SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
MODEL POSLOVNE ODLIČNOSTI V PODJETJU UNIOR D.D.
Nataša Brglez, 2009, diplomsko delo

Opis: Podjetja poslujejo v vedno močnejši konkurenci, zato je ključnega pomena, da poslovanja ne prepuščajo naključju, ampak se na spremembe hitro odzovejo, na pravi način, ki mora biti sad premišljenih in načrtovanih dejavnosti. Podjetja si poiskušajo pridobiti konkurenčno prednost z certificiranimi standardi serije ISO, nekatera med njimi pa se še bolj zavedajo svoje šibkosti in nadgradijo standarde z različnimi modeli. Eden izmed model, ki zagotavlja celoten pregled poslovanja je tudi Model poslovne odličnosti EFQM. Ta model zagotavlja informacije iz vseh vidikov poslovanja, s pomočjo katerih lahko izvajajo in načrtujejo aktivnosti za tekoče in prihodnje poslovne odločitve. Temelji na devetih merilih od katerih je pet dejavnikov in štirje rezultati.
Ključne besede: poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, temeljna načela odličnosti, merila modela, kakovost, Evropska fundacija za razvoj kakovosti, samoocenjevanje, Unior d.d.
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 2187; Prenosov: 778
.pdf Polno besedilo (2,28 MB)

3.
RAZVOJ VODSTVENEGA PREGLEDA NA PODLAGI MODELA ODLIČNOSTI
Anton Petrič, 2010, magistrsko delo

Opis: Dobavitelji v avtomobilski industriji, ki tekmujejo na zelo zahtevnem in visoko inovativnem trgu, se soočajo z velikimi pritiski po nenehnem izboljševanju svojega delovanja in posledično zniževanju cen svojih izdelkov. Podjetje TPV d.d. je pri strateškem načrtovanju svoje prihodnosti ugotovilo, da obstoječi integrirani sistem managementa kakovosti ne zagotavlja tiste prebojne moči, ki bi zadostovala za doseganje pomembnejše vloge v avtomobilski dobaviteljski verigi. Zaradi tega se je odločilo za doseganje nenehnega izboljševanja svojega delovanja z uvajanjem načel odličnosti po modelu EFQM. V nalogi se osredotočimo na metode vrednotenja stanja, ki izhajajo iz izhodiščnih modelov in sicer uporabo presoj sistema managementa kakovosti in izvajanja vodstvenega pregleda po ISO 9001 ter samoocenjevanja po EFQM. Z analizo nabora kazalnikov, ki jih podjetje spremlja, da obvladuje svoje delovanje, poskušamo potrditi smisel in vpliv izvajanja notranjih presoj in presoj tretje stranke na rezultate podjetja. Za preskok na začetek uvajanja načel odličnosti po modelu EFQM izvedemo samooceno, ki rezultira v opredelitvi ključnih prednosti in priložnosti za izboljšanje ter opredeljenem akcijskem načrtu, ki postavlja okvir za holistični pristop k nenehnemu izboljševanju. Ključni prispevek magistrskega dela je tako nadgradnja vodstvenega pregleda kot managerskega orodja na nivo temeljnih načel odličnosti po modelu EFQM ter razvoj procesne sheme (modela), ki potrdi vodstveni pregled kot ključno managersko orodje, s katerim lahko vodstvo strateško upravlja podjetje.
Ključne besede: standardi managementa kakovosti, model odličnosti EFQM, presojanje, samoocenjevanje, vodstveni pregled
Objavljeno: 04.05.2010; Ogledov: 2379; Prenosov: 312
.pdf Polno besedilo (1,11 MB)

4.
VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJE
Karmen Kern Pipan, 2010, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah. Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije. Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti.
Ključne besede: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3312; Prenosov: 895
.pdf Polno besedilo (8,39 MB)

5.
SISTEMI VODENJA KAKOVOSTI IN POSLOVNA ODLIČNOST
Janez Pohleven, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Sistemi vodenja kakovosti dandanes močno vplivajo na kakovost poslovnega procesa, ki je zelo pomemben element za vsako podjetje, ki hoče biti in ostati med uspešnimi v svoji panogi. S kakovostnim poslovanjem podjetja izpolnjujejo zahteve in potrebe deležnikov – predvsem odjemalcev, lastnikov, partnerjev, zaposlenih in družbe kot celote. V ta proces morajo biti vključeni vsi zaposleni v podjetju. Podjetja si pridobivajo konkurenčno prednost s certificiranimi standardi sistemov vodenja kakovosti, nekatera pa nadgradijo te certifikate še z različnimi modeli. Eden izmed modelov, ki zagotavlja celoten pregled poslovanja, je tudi Model poslovne odličnosti EFQM, ki temelji na devetih merilih, od katerih je pet dejavnikov in štirje rezultati. V podjetju Primat d.d. so se leta 2011 odločili za kandidaturo za nagrado-Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost (PRSPO). Izvedli so samoocenjevanje z ocenjevalnim in vodstvenim orodjem RADAR, ki se uporablja pri ocenjevanju vlog za nagrado za odličnost EFQM. Predvsem zaradi posledic finančne in gospodarske krize je bilo v novo verzijo evropskega modela odličnosti – EFQM 2010 vgrajenih nekaj konceptualnih sprememb, predvsem v smislu povečane odgovornosti voditeljstva za sprejete odločitve, integritete in etičnosti poslovanja, spodbujanja ustvarjalnosti, učenja in inovativnosti ter uravnoteženja posameznih meril. Rezultati vrste znanstvenih raziskav so potrdili pozitivne učinke uporabe modelov odličnosti.
Ključne besede: sistemi vodenja kakovosti, kakovost, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, priznanje RS za poslovno odličnost, samoocenjevanje, Primat d.d.
Objavljeno: 27.10.2011; Ogledov: 2023; Prenosov: 478
.pdf Polno besedilo (1,93 MB)

6.
Celovito upravljanje kakovosti - primer Policijske uprave Maribor
Franc Virtič, 2009, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Opis: V prispevku je opisana uvedba modela celovitega upravljanja kakovosti. Na Policijski uporavi Maribor so že leta 2003 spoznali nujnost izvajanja aktivnosti na področju kakovosti pri opravljanju policijske dejavnosti. Zaradi tega so sistematično pristopili k uvedbi modela, s katerim so izvedli samoocenitev. Namen prispevka je torej predstaviti pozitivne zaključke iz samoocenitve in izkušnje, ki so jih z uvedbo modelov pridobili na policijski upravi.
Ključne besede: javna uprava, policija, kakovost, odličnost, sistem kakovosti, model odličnosti EFQM, model CAF, PU Maribor
Objavljeno: 04.06.2012; Ogledov: 821; Prenosov: 42
.pdf Polno besedilo (219,65 KB)

7.
MANAGEMENT KAKOVOSTI V PODJETJU NIGRAD D.D.
Petra Barun, 2012, diplomsko delo

Opis: Da bi zagotovili uspešno upravljanje in vodenje organizacij, mora le-ta biti tesno povezana s proizvodnjo storitev ali izdelkov. V hitro razvijajočem in naprednem svetu pa je zelo težko biti in ostati konkurenčen na trgu, zato uspešne organizacije vedno znova iščejo in prilagajajo rešitve na področju managementa, da bi lahko uspešno obvladovale celovito kakovost v organizaciji. Kakovost pa se v podjetju ne kaže samo na področju ponujenih storitev ali izdelkov, temveč tudi v načinu vodenja organizacije. Doseganje trajne in celovite kakovosti lahko dosežemo ob pomoči različnih danih managerskih orodij, eno izmed teh je Model odličnosti EFQM, ki nudi rešitve na vseh ravneh poslovanja ter spodbuja organizacijo k odkrivanju svojih prednosti in slabosti. V podjetju Nigrad d.d. še sicer ne uporabljajo Modela odličnosti EFQM, vendar pa je njihova zapisana politika kakovosti zelo podobna osnovnim temeljnim načelom odličnosti po Modelu EFQM. Izbrani Model odličnosti EFQM bi podjetju zagotovil, da bi že osvojena načela lahko tudi uspešno vgradili v sistem obstoječega delovanja. Za vzdrževanje novo pridobljenega stanja pa bi jim bila v pomoč logika RADAR, ki je odličen način za samoocenjevanje in podpora pri uvajanju sprememb v organizacijo.
Ključne besede: kakovost, management kakovosti, Model odličnosti EFQM, temeljna načela odličnosti, samoocenjevanje, logika RADAR, Nigrad d.d.
Objavljeno: 19.12.2012; Ogledov: 1219; Prenosov: 213
.pdf Polno besedilo (769,90 KB)

8.
KAKOVOST KOT KLJUČ DO UČINKOVITEGA IN USPEŠNEGA PODJETJA
Aleš Lupše, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko zagotavljanja kakovosti v poslovnem procesu. V teoretičnem delu predstavljamo model celovitega obvladovanja kakovosti – TQM in model poslovne odličnosti EFQM. Predstavimo tudi področje odnosov s kupci – CMR. Teorija je nujno potrebna za razumevanje kakovosti in odločitev podjetja, katera orodja in tehnike bo izbralo za svojo čim boljšo učinkovitost ter uspešnost na trgu. V drugem, empiričnem delu smo z raziskavo, ki smo jo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika v srednje velikem podjetju, ugotavljali, kako naši kupci opredeljujejo kakovost, in ugotavljali tudi njihovo zadovoljstvo. Z anketo smo želeli pripomoči k oblikovanju izhodišč podjetja za naslednje leto.
Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti – TQM, model poslovne odličnosti EFQM, odnosi s kupci, zadovoljstvo
Objavljeno: 08.11.2013; Ogledov: 541; Prenosov: 72
.pdf Polno besedilo (320,01 KB)

9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici