvom, da je bila določena konkurenca na trgu nafte vedno prisotna. V prejšnjem stoletju so bile dejavnik konkurence v industriji nafte druge družbe, ki so ob visokih cenah vstopile na trg, kjer je bilo povpraševanje sicer bistveno manjše kot danes. V enaindvajsetem stoletju h konkurenčnosti prispeva odkrivanje dodatnih zalog nafte in tehnološki napredek. Večjo konkurenčnost v prihodnosti pa lahko pričakujemo zaradi padajočih stroškov tehnologij alternativnih virov energije. OPEC se z novostmi na trgu lahko spopade z reorganizacijo načina svojega delovanja organizacije. Na voljo ima več strategij: dogovori o proizvodnih kvotah, cenovne vojne, učinkovitost proizvodnje, kompenzacija v denarni obliki in ekonomska diverzifikacija. V svetu zmernega povpraševanja po fosilnih gorivih se OPEC lahko preoblikuje v organizacijo, ki svetuje državam izvoznicam nafte, kako zmanjšati odvisnost od prihodkov naftne industrije.
Ključne besede: OPEC, trg nafte, kartel, ekonomsko sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 15.12.2017; Ogledov: 857; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici