1. OTS 2024 Advanced information technologies and services : conference proceedings of the 27th conference : zbornik 27. konference2024, zbornik Opis: V zborniku sedemindvajsete konference OTS 2024 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva. Ključne besede: programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 63; Prenosov: 39
Celotno besedilo (23,33 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Delovanje erp rešitev v računalniškem oblakuNina Margon, 2013, diplomsko delo Opis: V 21. stoletju je tehnološki napredek dosegel že zelo veliko. Pojavljati so se začeli vedno novi in novi trendi, ki silijo podjetja k spreminjanju in posodabljanju svojega poslovanja in k novim trendom, ki jih narekuje trg. Podjetja, ki se slabo prilagajajo razmeram na trgu, so običajno tista, ki ne preživijo in jih pokoplje konkurenca. Ravno iz tega razloga je potrebno, predvsem za podjetja, spremljati trg na katerem se nahajajo in se mu prilagajati, zaznati spremembe in jih čim prej odpraviti, da podjetje lahko nemoteno posluje naprej ter jih konkurenca ne prehiti. Ključne besede: Računalništvo v oblaku, ERP rešitve, Cloud Computing, SAP, Microsoft Dynamics NAV Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 13
Celotno besedilo (7,46 MB) |
3. OTS 2023 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik 26. konference2023, zbornik Opis: V zborniku šestindvajsete konference OTS 2023 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev naprednih IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva. Ključne besede: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 576; Prenosov: 75
Celotno besedilo (32,01 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetijSamo Bobek, Zdenko Deželak, Irena Šišovska Klančnik, Uroš Zabukovšek, Simona Sternad Zabukovšek, 2023 Opis: Znanstvena monografija Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij obravnava področje trajnostne digitalne preozbrazbe, na katero vpliva tako izbira tehnološke platforme kot tudi informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij. Evropska unija (EU) je opredelila digitalno preobrazbo kot eno od ključnih področij razvoja. Evropska komisija je oblikovala in objavila vizijo in smernice za digitalno preobrazbo, ki vključujejo tudi cilje EU na področju digitalne preobrazbe. EU se tudi zaveda izzivov, povezanih z onesnaževanjem in podnebnimi spremembami, ki jih onesnaževanje povzroča, ter njihove povezanosti z digitalno preobrazbo. EU je objavila “European Green Deal”, ki temelji na konceptih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Celovita trajnostno usmerjena obravnava digitalne preobrazbe tako vključuje združitev poslovnih procesov in digitalnih tehnologij v digitalizirano poslovanje. Zato je v prvem delu znanstvene monografije poudarek na digitalni preobrazbi in odgovorih na vprašanje, kako lahko informacijske tehnologije in informacijske rešitve vplivajo na trajnostni razvoj podjetij in družbe. V drugem delu znanstvene monografije je opredeljen sodoben koncept informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij. Pomembno vlogo pri digitalni preobrazbi organizacij imajo poslovne informacijske rešitve, ki jih organizacije uporabljajo za informacijsko podporo svojih poslovnih procesov in delovnih tokov. Najpomembnejši predstavnik poslovnih informacijskih rešitev so celovite informacijske rešitve (rešitve ERP). Poleg teh pa v skupino poslovnih informacijskih rešitev uvrščamo tudi rešitve za upravljanje odnosov s strankami (rešitve CRM), rešitve za upravljanje dokumentnih sistemov (rešitve DMS), rešitve digitalnega marketinga ter mnoge druge. Za omenjene poslovne informacijske rešitve so v drugem delu znanstvene monografije opisane opredelitve in njihove značilnosti, ponudniki teh poslovnih informacijskih rešitev in podrobnejši opis posameznih poslovnih informacijskih rešitev, prisotnih na slovenskem trgu. Tako si lahko bralec za vsak sklop raziskanih informacijskih rešitev ustvari začetni vtis o uporabnosti posameznih rešitev za posamezno podjetje oz. organizacijo. Ključne besede: digitalna preobrazba (transformacija), trajnostni razvoj, tehnološka platforma, računalništvo v oblaku, informacijska arhitektura, celovita informacijska rešitev (ERP), rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM), rešitve za upravljanje z dokumenti (DMS), rešitve digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 643; Prenosov: 106
Celotno besedilo (22,87 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer EngagementMatic Kocbek, 2022, magistrsko delo Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo.
CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve.
V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 857; Prenosov: 113
Celotno besedilo (2,10 MB) |
6. Poslovanje v oblaku na primeru vodilnih pisarniških rešitev G Suite in Microsoft Office 365Urška Krajnc, 2020, diplomsko delo Opis: Računalništvo v oblaku je temelj vseh pomembnih predpisov in nenehnega razvoja informacijskih tehnologij (v nadaljevanju IT) industrije že od samega začetka digitalne transformacije. V zadnjih dveh desetletjih pomaga pri rasti, dobičkonosnosti in rešitvah, rezultat pa so dobri poslovni izdelki in visoko učinkovite storitve, zato bo še naprej ena izmed najbolj iskanih tehnologij v prihodnosti. V današnjem spreminjajočem se poslovnem ozračju in trenutni krizi nam računalništvo v oblaku predstavlja veliko priložnost. Zdaj je čas, da organizacije odkrijejo zmogljivosti in prilagodljivosti, ki jih omogoča računalništvo v oblaku in s tem delajo na odkrivanju novih načinov dela in poslovanja.
V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen digitalne transformacije in računalništva v oblaku za podjetja. Navedli smo prednosti in priložnosti, ki jih ta razvoj prinaša. Predstavili smo osnovne pojme računalništva v oblaku, ki jih je treba za nadaljnje primerjave razumeti in raziskali različne modele, ki nam povedo, kje se naše informacije nahajajo in kdo upravlja z njimi. V drugem delu predstavimo in primerjamo dve najbolj popularnih rešitvi: G Suite in Microsoft 365, ki sta tudi glavni poudarek tega diplomskega projekta. Ključne besede: računalništvo v oblaku, digitalna transformacija, pisarniške rešitve v oblaku, G Suite, Microsoft 365 Objavljeno v DKUM: 02.12.2020; Ogledov: 1150; Prenosov: 83
Celotno besedilo (853,29 KB) |
7. Uporabniška izkušnja erp rešitve v oblaku pro.4 podjetja pro-bit d.o.o.Tjaša Cavnik, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko uporabniške izkušnje ERP rešitev. Uporabniška izkušnja se nanaša na človeška čustva in odnos do uporabe določenega izdelka, sistema ali storitve. Vključuje praktične, izkustvene, čustvene, smiselne in dragocene vidike interakcije človek-računalnik. Uporabniška izkušnja se lahko šteje za subjektivno naravo, saj gre za individualno dojemanje in razmišljanje v zvezi s sistemom. ERP rešitve postajajo vse bolj pomembne za delovanje zasebnih in javnih organizacij ter eden najpomembnejših aplikacij med informacijskimi sistemi. Vendar pa sta izbira in uvedba ERP rešitev v organizacije zapletena postopka, saj rešitev vsakodnevno uporablja več različnih vrst uporabnikov. Pri izbiri ERP rešitve mora organizacija upoštevati tudi značilnosti informacijskih sistemov, ki prispevajo k dobri uporabniški izkušnji uporabnikov. Na dobro uporabniško izkušnjo vpliva delovanje informacijskega sistema, stopnja težavnosti uporabe informacijskega sistema, družbeni vpliv, možnost združljivosti z drugimi rešitvami, stroški programske opreme in varnost. Pri izbiri ERP rešitve je pomembno, da je ERP rešitev prilagodljiva procesom podjetja, privlačna, jasna, učinkovita in zanesljiva.
Podjetja se v zadnjih časih večinoma odločajo za nakup ERP rešitev v oblaku, saj nudijo mnogo možnosti za izboljšanje učinkovitosti poslovanja. ERP rešitve v oblaku ne zahtevajo zapletene strojne opreme in nastavitev, ampak so prilagodljive in dostopne preko spletnega brskalnika iz raznih naprav.
Na podlagi standardnega vprašalnika za ocenjevanje uporabniške izkušnje User Experience Questionnaire (UEQ) smo na vzorcu stotih uporabnikov ERP rešitve v oblaku PRO.4 ocenili uporabniško izkušnjo rešitve. Ključne besede: računalništvo v oblaku, celovite informacijske rešitve, uporabniška izkušnja, uporabnost, PRO.4, Pro-Bit d.o.o. Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 1485; Prenosov: 180
Celotno besedilo (2,61 MB) |
8. Celovite informacijske rešitve v oblaku za mala in srednje velika podjetjaPrimož Kohek, 2019, magistrsko delo Opis: Živimo v času informacij, hitrega tempa življenja, nenehnih sprememb, izboljšav tehnologije ter optimizacije. Optimiziramo poslovne procese, ljudi ter prav tako samo poslovanje. Danes ena najpomembnejših poslovnih rešitev je celovita informacijska rešitev, znana kot ERP (angl. Enterprise Resource Planning). ERP rešitev avtomatizira poslovne procese in nudi podporo proizvodnji, nabavi, financam, računovodstvu itd. Avtomatizira procese, vnos podatkov je enkraten. Na trgu je veliko ponudnikov ERP rešitev. Da bi poslovali s čim manjšimi stroški in bili bolj prilagodljivi, konkurenčni, se poslovanje seli v t. i. računalništvo v oblaku (angl. Cloud Computing). Veliko malih in srednje velikih podjetij se odloča za ta korak, saj če želimo biti uspešni in konkurenčni ter korak pred drugimi, moramo delovati hitro, se hitro prilagoditi trgu, strankam ter slediti trendom, spremembam, biti mobilni.
V magistrskem delu smo najprej predstavili, kaj so ERP rešitve, opisali smo zgodovinski razvoj ERP rešitev, njihovo zgradbo, opisali smo svetovni trg ERP rešitev, predstavili trende ERP rešitev, opredelili računalništvo v oblaku, katere so prednosti in slabosti računalništva v oblaku, katere plasti računalništva v oblaku imamo, katere tipe oblakov imamo, kakšne so značilnosti IT rešitev v oblaku. Predstavili smo ERP rešitve v oblaku, kakšne so njihove prednosti in slabosti, kako je glede varnosti v oblaku. Predstavili smo tudi, kako poteka uvedba ERP rešitev v oblaku, kateri so razlogi za uvedbo, kakšen je postopek uvedbe, katere pristope poznamo, kako dolgo traja uvedba in kakšni so stroški te ter kdaj je uvedba uspešna. Predstavili smo tri svetovno znane ponudnike ERP rešitev v oblaku: podjetja SAP, Oracle ter Microsoft. Omejili smo se na njihove rešitve za mala in srednje velika podjetja; te so: SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE ter MICROSOFT DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL. Primerjali smo jih po arhitekturi, po modulih ter po metodologiji uvajanja.
Ugotovili smo, da so si v osnovi izbrane ERP rešitve zelo podobne, imajo podobne module. Vsak ponudnik ERP rešitve ima svojo metodologijo uvajanja. Ključne besede: ERP rešitve v oblaku, Cloud Computing, uvedba ERP, oblak, SAP BUSINESS ONE, ORACLE E-BUSINESS SUITE, MICROSOFT DYNAMICS 365 Objavljeno v DKUM: 18.03.2019; Ogledov: 1788; Prenosov: 1050
Celotno besedilo (2,68 MB) |
9. CRM rešitve v oblakuBlaž Zadravec, 2017, diplomsko delo Opis: Dandanes si poslovnega življenja brez inovacijskih tehnologij, ki omogočajo podjetjem boljše poslovanje, ne predstavljamo več. Podjetja iz teh razlogov, iščejo načine, za doseganje večjih uspehov od konkurence. Obstaja veliko različnih inovacij, s katerimi podjetja izboljšujejo prodajo svojih produktov in pridobivanje novih potencialnih strank. Ena izmed teh rešitev, na katero se bomo tudi osredotočili v diplomski nalogi, so oblačne rešitve oz. oblak. Oblak je zelo napredna tehnologija, ki se iz leta v leto izboljšuje in tudi bolj uporablja. Čeprav obstajajo možne nevarnosti, s katerimi se soočajo oblačne rešitve, postajajo čedalje bolj uporabne in predstavljajo lažji dostop do iskanih informacij. Zavedamo se tudi, da si življenja brez interneta ne predstavljamo več, saj ga uporabljamo dnevno po več ur. To je tudi eden izmed mnogih razlogov, zakaj podjetja prehajajo na oblačne rešitve.
Znotraj oblačnih rešitev, pa so se začela ustvarjati različne tehnologije in ena izmed njih je CRM. Kratica CRM, pomeni upravljanje odnosov s strankami (ang. Customer Relationship Management) in je eden izmed ključnih faktorjev vseh podjetij. CRM se ni razvil le z namenom olajšanja dela, temveč tudi z izboljšanjem delovanja in sledenja informacij v podjetju.
Temeljni namen diplomske naloge je predstavitev vrste internetnega računalništva in CRM oblačih rešitev. Zaradi lažjega in hitrejšega dostopa do informacij lahko sklepamo, da njegova uporaba olajša delo zaposlenim, kar pa bomo prav tako skušali dokazati.
V diplomski nalogi, je delo predstavljeno na teoretični in praktični del. Kot nam že sama beseda »teoretični del« pove, se bomo v tem delu osredotočili predvsem na definicije in njihovo delitev za lažjo predstavo. V zadnjem delu bo praktično prikazano in predstavljeno, primerjava uporabnosti CRM platforme dveh različnih ponudnikov Dynamics 365 in Salesforce. Ključne besede: Računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, oblak, oblačne rešitve. Objavljeno v DKUM: 01.12.2017; Ogledov: 3240; Prenosov: 250
Celotno besedilo (2,75 MB) |
10. Primerjava pisarniških rešitev v oblaku na primeru Office 365 in Google AppsLeja Kadiš, 2016, diplomsko delo Opis: Računalništvo v oblaku je postalo eno izmed vodilnih IT rešitev v mnogih podjetjih. Predvsem zmanjševanje stroškov, izguba potrebe po IT specialistih in lokalnih strežnikih je za podjetja dober razlog za prehod na oblačne storitve. Podjetja s celotno infrastrukturo v oblaku se lahko osredotočijo na svojo primarno dejavnost in prepustijo vzdrževanje in posodabljanje strežnikov ponudnikom oblačnih storitev. Prehod v oblak je prinesel nove potrebe po orodjih in storitvah, s katerimi bi zaposlenim olajšali delo v podjetju in bi se lahko odrekli veliki količini fizičnih dokumentov. Tukaj nastopijo pisarniške rešitve v oblaku. Veliko podjetij se je poglobilo v razvoj teh pisarniških rešitev, ki med drugim vsebujejo ustvarjanje datotek in predstavitev, shranjevanje le-teh v oblak, lažjo komunikacijo in sodelovanje z drugimi zaposlenimi in veliko več. S tem ni več potrebe po fizičnih pisarnah, saj pisarna v oblaku posamezniku omogoča dostop do vseh informacij preko prenosnega računalnika, tabličnega računalnika in tudi pametnega telefona preko internetne povezave. Tudi če so te oblačne storitve za uporabnike zelo privlačne, tako za podjetja kot tudi za druge uporabnike, je v ozadju vedno vprašanje varnosti in zasebnosti. Glede na to, da točno ne vemo, kje se fizični strežnik nahaja in kdo točno z njim upravlja, je tveganje zelo veliko, vendar ponudniki teh rešitev dnevno izboljšujejo njihove rešitve in uporabnikom omogočajo varno uporabo.
V diplomskem projektu smo poleg teoretičnih izhodišč, kaj je računalništvo v oblaku in kaj so pisarniške rešitve v oblaku, predstavili tudi dve vodilni podjetji na tem področju: Google in Microsoft. V praktičnem delu smo opisali obe podjetji ter na kratko razložili nekaj storitev, ki jih v sklopu svojih pisarniških rešitev v oblaku nudijo. Ti rešitvi sta Googlov Google Apps in Microsoftov Office 365, usmerjeni na brezplačni rešitvi, in sicer na strani Googla brezplačno za vse, na strani Microsofta pa brezplačno za študente. Na koncu smo rešitvi še primerjali po številnih značilnostih in ugotovitve tudi zapisali. Ključne besede: računalništvo v oblaku, pisarniške rešitve v oblaku, internetne storitve, Office 365, Google Apps Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1661; Prenosov: 171
Celotno besedilo (984,28 KB) |